چگونه قبل از خرید ارز دیجیتال تحلیل تکنیکال انجام دهیم

از آنجا که بازار رمزارزها بسیار بی ثبات است، شما باید یک استراتژی برای هدایت معاملات خود داشته باشید. بسیاری از معامله گران رمزنگاری در ایجاد استراتژی های خود به تجزیه و تحلیل فنی روی می آورند.

این نوع تجزیه و تحلیل می تواند بینشی در مورد جنبش های گذشته ارز رمزنگاری شده داشته باشد و به شما کمک کند پیش بینی کنید که در آینده چه جایگاهی در بازار ارزهای دیجیتال دارید.

امروزه اندیکاتورهای ارزهای دیجیتال در کنار تجزیه و تحلیل فنی، به سرمایه گذاران ارزهای رمزپایه برای درک بهتر مسیر حرکت قیمت ارزها کمک می کنند.

خرید ارز دیجیتال

تعریف تجزیه و تحلیل فنی
تجزیه و تحلیل فنی شامل استفاده از داده های دنیای واقعی جهت تلاش برای پیش بینی آینده بازار است. این دربر دارنده بررسی آمارهای گذشته ارزهای رمزپایه موردنظر، از جمله عواملی مانند حجم و حرکت می باشد.

روش معمول دیگر، تحلیل بنیادی و ارزیابی ارزش ذاتی ارز رمزنگاری شده است. در مقابل، تجزیه و تحلیل فنی به الگوها و ابزارهای نمودار تحلیلی نگاه می کند تا نقاط قوت و ضعف رمزنگاری را ببیند و آنها را در مورد الگوهای آینده آن بخاطر بسپارد.

معامله گران دارایی های سنتی تر، از جمله سهام، کالاها، ارزها، معاملات آتی و فارکس نیز از تجزیه و تحلیل فنی استفاده می کنند. روند استفاده از تجزیه و تحلیل فنی در مورد هر یک از دارایی های فوق، مشابه استفاده از آن با ارزهای رمزپایه خواهد بود.

بازار رمزارزها

تجزیه و تحلیل فنی ایده های اساسی
چند ایده وجود دارد که بخشی از تئوری Dow هستند و به عنوان پیش زمینه ای برای ارائه تجزیه و تحلیل فنی عمل می کنند. برای شروع، این تئوری نشان می دهد که قیمت گذاری در بازار شامل در نظر گرفتن همه موارد می شود.

اندیکاتورهای ارزهای دیجیتال
برای ارزهای رمزنگاری شده، “همه” شامل تقاضای فعلی، آینده و گذشته، مقررات، انتظارات از معامله گران، دانش معامله گر از ارز رمزپایه و موارد دیگر است.

در اندیکاتورهای ارزهای دیجیتال معامله گران قیمت را بررسی می کنند تا ببینند در مورد احساسات بازار چه پیشنهادی وجود دارد. تجزیه و تحلیل فنی بر این اصل عمل می کند که تاریخ هنگام قیمت گذاری یا روند رمزنگاری، تکرار می شود.

بر اساس این واقعیت، تحلیلگران فنی قصد دارند در مورد روانشناسی بازار و ارز رمزنگاری شده پیش بینی کنند. تجزیه و تحلیل فنی همچنین بر این ایده تکیه دارد که حرکات از نظر قیمت گذاری هرگز تصادفی نیستند.

در عوض، این حرکت قیمت ها و تعرفه دلار است که روند کوتاه مدت یا بلند مدت را دنبال می کنند. در بیشتر موارد، وقتی ارز رمزنگاری شده از یک روند پیروی کند، در نهایت روند معکوس را نیز دنبال خواهد کرد.

تجار تجزیه و تحلیل فنی سعی می کنند این روندها را منفرد کرده تا سود کسب کنند. به طور کلی به جای نگرانی در مورد ده ها متغیر موثر در حرکت قیمت ها، تمرکز بر عرضه و تقاضا است.

اندیکاتورهای ارزهای دیجیتال

خواندن نمودارهای شمعی
یکی از محبوب ترین نمودارها برای تجزیه و تحلیل فنی، نمودار شمعی است که در ابتدا می تواند پیچیده به نظر برسد اما فهم آسانی دارد. نام شمعدان از آنجا ناشی می شود که هر نقطه روی نمودار شبیه شمعدان ظاهر می شود.

آنها مستطیل هایی هستند که به رنگ قرمز یا سبز هستند و مانند فتیله شمع از بالا یا پایین یک خط خارج می شوند. اندازه شمعدان و خط آن و همچنین رنگ، اطلاعات حیاتی را به شما می دهد.

بالا و پایین مستطیل اصلی شمعدان در قیمت باز و بسته ارز رمزنگاری شده برای آن روز است. شمعدان های سبز نشان می دهند که ارزش رمزنگاری افزایش یافته بنابراین قیمت باز شدن در پایین و قیمت بسته شدن در بالا است.

شمعدان های قرمز (یا صورتی) نشانگر کاهش قیمت رمزنگاری هستند، بنابراین قیمت باز شدن در بالا و قیمت بسته شدن در پایین قرار می گیرد. فتیله ها می توانند از شمع در دو انتهای شمع بیرون بیایند.

اینها کمترین و بالاترین قیمت هایی را نشان می دهد که ارز رمزنگاری شده در همان دوره به آن رسیده است. به عبارت دیگر، فتیله ها به شما ایده می دهند که در حال حاضر بازار بی ثبات است. در نتیجه این نمودار می تواند به عنوان اندیکاتورهای ارزهای دیجیتال عمل کند.

ارز رمزنگاری شده

به دست آوردن اطلاعات اولیه از نمودارهای شمعدان
در ابتدایی ترین سطح، می توانید از نمودارهای شمعدان استفاده کنید تا ببینید ارز رمزپایه مورد نظر چگونه کار می کند تا آینده را پیش بینی کند و مثلا به خرید بیت کوین بپردازید.

تصور کنید فتیله ها طولانی هستند، این نشان دهنده بازار بی ثبات است، بدان معنا که ارزهای رمزپایه احتمال دارد در دوره مربوطه، ضرر یا زیان قابل توجهی به شما وارد کنند.

علاوه بر این، نوسان زیاد این معنی را نیز می رساند که شاید بازار فردا این مشکل را اصلاح کند. فتیله کوتاه شمعدان، نشان دهنده یک تغییر بالقوه در بازار بوده و هنگامی که فتیله بالایی کوتاه باشد، به احتمال زیاد بیشترین قیمت رمزنگاری آن روز برای تاریخ سکه قابل توجه بوده است.

فتیله بلندتر در بالا، نشان می دهد که سکه در برخی از روزهای قبل از آنکه معامله گران آن را به سود خود بفروشند، به طور قابل توجهی گران تر بوده است. این نوع الگوها می تواند نشانگر یک بازار نزولی در آینده باشد که نزولی خواهد شد.

اشاره به یک فتیله کوتاه در پایین نشان می دهد مردم به فروش سکه ادامه می دهند. از آنجا که این امر عرضه را افزایش می دهد، قیمت ارز رمزنگاری شده احتمالاً کاهش بیشتری خواهد یافت.

در مقابل، یک فتیله بلندتر نشان دهنده قیمت قبلی است و مردم فکر می کنند پایین نخواهد آمد. به عبارت دیگر معامله گران می خواهند خرید بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری را در کمترین مقدار خود به انجام برسانند و احساس می کنند اکنون موجود است که می تواند به حرکت های رو به بالا در آینده تبدیل شود.

خرید بیت کوین

درک و استفاده از خطوط ترند
یکی از اولین عناصر تجزیه و تحلیل فنی که بازرگانان باید یاد بگیرند خطوط ترند است. خطوط ترند مسیری را که ارز رمزنگاری شده حرکت می کند نشان می دهد، اما برای تعیین آنها به برخی تحلیل ها نیاز دارد.

این امر به ویژه با توجه به ماهیت ناپایدار ارز رمزپایه درست است. با تشکر از این نوسان، تجزیه و تحلیل تکنیکی نیاز دارد که روند کلی را در بین بالا و پایین ترین سطح صعود یا نزول پیدا کند.

برای پیچیده تر کردن آن، روندها می توانند به یک طرف حرکت کنند. روندهای یک طرفه نشان می دهد که ارز رمزنگاری شده به طور قابل توجهی به سمت بالا یا پایین حرکت نکرده است.

برخی اندیکاتورهای ارزهای دیجیتال و نرم افزارها برای تجارت یا ردیابی ارز رمزپایه شامل خطوط روند یکپارچه هستند. اینها ممکن است خودکار باشند، اما شما می توانید خطوط ترند خود را با درجه دقت بیشتری قرار دهید.

هرچه خط روند دقیق تر باشد، پیش بینی های شما نیز دقیق تر خواهد بود. روش خاص ترسیم خط روند دقیق بر اساس برنامه تجزیه و تحلیل مورد استفاده شما متفاوت است.

در اکثر موارد، شما کار خود را با قرار دادن خط روند روی کمترین قیمت شمع شروع می کنید. از آنجا خط را تقریباً گسترش می دهید تا پایین ترین نقطه شمعدان بعدی را لمس کند.

مراقب باشید که پایین ترین میزان را برای هر دو داشته باشید، بنابراین هرگونه تنظیمات لازم را انجام دهید. از آنجا، باید بتوانید به طور خودکار خط را گسترش دهید.

خرید ارز دیجیتال

درک سطح پشتیبانی و مقاومت
مفهوم دیگری که باید در تحلیل تکنیکی درک کرد، پشتیبانی و مقاومت است. هر دوی اینها خطوط افقی هستند که می توانید روی نمودار معاملات خود بکشید تا از ارز رمزنگاری شده اطلاعات کسب کنید.

سطح پشتیبانی نقطه ای می باشد که در آن معامله گران می خواهند رمزنگاری را با مقادیر زیاد خریداری کنند. هنگامی که رمزنگاری به سطح پشتیبانی نزدیک می شود، تقاضای زیادی وجود دارد که به طور معمول روند نزولی را متوقف می کند.

در برخی موارد، حتی می تواند حرکت را به سمت بالا تغییر دهد. سطح مقاومت برعکس است، در این حالت، عرضه زیادی بدون تقاضای زیاد وجود دارد. خریداران احساس می کنند رمزنگاری در این مرحله گران شده و در مقابل خرید آن مقاومت خواهند کرد.

اگر ارزش رمزنگاری به این سطح مقاومت نزدیک شود، مقدار زیادی از عرضه را پیدا می کند که قیمت را به عقب می کشاند. گاهی اوقات، تحلیلگران فنی ارز رمزنگاری شده تغییرات در این مورد را مشاهده می کنند.

در این موارد، خریداران ممکن است در خطوط پشتیبانی جمع شده و رمزنگاری را توسط خط مقاومت بفروشند. این امر معمولاً در حالت حرکت جانبی اتفاق می افتد.

اگر اندیکاتورهای ارزهای دیجیتال یا تجزیه و تحلیل فنی شما شامل شکست سطح حمایت یا مقاومت باشد، این احتمالاً نشان دهنده تقویت روند فعلی است. اگر سطح مقاومت به سطح پشتیبانی تبدیل شود، این روند حتی بیشتر تقویت می شود.

به خاطر داشته باشید که شکست های کاذب نیز ممکن است رخ دهد، در این صورت روند تغییر نخواهد کرد. به همین دلیل، تجزیه و تحلیل فنی نیاز به مشاهده چندین شکل برای تعریف روند دارد.

ارزهای دیجیتال

درک حجم معاملات
نگاهی به حجم معاملات ارزهای رمزنگاری شده می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا روند قابل توجه است یا خیر! حجم بالای معاملات نشان دهنده روند قابل توجهی بوده که باید به آن توجه داشته باشید، در مقابل، حجم معاملات پایین نشانگر روند ضعیفی است که شاید به سرعت عبور کند. برای استفاده از این دانش، اگر قیمت ارز رمزپایه یا تعرفه دلار کاهش یافت، حجم معاملات را بررسی کنید. در کاهش ها به دنبال حجم کم و در افزایش ها به دنبال حجم بیشتر باشید. این نشان می دهد که رمزنگاری به احتمال زیاد با رشد طولانی مدت در یک روند سالم قرار دارد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.