شش راه برای پیدا کردن نشتی مخفی آب

هرچقدر که زودتر متوجه نشتی آب در خانه شوید، سریع‌تر می‌توانید به آن رسیدگی و از بروز یک فاجعه جلوگیری کنید. در این مقاله با شش نشانه آشنا خواهید شد که در صورت مشاهده‌ی یکی از آن‌ها، باید با لوله کش تماس بگیرید تا مشکل در همان مراحل ابتدایی حل شود.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول برآورد قیمت لوله کشی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک لوله کش در تهران باشید می‌توانید درخواست لوله کشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

یک، کنتور آب را چک کنید:
یکی از راه‌ها برای پی بردن به نشتی آب از لوله‌ها، چک کردن کنتور آب است. برای انجام این کار، ابتدا جریان آب را قطع کنید. تمامی شیرهای آب را ببندید و از خاموش بودن ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی مطمئن شوید. سپس کنتور آب را چک کنید و دقت کنید که آیا تغییری در کنتور رخ می‌دهد یا نه. اگر کنتور تغییر کرد، یک نشتی با سرعت بالا، در منزل شما در حال وقوع است. اگر کنتور به سرعت تغییر نکرد، دو ساعت منتظر باشید و سپس دوباره آن را بررسی کنید. ممکن است حتی با وجود قطع بودن جریان آب، کنتور تغییر کند. در این صورت یک نشتی با سرعت پایین در منزل شما وجود دارد. این نشتی لوله ممکن است به لوله کشی‌های بعد از کنتور و یا زیرزمینی مربوط باشد. دقت کنید اگر نشتی به لوله کشی‌های بعد از کنتور مربوط می‌شد، این مسئله برعهده‌ی صاحب خانه خواهد بود.

دو، میزان آب مصرفی خود را بررسی کنید:
اگر یک خانواده‌ی چهارنفره بیش از دوازده هزار گالن آب در ماه مصرف کند، احتمالا یک مشکل اساسی برای لوله کشی‌های خانه رخ داده است و نشتی آب در حال وقوع است.

پیدا کردن نشتی مخفی آب

سه، قبض آب خود را کنترل کنید:
اگر قبض شما مداوم بیشتر و بیشتر می‌شود بدون آنکه در عادات شما تغییری به وجود آمده باشد؛ ممکن است این امر به دلیل نشتی آب باشد. قبض‌های ماه‌های گذشته را با یکدیگر مقایسه کنید و دقت کنید که آیا افزایشی در هزینه‌ها رخ داده است یا نه. قبض آب بایستی در طول چند ماه تغییر چندانی نکرده باشد. دقت کنید که بسیاری از لوله‌های آب زیرزمینی هستند و شما ممکن است متوجه نشتی آن‌ها نشوید ولی با این حال هزینه‌ی اضافی به دلیل نشتی آن‌ها بپردازید. در چنین زمان‌هایی نیاز است که از افراد حرفه‌ای کمک بخواهید.

چهار، از رنگ خوراکی استفاده کنید:
توالت ممکن است سی درصد از آب مصرفی شما را شامل شوند پس بایستی آن‌ها را چک کنید تا مطمئن شوید به خوبی کار می‌کنند یا نه. برای اینکه نشتی آن‌ها را چک کنید، چند قطره رنگ خوراکی به درون مخزن توالت فرنگی بریزید و ده دقیقه صبر کنید. اگر رنگ خوراکی وارد کاسه توالت شد، این بدین معناست که آب وارد راه آب می‌شود بدون اینکه سیفون کشیده شود.

پنج، مصرف خارجی را چک کنید:
بعضی اوقات نشتی‌ها درون خانه رخ نمی‌دهند و ممکن است خارج خانه اتفاق بیفتند. سرلوله‌های بیرون خانه را چک کنید، برای این کار می‌توانید یک شلنگ باغبانی را به آن وصل کنید. اگر آب هنگام استفاده از شلنگ، از قسمت اتصال شلنگ، نشت کرد؛ واشر را تعویض کنید. ممکن است نشتی آب از این طریق چندان زیاد به نظر نرسد اما همین نشتی‌های اندک در طی زمان‌های طولانی، هزینه بر می‌شود.

پیدا کردن نشتی مخفی آب

شش، عقل سلیم خود را به کار بیندازید:
انجام یک سری از اقدامات بسیار بدیهی است و نیاز به فکر و تدبیر خاصی ندارد! از این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مداوما زیر کابینت‌ها و روشویی‌ها را چک کنید تا در صورت مشاهده‌ی کپک و یا بوی ناخوشایند، سریعا اقدام به رفع نشتی بکنید. همچنین می‌توانید از یک لوله کش بخواهید تا سیستم لوله کشی شما را بررسی کنید. این کار را سالانه انجام دهید تا در صورت مشاهده‌ی هرگونه مشکل، همان ابتدا آن را حل و فصل کنید. هر چقدر زودتر متوجه مشکلات شوید، هزینه‌ی کمتری برای حل آن‌ها صرف می‌شود.

اگر خانه‌ی شما بیش از ۲۵ سال قدمت دارد، گوش به زنگ و هوشیارتر باشید؛ زیرا ساخت‌های قدیمی سیستم لوله کشی ناکارآمد تری دارند. زنگ زدگی و تغییر رنگ شیرفلکه‌ها و هرگونه مشکل در لوله‌ها، می‌تواند باعث نشتی آب شود.

باز هم لازم به ذکر است که در صورت مشاهده‌ی کوچک‌ترین مشکل، بهتر است برای حل آن اقدام کنید. هرچقدر زودتر این کار انجام شود، هزینه‌ی کمتری می‌برد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.