نکاتی در خصوص پنجره دوجداره و کرکره برقی ضد سرقت ویلا

در این گزارش قصد داریم ساخت پنجره دوجداره و کرکره برقی برای ویلا را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.

ابتدا با پنجره دوجداره آغاز می کنیم:

یکی از اولویت های اصلی در ساخت ویلا دیزاین، طراحی و زیبایی آن است.

اولویت دیگر داشتن دید وسیع به صورت لنداسکیپ وقتی از داخل ویلا به بیرون و محوطه نگاه می کنیم.

و البته در مناطق سردسیر کمترین تبادل هوا با فضای خارج به خصوص در فصل زمستان است.

در ویلا راه دور، عدم  ورود غبار و گرد و خاک نیز بسیار مهم است.

طرح و رنگ پنجره دوجداره ویلا

طرح و رنگ پنجره دوجداره ویلا

دیزاین و طراحی موارد بسیار زیادی وجود دارد یکی از نکات مهم در پنجره دوجداره ویلا رنگ فریم یو پی وی سی می باشد. تقریباً در حدود ۵۰ درصد از پنجره های دوجداره ویلا از فریم غیر سفید به رنگ‌های طوسی، نوک مدادی و مشکی استفاده می کنند.

همچنین برای طرح چوب در پنجره های دوجداره ویلا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

گزینه دیگری که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد پنجره های دوجداره با تاج منحنی شکل می باشد که در نماهای رومی و کلاسیک ایرانی این پنجره ها بسیار پرکاربرد هستند.

زاویه دید خوب در پنجره دوجداره

مورد دیگر که باید به آن توجه نمایید این است که از استفاده از پنجره های کوچک با دیدن کم تا جایی که می‌توانیم در ساخت ویلا اجتناب کنیم. ما معمولاً برای تفریح و لذت بردن از طبیعت به ویلای خود میرویم پس اگر پنجره ها کوچک باشد و ما دید خوبی به محوطه ویلا داشته باشیم چندان تفاوتی با آپارتمانی که در شهر داریم وجود نخواهد داشت.

پس توصیه می کنیم حتماً در ساخت پنجره های ویلا البته در طراحی معماری ویلا از پنجره های بزرگ به صورت قدی البته با عرض زیاد و با بازشو های بزرگ استفاده کنید.

یکی از مواردی که در انتخاب پنجره یو پی وی سی سایز بزرگ بسیار مهم است استفاده از فریم های با کیفیت می باشد زیرا فریم های ضعیف و بی کیفیت با مقاوم سازی گالوانیزه کوچک به مرور تاپ برمی دارند و به خوبی  بسته نمیشوند.

تبادل و انتقال حرارتی کم در پنجره های یو پی وی سی

بسیاری از ویلاها در مناطق خارج از بافت شهری ساخته می شوند و معمولاً گاز شهری و دسترسی به امکانات گرمایشی در آن ها محدود است.

حتی در مناطقی مانند کردان کرج، سهیلیه و سرخاب، فشم، دماوند، گیلاوند و مانند آن زمستان‌های بسیار سرد داریم و با توجه به اینکه این مناطق در نزدیکی تهران و کرج می باشند معمولاً مالکین ویلاها در فصل تابستان و بهار همیشه پنجشنبه و جمعه ها در ویلای خود ریلکس می کند.

پنجره های یو پی وی سی

پس اگر بتوانیم این ویلاها را در زمستان و پاییز گرم نگه داریم به آسانی در فصل‌های سرد سال نیز می‌توانیم از آنها استفاده نماییم.

و چه کاری بهتر از جلوگیری از ورود سرمای بیرون به داخل ویلا با پنجره های عایق دوجداره upvc.

عدم ورود گرد و خاک به داخل ویلا

بر عکس ویلا های اطراف تهران، ویلاهایی که در مناطق دورتر مانند شمال کشور ساخته شده اند معمولاً در تعطیلات مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر جلوگیری از نفوذ سرما به داخل ساختمان، باید از از ورود گرد و غبار نیز به داخل ساختمان جلوگیری کرد.

تصور کنید پس از دو ماه یک تعطیلی به شما این فرصت را می دهد تا به ویلای خود در شمال کشور مراجعه کنید اگر در این تعطیلی دو سه روزه مشغول پاک کردن گرد و غبار زیاد بر روی اثاثیه باشید عملاً این تعطیلی برای شما چندان لذت بخش نخواهد بود.

پس مزیت دیگر پنجره های upvc کاهش ورود زرات معلق در هوا به داخل ساختمان می باشد.

این مزیت پنجره دوجداره در آپارتمان های مسکونی در شهرها نیز بسیار مهم است است و مناطق شمال کشور هوای مرطوب تری دارند و غبار در هوای آنها کمتر است ولی در مناطق کوهستانی مانند تهران هوا خوشتر است و غباری که وجود دارد بیشتر است بنابراین استفاده از پنجره های یو پی وی سی در شهرها نیز علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، باعث تمیزتر بودن زندگی ما نیز می شود.

نصب پنجره دوجداره برای ویلای قدیمی

اگر شما مالک یک ویلای قدیمی هستید و بدون دست  زدن به دیوارها میخواهید پنجره دوجداره نصب کنید این نوید را به شما میدهیم که بدون تخریب حتی یک سانتی متر از دیوار شما میتوان پنجره دوجداره را جایگزین پنجره قدیمی کرد.

گروه مهندسی دیده بان این افتخار را دارد که با استفاده از پروفیل های ویژه نوسازی بدون تخریب دیوار پنجره های آهنی و آلومینیومی قدیمی را در انواع ساختمان از آپارتمان گرفته تا مغازه و باغ و ویلا تعویض نماید.

طراحی ویلا با توجه به محدودیت های فنی در ساخت پنجره upvc

اگر شما در طراحی ویلای خود پنجره های بسیار بلند دارید باید بدانید که با استفاده از پروفیل های یو پی وی سی معمولاً حداکثر تا ارتفاع ۴ متر می توان پنجره نصب نمود و برای ویلاهای دوبلکس و تریبلکس باید از پروفیل های یو پی وی سی قوی تر استفاده نمود پس حتماً در هنگام طراحی از معمار خود بخواهید که از نظر فنی طرح خود را با یک مهندس مشاور خوب در میان بگذارند و صحت اجرا و عملی نمودن آن مطمئن شود.

ما توصیه می کنیم برای ویلاها از پنجره هایی با بازشوی مدل فرانسوی و یا پنجره های ریلی و آکاردئونی استفاده شود که می‌توانید در هنگام باز نمودن آن ها فضای داخلی ساختمان را به تراس و محوطه باغ پیوند دهید و نهایت لذت را از طبیعت موجود ببرید.

شما می توانید از مشاور این مجموعه دیده بان درخواست کنید تا با استفاده از نرم افزار مخصوص دیزاین اولیه پنجره های دوجداره را با توجه به استانداردهای اجرایی برای شما آماده و ارسال کند تا بررسی کنید که آیا این  طراحی انجام شده پنجره ها بر روی اسکچ  و طراحی معماری شما همخوانی و تناسب دارد با آنکه نیاز به یک سری تغییرات وجود دارد تا نتیجه کار به بهترین شکل ممکن در بیاید و پس از ساخت ویلا تاسف نخورید که باید بیشتر دقت میکردم.

نصب پنجره دوجداره برای استخر سرپوشیده در ویلا

یکی از مزیت های بسیار فوق العاده پنجره های دوجداره عدم زنگ زدگی در محیط های رطوبتی می باشد. بسیاری از ویلاها دارای استخر سرپوشیده به همراه جکوزی و سونا می‌باشند که محیطی بسیار رطوبتی و شرجی ایجاد می کند در گذشته از پنجره های آلومینیومی استفاده می شد که پنجره های آلومینیومی مانند پنجره های دوجداره زنگ نمی زد ولی مشکلی که پنجره های آلومینیومی داشتند ورود سوز و سرما به داخل استخر بود و باعث ایجاد سرماخوردگی  در افراد می شد.

ولی امروزه با استفاده از پنجره های دوجداره علاوه بر عدم وجود مشکل زنگ زدگی در محیط‌های شرجی با خیال راحت می توانید با دمای پایین از تجهیزات استخر و سونا و جکوزی ویلای خود بهره ببرید و بدون اینکه نگران سرماخوردگی خود و یا کودکانتان باشید نهایت لذت را از اوقات فراغت خود ببرید.

کرکره برقی ضد سرقت باغ و ویلا

امنیت و جلوگیری از دزدی در ویلا یک امر حیاتی است و با توجه به اینکه در اکثر مواقع شما در ویلای خود نیستید و حداکثر در پنجشنبه و جمعه ها و آخر هفته ها و روزهای تعطیل به آنجا مراجعه می کنید این ساختمان خالی از سکنه یک هدف بالقوه برای دزدان و سارقان است.

پس توصیه می کنیم حتماً امنیت آن را تا جای ممکن بالا ببرید. حتی در مواردی دیده شده در زمانی که مالک ویلا در ویلای خود سکونت دارد مورد خفت گیری قرار گرفته و گوشی و طلا و اشیای قیمتی همراه وی به تاراج برده شده است.

در نتیجه استفاده از تجهیزات امنیتی نه‌تنها در زمانی که در ویلا حضور ندارید بلکه در زمان حضور شما نیز یک امر ضروری و حیاتی می باشد.

کرکره برقی یکی از بهترین تجهیزاتی است که می توان توسط آن امنیت درب و پنجره ویلا را بالا برد.

کرکره برقی ضد سرقت باغ و ویلا

چندین دلایل مختلف وجود دارد که کرکره برقی را جزء بهترین تجهیزات امنیتی مورد استفاده قرار می دهد:

  • ایمنی بسیار بالا و ضد سرقت بودن آن
  • عدم وجود مانع در جلوی دید
  • قیمت ارزان و استفاده آسان
  • امکان  دیدن فضای بیرون وقتی که کره پایین است
ایمنی بسیار بالای  کرکره برقی ضد سرقت

اگر دقت کرده باشید سالیان زیادی است که شرکت‌های برقی به عنوان بهترین حفاظ مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل این است که علاوه بر نصب سریع، آسان و قیمت منطقی با توجه به تجربه این چندین سال حضور کرکره برقی در صنعت امنیت کشور خود را به اثبات رسانده است و شما می بینید در مغازه ها که اشیای قیمتی در طول شب در آنجا وجود دارد بهترین گزینه کرکره برقی می باشد.

پس شما هم با خیال راحت برای پنجره های ویلای خود کرکره برقی پنجره نصب نمایید.

یکی دیگر از مزیت های کرکره برقی امکان نصب دزدگیر دقیقا در پشت کرکره برقی است که می‌توان آن را با تجهیزات خاصی با دزدگیر  هماهنگ سازی نمود به محض حضور شخص در سمت بیرون  کرکره برقی هشدارها و  آژیر ها به صدا در بیاید و قبل از وقوع سرقت و حتی قبل از اینکه شخص شروع کند به تخریب و دستکاری کردن شما مطلع شوید و اگر سرایدار دارید در محل حضور یابد.

عدم وجود مانع در جلوی دید با نصب کرکره برقی

یکی از معایب اصلی انواع حفاظ ها مانند حفاظ آکاردئونی و یا حفاظ استیل و حفاظ آهنی زشت نمودن نمای بیرونی ساختمان ویلا می باشد.

ایراد دیگری که به این نوع حفاظ ها وارد است ایجاد مانع در جلوی دید می باشد به طوری که وقتی از سمت داخل به سمت بیرون نگاه می کنید یه سری میله ها و پروفیل های آهنی و غیر در جلوی دید شما خودنمایی می کند و حس می کنید با این حفاظ ها حذف شده اید و لذت و دلبازی ساختمان شما را کاهش می دهد.

ولی کرکره برقی پنجره ویلا در کنار خاصیت ضد سرقت خود تمامی مشکلات بالا را برطرف نموده است زیرا کرکره‌برقی به صورت کامل به بالا میرود و دیگر چیزی در جلوی دید شما باقی نمی ماند که شما را آزرده خاطر نمایند و همچنین اگر با باکس زیبا طراحی مناسبی در نظر گرفته باشید نمای خارجی شما نیز بسیار زیباتر از زمانی خواهد بود که از حفاظ هایی مانند نرده آهنی و حفاظ آکاردئونی استفاده می کنید.

قیمت ارزان و استفاده آسان از کرکره برقی

قیمت کرکره برقی با توجه به امکاناتی که به شما ارائه می دهد تقریبا در حدود انواع حفاظ های دستی دیگر می باشد.

ولی فراموش نکنید که حفاظ های آهنی وزن سنگینی دارند و باز و بسته نمودن آنها پس از یک مدت با توجه به نشست ساختمان و یا زنگ زدگی فلزات آنها بسیار دشوار می شود.

همچنین رنگ ها بعد از مدتی از بین رفته و زنگ می زنند و هزینه نگهداری زیادی جهت رنگ آمیزی و بتونه کاری بر دوش شما می گذارند.

ولی کرکره برقی تمام این معایب را برطرف نموده و شما با خیال راحت می توانید به پنجره های ویلای خود نصب نمایید و حتی اگر پدربزرگ شما بخواهد از ویلا استفاده کند به راحتی و با فشردن کلید ریموت می‌تواند این حفاظ را باز و بسته نماید و نیازی نیست که با زور و نیروی زیاد میله های سنگین آهنی را جابجا کند.

تماشای محیط بیرون با استفاده از کرکره های برقی شیشه ای

یکی از انواع حفاظ های کرکره ای،  همانا کرکره برقی شیشه ای می باشد. البته جنس این که در واقع از بیش نیست و عمومی آن کرکره شیشه ای میگویند. جنس این نوع کرکره پنلهای ساخته شده از پلی کربنات شفاف ضد ضربه می باشد پنل ها بسیار محکم تر از شیشه می باشد و آن چنانی  ایمن است که بعضی ها می گویند” شفاف تر از شیشه  محکم تر از فولاد”.

همانطور که در بالاتر گفته شد گاهی لازم است حتی در هنگام حضور شما در داخل ساختمان ویلا امنیت خود را بالا ببرید و پنجره‌های خود را با حفاظ بپوشانید که کسی از بیرون نتواند به داخل بیاید.

ولی اگر در زمانی که شما داخل ساختمان هستید کرکره های معمولی آلومینیوم و یا فولاد را پایین بیاورید داخل کاملاً  تاریک می شود و هیچ دیدی به بیرون ندارید که در ویلای خود مانند یک سلول زندانی شده اید.

پس راه حل چیست؟

راه حل استفاده از کرکره های پلی کربنات شیشه ای شفاف برای حفاظ پنجره و بالکن ویلا می باشد. با استفاده از این کرکره های ضد ضربه و ضد سرقت علاوه بر  تامین امنیت شما، به آسانی می توانید بیرون را ببینید و همچنین نور به خوبی به داخل وارد میشود و در زمانی که نیاز است می توانید با حفظ ورود نسبی نور و داشتن دید مناسب کره را همچنان بسته نگه دارید.

نصب  درب کرکره ای پارکینگ ویلا

در بعضی از طراحی ها به خصوص طراحی های مدرن که به دیزاین مینیمال ساخته شده و به باکس های تو در تو معروف هستند استفاده از درب آهنی به عنوان درب ورودی پارکینگ چندان طرفدار ندارد.

در این صورت شما می‌توانید به عنوان درب ورودی از کرکره برقی پارکینگی استفاده نمایید.

نکته‌ای که وجود دارد کرکره برقی نیز مانند جک درب پارکینگ به صورت کاملا اتوماتیک عمل می کند و تمام تجهیزاتی که بر روی آن نصب می شود را عیناً  می‌توانید بر روی کرکره برقی نصب نمایید.

از جمله این تجهیزات می‌توان به فتوسل داخلی و فتوسل خارجی و همچنین چراغ فلاشر اشاره نمود.

نصب  درب کرکره ای پارکینگ ویلا

همچنین شما می توانید به پایین درب جاقفلی نیز نصب نمایید تا زمانی که برای تایم طولانی ویزای خود را تکمیل کنید کرکره برقی را قفل کنید تا علاوه بر فیکس نمودن  درب کرکرهای توسط موتور جاقفلی ها نیز فاکتور ایمنی اضافه باشند و با آن‌ها قفل‌کتابی بزنید. تا  فراموش  نشده بگوییم که کرکره برقی پنجره و بالکن ویلا نیز مانند کرکره درب پارکینگ قابلیت نصب قفل و اتوماتیک سازی را دارند.

نصب کرکره برقی به عنوان کاور

نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم امکان نصب کرکره برقی به عنوان کاور استخر وجود ندارد چون اگر کرکره برقی به صورت افقی نصب شود کرکره به درستی حرکت نمی کند زیرا برای پایین آمدن کرکره از نیروی جاذبه زمین بهره می بریم ولی اگر کرکره افقی باشد عملاً در حرکت افقی این جاذبه عملکردی نخواهد داشت و کرکره برقی به صورت صحیح کار نمی کند بلکه اگر بخوانیم با شیب ملایم با شیب ۳۰ درجه کرکره برقی را نصب کنیم مشکلی پیش نمی آید و شدنی است.

ولی  این روزها یک سری کاور های پی وی سی مخصوص این کار وجود دارد که شما می توانید با جستجو در اینترنت با شرکت ها و فروشگاه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، آشنا شوید و از طرح های موجود آنها خریداری کنید که این محصولات به صورت تخصصی برای اینکار ساخته شده اند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.