هزینه کمپ ترک اعتیاد

هزینه یک مرکز ترک اعتیاد خصوصی یا دولتی و عوامل موثر در هزینه موضوعی است که معمولا فکر کسانی که می خواهند اعتیاد را ترک کنند و خانواده هایشان را مشغول کرده و آن ها را نگران می سازد.

مراکز گوناگون و متفاوتی در زمینه ترک اعتیاد وجود دارد.

طبیعتا شرایط و هزینه کمپ ترک اعتیاد با هم فرق دارد.

ما در این مقاله به این تفاوت ها خواهیم پرداخت تا به نوبه خود گامی مثبت در جهت کمک به کسانی که قصد ترک اعتیاد را دارند برداشته باشیم.

هزینه کمپ ترک اعتیاد

فهرست مطالب

  • انواع مراکز ترک اعتیاد
  • فواید مراجعه به کمپ اعتیاد
  • عوامل موثر بر هزینه کمپ ترک اعتیاد
  • هزینه کمپ ترک اعتیاد شامل چه خدماتی می شود؟

انواع مراکز ترک اعتیاد

کمپ های ترک اعتیاد انواع گوناگونی دارند که در اینجا به ذکر برخی از آنها خواهیم پرداخت:

کمپ های ترک اعتیاد دولتی

کمپ ترک اعتیاد دولتی برای بیماران متجاهر و بیماران اختیاری مراکز مخصوصی دارند. هزینه ترک اعتیاد در این مراکز معمولا مناسب بوده و حتی افراد کم بضاعت و یا بی بضاعت نیز در این مراکز تحت حمایت مالی قرار گرفته و به آنها کمک می شود تا اعتیاد خود را ترک کنند.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی

این کمپ ها نوعی از مراکز ترک اعتیاد است که هزینه آن کاملا برعهده بیمار بوده و باید در ازای تک تک خدماتی که دریافت می کند هزینه ای را پرداخت کنند. طبیعتا این هزینه به مراتب بالاتر از کمپ های دولتی می باشد.

کمپ اعتیاد فوق خصوصی

در این مراکز که به وی آی پی معروف هستند، خدمات مخصوص تری ارائه میشود. معمولا امکانات بیشتری برای رفاه حال افراد دچار اعتیاد قرار می گیرد که همین مسئله باعث افزایش هزینه های بستری شدن در چنین مراکزی می شود.

کمپ های ترک اعتیاد رایگان

کمپ ترک اعتیاد رایگان زیر مجموعه ای از مراکز دولتی است که برای معتادان متجاهر در نظر گرفته شده و تمام هزینه های ترک اعتیاد در این مراکز را دولت می پردازد.

هزینه کمپ ترک اعتیاد

فواید مراجعه به کمپ های ترک اعتیاد

چنانچه قصد داشته باشید اعتیاد را به صورت کامل و ریشه ای درمان کنید حتما باید در یکی از کمپ های ترک اعتیاد بستری شوید.

کنار گذاشتن اعتیاد به مواد مخدر در خانه و به صورت تنهایی کار بسیار دشواری است که همین اهمیت این مراکز را بالاتر می برد.

از فواید بستری شدن در این کمپ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره مند شدن از خدمات دولت در زمینه ترک اعتیاد(کمپ های دولتی)
  • به کارگیری جدیدترین و بهترین روش های ترک اعتیاد
  • بهره مند شدن از تجربه دیگران و بودن در کنار کسانی که تجربه ترک اعتیاد را داشته اند
  • افزایش انگیزه و بهره مند شدن از کمک دیگران برای کنار گذاشتن اعتیاد
  • توجه به سلامتی جسمی و روانی در کنار ترک اعتیاد به وسیله استفاده از روش های درست و مناسب
  • پاک شدن کامل جسم از مضرات اعتیاد
  • بازگردانی روحیه قبل از اعتیاد
  • برگزاری جلسات مشاوره مخصوص خانواده
  • استفاده از سرگرمی های مفید مثل ورزش که فرآیند درمان را قابل تحمل تر می کند
  • مهارت آموزی

هزینه کمپ ترک اعتیاد

عوامل موثر بر هزینه کمپ ترک اعتیاد

مدت اقامت در کمپ

دقیقا از زمانی که شخص مصرف کننده وارد کمپ می‌ شود تا زمانی که از آن خارج شود، با افزایش تعداد روز ها، هزینه مربوطه نیز افزایش می یابد.

شرایط منطقه

متداولا کمپ هایی که در مکان خوش آب و هوا قرار دارند و از سکوت و آرامش خاصی نیز برخوردارند و همین طور دسترسی به مرکز مربوطه آسان باشد و موقعیت مکانی مناسبی داشته باشد هزینه ای بالاتر خواهد داشت.

امکانات رفاهی

در مراکزی که اقامتی هستند امکانات رفاهی در قیمت مجموعه، بر روی هزینه تاثیر می گذارد. اتاق های مخصوص و ویژه، سالن های بدنسازی و استخر و مواردی از این دست از شاخصه های یک کمپ رفاهی گران به حساب می آید.

نوع تغذیه

تغذیه در دوران ترک اهمیت ویژه ای دارد. مراکز استاندارد سعی میکنند وعده های غذایی ای ارائه دهند تا با مراحل ترک سازگار بوده و به صورت همه جانبه بیمار را تقویت کند. غذاهایی نظیر گوشت و غلات و مواد معذی دیگر در باید هنگام ترک به وفور استفاده بشود. زیرا با ترک یک عادت غلط، بدن ممکن است دچار ضعف گردد و یک تغذیه مناسب می تواند به کاهش اثرات منفی روزهای سخت ترک اعتیاد بر روی بدن، کمک کند.

هزینه کمپ ترک اعتیاد

هزینه کمپ ترک اعتیاد شامل چه خدماتی می شود؟

مشاوره: معمولا تمام کمپ ها برای افزایش تاثیر گذاری و آسان تر پیش رفتن روند ترک از مشاورین و روانشناسان استفاده می کنند.

مکان: چنانچه اشاره شده منطقه ای که مجموعه ترک اعتیاد در آن واقع است بسته به موقعیت آن هزینه های گوناگونی دارد. لذا قسمت بزرگی از هزینه ها صرف خرید زمین با اجاره یک مجموعه برای ایجاد یک کمپ ترک اعتیاد می شود.

هزینه های جاری: مواردی مثل آب و برق و … معمولا برای هر کسبی به صورت ثابت وجود دارد و از جمله مواردی است که باید در هنگام تخمین هزینه در نظر گرفت.

هزینه دارو: ممکن است فردی در حین ترک به دارو نیاز نداشته باشد اما معمولا استفاده از داروهایی برای مراقبت از بیمار رایج است.

هزینه تعمیرات: تعمیرات یک ساختمان یا لوازم آن نیز جزو هزینه کمپ ترک اعتیاد می باشد. این موضوع با توجه به بافت ساختمان و نیز به قدمت وسایل مورد استفاده در آن بستگی دارد.

هزینه های خرید تجهیزات: در چنین مراکزی با پیشرفت علوم مربوط به ترک اعتیاد معمولا به مرور زمان باید به فکر لوازم و تجهیزات جدیدی بود تا به کمک آن ها آسایش و خدمات بیشتری ارائه داد. تجهیزاتی مثل لوازم ورزشی یا هر نوع لوازم رفاهی مخصوص به اتاق ها.

هزینه پرسنل: حقوق و دستمزد کسانی که در کمپ حضور دارند و مشغول خدمت رسانی و کمک به بیماران هستند یکی دیگر از فاکتورهای ثابت هزینه‌ کمپ ترک اعتیاد به شمار می رود.

هزینه کمپ ترک اعتیاد

معضل اعتیاد امروزه گریبان گیر بسیاری از مردان و زنان در سراسر جهان و همچنین در ایران است. مراکز درمان و ترک اعتیادی وجود دارند که به فردی که دچار بیماری اعتیاد است کمک میکنند. هزینه های بستری شدن و حتی ساخت و تاسیس آنان نیز متفاوت است و به مواردی زیادی مثل خدمات و امکاناتی که در فوق به آن اشاره کردیم بستگی دارد. اگر شما جزو این دسته از بیماران هستید، امید است حالا که قدم اول را برداشته اید تا انتهای مسیر با صلابت و اقتدار پیش رفته و سلامتی خود را برگردانید‌.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.