ویزای کار کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که ایرانیان آن را به عنوان مقصدی برای مهاجرت انتخاب می‌کنند و به ‌دنبال دریافت ویزای کاری کانادا می‌باشند. مهاجرت به کانادا مورد استقبال تمام مردم جهان، نه فقط ایرانیان قرار گرفته است. مهاجرت از طریق کار، روش‌ها، نکات و جزئیات خاص خود را دارد.

مشاغل مورد نیاز کشور کانادا

اگر شما قصد مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارید، پس حتما به‌ دنبال مشاغل مورد نیاز این کشور هستید. کانادا هر ساله مشاغل مورد نیاز خود را در قالب یک طبقه بندی منتشر می‌کند. اسم این طبقه بندی، طبقه بندی ملی مشاغل کانادا است.

کانادا در زمینه‌های تکنولوژِی، اداری، فنی مهندسی، پزشکی و تدارکاتی بازار کاری خوبی دارد. این مشاغل مانند برنامه نویس، توسعه‌ دهنده وب، پرستار، داروساز و… از مشاغل مورد نیاز کشور کانادا می‌باشد.

شرط ویزای کار کانادا

اخذ ویزای کانادا‌ از روش‌های متفاوتی امکان پذیر است. به ازای هر کدام از این روش‌ها ویزاهای خاص خود را نیز صادر می‌کند. هرکدام از این ویزاها شرایط خاص خود را دارد. در شرایط کلی اگر شما در حوزه‌ کاری خاصی، تخصص لازم را داشته باشید، امکان دریافت ویزای کاری وجود دارد.

شرایط عمومی دریافت ویزای کاری به کانادا

  • سن یکی از شرایط دریافت ویزا می‌باشد که با توجه به روش مهاجرت متفاوت است.
  • سابقه‌ کاری نیز بسته به روش مهاجرت متفاوت است.
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی و یا فرانسوی داشته باشید.
  • پاسپورت معتبر و دارای زمان کافی باشد.
  • از سلامت جسمی کاملی برخوردار باشید.
  • حداقل سرمایه‌ کافی را برای اقامت به کانادا داشته باشید.

ویزای کار کانادا

انواع ویزای کاری کانادا

مهاجرت به کشور کانادا به ۴ روش انجام میگیرد. مواردی مانند برنامه‌ مهاجرت استانی، مهاجرت فدرال، جاب آفر کانادا و همچنین مجوز کاری پس از تحصیل در کانادا است. برنامه‌ مهاجرت با روش‌های فدرال و استانی تنوع بیشتری برای مهاجرت به کانادا دارند.

برنامه‌ مهاجرت فدرال

برای مهاجرت به کانادا از طریق کار، برنامه‌ فدرال از مرسوم‌ترین روش‌ها برای مهاجرت کاری به کانادا است. برای گرفتن این نوع ویزا دو روش زیر وجود دارد:

  1. روش اسکیل ورکر کانادا
  2. روش اسکیل ترید کانادا

اسکیل ورکر کانادا

این نوع ویزا مخصوص کارگران ماهر است که شانس زیادی برای مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارند. این ویزا بر اساس مهارت، سابقه‌ کاری و مدرک زبان به شخص تعلق می‌گیرد. افراد کارگر و نیروهای متخصص و ماهر گروه‌های ۰، A ،B می‌توانند این ویزا را بدست آورند.

اسکیل ترید کانادا

این نوع ویزا مخصوص افرادی است که متخصص فنی هستند. اشخاصی که در مشاغل گروه B متخصص هستند و دارای مهارت کافی و لازم هستند. این نوع افراد با سیستم امتیازدهی کانادا می‌توانند ویزای این کشور را بگیرند.

جاب آفر کانادا

این نوع ویزا همان گونه که از اسمش پیداست یعنی دریافت یک پیشنهاد کاری. این پیشنهاد کار می‌تواند متفاوت باشد و افراد با گرفتن جاب آفر می‌توانند اقامت دائم کشور کانادا را بگیرند. در جاب آفر مشاغل گوناگونی وجود دارد.

هرکدام از این مشاغل بر اساس نیازها و تقاضای هر ایالت دسته بندی شده است. پیشنهاد کاری توسط یک کارفرمای کانادایی می‌تواند امتیاز بالایی برای فرد باشد و مهاجرت او قطعی شود.

البته شاید برای شما سوال باشد که چگونه باید از یک کافرمای کانادایی پیشنهاد کار داشته باشیم؟

پاسخ این است که متقاضی باید در سایت‌های کاریابی کشور مورد نظر خود به دنبال کار باشد سپس از این طریق اقدام کند.

اخذ ویزای کار در کانادا با برنامه استانی

در این نوع مهاجرت هر استان برنامه‌ خاصی را برای پذیرش مهاجر دارد. در این نوع برنامه یک سیستم امتیازدهی وجود دارد که فرد متقاضی با اساس آن سیستم ارزیابی می‌شود. سپس به مشاغل و یا کارفای پرتقاضا نیز معرفی می‌شود.

مهاجر پذیر‌ترین و محبوب‌ترین استان‌های کانادا برای مهاجرت از روش استانی، استان‌های ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا هستند. بسیاری از متقاضیان مهاجر به کانادا به این دو استان مهاجرت می‌کنند.

ویزای کاری پس از تحصیل

افرادی که در کانادا مشغول به تحصیل هستند امکان پیدا کردن کار برای آنها همیشه وجود دارد. مسئله‌ مهم‌تر پیدا کردن کار بعد از فارغ‌التحصیلی است. دانشجویانی که در کانادا مدرک بالاتر از دیپلم را اخذ کرده‌اند، به‌مدت ۱۸۰ روز فرصت دارند تا کار پیدا کنند.

همچنین درخواست ویزای کار پس از تحصیل بدهند. این افراد می‌توانند به مدت ۳ سال ویزای کاری پس از تحصیل بگیرند و اقامت در کانادا را داشته باشند.

کلام آخر

همانطور که در مقاله‌ بالا ذکر شد مهاجرت کاری به کانادا از طریق‌های مختلفی امکان‌پذیر است. فرد متقاضی باید انتخاب روش مهاجرت را، با آگاهی از تخصص و مهارت خود انتخاب کند. همچنین نیازهای شغلی کشور مورد نظر انتخاب کند.

موسسه میرداماد در تلاش است که به شما در دریافت ویزای کاری کانادا مشاوره‌ عالی بدهد. همچنین شما را در انتخاب بهترین راه مهاجرت کاری یاری کند. با این موسسه برای انتخاب بهتر در تماس باشید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.