برای حل مشکلات رحم و نازایی به چه متخصصی باید مراجعه نمود؟

مشکلات رحم و نازایی از جمله شایع ترین بیماری های زنان است که کار درمان این مشکلات پروسه ای دشوار و زمانبر می باشد، در همین راستا در این بخش بررسی خواهیم کرد که برای حل مشکلات رحم و نازایی به چه متخصصی باید مراجعه نمود؟ جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص تا پایان با ما همراه باشید تا شما را با پزشک متخصص برای حل مشکلات رحم و نازایی آشنا کنیم.

مشکلات رحم و نازایی چیست؟

مشکلات رحم و نازایی بسیار زیادند که برخی از این مشکلات عبارتند از :

  • وجود کیست در داخل تخمدان: این پدیده سبب اختلال در روند تخمک گذاری در زنان می شود که جهت درمان آن باید به مدتی که پزشک تعیین می کند، داروهایی را مصرف کرد.
  • عدم تخمک گذاری مناسب: چنانچه به میزان لازم تخمک از تخمدان ها آزاد نشود، فرد دچار تنبلی است که در این مورد نیاز باید دارو تجویز گردد.
  • عدم توانایی نگه داری جنین: در چنین مواردی تنها راهکار، استفاده از رحم اجاره ای (رحم یک زن دیگر) است.
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک: وجود چندین تخمک نابالغ در رحم که توانایی بارور ساختن ندارند.
  • مشکلات لوله های رحم و دهانه رحم: زخم دهانه رحم، انسداد لوله های رحم از جمله مشکلات رحم است.
  • اختلالات دوران قاعدگی: دردهای شدید، بی نظمی قاعدگی، لکه بینی بین فواصل قاعدگی و … از جمله اختلالات قاعدگی است.
  • مشکلات یائسگی: گرگرفتگی، استخوان پوکی، سردی بدن و … از مشکلات یائسگی می باشد.
  • ترشحات زیاد و نامطبوع واژن: این ترشحات به دلایل مختلفی از جمله عفونت رحم و یا بارداری ممکن است ایجاد شوند.
  • توده و سرطان های رحم: توده های سرطانی می تواند، تخمدان ها، لوله ها، رحم و حتی دهانه رحم را گرفتار خود سازد.
  • عفونت لگن: از شایع ترین مشکلات رحم عفونت لگن و رحم می باشد که باید به موقع مورد درمان قرار گیرد.

مشکلات رحم و نازایی

چه پزشکی مشکلات رحم و نازایی را درمان می کند؟

دختران و زنان جهت تشخیص و درمان صحیح و اصولی مشکلات رحم و نازایی خود باید به متخصصان زنان و زایمان مراجعه کنند.

یک متخصص زنان و زایمان با دریافت شرح حال از بیمار و انجام بررسی های لازم فیزیکی و همچنین تجویز آزمایشات، نمونه برداری، سونوگرافی و … به صورت اصولی علت مشکلات رحم و نازایی را در بیمار مورد بررسی قرار می دهد و پس از تشخیص درست، درمان موثر را تجویز خواهد کرد.

متخصص زنان و زایمان طی تحصیلات تخصصی خود در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به خوبی توانایی درمان بسیاری از مشکلات رحم و نازایی را در دختران و زنان دارند، پس با اطمینان خاطر به این گروه از پزشکان متعهد و کاربلد مراجعه کنید.

چه زمانی باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد؟

اگر چه برخی افراد تنها در صورت بروز مشکل به پزشک زنان و زایمان مراجعه می کنند اما باید گفت در هر سنی جهت بررسی و جلوگیری از مشکلات رحم و نازایی باید به متخصص زنان مراجعه کرد.

دوره نوجوانی دختران بهترین دوره شروع مراجعه به پزشکان زنان و زایمان است، زیرا در این دوره علاوه بر درمان مشکلاتی نظیر بی نظمی قاعدگی، عدم قاعدگی، دردهای شدید قاعدگی، بلوغ زود رس، توقف رشد و … از بروز مشکلات رحمی بیشتر می توان جلوگیری کرد.

بسیاری از مشکلات رحم و نازایی ریشه در دوران نوجوانی دارد که به دلیل عدم رسیدگی و درمان به موقع، در سنین بالاتر مشکل ساز خواهد شد. 

با توجه به موارد اشاره شده می توان نتیجه گرفت که مراجعه دوره ای به متخصص زنان و زمان در هر سنی و سالی از بروز بسیاری از مشکلات رحم و نازایی در زنان جلوگیری خواهد کرد.

متخصص زنان و زایمان

 بهترین متخصصان مشکلات رحم و نازایی کدام اند؟

مهارت و تجربه بالای یک پزشک تعیین کننده کیفیت کار آن پزشک خواهد بود، بهترین متخصصان رحم و نازایی علاوه بر مهارت لازم و آگاهی داشتن از جدیدترین روش های درمانی، با بیمار ارتباط صمیمی برقرار کرده، خوش رو و خوش برخورد هستند زیرا بیمارانی که نتوانند به خوبی با پزشک خود ارتباط برقرار کنند، به درستی نمی توانند مشکلات خود را با پزشک درمیان بگذارند.

میزان رضایت بیماران از یک متخصص زنان و زایمان به خوبی بیانگر مهارت و منش رفتاری پزشک زنان خواهد بود، لذا قبل از انتخاب هر متخصصی می توان از این طریق از میزان مهارت و تجربه و همچنین نوع برخورد متخصص با بیمار مطلع شد.

جهت یافتن بهترین متخصصان مشکلات رحم و نازایی علاوه بر تحقیق در مورد پزشکان از مراجعه کنندگان آنها، می توان به سایت تخصصی پذیرش ۲۴ مراجعه کرد. در این وب سایت جمعی از پزشکان حاذق و باتجربه کشور، به کاربران مشاوره آنلاین پزشکی ارائه می دهند.

متخصصان زنان و زایمان سایت پذیرش ۲۴ از بهترین و معروف ترین پزشکان سراسر کشور هستند که از شهر محل سکونت خود به راحتی به کاربران مشاوره آنلاین پزشکی می دهند.

جهت دریافت مشاوره آنلاین از پزشکان زنان و زایمان پذیرش ۲۴ کافی است که حق مشاوره پزشک را پرداخت کنید و بدون محدودیت زمانی یا مکانی، نزدیک ترین زمان رزرو را دریافت کنید تا در اولین فرصت بتوانید با پزشک انتخابی خود، به صورت تلفنی، متنی با تصویری گفتگو کنید.

از طریق پذیرش ۲۴ به صورت ۲۴ ساعته در هر ساعتی از شبانه روز، حتی در ایام تعطیل هفته می توان از خدمات آنلاین پزشکی این وب سایت نهایت استفاده را برد.

مشکلات رحم و نازایی

این متخصصان با دریافت شرح حال بیمار، عکس ها، آزمایشات و… به خوبی وضعیت رحم و مشکلات نازایی زنان را مورد بررسی قرار داده و روش های درمانی مناسب را ارائه خواهند داد.

از آنجا که نمی توان کلیه  اسامی متخصصان زنان و زایمان پذیرش ۲۴ را در این نوشتار گنجاند، به منظور یافتن بهترین پزشکان متخصص زنان به سایت مراجعه کنید تا لیست بلند بالایی از اسامی آنها همراه با کارنامه کاری و فعالیت هایشان برای شما به نمایش گذاشته شود.

مسلما در بسیاری از موارد نیاز به حضور در مطب متخصص زنان و زایمان نخواهد بود، به عنوان مثال چنانچه در مورد تفسیر آزمایشات خود نیاز به مشورت با پزشک خود دارید، به راحتی از طریق مشاوره آنلاین می توانید نگرانی های خود را با برقراری ارتباط و گفتگو با پزشک مرتفع سازید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.