چه ویژگی‌هایی در درب ورودی باید وجود داشته باشد؟

در یک ساختمان ( مسکونی، اداری، شرکتی و…) درب های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، درب ورودی ساختمان یکی از این درب ها است که تاثیر زیادی در زیبایی، امنیت و هدر رفت انرژی دارد در همین راستا در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که یک درب ورودی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

درب ورودی چه نوع دربی است؟
اولین چیزی که با یک آپارتمان رو به رو میشویم درب ورودی آن میباشد هر چه جنس آن بهتر و زیبایی آن بیشتر باشد تاثیر بیشتری بر روی علاقه مندی ما به ساختمان دارد.

درب ورودی همان طور که از نام آن مشخص است، به دربی اطلاق می شود که از آن جهت ورد به ساختمان استفاده می گردد. درب ورودی به بیرون از ساختمان باز می شود. درب ورودی هر ساختمانی به دلیل اینکه بیشتر دزدی ها از طریق درب های ورودی انجام می شود، اهمیت بسیار بالایی دارد.

بسیاری از خریداران درب های ورودی، از جزئیات این نوع درب ها و اینکه چه ویژگی هایی را باید در درب ورودی مناسب جستجو کنند، بی اطلاع هستند، در ادامه ویژگی های درب ورودی مناسب عنوان خواهد شد.

خریداران درب های ورودی چه کسانی هستند؟

به طور کلی خریداران درب های ورودی دو دسته هستند:

دسته اول خریداران درب های ورودی: پیمانکاران و مهندسان ساخت و ساز، این دسته از افراد، برای نصب در پروژه های ساختمانی خود به دنبال خرید عمده درب های ورودی هستند، اطلاعات کاملی در خصوص انتخاب درب ورودی در مقایسه با دیگر خریداران دارند، از این رو به راحتی درب مورد نیاز خود را خریداری می کنند.

دسته دوم خریداران درب های ورودی: ساکنین منازل مسکونی؛ این افراد با هدف تعویض یا نوسازی درب ورودی ساختمان خود اقدام به خرید درب ورودی می کنند.

این دسته از خریداران نسبت به ایمنی درب حساسیت زیادی دارند اما به طور کلی اطلاعات کاملی در مورد ویژگی های یک درب ورودی مناسب ندارند و لازم است در این خصوص راهنمایی های لازم را از فروشندگان انواع درب یا سایت های معتبر نمایندگی های فروش مجاز انواع درب ورودی کسب کنند.

یک درب ورودی مناسب باید چگونه باشد؟
درب ورودی مناسب برای کلیه ساختمان ها باید از بهترین درب های امنیتی با بهترین متریال اولیه، با دوام و کارایی منحصر به فرد باشد.

یک درب ورودی مناسب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

● درب ورودی هر ساختمانی باید ضد ضربه، محکم و مقاوم، ضد سرقت و غیر قابل نفوذ برای سارقان باشد.

● درب ورودی باید در برابر شرایط آب و هوایی نظیر رطوبت بالا و گرما، شعله و آتش سوزی ها مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

به طور کلی انتخاب درب ورودی یک ساختمان باید با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه ای انجام شود.

درب ورودی مناسب ساختمان های واقع در مناطق خشک و سردسیری با درب ورودی ساختمان هایی با آب و هوای مرطوب متفاوت می باشد.

● درب ورودی باید قابلیت رنگ پذیری داشته باشد و پوشش‌های اعمال شده بر روی آن به مدت طولانی پایداری خود را حفظ کنند.

● درب ورودی ساختمان باید متناسب با معماری ساختمان انتخاب گردد تا علاوه بر زیبایی نما، هارمونی لازم را با نمای ساختمان داشته باشد.

به عنوان مثال برای یک ساختمان با نما و طرح کلاسیک نباید از درب ورودی با طرحی مدرن استفاده کرد.

● یک درب ورودی مناسب باید از نظر قیمت خرید و هزینه های جانبی (نصب و هزینه های تعمیر و نگهداری) در حداقل مقدار خود قرار داشته باشد.

● درب ورودی باید حداکثر ایمنی را برای ساختمان یا آپارتمان فراهم کند، در واقع به عنوان نوعی درب ضد سرقت عمل کند.

درب های ضد سرقت علاوه بر ایمنی بالا، به دلیل ساختار خاص خود، به عنوان عایق صوتی و حرارتی مناسب نیز عمل می کنند.

● در مورد درب های ورودی آپارتمان که از جنس های چوب، فلز، فایبرگلاس و یا یو پی وی هستند؛ مهم ترین ویژگی که این درب ها باید داشته باشند، جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان می باشد.

● درب ورودی مناسب باید از بهترین و باکیفیت ترین متریال ساخته شود تا شرایط پاکسازی و شستشوی آن به سادگی و با کمترین وسایل اولیه صورت پذیرد.

● درب ورودی باید عایق صوتی و حرارتی باشد تا بتواند تا حد زیادی از انتشار صداها داخل به بیرون و بیرون به داخل و همچنین هدر رفت انرژی ساختمان جلوگیری نماید.

● به دلیل استفاده های زیاد از درب ورودی ساختمان به ویژه هنگام اسباب کشی که احتمال آسیب به درب ورودی بیشتر خواهد شد، لازم است درب ورودی از استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار باشد.

چگونه یک درب ورودی مناسب خریداری کنیم؟

فروش درب ورودی ساختمان ها زمانی با بهترین شرایط انجام می گیرد که خدمات مشاوره خرید، نصب و گارانتی درب و همچنین پشتیبانی مشتریان توسط مرکز فروش به خریداران محترم عرضه گردد.

با کسب اطلاعات کامل در رابطه با ویژگی های درب ورودی و همچنین دریافت راهنمایی های لازم از فروشندگان این گونه درب ها می توان یک انتخاب بی نقص داشت.

به یاد داشته باشید که همواره تحقق و جستجو در مورد ویژگی های یک کالا، قبل از خرید آن کالا، در انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع آن کالا بسیار موثر واقع خواهد بود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.