چگونه می‌توان از طریق ثبت استارت آپ ویزای کانادا گرفت؟

استارت آپ کانادا برنامه ویزای نوپایی برای کارآفرینانی است که می خواهند در کانادا تجارت خود را آغاز کنند. کدام یک از مشاغل واجد شرایط برنامه استارت آپ کانادا می گردند؟ برنامه استارتاپ کانادا برای کارآفرینان مهاجری است که توانایی و مهارت راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارا می باشند و این کسب و کار می بایست نوآورانه و اشتغال زا در کانادا بوده و قابلیت رقابت در مقیاس جهانی را داشته باشد.

کشور کانادا دارای اقتصادی قدرتمند می باشد از این جهت نرخ بیکاری در این کشور پایین بوده و مردم از نظر رفاه در شرایط خوبی زندگی می کنند، مهم تر از همه راه اندازی یک کسب و کار جدید در کشور کانادا خرج چندانی ندارد و با کمترین سرمایه می توان یک کسب و کار موفق راه اندازی نمود. در نهایت استارت آپ به کسب و کاری اطلاق می گردد که توسط یک فرد کارآفرین راه اندازی می شود و باید دارای ایده ایی خلاقانه و رشد خوبی در آینده داشته باشد.

برنامه استارت آپ کانادا چیست؟

افراد برای دریافت ویزای کانادا از طریق استارتاپ، باید یک برنامه و ایده تجاری جدید برای کار داشته باشند و سپس باید یکی از سازمان هایی را که اداره مهاجرت کانادا به شخص متقاضی معرفی کرده را قانع نماید تا برای طرحی که در نظر دارد، سرمایه گذاری کند. با این روش ابتدا خودتان و سپس تمام اعضای خانواده شما ویزای استارت آپ دریافت می نمایند و بعد از آن قادر می باشید اقامت کشور کانادا را اخذ کنید. در این روش شما نمی توانید به طور شخصی برای خود سرمایه گذاری نمایید و طرح شما باید توسط یکی از سازمان هایی که از طرف اداره مهاجرت به شما معرفی شده است، مورد حمایت قرار بگیرد بعد از گذراندن این مراحل شما می توانید در سرمایه گذاری شرکت کنید.

کاری که مهاجرین می خواهند در کشور کانادا شروع کنند باید دارای یک ایده جدید و نوآوری منحصر به فرد بوده و در مقیاس جهانی قابل قبول باشد. همچنین باید برای افراد بومی کشور کانادا ایجاد شغل نماید. کشور کانادا به دلایل زیادی یکی از بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کارهای جدید است. زیرا مالیاتی که در این کشور دریافت می شود خیلی ناچیز بوده و همه افراد می توانند آن را پرداخت نمایند.

شرایط ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا بر پایه ایده نوینی تعریف می‌شود که در ذهن شماست و قصد به انجام رساندن آن را دارید. این ایده نوین می بایست در ابتدا مورد قبول دولت کانادا واقع شود. برای واجد شرایط بودن در برنامه ویزای استارت آپ شما باید ۴ شرط اساسی و لازم را برای ورود به کانادا داشته باشید.
۱. یک کسب و کار واجد شرایط
۲. دریافت نامه حمایت از یک سازمان تعیین شده
۳. ارائه مدرک زبان
۴. تمکن مالی

یک کسب و کار واجد شرایط داشته باشید

تجارت واجد شرایط به این معنی است که شما یک تجارت ایجاد کرده اید که با شرایط زیر مطابقت دارد. در زمانی که تعهد خود را از یک سازمان تعیین شده دریافت می کنید:

• متقاضی در آن زمان ۱۰٪ یا بیشتر از حق رأی را که به کلیه سهام شرکت های برجسته در آن زمان اختصاص یافته است را دارند (حداکثر ۵ نفر می توانند به عنوان صاحب درخواست کنند).
• متقاضیان و سازمان تعیین شده به طور مشترک بیش از ۵۰٪ از کل حق رأی ضمیمه شده به کلیه سهام شرکت های برجسته در آن زمان را دارند.

در زمان دریافت اقامت
• شما مدیریت فعال و مداوم این تجارت را از داخل کانادا ارائه می کنید.
• بخش اساسی عملیات تجاری در کانادا اتفاق می افتد.
• این تجارت در کانادا گنجانیده شده است.

دریافت نامه حمایت از یک سازمان تعیین شده

• شما باید یک نامه حمایت از یک سازمان تعیین شده (یک گروه تجاری برای سرمایه گذاری یا حمایت از افراد متقاضی که تأیید شده است) دریافت کنید.
• برای اطلاع از چگونگی دستیابی به پشتیبانی با سازمان تعیین شده تماس بگیرید.
• سازمان را متقاعد کنید شما یک ایده تجاری دارید که ارزش حمایت از آن را دارد.
• نامه سازمان پشتیبانی را دریافت کنید.

فرایند طرح ایده شما برای هر سازمانی متفاوت خواهد بود. هر سازمان الزامات خاص خود را دارد. به عنوان مثال ممکن است از شما خواسته شود تا مفهوم مشاغل خود را بصورت حضوری یا یک برنامه کاری دقیق ارائه نمایید. اگر با یک سازمان تعیین شده به توافق برسید نامه پشتیبانی را برای شما ارسال خواهد کرد. هنگام ارسال درخواست خود به اداره مهاجرت کانادا باید این نامه را درج کنید. اگر نامه پشتیبانی را درج ننمائید یا هیچ یک از شرایط دیگر را برآورده ننمایید اداره مهاجرت درخواست شما را رد می کند. این اثبات شما نیاز به نشان دادن این است که صندوق سرمایه گذاری یا گروه سرمایه گذار تجاری از ایده کسب و کار شما حمایت می نمایند.
این سازمان همچنین گواهی تعهد را مستقیماً به اداره مهاجرت ارسال می کند و آنها از نامه حمایت شما و گواهی تعهد سازمان برای ارزیابی برنامه شما استفاده خواهند کرد. لطفاً توجه داشته باشید اداره مهاجرت کانادا ممکن است برای کسب تصمیم نهایی درباره درخواست شما اطلاعات کسب و کار بیشتری نیاز داشته باشد.

مدرک زبان
تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی و یا هر دوی آنها به موفقیت شغلی شما در کانادا کمک خواهد کرد. از این رو ارائه مدرک زبان امری الزامی است. شما باید حداقل سطح معیار زبان کانادایی CLB) 5) را به زبان انگلیسی یا فرانسوی در هر چهار مهارت داشته باشید. اگر شما حداقل مهارت های زبان را برآورده نکنید، اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را رد خواهد نمود.
CLB Level IELTS Speaking IELTS Listening IELTS Reading IELTS Writing امتیاز کل
سطح ۴ به بالا ۴-۴.۵ ۴-۴.۵ ۴-۴.۵ ۴-۴.۵ ۵

CLB Level TEF Speaking TEF Listening TEF Reading TEF Writing امتیاز کل
سطح ۴ به بالا ۱۸۱-۲۲۴ ۱۴۵-۱۷۹ ۱۲۱-۱۴۹ ۱۸۱-۲۲۴ ۵

تمکن مالی
دولت کانادا از افرادی که از طریق استارت آپ وارد این کشور می گردند حمایت مالی نمی کند. وقتی افراد درخواست می نمایند، پس از ورود به کانادا باید اثبات کنند که پول کافی برای حمایت از خود و وابستگان خود دارند و نمی توانند این پول را از شخص دیگری وام بگیرند.
تمکن مالی افراد با توجه به تعداد اعضای خانواده به شرح ذیل می باشد:
تعداد اعضای خانواده تمکن مالی ( دلار کانادا)
۱ $۱۲,۹۶۰
۲ $۱۶,۱۳۵
۳ $۱۹,۸۳۶
۴ $۲۴,۰۸۳
۵ $۲۷,۳۱۵
۶ $۳۰,۸۰۶
۷ $۳۴,۲۹۹

برای هر نفر که به اعضای خانواده اضافه گردد مبلغ $۳,۴۹۲ اضافه می شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای استارت آپ کانادا

افراد برای اقدام نمودن از طریق استارت آپ می بایست مدارکی را تهیه و تنظیم نمایند و آنها را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. داشتن هرگونه نقصی در مدارک ارائه شده و یا عدم صحت مدارک می تواند باعث گردد که پرونده فرد متقاضی رد گردد. از این رو در تهیه و تنظیم مدارک حتمن از وکلای مهاجرتی راهنمایی بگیرید. این مدارک عبارتند از:
۱. مدرک زبان
۲. دریافت نامه حمایت از یک سازمان تعیین شده
۳. ارائه تمکن مالی
۴. ارائه بیومتریک
۵. تکمیل فرم ها
۶. تست پزشکی
۷. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

مراحل دریافت ویزای استارت آپ کانادا

۱. در اولین مرحله شما باید بسته برنامه را دریافت نمایید که شامل راهنما و دستورالعمل راه اندازی استارت آپ می باشد.
۲. فرم درخواست را پر کنید.
• فرم درخواست عمومی برای کانادا [IMM 0008] (PDF ، ۵۵۳.۸۳KB) را از طریق رایانه خود پر کنید.
• بر روی دکمه “اعتبار” کلیک کنید. اگر زمینه هایی وجود داشته باشد که هنوز هم باید آنها را پر کنید به صورت قرمز ترسیم می شوند.
• فرم درخواست معتبر را چاپ کنید. حتماً تمام صفحات فرم درخواست و صفحه بارکد را چاپ کنید. بعد از تأیید فرم، صفحه بارکد ظاهر می شود. اگر بیش از یک بسته دارید، صفحه بارکد جداگانه را روی هر یک از آنها قرار دهید.
• فرم درخواست را امضا و تاریخ کنید.
۳. چک لیست اسناد را تکمیل نمایید.
• کلیه اسناد و اطلاعات پشتیبان را به ترتیب مشخص شده در فهرست بررسی اسناد (PDF، ۳۷۱.۸۶KB) جمع آوری کنید.
• همه پرامترها را چک نمایید.
• فهرست چک اسناد را چاپ کرده و آن را امضا کنید.
۴. هزینه درخواست خود را پرداخت کنید.
۵. هزینه بیومتریک را پرداخت کنید.
در بیشتر موارد هنگام ارسال درخواست خود باید هزینه بیومتریک بپردازید. در غیر این صورت ممکن است دچار تاخیر شوید. هزینه بیومتریک هزینه جمع آوری اثر انگشت و یک عکس دیجیتال را در بر می گیرد. پس از پرداخت هزینه بیومتریک با یک برنامه کامل، ما نامه ای را برای شما ارسال خواهیم کرد که تأیید کند باید بیومتریک خود را تهیه کنید و به کجا می توانید بروید. شما باید این نامه را هنگام نمایش بیومتریک خود نشان دهید.
۶. شخص ثالث را پرداخت کنید.
بسته به وضعیت شما، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های شخص ثالث برای موارد زیر باشد:
• تست پزشکی
• گواهی پلیس
• آزمون زبان
۷. درخواست خود را ارسال کنید.
برای اطمینان از تکمیل کامل فرم شما باید:
• به همه سوالات پاسخ دهید.
• فرم ها و همه مدارک را امضا نمایید.
• هزینه فرآیند خود را پرداخت کرده و یک نسخه از رسید را به فرم خود بپیوندید.
• تمامی اسناد حمایتی را ارسال کنید.
اگر چیزی را فراموش نمودید اداره مهاجرت درخواست شما را برای شما ارسال خواهد کردو شما باید خطا را برطرف کرده و دوباره ارسال کنید.

هزینه استارت آپ کانادا

یکی از بزرگترین مزایای ویزای استارت آپ کانادا این است که فرد متقاضی پس از ارائه ایده جدید و خلاقانه و تائیدیه شرکت های سرمایه گذار، نیازی به سرمایه گذاری روی پروژه خود ندارد و به اصطلاح می توان گفت که برای فرد متقاضی هزینه ای نخواهد داشت. تنها موردی که فرد متقاضی می بایست هنگام اقدام برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا رعایت نماید، ارائه تمکن مالی کافی به ازای خود و هر یک از اعضای خانواده اش می باشد تا بتواند به دولت کانادا اثبات کند که تا زمان رسیدن آن طرح به مرحله سود دهی، می تواند از پس هزینه های زندگی در کانادا بر آید.

هزینه استارت آپ کانادا

• میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی استارت آپ در کانادا: صفر
• میزان تمکن مالی مورد نیاز: به ازای متقاضی اصلی و هر یک از اعضای خانواده اش می باشد تا بتواند به دولت کانادا اثبات کند که تا زمان رسیدن طرح استارتاپی به مرحله سود دهی، می تواند از پس هزینه های زندگی در کانادا بر آید.
• هزینه درخواست ویزای استارت آپ برای نفر اصلی: ۱۰۵۰ دلار کانادا + ۴۹۰ دلار هزینه اقامت دائم
• هزینه درخواست ویزای استارت آپ برای همسر: ۵۵۰ دلار کانادا + ۴۹۰ دلار هزینه اقامت دائم
• هزینه درخواست برای هر کدام از فرزندان: ۱۵۰ دلار

استارت آپ های موفق کانادا

لازم است بدانید که ویزای استارتاپ کانادا در سال های اخیر بسیار مورد تقاضا از سوی افرادی می باشد که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. ۹ شرکت از این ۱۰ شرکت در تورنتو و یکی از آنها در مونترال است. برخی از این استارت آپ های موفق کانادا عبارتند از:
۱. DROP (تورنتو) – دراپ یک شرکت با رویکرد تکنولوژی مالی است که تمرکز آن برارزش نهادن به جوانان است. برای هر سبک زندگی مناسب است و هر کسی می تواند از آن سود ببرد حتی اگر کارت اعتباری نداشته باشد.
۲. MYANT (تورنتو) – این شرکت برای توسعه فناوری نساجی ایجاد شده و راهکارهای نوآورانه برای مراقبت های بهداشتی، سلامتی و سایر صنایع را ایجاد کرده است. این شرکت ماموریت دارد از طریق مد و لباس زندگی میلیاردها انسان را بهبود ببخشد.
۳. WYSDOM.AI (تورنتو) – این شرکت به دیگر بیزینس ها راه های بسیار قدرت مندی در جهت ارتباط با مشتریان و کارکنان خود، پاسخ دادن به سؤالات، خرید و یا نقل و انتقالات ارائه می دهد.
۴. TULIP (تورنتو) – مأموریت این برنامه به این شرح است که نسل بعدی کارمندان را به سیستم های موبایلی مجهز متصل سازد.
۵. THINK RESEARCH (تورنتو) – ماموریت این برنامه سازماندهی دانش بهداشتی جهان است به گونه ای که هر کس بهترین مراقبت را دریافت کند.
۶. FLINKS (مونترال) – Flinks یک شرکت داده ای است که به کسب و کارها کمک میکند تا با اتصال حساب های بانکی کاربران، ایجاد بینش مالی و هوش ریسک مالی خدمات مالی بهتری به مشتریان خود ارائه دهند.
۷. IDEAL (تورنتو) – ایده آل یک سیستم هوشمند است که مکمل نرم افزار HR فعلی است که به شما کمک کند تا بهترین تصمیمات را بگیرید.
۸. NULOGY (تورنتو) – این برنامه به مصرف کنندگان برندهای تجاری کمک می کند تا محصولات سفارشی را با سهولت، سرعت و کیفیت دریافت کنند.

منبع arianaabroad.com , مقایسه شرایط مهاجرت به کانادا یا استرالیا

مشکلات برنامه استارت آپ

هر روش مهاجرتی علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز می باشد. این امر در خصوص کشور کانادا نیز صدق می کند. از جمله مواردی که مهاجرت به کانادا را مشکل می کند، قوانین سخت گیرانه ای است که در خصوص این کشور مطرح است. در ادامه به توضیح برخی از دیگر معایب مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ کانادا را بیان می کنیم:

• عدم امکان مهاجرت به کبک در این پروسه
• دشواری در پذیرفتن ارائه طرح نوآورانه توسط نهادهای کانادایی
• الزام به کار گیری و استخدام نیروی کار کانادایی
• عدم امکان سرمایه گذاری بدون اجازه سازمان های معرفی شده
• محدودیت در تعداد پرونده های انتخاب شده در سال
• رد شدن کل پرونده در صورت عدم صلاحیت یکی از شرکا
• بالا بودن مسافت این کشور از ایران

نتیجه گیری
ویزای استارت آپ کانادا همواره مورد توجه تعداد کثیری از افرادی بوده است که قصد دارند با راه اندازی بیزنس و یا سرمایه گذاری با کمترین میزان هزینه وارد خاک کانادا شوند. اما موضوعی که وجود دارد آن است که ایده start up شما باید توسط یکی از نهادهای مشخص شده تایید شود و این نهادها تضمین کنند که هزینه استارت آپ کانادا در مورد کیس شما را تامین خواهند نمود.
مورد بعدی پذیرفته شدن تعداد محدودی از برنامه ها در طول سال می باشد که خود ممکن است باعث ردی پرونده شما به علت تعداد بالای پرونده ها شود. هم چنین می بایست یک بیزنس پلن یا طرح تجاری با ایده ای نو داشته باشید که هم قبل از این طرحی مانند آن اجرا نشده باشد و هم اینکه به اقتصاد و پیشرفت این کشور کمک نماید. شما از طریق این برنامه قادر به اخذ اقامت کانادا خواهید بود و حتی اگر بیزنس شما به سوددهی نرسد این اقامت از شما گرفته نخواهد شد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.