چرا نباید کرم ضد آفتاب را با مرطوب کننده ترکیب کرد؟

استفاده از ضد آفتاب فقط مختص آفتاب گرفتن در ساحل نیست. لازم است هر روز، حتی در روزهای ابری، از ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر هر روز از مرطوب­ کننده استفاده می­کنید و قصد دارید با زدن کرم ضد آفتاب ایمنی پوست دربرابر نور خورشید را بالا ببرید، احتمالا به ترکیب این دو محصول فکر کرده ­اید. شاید با خودتان فکر کنید از آنجایی که درجه غلظت مرطوب­ کننده و ضد آفتاب یکسان است، پس ترکیب این دو ماه با هم اشکالی ندارد اما اشتباه می­کنید.

منبع : https://kaajshop.com/

کرم ضد آفتاب

درواقع ترکیب مرطوب ­کننده با ضد آفتاب یا هر محصول زیبایی دیگر، مخصوصا قبل از زدن ضد آفتاب، توصیه نمی­شود. ممکن است مواد شیمیایی هر یک از این محصولات با هم سازگار نباشند که مشکلات زیادی به بار می­ آورد.

اولا، ترکیب مواد شیمیایی باعث جوش یا سایر مشکلات پوستی می­شود. به علاوه، ممکن است مواد شیمیایی موجود در این محصولات باعث خنثی شدن مواد فعال و کلیدی ضد آفتاب یا مرطوب­ کننده شود به طوری که محصول خاصیت خود را از دست بدهد.

شما می­توانید با استفاده از مرطوب­ کننده حاوی ضد آفتاب، یک تیر و دو نشان بزنید.

مرطوب­ کننده حاوی ضد آفتاب

استفاده از مرطوب­ کننده حاوی ضد آفتاب باعث می­شود روتین صبحگاهی­تان وقت کمتری بگیرد. به علاوه، معمولا قیمت این مرطوب­ کننده از خریدن ضد آفتاب و مرطوب­ کننده به صورت جدا ارزان­تر است.

مرطوب­ کننده حاوی ضد آفتاب در قیمت­های مختلف به فروش می­رسد و می­توانید آن را از داروخانه و فروشگاه­های آرایشی و بهداشتی تهیه کنید.

با این حال، باید توجه داشته باشید که این محصول، مثل تمام محصولات مراقبت پوستی، برای همه مناسب نیست. محصولی که روی پوست شما جواب می­دهد، لزوما برای دیگری موثر نیست.

پیدا کردن مرطوب­ کننده مناسب به آزمون و خطا نیاز دارد اما بهتر است اول نوع پوست خود را مشخص کنید. آن وقت می­دانید چه موادی برای پوستتان ضرر دارد و چه موادی کارساز است.

استفاده از ضد آفتاب و مرطوب­ کننده به صورت جداگانه

اگر به استفاده از یک محصول که حاوی ضد آفتاب و مرطوب­ کننده است علاقه ­ای ندارید، بهتر است بدانید که همیشه اول باید ضد آفتاب را به پوست بزنید. همیشه لایه اول باید ضد آفتاب باشد.

ضد آفتاب را روی پوست تمیز و خشک بمالید و درصورت امکان، یکی دو دقیقه قبل از استفاده از مرطوب ­کننده و محصولات آرایشی صبر کنید تا ضد آفتاب کاملا جذب پوست شود. مراحل استفاده از محصولات بدین ترتیب است:

  • پاکسازی
  • تونر
  • ضد آفتاب
  • سرم و مرطوب­ کننده

مزایای کرم ضد آفتاب

مزایای کلیدی مرطوب­ کننده حاوی ضد آفتاب

پوست صورت با پوست سایر قسمت­های بدن فرق دارد. ضد آفتاب مخصوص صورت طراحی نشده است.

ضد آفتاب چرب است و پسماند زیادی روی پوست باقی می­گذارد. احتمالا دوست ندارید پوست صورتتان چرب شود.

یکی از مزیت­های اصلی مرطوب­ کننده حاوی ضد آفتاب، علاوه بر اینکه ارزان است و وقت زیادی نمی­گیرد، این است که مخصوص صورت طراحی شده و بدون مسدود کردن منافذ یا چرب کردن پوست، محافظت لازم دربرابر نور خورشید را به دست می­دهد.

معمولا این مرطوب­ کننده ­ها علاوه بر ایمنی دربرابر نور خورشید مزایای دیگر هم دارند. مثلا، مرطوب ­کننده آوینو با SPF 30 دربرابر طیف گسترده­ ای از اشعه­ های فرابنفش ایمنی ایجاد می­کند و باعث بهتر شدن تناژ و بافت پوست می­شود.

انتخاب ضد آفتاب مناسب

همه به خوبی از اهمیت محافظت از پوست دربرابر آسیب خورشید آگاه هستیم اما درک دانش پشت ضد آفتاب برای مشتریان عادی آسان نیست.

منظور از SPF، فاکتور محافظت دربرابر نور خورشید است که از پوست دربرابر اشعه UVB ، اشعه ­ای که باعث سوختگی می­شود، محافظت می­کند. اما UVB فقط بخشی از این طیف را تشکیل می­دهد. خورشید اشعه UVA هم متصاعد می­کند که باعث پیری می­شود.

SPF فقط دربرابر اشعه UVB مصونیت ایجاد می­کند اما اشعه UVA به همان اندازه خطرناک است. به منظور رسیدن به کامل­ترین ایمنی ممکن، باید از ضد آفتابی استفاده کنید که دربرابر این هردو اشعه از پوست محافظت می­کند.

امروزه، این ویژگی روی برچسب اکثر ضد آفتاب­ها ذکر شده بنابراین پیدا کردن مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب که کارایی خوبی دارد آسان است.

5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. تارا می‌گوید

    چه خوب… من همیشه برام سوال بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.