۱۱ ترفند برای اینکه استرس اسباب کشی را از خود دور کنید

حتی فکر کردن به اسباب کشی می‌تواند استرس زا باشد ولی می‌تواند این چنین نباشد. با کمی برنامه ریزی و نظم و ترتیب می‌توانید استرس خود را بکاهید. در این مقاله به ۱۱ ترفند اشاره می‌کنیم که رعایت آن‌ها می‌تواند تا حدودی کمک کننده باشد. با ما همراه باشید. اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول برآورد قیمت اتوبار و باربری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت باربری در تهران باشید می‌توانید درخواست باربری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

استرس اسباب کشی

  1. چیدن جعبه‌ها بر اساس وزن:

جعبه‌ها را بر اساس وزن مرتب کنید. این کار نه تنها باعث می‌شود که به کمرتان آسیب وارد نشود و جعبه‌های سنگین را بلند نکنید بلکه برای کامیون حمل وسایل نیز کار را راحت‌تر می‌کنید و همه چیز برای حمل و نقل مکان آماده است. اول جعبه‌های سنگین‌تر را درون کامیون قرار دهید و سپس جعبه‌های سبک‌تر. همین‌طور می‌توانید جعبه‌های سبک را در فضاهای خالی به وجود آمده جای دهید. جعبه‌های سبک را روی سایر جعبه‌ها محکم کنید تا هنگام حرکت کامیون سر نخورند.

  1. توجه به جزئیات:

انجام ندادن کارهای جزئی ممکن است بعداً شما را به دردسر بیندازد. از دو هفته قبل آدرس خانه‌تان را عوض کنید، اگر لازم است وسایل منزل جدید بخرید و آن‌ها را به برق وصل کنید و جعبه‌های بسته بندی را دم دست قرار دهید. قبل از ورود به خانۀ جدید آن را با دقت بررسی کنید تا تمیز و مرتب باشد.

  1. خلاص شدن از شر وسایل قدیمی:

قبل از اینکه شروع به بسته بندی وسایل کنید، چیزهایی را که نمی‌خواهید جمع و به خیریه‌ها اهدا کنید. اگر وسیله‌ای در خانۀ جدیدتان جا نمی‌شود، سعی کنید که آن را به کسی اهدا کنید.

استرس اسباب کشی

  1. عکس گرفتن:

بعد از پر کردن جعبه، از محتویات آن عکس بگیرید. این کار باعث می‌شود که در خانۀ جدید بدانید در هر جعبه چه خبر است و راحت‌تر وسایل را جا به جا کنید. از میز تلویزیون و نحوۀ اتصال سیم‌ها عکس بگیرید و به آن‌ها برچسب بزنید تا موقع نصب دوباره گیج نشوید. هم چنین به کناره‌های جعبه برچسب بزنید و آن‌ها را مشخص کنید. اگر روی جعبه را برچسب بزنید ممکن است با قرار گرفتن جعبه‌ها روی هم، پیدا کردن اطلاعات مربوطه سخت شود.

  1. استفاده از تکنولوژی:

اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید وسایل خود را لیست کنید.

  1. جدا کردن اجزای وسایل:

حداقل یک روز قبل از جا به جایی، اجزای مختلف وسایل را از هم جدا کنید تا کارتان راحت‌تر شود. به قسمت‌های مختلف برچسب بزنید و پیچ‌ها را در یک پاکت نامه بریزید و آن را به بزرگ‌ترین قسمت بچسبانید تا در حین اسباب کشی گم نشوند.

  1. مراقبت از کفپوش چوبی:

روی کفپوش حوله بیندازید این کار نه تنها باعث می‌شود که در حین جا به جایی به چوب زیرین آسیب وارد نشود بلکه باعث می‌شود که ماهیچه‌هایتان نیز درد نگیرد. هم چنین باعث می‌شود که جعبه‌ها راحت‌تر سر بخورند و جا به جا شوند. چنان چه روی کفپوش خط و خراش افتاد، به انتهای جارو توپ تنیس وصل کنید و آنقدر روی خراش بکشید تا محو شود.

استرس اسباب کشی

  1. جمع آوری لباس‌ها:

اگر لباس‌هایتان را با چوب لباسی جمع کنید، در زمان صرفه جویی خواهد شد. بعد از جمع کردن همۀ لباس‌ها آن‌ها را در یک کیسۀ پلاستیکی بپیچید تا آسیب نبینند. از کیسه‌های سفید استفاده کنید تا بتوانید به راحتی به آن‌ها برچسب بزنید. لازم نیست که کشوها را خالی کنید فقط کافی است که لباس‌ها را رول کنید و روی هر کشو را با سلفون بپوشانید.

  1. استفاده مناسب از فضاها:

سیم‌ها را دور لوله دستمال توالت بپیچید تا در هم گره نخورند. می‌توانید جواهرات خود را درون شانه تخم مرغ جای دهید و عینک‌ها را درون جوراب‌ها قرار دهید.

  1. جلوگیری از نشتی مایعات و شکستگی آینه‌ها و مواد آرایشی:

ابتدا درپوش شوینده‌های مایع را دربیاورید و سپس ورودی را با چسب بپوشانید و دوباره درپوش را بگذارید. روی آینه‌ها را با چسبی به علامت x بپوشانید. هم چنین برای جلوگیری از خرد شدن لوازم آرایشی، روی آن‌ها پنبه بگذارید.

  1. آماده سازی یک کیف حاوی وسایل ضروری:

چند روز قبل از اسباب کشی، یک کیف بردارید و وسایل ضروری خود را در آن جای دهید. این وسایل شامل چند دست لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله و ملحفه، شارژر، مدارک مهم و داروها می‌شود. هم چنین یک جعبۀ کمک‌های اولیه نیز می‌تواند در مواقع اضطراری به داد شما برسد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.