چرا فرش وینتیج برای دکوراسیون مدرن ایده آل است؟

ورود تکنولوژی به زندگی امروزی موجب شده انتخاب سنت و مدرنیته با دشواری بسیاری همراه باشد. فرش وینتیج عنصری است که بسیاری از افراد آن را شناخته و جایگاهش در خانه های امروزی به خوبی مشخص شده است. برخی نیز هنوز با این عنصر مدرن اما یادآور گذشته چندان آشنایی نداشته و آن را نوعی رقیب برای فرش های دستبافت و قدیمی تلقی می کنند. ترکیب مدرنیته و سنت موجب شده تا خانه های ایرانی رنگ و بویی دیگر یافته و جذابیت خاصی در آن ها ایجاد شود. گاه افراد دکوراسیونی مدرن را در خانه خود داشته اما به دنبال عناصری هستند که بتواند ردپای گذشته را به خوبی نشان دهد. فرش وینتیج فروشگاه عالی قاپو (https://aliqapo.com/vintej) یکی از همین المان های دکوراتیو کهنه است که برای زندگی امروزی طراحی شده و می تواند فضایی خاص را در منازل ایجاد کند.

اگر بخواهیم درخصوص فرش کهنه نما یا همان وینتیج حرف بزنیم باید بگوئیم آن دسته از فرش هایی که توسط ماشین آلات پیشرفته تولید شده اما طرحی قدیمی دارند تحت عنوان فرش های کهنه نما شناخته می شوند. متخصصان فرش می گویند هر اندازه که فرشی قدمت بیشتری داشته باشد به همان اندازه نیز ارزش و قیمت آن بالاتر خواهد رفت. به دلیل اینکه برای خرید این مدل از فرش ها باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت تولیدکنندگان فرش به فکر طراحی نمونه های مدرن اما شبیه به فرش های قدیمی افتادند.

فرش وینتیج

روش کهنه کردن فرش

یکی از اصلی ترین روش های کهنه کردن فرش های نو سنگ شور کردن است. در این روش تار و پود فرش تا حدودی از بین رفته و قالی رنگ تازه خود را از دست داده و شبیه به فرش های قدیمی پاخورده به نظر می رسد. دواشورکردن یکی دیگر از روش هایی است که برای کهنه کردن فرش استفاده می شود. هیپوکلریت کلسیم ماده ای است که در این روش به کار رفته و موجب می شود فلس موجود بر روی الیاف حذف شده و قالی با از دست دادن رنگ حالت کهنگی یافته و قدیمی به نظر برسد.

چرا فرش وینتیج ایده آل است؟

فرش های کهنه نما حالت زیبایی داشته و با شباهت بسیاری که به نمونه های قدیمی دارند توانسته اند سهم زیادی از تولید و صادرات فرش را به خود اختصاص دهند. مهمترین دلیل برای انتخاب فرش های وینتیج قابلیت بالای آن ها در ایجاد هماهنگی با هر سبک از دکوراسیون داخلی است. هیچ فرقی ندارد شما چه سبکی از دکوراسیون را در خانه خود دارید و به راحتی می توانید از این مدل فرش در کنار دیگر عناصر استفاده کنید.

طرح های مختلف و متنوعی که این دسته از فرش های مدرن دارند موجب شده تا انتخاب یکی از آن ها کمی سخت باشد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های عرضه کننده فرش و یا سایت های اینترنتی طرحی هماهنگ با دکوراسیون خانه خود را سفارش دهید. اگر به فرش های دستبافت علاقه مند هستید اما بودجه کافی برای خرید آن ها را ندارید بهتر است به سراغ مدل های وینتیج بروید که حال و هوای سنتی را وارد خانه تان خواهد کرد. برخی از طرح های فرش وینتیج دارای سایه روشن بوده که این امر حالت پستی و بلندی به فرش خواهد داد. برخی دیگر نیز به صورت کمرنگ تولید شده و شباهت بیشتری به فرش های عتیقه دارند.

قیمت فرش وینتیج

فرش کهنه نما در دسته فرش های مدرن قرار داشته و تنها از نظر ظاهری شبیه به فرش های دستبافت است. به همین علت قیمت این دسته از فرش های ماشینی کمتر بوده و می توان پس از مدتی نمونه جدیدی را جایگزین آن ها کرد. زمانی که فرش کلاسیک را برای استفاده در دکوراسیون خانه خود انتخاب می کنید به دلیل بالا بودن هزینه خرید مجبورید سالیان بیشتری از آن ها استفاده کنید. این درحالی است که قیمت فرش وینتیج کمتر بوده و پس از چند سال قادر هستید طرح دیگری را خریداری کنید. اگر قصد خرید فرش کهنه نمایی با قیمت مناسبی را دارید توصیه می کنیم به سایت های اینترنتی به ویژه سایت عالی قاپو مراجعه کرده و از بین طرح های متنوعی که وجود دارد گزینه ایده آل خود را خریداری کنید.

فرش وینتیج

جنس نخ فرش کهنه نما

از آنجایی که فرش رابطه مستقیمی با سلامت افراد دارد تولیدکنندگان از الیاف باکیفیت و مرغوبی در بافت آن ها استفاده می کنند. جنس نخ خاب این دسته از فرش های مدرن همچون نمونه های کلاسیک از آکریلیک هیت ست شده می باشد. الیاف آکریلیک هیت ست شده هیچگونه پرزدهی نداشته و به عنوان الیاف ضدحساسیت شناخته می شوند. الیاف دیگری همچون پلی استر، پلی پروپلین و پلی اوژن نیز وجود دارند که استفاده از آن ها در بافت فرش کهنه نما موجب می شود تا قیمت بسیار پائین تری داشته باشند. اگر بخواهید هزینه کمتری را پرداخت کنید می توانید فرشی با این الیاف را خریداری کنید.

خرید اینترنتی فرش کهنه نما

این روزها فرش های وینتیج در اغلب فروشگاه های فرش یافت می شود اما اگر علاقه ای به چرخیدن در فروشگاه ها را نداشته و یا حوصله ماندن در ترافیک های سنگین سطح شهر را ندارید میتوانید به سایت های اینترنتی مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی عالی قاپو به عنوان یکی از معتبرترین مراکز اینترنتی شناخته شده و با عرضه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب توانسته نظر مشتریان را جلب کند. فرش های وینتیج عرضه شده توسط این مجموعه فروشگاهی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می توان با اطمینان از قیمت و کیفیت طرح موردنظر خود را سفارش داد.

مزایای خرید فرش وینتیج

مهمترین مزیت خرید این دسته از فرش های مدرن پرداخت هزینه کم در مقایسه با فرش های کلاسیک و یا دستبافت است. زمانی که یکی از طرح های وینتیج را برای استفاده در دکوراسیون خانه خود انتخاب می کنید علاوه بر پرداخت مبلغ کم می توانید فرشی مشابه به نمونه های قدیمی را در خانه خود داشته باشید. وزن کم و امکان جابجایی راحت این دسته از فرش ها مزیت دیگری است که می توان از آن نام برد. استفاده از فناوری روز دنیا در بافت فرش وینتیج موجب شده شستشوی این دسته از فرش ها نیز به سادگی امکان پذیر باشد.

ابعاد فرش وینتیج

فرش های کهنه نما در ابعاد و اندازه های مختلف و استاندارد تولید شده و این امر موجب می شود برای استفاده در هر فضایی از خانه هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. به عنوان مثال اگر شما برای سالن پذیرایی و یا آشپزخانه و راهروی خانه خود به دنبال فرشی مناسب باشید قالی های وینتیج می توانند گزینه ایده آلی باشند. ورودی خانه خود را تصور کنید که با استفاده از قالی وینتیج پوشانده شده و زمانی که وارد خانه می شوید در ابتدای ورود با آن روبه رو می شوید. این مدل از فرش های مدرن در اندازه های ۱۲، ۹، ۶، ۲.۲۵*۱.۵، ۱.۵*۱ و تمامی سایزهای قالیچه و پادری بافته می شود. اگر فضایی که در اختیار دارید با هیچ یک از اندازه های استاندارد هماهنگ نیست می توانید نزدیکترین سایز به آن را انتخاب کرده و هنگام خرید سفارش کنید تا قالی را در اندازه های موردنظر شما برش دهند. به این ترتیب هم فرش وینتیجی را طرحی خاص را در خانه خود داشته و هم کاملاً اندازه فضای شما خواهد بود. امکان طراحی سایزهای غیراستاندارد نیز وجود دارد اما باید این مسأله را درنظر داشته باشید که به صورت جفت بافته شده و هزینه طراحی نیز دارند. به همین علت ممکن است هزینه پرداختی شما بالاتر برود.

5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.