بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

تبلیغات یک روش کاربردی برای انتقال پیام به مخاطبان است تا در مورد برند آگاهی پیدا کرده و ترغیب به خرید شوند. در واقع هر گونه فعالیتی که باعث شود برای یک محصول و خدمت تقاضا ایجاد شود. در این مقاله با بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری آشنا می‌شویم:

استراتژی بازاریابی و تبلیغات چیست؟

استراتژی مجموعه‌ای از مراحل یا اقداماتی است که توسط یک تجارت برای افزایش فروش، رشد برند و یا مشخص کردن ارزش محصول انجام می‌شود. برای جلب نظر مشتری، یک کسب و کار باید متوجه شود مشتری چه کسانی هستند و چگونه تصمیمات خرید را می‌گیرد.
برای برنامه ریزی تبلیغاتی می‌توانید از مدل ۶W استفاده کنید.
چه کسی (Who): مخاطب شما چه کسی است؟
کجا (Where): مخاطب شما کجا است؟
چه چیزی (What): چه پیامی باید به مخاطب شما منتقل شود؟
چرا (Why): دلیل انتقال این پیام چیست؟
کدام (Which): از کدام رسانه و چه روشی این پیام به مخاطب منتقل خواهد شد؟
کی (When): زمان ارتباط چه وقت است؟

استراتژی بازاریابی و تبلیغات
شبکه‌های اجتماعی روش‌های جذاب برای ارتباط با مشتریان است

بهترین راههای تبلیغات

در اینجا ۸ راه تبلیغاتی و بازاریابی بیان شده است که شرکت‌ها برای جلب مشتری بیشتر و ایجاد وفاداری به برند می‌توانند از آن‌ها استفاده می‌کنند:
استفاده از شبکه‌های اجتماعی
راه اندازی یک وبلاگ
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
استفاده از قابلیت (CTA)
استفاده از اینفلوئنسرها
ایجاد لیست از طریق بازاریابی ایمیلی
تعامل با مشتری از طریق چت کردن با آن‌ها
میزبانی وبینارها.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی روش‌های جذاب برای ارتباط با مشتریان است. یک کسب و کار می‌تواند عکس یا فیلمی درباره محصولات خود در این شبکه‌ها ارسال کند و از طریق نظرات یا پیام‌ها با مشتریان ارتباط برقرار کند. رسانه‌های اجتماعی، محیطی را فراهم می‌کنند که مشتریان بتوانند در مورد تجارت یا صنعت آن اطلاعات کسب کنند. تعامل با مشتریان باعث ایجاد وفاداری به برند و ارتقا خدمات می‌شود.

راه اندازی یک وبلاگ

وبلاگ‌ها محتوای محصولات را در یک وب سایت یا صفحه ارائه می‌دهند که این اطلاعات به مشتری در تصمیم گیری خرید یا کسب اطلاعات کمک می‌کند. بسته به هدف استراتژی و تبلیغ، وبلاگ‌ها ممکن است روزانه یا هفتگی آپدیت شوند. برخی از شرکت‌ها ممکن است از نویسندگان وبلاگ استفاده کنند تا محتوایی کاربردی‌تر ایجاد شود. به اشتراک گذاری پست‌های وبلاگ در شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان و مشتری بالقوه را توسعه داده و یک راه تبلیغاتی کاربردی است.

بهترین راههای تبلیغات
سئو مؤثر راهی قدرتمند برای هدف گذاری مشتریان است
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

کلمات کلیدی یا عبارات خاص یا یک سؤال در مورد محصول در موتور جستجو تایپ می‌شوند و این موتورها می‌توانند مقالاتی را در این باره در اختیار جستجو کننده قرار دهند. سئو مؤثر نه تنها می‌تواند شرکت را در بالای نتایج موتورهای جستجو قرار دهد؛ بلکه راهی قدرتمند برای هدف گذاری مشتریان است. در حالی که کلمات کلیدی و عبارات ارزشمند هستند؛ شرکت‌ها همچنین باید محتوای جذاب ایجاد کنند که برای جذب مشتری بسیار کاربردی است. به عنوان مثال کلمات کلیدی برای فروش و تبلیغ دوچرخه:
دوچرخه
فروشگاه دوچرخه
فروش دوچرخه
تخفیف دوچرخه
چرخ دو چرخه

استفاده از قابلیت ایجاد تماس (CTA) یا همان Call To Action

call to action ممکن است به صورت پرسیدن یک سؤال، دعوت از مشتری و یا یک پیشنهاد باشد. این قابلیت می‌تواند یک روش تبلیغاتی جذاب برای محصول و خدمت شما باشد و راه دستیابی به آن را هموارتر کند.
مثال‌ها:
فروش فوق العاده روز سه شنبه به پایان می‌رسد؛ اکنون اقدام کنید!
برای یادگیری بیشتر آماده هستید؟ اینجا کلیک کنید!

همکاری با اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها اصولاً افرادی در شبکه‌های اجتماعی هستند که مخاطبان زیادی در یک یا چند حوزه خاص دارند که تأثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبانش دارد. شرکت‌ها ممکن است با اینفلوئنسرها همکاری کنند که با اهداف یا استراتژی‌های تجاری آن‌ها مطابقت دارند. اینفلوئنسرها ممکن است با استفاده از یک محصول، استفاده از آن یا پیشنهاد آن به فالوورهای خود، آن را تبلیغ کنند.
مثال: شرکتی که کفش‌های پیاده روی تولید می‌کند؛ یک شخص محبوب را در یک رسانه اجتماعی انتخاب می‌کند. این فرد فالوورهای زیادی دارد و از مکانهای زیادی برای پیاده روی عکس و پست به اشتراک می‌گذارد. این شرکت با اینفلوئنسر تماس می‌گیرد و آنها باهم معامله می‌کنند که در صورت موافقت با پوشیدن کفش‌ها و صحبت کردن در مورد آن، فالوورهای خود را ترغیب به خرید کند.

تعامل با مشتریان از طریق گپ
استفاده از ویژگی گپ یا همان چت، راهی عالی برای پاسخگویی به سؤالات مشتری یا حل سریع مشکلات آن است
ایجاد لیست از طریق بازاریابی ایمیلی

ایجاد یک لیست پستی می‌تواند به مشاغل کمک کند تا تخفیف‌هایی را به مشتریان خود ارائه دهد و یا آنها را ترغیب به خرید دوباره کند. در بازاریابی از طریق ایمیل شرکت می‌تواند لیست‌ها را برای هدف قرار دادن مشتریان خاص سفارشی سازی کرده و تقسیم بندی کند. اگر یک شرکت کالاهای ورزشی، در حال لانچ جدیدترین اسکیت‌های خود است؛ ممکن است یک لیست از مشتریان ۱۸ تا ۲۴ ساله ایجاد کرده و این آگهی را برای آن‌ها بفرستد.

تعامل با مشتریان از طریق گپ

استفاده از ویژگی گپ یا همان چت، راهی عالی برای پاسخگویی به سؤالات مشتری یا حل سریع مشکلات آن است. ممکن است مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک سرویس، عیب یابی کالایی یا سؤالات دیگر از قابلیت گپ استفاده کنند.

میزبان وبینارها

وبینار (webinar) ترکیبی از دو کلمه وب و سمینار است که همان سمینار اینترنتی است. وبینارها به طور معمول جلسات یادگیری یا اطلاع رسانی تحت وب هستند. وبینارها ممکن است به عنوان یک ابزار پردازشی برای کارمندان جدید یا معرفی مشتری مورد استفاده قرار گیرند. وبینارها ممکن است شامل یک جلسه پرسش و پاسخ باشند.
مثال: یک شرکت ابزار جدید باغبانی را راه اندازی کرده و یک سری وبینار ایجاد می‌کند. وبینار اول توضیح می‌دهد که چگونه این ابزار باغبانی کاربردی است و وبینار دوم نکاتی را برای استفاده از این ابزار ارائه می‌دهد و سومین وبینار عکس یا فیلم‌های مشتریان را با استفاده از این ابزار به اشتراک می‌گذارد. هر وبینار یک کوپن با ۲۰٪ تخفیف ارائه می‌دهد.
روش‌های تبلیغاتی دیگری نیز وجود دارد مانند:
تبلیغات شفاهی و دهان به دهان
برنامه‌های تخفیف و فروش
هدایا

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.