چگونه می‌توانیم صورتی پر و جوان داشته باشیم؟

از عوارض بالا رفتن سن، از بین رفتن بافت چربی زیر پوست صورت، شلی و افتادگی پوست و در نهایت ایجاد چین و چروک در پوست صورت است. گاهی این عوارض در سنین بسیار پایین نیز در چهره برخی افراد دیده می‌شود.

مهمترین دلایل پیری زودرس پوست، قرار گرفتن زیاد در برابر نور آفتاب، آلودگی هوا، مصرف دخانیات، عوامل ژنتیکی و مواردی از این دست می‌باشد.

اما چگونه می‌توانیم صورتی پر و جوان داشته باشیم و عوارض بالا رفتن سن و پیری پوست صورت را از بین ببریم؟

گاهی می‌توان با تزریق ژل یا بوتاکس و کاشت نخ، این مشکلات را رفع کرد. این در حالی است که همه این روش‌ها بسیار موقتی هستند و بین ۶ ماه تا حداکثر دو سال دوام خواهند داشت. جدا از اینکه استفاده مداوم از این روش‌ها، عوارض خاص خودش را در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر وقتی افتادگی پوست صورت زیاد باشد و یا چین و چروک‌های عمیقی در پوست به وجود بیاید، دیگر با کمک روش‌هایی مانند تزریق ژل و بوتاکس نمی‌توان صورت را جوان کرد.

اینجاست که باید به سراغ روش‌های موثرتری مانند لیفت صورت و یا تزریق چربی به گونه و سایر نقاط صورت برویم.

به همین دلیل به سراغ یکی از بهترین جراح های لیفت صورت و عمل‌های زیبایی رفته ایم تا از نظر پزشکی و دانش جراحی پلاستیک برای ما توضیح دهند که چطور می‌شود با تکنیک‌های پیشرفته لیفت صورت، صورت را پر و جوان‌تر کرد.

تزریق چربی به گونه

افتادگی پوست صورت را چگونه از بین ببریم؟

دکتر آرش نجف بیگی بهترین جراح لیفت صورت در تهران در این مورد توضیح داده است که افتادگی پوست صورت با کمک عمل‌های لیفت پوست قابل برطرف شدن است. لیفت صورت به معنی بالا کشیدن پوست است. به این شکل که پوست از استخوان و بافت ماهیچه زیر خودش جدا می‌گردد و به سمت بالا یا اطراف صورت کشیده می‌شود.

به این ترتیب چین و چروک‌های عمیق و افتادگی و شلی پوست از بین خواهد رفت. با این تکنیک می‌توان کاری کرد که چهره فرد، سال‌ها جوان‌تر به نظر برسد.

همچنین کسانی که به دلیل افتادگی صورت، چهره عبوس، اخمو و ناراحتی دارند، با کمک لیفت صورت به یک چهره شاد و سرزنده دست خواهند یافت.

لیفت پوست صورت را برای نواحی مختلفی می‌توان انجام داد، از جمله:

  • پیشانی و ابرو
  • صورت، گونه و اطراف لب
  • پوست اضافی در گردن

در گذشته برای لیفت صورت تنها لایه اپی‌درم و درم بالا کشیده می‌شد. یعنی فقط لایه‌های بالایی و میانی پوست را به سمت بالا می‌کشیدند.

اما در تکنیک‌های پیشرفته لیفت صورت که توسط جراحان فوق تخصص پلاستیک و زیبایی استفاده می‌شود، کل پوست صورت لیفت خواهد شد. به همین دلیل دیگر احتمال بازگشت افتادگی و چین و چرک وجود ندارد و پوست در جای جدید خود فیکس خواهد شد. به این تکنیک، لیفت اندوسکوپیک می‌گوییم. برای انجام هر یک از روش های جوانسازی صورت که در بالا نامبرده شد می توانید به کلینیک زیبایی دکتر آرش نجف بیگی به آدرس اینترنتی https://drnajafbeygi.com/ مراجعه کنید.

افتادگی پوست صورت

لیفت اندوسکوپیک پوست صورت

تکنیک لیفت اندوسکوپیک پوست صورت، یک روش پیشرفته است که با کمک ابزارهای خاصی انجام می‌شود.

دکتر آرش نجف بیگی بهترین جراح لیفت صورت در تهران اشاره کرد که ابزارهایی به نام اندوسکوپ به زیر پوست صورت هدایت می‌شود و با کمک دوربین‌هایی، جراح می‌توان بافت، عروق و بخش‌های مختلف زیرین پوست را به خوبی دید.

به این ترتیب پوست از پایینی ترین لایه خود از استخوان و عضله زیر خودش جدا می‌شود و به جای جدید خود، بالا کشیده خواهد شد. این تکنیک کمک می‌کند تا جراح تسلط کافی در انتقال پوست صورت داشته باشد.

این عمل با بی‌هوشی عمومی و در ۱ تا ۲ ساعت انجام خواهد شد. جای برش پوست و بخیه‌ها معمولا بالاتر از خط رویش مو و درون موهای سر قرار می‌گیرد. به همین دلیل هیچ نشانی از جای زخم و عمل در صورت فرد دیده نخواهد شد.

در تکنیک‌های قدیمی لیفت، تنها اپی درم یا درم (لایه‌های بالایی و میانی پوست) به سمت بالا کشیده می‌شد. در حالی که لایه پایینی پوست یا هیپودرم، همچنان به جای قبلی خود چسبیده بود.

نتیجه این نوع لیفت این بود که پس از مدتی، پوست به جای قبلی خود برمی‌گشت. همچنین چین و چروک و افتادگی‌های شدید، قابل درمان نبودند. اما در لیفت اندوسکوپیک، بالا کشیدن پوست دائمی است و نتایج آن تا سال‌ها بدون تغییر باقی می‌ماند.

لیفت اندوسکوپیک

پر کردن پوست صورت

یکی دیگر از عوارض پیر شدن پوست، از بین رفتن بافت چربی زیر پوست و ایجاد حفره یا فرو افتادگی در صورت است.

این مشکل معمولا در زیر چشم، گونه و زیر گونه، اطراف لب و حتی گردن، به وجود می‌‌آید. در این حالت، صورت بسیار لاغر و استخوانی دیده می‌شود و تناسب میان اجزای صورت از بین می‌رود. برای رفع این مشکل می‌توان از انواع فیلر یا پر کننده‌ها استفاده کرد.

دکتر نجف بیگی در مورد بهترین روش پر کردن صورت توضیح داد که استفاده از چربی بدن خود فرد برای پر کردن فروافتادگی و فضاهای خالی زیر پوست، یکی از بهترین روش‌ها است. در این تکنیک چربی مورد نیاز از دیگر بخش‌های بدن خارج می‌شود.

معمولا چربی را از بخش‌هایی استخراج می‌کنند که بافت آن ماندگارتر است و در برابر تجزیه و جذب شدن، مقاومت بیشتری دارد؛ مانند:

  • شکم و پهلو
  • پشت
  • ران پا
  • بازوها

پر کردن پوست صورت

با کمک لیپوماتیک چربی اضافی از زیر پوست خارج می‌شود و با کمک سانتریفیوژ، آماده‌سازی می‌گردد.

به این ترتیب خون، آب و دیگر مایعات از بافت چربی جدا می‌شود و سلول‌های خالص چربی برای تزریق به صورت آمده خواهند شد.

با کمک کانولا یا سرنگ‌های مخصوص، این چربی به زیر پوست صورت و مناطق فرو رفته تزریق می‌شود. حجم چربی تزریق شده معمولا کمی بیشتر از مقدار مورد نیاز است.

به این ترتیب وقتی بخشی از چربی توسط بدن جذب می‌شود، صورت به فرم مناسب خواهد رسید.

البته ممکن است تزریق چربی نیاز به تکرار داشته باشد تا به فرم نهایی برسیم.

می‌توانیم هنگام لیپوماتیک، مقدار بیشتری چربی از بدن خارج کنیم و آن را در فریزرهای مخصوص نگهداری نماییم. بنابراین اگر نیاز به تزریق دوباره شد، دیگر نیاز به لیپوماتیک مجدد نخواهد بود.

تزریق چربی به صورت، علاوه بر اینکه فرو افتادگی و لاغری صورت را از بین می‌برد و به صورت فرم و شکل بهتری می‌دهد یا برای زاویه سازی صورت کاربرد دارد، یک ویژگی مثبت دیگر هم خواهد داشت:

بافت پوست از چربی تزریق شده به مقدار کمی تغذیه می‌کند. در نتیجه این کار به شاداب شدن پوست و جوانسازی آن، کمک خواهد کرد.

گونه گذاری با تزریق چربی

یکی دیگر از تکنیک‌های زیباسازی و جوان شدن صورت، ایجاد گونه‌های برجسته است. معمولا برای این کار سه تکنیک مختلف به کار گرفته می‌شود:

تزریق ژل: این روش ماندگاری بالایی ندارد و بسته به نوع ژل، میزان تزریق و شرایط بدنی فرد ممکن است بین یک تا دو سال ماندگاری داشته باشد. در این روش نمی‌توان به مقدار خیلی زیادی اندازه و فرم گونه را تغییر داد.

قرار دادن پروتز گونه: این روش ماندگاری بسیار بالایی دارد. پروتزهای گونه به شکل‌ها، فرم‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که بسته به نیاز فرد و تشخیص جراح، در گونه‌ها کار گذاشته می‌شوند.

اما این روش نیز ممکن است با مشکلاتی همراه باشد؛ از جمله اینکه احتمال جابه‌جا شدن و چرخیدن پروتز در زیر پوست وجود دارد.

ممکن است در موارد نادر بدن ارتباط و پیوند خوبی با پروتز برقرار نکند. همچنین لمس و حالت پروتز در زیر پوست با گونه طبیعی متفاوت است.

گونه گذاری با تزریق چربی: در این تکنیک با تزریق چربی به گونه به عنوان یک فیلر طبیعی، فرم و حجم گونه‌ها را افزایش می‌دهیم.

دکتر نجف بیگی، در این مورد اشاره کرد که چون چربی از بدن خود فرد خارج شده است، هیچ عارضه، واکنش غیر طبیعی و پس زدنی پس از تزریق وجود ندارد. لمس چربی و حالت آن در گونه بسیار طبیعی است و فرد، احساس قرار گرفتن یک جسم خارجی را در زیر پوست خود، تجربه نخواهد کرد.

تزریق چربی روش بدون عارضه ای است که می‌توان آن را به تعداد دفعات مورد نیاز تکرار کرد، بدون اینکه مشکلی برای پوست و سلامتی بدن، به وجود بیاورد.

ممکن است پس از تزریق چربی به گونه، یک یا دو نوبت دیگر نیز تکرار این کار نیاز باشد. وقتی حجم چربی تزریق شده به مقدار مورد انتظار رسید و برای ۶ ماه متوالی ثابت باقی ماند، می‌توان گفت این چربی برای سال‌ها در گونه ماندگار خواهد بود.

بهترین جراح لیفت صورت

برای انجام جراحی لیفت صورت، تزریق چربی و گونه‌گذاری بهتر است به فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی مراجعه کرد. این پزشکان علاوه بر ۷ سال دوره پزشکی عمومی و ۴ سال دوره تخصصی جراحی عمومی، یک دوره ۵ ساله فوق تخصصی جراحی پلاستیک را پشت سر گذاشته اند. در نتیجه با بهترین و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جراحی‌های زیبایی صورت و بدن آشنا هستند.

انجام عمل لیفت صورت توسط جراح فوق تخصص پلاستیک، ریسک عمل و عوارض بعد از آن را کاهش می‌دهد و شما را به بهترین نتیجه ممکن از جراحی خواهد رساند.

از سوی دیگر انجام جراحی توسط پزشکانی که در این زمینه تجربه و دانش کافی ندارند، ممکن است عوارض غیر قابل برگشت را برای فرد به همراه داشته باشد.

دکتر آرش نجف بیگی متخصص زیبایی صورت، عضو فعال و پرکار و با تجربه انجمن جراحان پلاستیک ایران، یکی از جراحان فوق تخصصی است که سال‌ها در زمینه لیفت صورت و جوانسازی پوست صورت و همچنین عمل‌های زیبایی بدن، فعالیت دارد.

دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دکتر آرش نجف‌بیگی، دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی خود را در بیمارستان حضرت فاطمه دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند. از دیگر نکات مهم در مورد ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عضو هیات علمی دانشگاه
  • عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی
  • عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
  • فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

طبق دیدگاه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، مراجع قانونی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان پلاستیک کشور دارای گواهینامه‌های ISO 9001:2015 و ISO10002:2018 از DEF که نشانه کیفیت بالا و رعایت استانداردهای جهانی در کلینیک‌های تخصصی زیبایی دکتر آرش نجف‌بیگی است: کلینیک جردن و کلینیک سعادت‌آباد

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.