نوسازی آپارتمان چه اندازه طول می‌کشد؟

راهنمای قدم به قدم به همراه برنامه ریزی دقیق برای نوسازی اتاق خواب یک آپارتمان

ما در این جا برنامه دقیق نوسازی یک اتاق خواب را برایتان شرح داده ایم، اما نوسازی کل یک آپارتمان چقدر طول می کشد؟ از آن جایی که حمام و دستشویی پر کارترین بخش های خانه هستند، نوسازی خانه ای یک خوابه زمان زیادی صرف نمی کند. نکته ای دیگر: هر چه فضای بیشتری وجود داشته باشد، برای انجام اقتصادی کارها فرصت بیشتری دارید و می توانید هم زمان چند کار را با هم انجام دهید. این روش به شما کمک می کند هم در پول و هم زمان صرفه جویی کنید.گر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول برآورد قیمت تغییر دکوراسیون داخلی را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید درخواست بازسازی خانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نوسازی آپارتمان

اگر در نظر دارید چندین پروژه را در نظر بگیرید (به دلایل مربوط به بودجه) باید چند کار را با هم انجام دهید. با این که کار زیادی باید انجام دهید، اما برای ارزش پولتان بهتر است. برای مثال، زمانی که منتظر کابینت ها هستید می توانید از فردی متخصص بخواهید اتاق خواب را رنگ آمیزی کند یا تخته پایه را نصب کنید. و زمانی که منتظرید رنگ خشک شود، می توانید کاشی حمام را نصب کنید.

مانند همیشه، اندازه و میزان پیچیدگی فضا، مقدار زمانی که باید برای آن صرف شود را تعیین می کند. اگر نمی خواهید دیوارها را تکان دهید یا سیم های الکتریکی و لوله کشی را تغییر دهید، نوسازی آپارتمانتان زمان کمتری صرف می کند. به طور متوسط باید دو تا چهار ماه برای نوسازی بالا تا پایین یک آپارتمان تک خوابه اختصاص دهید.

جدول زمانی نوسازی آپارتمان: قبل از مرحله ساخت و ساز

با این که توجهات بر مرحله ساخت و ساز می باشد اما باید قبل از آن کارهایی را انجام دهید. در این جا اطلاعات لازمه را برایتان آماده کرده ایم.

گام اول: خانه تان را ببندید (۱-۳ ماه)

بسیاری از صاحبان خانه ها در ابتدای فرآیند تصمیم می گیرند خانه شان را ببندند. اگر شما هم چنین برنامه ای دارید نگران نباشید؛ راهی برای انجام آن وجود دارد. قبل از انجام هر کاری باید منطقه را بسته و کلید آپارتمانتان را به دست بگیرید. اگر عجله دارید، حداقل سعی کنید قبل از شروع کار امضا را انجام دهید.

نوسازی آپارتمان

گام دوم: پروژه نوسازی خود را در سایت ما پست کنید (۱-۳ روز)

اول از همه، وقتی قرارداد خود را امضا کردید، باید پروژه خود را در سایت ما پست کنید. در اینجا جزئیات مربوط به فضای خود را وارد کرده و برای الهام گرفتن عکس های ما را تماشا کنید، اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید به بخش های مختلف سایت سر بزنید. در طول سه روز می توانید ۳ تا ۵ مورد مشابه پیدا کنید، که لینک هایی با چروفایل آنلاین از پیمانکاران را نیز برایتان فرآهم می آورد. حالا شانس آن را دارید که صحبت دیگر مشتری ها را گوش کرده و دیگر پروژه ها را تماشا کنید.

گام سوم: بازدید از سایت را برنامه ریزی کرده و مزایده هایی پیشنهاد دهید (۱-۳ هفته)

پس از آن که با پیمانکاران ما صحبت کردید، آن ها برنامه ای دو هفته ای برای تاریخ های سایت تنظیم می کنند. هم شما و هم پیمانکار ایمیلی حاوی زمان های آزاد شما دریافت می کنید، که بعدها پیمانکار آن را با شما بررسی خواهد کرد. بازدیداز سایت بهترین راه برای درک پیمانکار از نوع پروژه و احتمالات فیزیکی و محدودیت های فضایی است. پس از آن که بازدید سایتی خود را برنامه ریزی کردید، برای دانستن نحوه آماده شدن برای این قرار به سایت ما مراجعه کنید. باید انتظار مزایده ای با ۵- ۱۰ روز کاری را داشته باشید.

گام چهارم: مزایده ها را کنار هم قرار داده و یک پیمانکار انتخاب کنید (۱-۲ هفته)

زمانی که تمام پیشنهادها را به دست آوردید، زمان انتخاب فرا می رسد. اگر سوالاتی دارید، الان زمان مناسبی ایت. همچنین می توانید به همراه مشاوران ما برای پیشنهادهای مختلف برنامه های زمانی بسازید.

گام پنجم: قرارداد را امضا کرده و ساخت و ساز را نهایی کنید (۱ هفته)

زمانی که پیمانکار خود را انتخاب کردید، او قراردادی برایتان حاضر می کند. این قرارداد معمولا شامل شرح کار انجام شده،، جدول زمانی برآورد شده و همچنین زمان دقیق پایان کار و زمان بندی پرداخت های پروژه را در بر دارد.

گام ششم: مجوزها و اجازه های لازمه را کسب کنید (تفاوت دارد)

از بین تمام مراحل و زمان های از دست رفته، کسب مجوز های لازمه سخت ترین کار است، اما دلسرد نشوید؛ متخصصان ما در هدایت این فرآیند ها تبحر دارند و می توانند برای رسیدن به اهدافتان با کمترین دردسر به شما کمک کنند. اگر قصد دارید لوله کشی و سیستم گازکشی را تغییر دهید، به یک معمار و مجوز DOB نیاز دارید. خانه داران سایت ما اعلام کردند که این مجوز را در عرض دو هفته به دست آوردند اما معمولا چند ماهی طول خواهد کشید.

اگر در خانه ای مستقل زندگی می کنید، نیازی نیست راجع به مجوزهای بزرگ نگران باشید، اما برای کارهای برقی و مربوط به لوله کشی به مجوزهای شهری نیاز دارید، تا مطمئن شوید همه چیز طبق قانون پیش می رود.

گام هفتم: مواد منبع تفاوت دارد

اگر مسئول تهیه منابع مربوط به نوسازی هستید، سعی کنید به محض پایان برنامه طراحی، آن ها را تهیه کنید. برخی موارد زمان زیادی صرف می کنند، نمی خواهید که یک شیر آب کل بازسازی را متوقف کند. اگر زمان برایتان اهمیت زیادی دارد به موارد موجود توجه کنید. درباره زمان بندی تحویل کالاها با پیمانکار خود صحبت کنید.

نوسازی آپارتمان

گام هشتم: به تمام همسایه بگویید که در حال نوسازی خانه هستید (۱۵ دقیقه)

همسایه خوبی باشید و به اطرافیان هشدار دهید که قرار است نوسازی خانه تان را آغاز کنید. به آن ها بگویید انتظار چه چیزهایی را داشته باشند و زمان آن چقدر است. همیشه وقتی بدانید برای برخی چیزها پایانی وجود دارد، تحمل آن آسان تر می شود. بد نیست کمی شیرینی، یک بطری شراب یا کارت هدیه ای برای کافی شاپ محلی خود ببرید. وقتی نوسازی به پایان رسید همه را دعوت کنید!

جدول زمانی نوسازی آپارتمان: مرحله ساخت و ساز

در حالی که بیشتر گام های تحت عنوان “ساخت و ساز” بر عهده پیمانکار است، اما مهم است بدانید چه چیز باید چه موقع اتفاق بیفتد. مهم ترین گام هایی که باید آنها را انجام دهید، پرداخت های پیمانکار و آزاد نگه داشتن برنامه برای چند ساعت در هفته برای جواب دادن به سوال ها یا تغییرات ایجاد شده در پروسه ساخت و ساز هستند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.