نکات مهم مراقبت از ناخن و لاک زدن

اغلب خانم ها علاقه خاصی به زیبایی و آرایش ناخن های خود دارند که معمولا دلیل این علاقه آن است که استفاده از لاک علاوه بر آراستگی ناخن ها، تاثیر بسیاری بر زیبایی دست ها دارد. شاید شما هم از جمله افراد علاقمند به لاک و آرایش ناخن هستید، اما به دلایلی از رفتن به سالن های آرایشی امتناع می کنید. پس اگر ترجیح می دهید که بدون نیاز به مراجعه به آرایشگاه ترفندهای لاک زدن ناخن را بدانید و این کار را خودتان در خانه انجام دهید، در این مقاله با سفیر همراه شوید.

ترفندهای لاک زدن

۱- استفاده از وازلین

یکی از مشکلاتی که خانم ها با آن مواجه هستند آن است که هنگام لاک زدن، پوست اطراف ناخن به لاک آغشته می شود و پاک کردن آن در این حالت بسیار سخت می شود. برای حل این مسئله بهتر است قبل از زدن لاک قسمتی از یک تکه پنبه را به وازلین آغشته نمایید و آن را به اطراف ناخن بمالید. با این روش به راحتی می توانید پس از لاک زدن، قسمت های اضافی لاک را از اطراف پوست دست خود پاک کنید.

۲- ترفند لاک سفید ناخن

یکی از ترفندهای لاک زدن استفاده از لاک سفید است. شاید برای شما هم پیش آمده باشدکه هنگام زدن لاک، رنگ لاک بر روی ناخن با رنگ واقعی لاک تفاوت داشته است. برای آنکه دقیقا همان رنگ واقعی لاک را روی ناخن های خود تجربه کنید، از لاکی به رنگ سفید برای بیس لاک استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا یک لایه لاک سفید بر روی ناخن خود بزنید و پس از خشک شدن آن، رنگ لاک مورد نظر خود را به عنوان لایه دوم بر روی آن بزنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

مراقبت از ناخن و لاک زدن

۳- تاثیر رنگ جدید

اگر از رنگ لاک هایتان خسته شده اید، می توانید به کمک یک سایه و یک لاک بی رنگ، رنگ جدیدی درست کنید. برای این منظور، سایه پودر شده را در محفظه کوچکی بریزید و به آن کمی لاک بی رنگ اضافه کنید تا رنگ جدیدی به وجود آید. همچنین اگر می خواهید رنگ لاک های خود را کمی روشن تر کنید، می توانید به لاک اصلی خود مقداری لاک سفید رنگ اضافه کنید تا رنگ آن کم رنگ تر و ملایم تر شود.

۴- طراحی بدون قلم

اگر به طراحی ناخن علاقمند هستید اما کشیدن طرح بر روی ناخن برای شما دشوار است، با این ترفند ساده می توانید بر روی ناخن خود به راحتی و بدون دخالت دست و قلم، طرح ایجاد کنید. برای این منظور، ابتدا اطراف ناخن را با چسب بپوشانید تا از پوست آن محافظت شود. سپس لیوانی را با آب هم دمای محیط پر کنید و دو یا سه رنگ دلخواه لاک خود را انتخاب کنید و به ترتیب از هر کدام یک قطره روی آب بریزید. پس از آن با وسیله ای نوک تیز همانند خلال دندان، طرح مورد نظر خود را ایجاد کنید و ناخن خود را روی طرح مورد نظر در آب فرو کنید تا طرح ایجاد شده روی ناخن شما بیافتد. در نهایت چسب های اطراف ناخن را جدا کنید و یک لایه لاک تاپ کت یا برق ناخن بر روی طرح ایجاد شده بزنید تا به راحتی پاک نشود.

۵- آب و یخ

یکی از مشکلات خانم ها خشک نشدن سریع لاک است اما با یک روش بسیار ساده، می توانید این مشکل را برطرف نمایید. برای این منظور پس از لاک زدن، انگشت های خود را در یک ظرف آب و یخ قرار دهید تا لاک ناخن بلافاصله خشک شود.

۶- پاک کردن لاک با پنبه و فویل

یکی دیگر از ترفندهای لاک زدن پنبه و فویل است. جنس برخی از لاک ها همانند لاک های اکلیلی، به گونه ای است که به راحتی و با روش های معمولی پاک نمی شوند. بنابراین برای پاک کردن این نوع لاک ها، ابتدا می بایست پنبه ای را به لاک پاکن آغشته کنید و آن را روی ناخن خود قرار دهید و سپس دور آن فویل بپیچید تا جابجا نشود. در نهایت پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه، می توانید لاک خود را به راحتی و با همان پنبه آغشته به لاک پاک کن، پاک کنید.

مراقبت از ناخن و لاک زدن

۷- استفاده از وازلین

یکی از مشکلاتی که پس از استفاده از لاک پیش می آید، سفت شدن درب لاک است. برای جلوگیری از این مشکل، پس از استفاده از لاک و پیش از بستن درب آن، لبه های بطری لاک را کمی وازلین بزنید و سپس درب آن را ببندید. در این حالت لاک به لبه بطری نمی چسبد و درب بطری به راحتی باز می شود.

۸- استفاده از لاک اکلیلی

در صورتی که ناخن های شما کاشت است، همزمان با رشد ناخن میان ناخن کاشت و قسمت پایین ناخن فاصله ای ایجاد می شود وکه این فاصله به ناخن شما ظاهر نامناسبی می دهد. در این شرایط، در صورتی که فرصت کافی برای رفتن به آرایشگاه و ترمیم ناخن های خود ندارید، می توانید قسمتی از ناخن رشد کرده را به وسیله یک لاک ناخن اکلیلی هماهنگ با رنگ ناخن تان پر کنید و از این طریق هم فاصله را پر کنید و هم طرح جدیدی بر روی ناخن های خود ایجاد کنید. این یکی از ترفندهای لاک زدن است که علاوه بر حرفه ای کردن نتیجه کار، ظاهر جدیدی نیز برای ناخن ایجاد می کند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.