پنج نکته برای روز اسباب کشی

روز اسباب کشی یک روز هیجان انگیز است! شما یک ماجراجویی جدید را شروع کرده‌اید و می‌خواهید تجربیات جدید در یک مکان جدید کسب کنید. ممکن است خانۀ رویاهایتان را خریداری کرده باشید و چیدن وسایل در یک محیط جدید تجربۀ لذت بخشی است. از طرفی روز اسباب کشی می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. کارهای زیادی برای انجام دادن است و مسلماً می‌خواهید که همه چیز روان و راحت پیش برود. چه از شرکت‌های خدماتی کمک گرفته باشید چه از دوستان و بستگانتان؛ رعایت چه نکاتی باعث راحت‌تر پیش رفتن پروسۀ اسباب کشی می‌شود؟ با ما همراه باشید تا پنج نکته برای بهتر پیش رفتن اسباب کشی را به شما گوشزد کنیم.

اسباب کشی

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول برآورد قیمت اتوبار و باربری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت باربری در تهران باشید می‌توانید درخواست باربری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

  1. نقشه و طراحی و چیدمان وسایل را روی کاغذ بیاورید:

کشیدن یک طرح کلی از خانۀ جدید باعث از بین رفتن استرس و جلوگیری از گیج شدن شما می‌شود. وسایلی را که در هر اتاق قرار می‌گیرند، شماره گذاری و روی نقشۀ اصلی مشخص کنید. با انجام این کار کارگران متوجه می‌شوند که هر وسیله‌ای را در کدام قسمت خانه قرار دهند. مسلماً نمی‌خواهید که تازه در روز اسباب کشی تصمیم بگیرید که کدام وسیله در کدام قسمت خانه قرار بگیرد. بهتر است از قبل این نوع از تصمیم‌گیری‌ها گرفته شود تا روز اسباب کشی کارگران وسایل سنگین را مستقیماً وارد اتاق درست کنند.

اسباب کشی

  1. هنگام بسته بندی و جا به جایی وسایل، حتماً حضور داشته باشید:

اگر برای بسته بندی نیز از کارگران کمک گرفته‌اید، حتماً در کل پروسه حضور داشته باشید. اگر نمی‌توانید از یک فرد جایگزین مانند دوست و آشنا کمک بخواهید. کارگران به شما یک لیست کامل از تمام وسایل بسته بندی می‌دهند. با دقت لیست را بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی جا نیفتاده است و سپس آن را امضا کنید. بررسی لیست را با دقت انجام دهید زیرا اگر در آینده متوجه شوید که چیزی گم شده است، شرکت مربوطه مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.

  1. دوستانتان را زیادی خسته نکنید:

اگر از شرکت‌های خدماتی کمک نگرفته‌اید و دوستان و آشناهایتان می‌خواهند به شما کمک کنند، سعی کنید که همه چیز را برنامه ریزی شده پیش ببرید. از آن‌ها انتظار نداشته باشید تا همه چیز را برای شما بسته بندی کنند. از قبل همۀ وسایل را بسته بندی کنید و از آن‌ها بخواهید که تنها زحمت بلند کردن و جا به جایی آن‌ها تا ون حمل و نقل را بکشند. حتی می‌توانید از قبل مشخص کنید که چه شخصی چه کاری را انجام دهد. حتماً به مقدار کافی خوراکی و نوشیدنی به همراه داشته باشید و به دوستانتان تعارف کنید تا خستگیشان دربیاید!

اسباب کشی

  1. بچه‌ها و حیوانات خانگی را دور از خانه نگه دارید:

مسلماً زیر دست و پا بودن بچه‌ها یا سر و صدای حیوانات خانگی می‌تواند حواس کارگران را پرت کند و هم چنین برای خود آن‌ها خطرآفرین نیز باشد. پس بهتر از یک دوست بخواهید که به مدت یک روز مراقب حیوان خانگی و یا فرزند شما باشد تا بتوانید با خیال راحت به اسباب کشی برسید.

  1. مطمئن شوید که فضای کافی برای پارک کردن کامیون حمل و نقل وجود دارد:

بعد از اینکه ون و یا کامیون حمل و نقل رسید، بایستی فضای کافی برای پارک کردن و خالی کردن وسایل از درون آن وجود داشته باشد. این امر به نوع خانه نیز بستگی دارد مثلاً اگر به خانه‌ای ویلایی نقل مکان می‌کنید، به راحتی می‌توانید کامیون را جلوی خانه پارک کنید اما اگر به آپارتمان و خانه‌های چندطبقه اسباب کشی می‌کنید باید از قبل یک مکان برای پارک کردن کامیون مشخص کنید. هم چنین اگر نیاز است از قبل برای حمل راحت‌تر اثاثیه، آسانسور رزرو کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.