لیست کارهایی که ۲ روز قبل از اثاث کشی باید انجام دهید

برای خداحافظی با اتاق خواب قدیمی، حیاط پشتی که در آن مهمانی می گرفتید، کباب درست می کردید و همسایه تان، فقط دو روز وقت دارید. احتمالا حالا برای جابجایی آماده هستید و فقط امیدوارید همه چیز زودتر تمام شود و شروع دوباره ای داشته باشید. اما دست نگه دارید، موارد دیگری هم وجود دارد که پیش از جابجایی و رسیدن کامیون ها باید انجام دهید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول برآورد قیمت اتوبار و باربری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت باربری در تهران باشید می‌توانید درخواست باربری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

یخچال و فریزر را خاموش کنید

برای آماده کردن یخچال برای جابجایی، باید حداقل ۲۴ ساعت به آن فرصت دهید تا تمیز شود. اگر خودتان یخچال را حرکت می دهید، باید ابزارهای لازم را به همراه داشته باشید.

اثاث کشی

تمام مدارک لازم را بررسی کنید

مدارک لازم همیشه باید پیش خودتان باشد نه لابه لای وسایل حمل شده. این مدارک عبارت اند از پاسپورت (در صورت نیاز)، آدرس ها، نقشه، کارت اعتباری، کارت بانکی، پول نقد، کلیدهای جدید، قرارداد اجاره (در صورت نیاز) و غیره.

تمام اسناد و مدارک مربوط به جابجایی را در دسترس داشته باشید

حتما مدارک مربوطه را به همراه داشته باشید تا لا به لای وسایل دیگر گم نشوند. ممکن است در پی جا به جایی وسایل کوچک را به راحتی گم کنید. بنابراین وسایلی را که نمی خواهید گم شود در جای مخصوص قرار دهید. جایی مانند کشوی یک کمد تمیز شده، بالای فریزر خاموش یا در داخل داشبورد خودرو.

جعبه ای از لوازمی که پس از رسیدن به خانه جدید نیاز دارید به همراه داشته باشید

همیشه باید یک جعبه ضروری به همراه داشته باشید، جعبه ای حاوی لوازمی که در یک یا دو شب اول نیاز دارید. می توانید قهوه ساز، چای، قهوه، فنجان، حوله و تمام وسایل تمیز کننده مانند مایع ظرفشویی را توی این جعبه قرار دهید. همچنین بهتر است چند اسفنج و دستمال کاغذی هم قرار دهید.

مطمئن شوید خانه تان برای جابجایی آماده است

به شهرداری یا مدیر ساختمان زنگ زده و اطمینان حاصل کنید که می توانید کامیون حمل وسایل را در مقابل ساختمان یا خیابان مربوطه پارک کند و جای کافی برای پارک آن وجود دارد. در صورتی که جای پارک نباشد ممکن است مجبور شوید جریمه بالایی بپردازید. اگر امکان پارک وجود نداشته باشد، به راننده کامیون و افراد کمکی اطلاع دهید تا کامیونی با اندازه مناسب به همراه بیاورند.

اثاث کشی

آخرین وسایل خانه مانند تخت خواب را جدا کرده و آماده کنید

اگر کارگران تمام وقت استخدام نکرده و خودتان کارها را انجام می دهید، پس باید اطمینان حاصل کنید تمام وسایل جدا شده و آماده جا به جایی هستند. در شب آخر فقط باید روی تشک خالی بخوابید، اما در عوض در صبح روز بعد وقت بیشتری دارید. هیچ چیز بدتر از این نیست که صبر کنید و صبح روز جا به جایی متوجه شوید ابزار لازم برای باز کردن تخت را ندارید و یا اینکه قطعه های آن به راحتی از هم جدا نمی شوند. در این صورت مجبور نیستید برای انجام این کار به افراد کمکی پول بیشتری بدهید.

تمام حساب های بانکی را ببندید البته اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید

اگر می خواهید از حساب دیگری در شهر جدید استفاده کنید، باید با بانک تماس گرفته و به آنها اطلاع دهید. همچنین حساب های مخصوص نگهداری اشیای با ارزش خود را نیز بسته و دارایی خود را پس بگیرید. می توانید یک جعبه امن خریداری کرده و آن ها را در داخل جعبه قرار دهید، اما در صورت جا به جایی در ماشین حتما آن را در کیف خود قرار داده یا به هتل ببرید.

کامپیوتر و تمام قطعات مانند پرینتر و وسایل دیگر که تا لحظه آخر استفاده می کردید را بسته بندی کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.