آیا تزریق کربوکسی تراپی درد دارد؟

شاید هیچ چیز به اندازه سیاهی زیر چشم و اطرف آن نمی تواند جلوه و زیبایی صورت شما را خدشه دار کند. اگر از سیاهی دور چشم و تیرگی پوست در این ناحیه رنج می برید و از حضور این مهمان ناخوانده خسته شده اید، این مطلب را با دقت بخوانید. دو روشی که در این مطلب برای شما شرح می دهم شما را از شر آنها خلاص خواهد کرد.

کربوکسی تراپی چیست؟

اگر بخواهم کربوکسی تراپی را خیلی خلاصه تعریف کنم باید بگویم که کربوکسی تراپی روشی درمانی برای سلولیت، علائم کشیدگی و سیاهی زیر چشم با کمک تزریق دی اکسید کربن است. این روش که نخستین بار در فرانسه و در سال ۱۹۳۰ کشف شد به کمک تزریق دی اکسید کربن سیاهی چشم را محو می کند. البته این روش را می توان برای پلکها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و پاها انجام داد.

کربوکسی تراپی چگونه تیرگی دور چشم را از بین می برد؟

کربوکسی تراپی با بهبود در بعضی فرآیند طبیعی بدن موجب رفع سیاهی چشم می شود. در واقع افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند، بهبودی در موارد زیر را تجربه می کنند:

  • جریان خون
  • خاصیت ارتجاعی پوست
  • خطوط و چین و چروک
  • ترمیم کلاژن و تخریب رسوبات چربی

تزریق دی اکسید کربن، باعث هجوم گلبول های قرمز خون به ناحیه درمان می شود. وقتی سلول های خونی به محل خود می رسند، باعث افزایش گردش خون می شوند. افزایش جریان خون در پلک می تواند به کاهش حلقه های سیاه زیر چشم کمک کند.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

نسبت به اینکه تزریق دی اکسید کربن برای کدام بخش بدن انجام می شود، میزان تزریق و عوامل دیگر متفاوت است، اما مکانیزم تقریبا یکسان می باشد.

در این روش منبع دی اکسیدکربن از طریق یک لوله پلاستیکی استریل به تنظیم کننده جریان متصل است. پزشک میزان دبی گاز از مخزن را با دقت تنظیم می کند. این گاز از طریق تنظیم کننده جریان به لوله منتقل می شود. در انتهای این لوله نیز فیلتری برای رفع ناخالصی ها قرار دارد. این گاز خالص از طریق سوزن به زیر پوست بیمار وارد می شود.

آیا تزریق کربوکسی درد دارد؟

در این روش بیمار درد چندانی را متوجه نخواهد شد و می توان این روش را یک روش تقریباً بدون درد در نظر گرفت. از آنجایی که این روش نسبت به روشهایی مانند لیپوساکشن به مراتب کم تهاجمی تر است، متخصصان پوست کربوکسی تراپی را ترجیح می دهند.

با این وجود اگر حتی درد اندک شما را آزرده می کند، می توانید قبل از قرار دادن سوزن روی محل تزریق، از پزشک خود بخواهید کمی کرم بی حس کننده نیز بر روی پوست شما اعمال کند.

تزریق کربوکسی تراپی

جراحی کربوکسی تراپی چقدر زمان خواهد گرفت؟

کربوکسی تراپی یک روش سرپایی و بسیار سریع است و شما باید برای آن حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان در نظر داشته باشید. این زمان بسته به حجم سیاهی و میزان گاز لازم برای تزریق به پوست متفاوت خواهد بود.

مراقبتهای قبل و بعد از کربوکسی تراپی شامل چه مواردی می شود؟

معمولاً آمادگی خاصی برای انجام این روش وجود ندارد. اما ممکن است پزشک بسته به شرایط شما دستورالعمل هایی را به شما توصیه کند.

برای بعد از تزریق نیز باید در نظر داشته باشید که اگر این روش را جهت کاهش چربی یا سلولیت استفاده می کنید، نباید تا ۲۴ ساعت شنا کنید یا در وان دراز بکشید.

تاثیر تزریق دی اکسید کربن برای درمان انواع عوارض پوستی

تزریق دی اکسید کربن با اثرگذاری بر روی فرآیندهای مختلف موجب درمان مشکلات پوستی زیر می شود:

علائم کشش پوستی: علائم کششی که بر روی بدن خود مشاهده می کنید، پارگی کلاژن پوستی است. کربوکسی تراپی کلاژن جدید ایجاد می کند که باعث ضخیم شدن پوست و بهبود ظاهر آن می شود.

سلولیت: همچنین می توان با تزریق گاز دی اکسید کربن به سلولهای چربی، موجب ترکیدن این سلولها و از بین رفتن آنها شد. سلولیت وقتی ایجاد می شود که پوست، چربی زیر خود را به بیرون از جداره پوست بفرستد.

حلقه های زیر چشم: تیرگی زیر چشم معمولاً به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می شود که باعث جمع شدن عروق در این ناحیه می شود. تزریق گاز به زیر پلک اثر باقی مانده از این را کاهش می دهد.

عوارض جانبی کربوکسی تراپی چیست؟

خوشبختانه کربوکسی تراپی یک روش نسبتاً بی خطر است و تقریباً هیچ عارضه ای در بر ندارد. تنها ممکن است افراد در محل تزریق، به ویژه در بازوها و پاها، با مقداری کبودی مواجه شوند. این کبودی ها باید ظرف یک هفته برطرف شود. همچنین اگر احساس خارش داشتید نیز خیلی نگران نباشید، این خارش در عرض پنج دقیقه برطرف خواهد شد. عوارض ناشی از این روش به اندازه ای خفیف هستند که شما بلافاصله می توانید برنامه عادی خود را از سر بگیرید.

تزریق ژل برای رفع سیاهی چشم

پیشتر در مورد تزریق ژل و فیلر به پوست جهت جوان سازی یا برجسته کردن بعضی از اعضای آن به طور مفصل صحبت کرده ایم. می توان از مزایای این روش استثنائی برای ناحیه زیر چشم نیز استفاده کرد. استفاده از ژل و فیلر در این ناحیه می تواند مشکلات زیر را برطرف کند.

  • رفع سیاهی
  • رفع گودی یا پف کردن زیر چشم
  • چروکهای ریز زیر چشم و اطراف آن
  • کانالهای زیر چشم

تزریق ژل چگونه تیرگی دور چشم را از بین می برد؟

با بالا رفتن سن دیگر بدن قادر به تولید کلاژن مانند گذشته نخواهد بود. علاوه بر آن چربی لازم برای خاصیت ارتجاعی پوست نیز کم کم از بین می رود. این عوامل و ضعف بدن در تولید سلولهای پوستی دست به دست هم می دهند تا پوست زیر چشم دیگر مانند گذشته با طراوت نباشد. در این وضعیت گودی و سیاهی جایگزین درخشش پوست زیر چشم شما می شود.

اینجاست که تزریق ژل اسید هیالورونیک به تنظیم سلولهای بدن شما و تولید کلاژن کمک می کند. حجمی که زیر پوست شما ایجاد می شود جای گودی ها را پر می کند و چشمان شما مانند گذشته زیبا و جوان به نظر خواهد آمد.

تزریق ژل به زیر چشم چگونه انجام می شود؟

در این روش پزشک متخصص به میزان مورد نیاز ژل را به ناحیه زیر چشم شما تزریق می کند. این فیلر به کمک سوزنهای ریز و به شکلی کاملا یکنواخت به روی بافت و استخوان شما تزریق می شود. ماساژ دادن ناحیه درمان در هنگام تزریق به یکنواختی پخش شدن ژل کمک می کند.

آیا تزریق ژل درد دارد؟

این روش نیز مانند کربوکسی تراپی روشی غیر تهاجمی و تقریبا بدون درد است. در ضمن پزشک شما بر روی ناحیه درمان کمی کرم بی حس کننده نیز اعمال می کند تا از همان اندک درد احتمالی نیز جلوگیری کند. ضمن اینکه بعضی از فیلرها حاوی مقادیر لیدوکائین نیز هستند.

زمان تزریق و ماندگاری ژل

تزریق ژل فرآیند بسیار سریعی است و با در نظر گرفتن آمادگی قبل از تزریق، چیزی حدود نیم ساعت از شما وقت خواهد گرفت. شما بعد از انجام تزریق ژل بلافاصله شاهد تاثیر آن بر روی پوست زیر چشمتان خواهید بود اما برای مشاهده نتایج کامل باید حدود یک هفته منتظر بمانید.

تزریق ژل به زیر چشم از نظر ماندگاری کمی متفاوت تر از سایر نواحی صورت است. ماندگاری ژل بستگی به عوامل متعددی دارد اما می توان تقریبا بین ۶ ماه تا یک سال آنرا در نظر گرفت.

عوارض تزریق ژل

تزریق ژل برای رفع سیاهی چشم از ایمن ترین خدمات زیبایی محسوب می شود. شما با تزریق ژل ممکن است فقط با کمی کبودی، تغییر رنگ محدود در ناحیه تزریق و برآمدگی یا سفت شدن بعضی نقاط پوست مواجه شوید. این عوارض بسیاری محدود و زود گذر هستند و معمولا بعد چند روز از بین خواهند رفت.

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق ژل شامل چه مواردی می شوند؟

قبلا گفتیم که این روش تقریبا بدون درد است اما اگر به همان درد اندک نیز حساس هستید می توانید در صورت موافقت پزشک یک مسکن سبک بخورید. بعد از تزریق نیز اکیدا توصیه می شود از استعمال سیگار و دخانیات پرهیز کنید و تا ۵ روز الی یک هفته ورزشهای سنگین انجام ندهید. بعد از تزریق نیز نباید تا چند ساعت به ناحیه درمان دست بزنید.

منبع: خانه سفید

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.