نکات ساده و طلایی برای مراقبت از پوست

برای مراقبت از پوست خودم چه نکاتی را رعایت کنم؟

سه قدم اصلی
فکر کنید که کارهای روزمره مراقبت از پوست شامل سه مرحله اصلی است:

پاک کردن – شستن صورت.
تونینگ – ایجاد تعادل در پوست.
مرطوب کننده – مرطوب کننده و نرم کننده پوست.

هدف از برنامه مراقبت از پوست این است که چهره شما را به بهترین وجه ممکن نشان دهد و نواحی که نیاز دارید را ترمیم کند. کریستینا هولی، متخصص مراقبت از پوست در سانفرانسیسکو می گوید: “کارهای روزمره زیبایی و استفاده از لوازم آرایشی فرصتی برای مشاهده تغییرات زمانی در خودتان است.” همانطور که پوست شما با افزایش سن نیاز به شیفت دارد، محصولات شما نیز تغییر خواهند کرد. این سه مرحله به روتین روزمره شما تبدیل شود که باعث تقویت پوست  شما  در بلندمدت می شود.

به آن زمان دهید
دکتر راشل نظریان، متخصص پوست در منهتن نیویورک در گروه پوست شوایگر می گوید: دانش پشت محصولات مراقبت از پوست بسیار زیاد شده است. اما هنوز چیزی به عنوان رفع فوری مشکل وجود ندارد – شما برای استفاده از مزایای آن به زمان نیاز دارید. وی توضیح می دهد: “نتایج فقط با استفاده مداوم مشاهده می شوند.” به طور کلی، هدف شما این است که حداقل طی شش هفته، یک یا دو بار در روز از یک محصول استفاده کنید تا تفاوت را مشاهده کنید.
نکته: با هر محصول مراقبت از پوست، به ترتیب قوام – از نازک ترین تا ضخیم ترین آن را استفاده کنید. به عنوان مثال، پاک کننده، تونر (در صورت استفاده)، سرم و سپس مرطوب کننده.

پاک کردن
دکتر کارلوس چارلز، متخصص پوست شهر نیویورک می گوید: شستن صورت اساسی ترین و ضروری ترین مرحله در هر روال است. “پوست ما هر روز با آلاینده های محیطی، آلودگی و سایر عوامل تماس می گیرد که باید به آرامی از بین برود.” برای جلوگیری از گرفتگی منافذ، تیرگی و آکنه، دو بار در روز، صبح و شب بشویید.

پاک کننده صورت خود را پیدا کنید
فرمول مناسب بدون پاک کردن روغنهای ضروری و سالم مانند روغن آرگان، پوست شما را تمیز می کند. این کار را با اسکراب های لایه بردار راحت کنید (هفته ای یک بار استفاده کنید) و از کسانی که پوسته گردو خرد شده یا مواد ساینده دارند اجتناب کنید.

پنج راز جوانی پوست

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟

تونر
از نظر بسیاری، کلمه “تونر” باعث ایجاد مخلوقات گزنده از دهه ۸۰ می شود. دکتر نظریان می گوید: “اصل یک محصول حاوی الکل بود که برای خشک کردن پوست چرب و از بین بردن آلودگی های پس از تمیز کردن استفاده می شد.” فرمول های امروز، تکامل یافته اند. آنها را به عنوان مکمل در نظر بگیرید – این مایعات نازک مقدار بیشتری مواد مغذی به بدن می رسانند و به جذب سایر محصولات موجود در رژیم کمک می کنند و در عین حال چهره شما را متعادل می کنند. جوردانا ماتیولی، متخصص زیبایی شهر نیویورک می گوید اکثر متخصصان تونر را اختیاری می دانند: “این می تواند یک روش خوب برای افزودن مواد خاصی باشد که ممکن است در محصولات دیگر نداشته باشید یا لایه دیگری از پوست را دوباره پر کنید.” در اینجا چند ماده اصلی برای شما آورده شده است:

  • اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی برای از بین بردن آرام سلولهای مرده پوست به کار می رود که می توانند منافذ پوست را مسدود کنند، پوست آسیب دیده از آفتاب را بهبود بخشیده و تیرگی را به حداقل می رساند.
  • اسید هیالورونیک برای تقویت آبرسانی، مهر و موم شدن در حالت شیری و پوست چاق و برای درمان ظریف خطوط ریز به کار می رود.
  • گلاب و چای سبز برای کاهش تحریک و کاهش قرمزی با اثر ضد التهابی به کار می رود.
  • ویتامین E و C برای مقابله با قرار گرفتن در معرض روزانه رادیکال های آزاد به کار می رود که می توانند پوست شما را پیر کنند.

تونر چیست؟
ماتیولی می گوید: “تونرها باید بعد از پاکسازی و قبل از گذاشتن هر چیز دیگری انجام شوند.” روش کاربرد سنتی اشباع یک پد پنبه ای و عبور آن از روی صورت است. اما همانطور که ماتیولی اشاره کرد “در نهایت مقدار زیادی از محصول خود را از دست می دهید.”
نکته: ”استفاده از تونر با دست تمیز کارآمدترین روش است. فقط چند قطره در کف دست خود بریزید، سپس آن را روی صفحه بکشید. ” یا اگر ترجیح می دهید، می توانید یک پد پنبه ای را جدا کنید”. بیشتر فرمول ها را می توان صبح و شب استفاده کرد، اما ممکن است شما بخواهید از آنهایی که اسیدهای لایه بردار دارند فقط شب یا یک روز در میان استفاده کنید.

مرطوب کننده
اساسی ترین عملکرد یک مرطوب کننده، آبرسانی و لطافت پوست است. دکتر چارلز توضیح می دهد: “اساساً مرطوب کننده ها به جلوگیری از اتلاف آب از طریق لایه های خارجی پوست کمک می کنند.” “آنها همچنین می توانند روغنهای محافظ طبیعی و سایر عناصر سازنده در پوست مانند سرامیدها را تکمیل کنند.” این یکی از محصولاتی است که پزشکان توصیه می کنند در تمام طول سال برای انواع پوست استفاده شود. دکتر نظریان تأکید می کند: “پوست به طور طبیعی توانایی حفظ رطوبت را از بین می برد،” و فعالیت های روزمره مانند شستشو می تواند هیدراتورهای طبیعی را از سطح خارج کند.

نحوه انتخاب مرطوب کننده
ماتیولی یادداشت می کند: “همه به رطوبت نیاز دارند اما بافت مرطوب کننده شما بسته به نوع پوست شما متفاوت خواهد بود.” این ورق تقلب  را با مجوز دکتر نظریان دریافت کنید!!

تفاوت بین کرم روز و شب
کرم هایی که صبح استفاده می کنید مجهز به محافظت از پوست در برابر متجاوزان محیطی هستند که هنگام خروج از خانه با آنها روبرو خواهید شد – بسیاری از آنها حاوی آنتی اکسیدان هستند تا رادیکال های آزاد مبتنی بر آلودگی و ضد آفتاب را برای محافظت در برابر اشعه ماورابنفش محافظت کننداز طرف دیگر کرم های شبانه برای جبران آسیب هایی به کار می روند که ممکن است با مواد تشکیل دهنده ای مانند رتینول برای تسریع در گردش سلول و خنثی کردن لکه های تیره ایجاد کرده باشید.

کرم های چشم
آیا می توانید بدون کرم دور چشم زنده بمانید؟ کاملا. اما اگر نگرانی خاصی دارید – مانند hyperpigmentation خشکی یا پف کردگی – ممکن است بخواهید یکی از آنها را امتحان کنید. دکتر نظریان می گوید: “پوست اطراف چشم کاملاً نازک و ظریف است و نسبت به سایر نواحی واکنش بیشتری به مواد تحریک کننده نشان می دهد.” “بنابراین متخصصان پوست معمولاً کرم دور چشم را توصیه می کنند که حساسیت بالقوه را در نظر گرفته و دارای غلظت قابل تحمل تری از مواد فعال است.”

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.