استفاده از کابینت حمام بعنوان یک عنصر کاربردی

استفاده از کابینت ها که یکی از المان های مهم برای نظم دهی به فضا هستند تنها به آشپزخانه ها اختصاص ندارد.
در سال های گذشته شاید واژه کابینت حمام واژه ای ناآشنا در بین افراد بوده اما امروزه یکی از اصلی‌ترین المان ها برای طراحی سرویس های بهداشتی می باشد که هم در دکوراسیون مدرن و هم کلاسیک قابل استفاده است و نقش مهمی در سلامت سرویس بهداشتی ایفا می کند.
در این مقاله می‌خواهیم به اهمیت وجود آنها بپردازیم این کابینت ها که معمولاً همراه با روشویی هستند و هم به شکل قفسه های جدا در شکل و ابعاد مختلف طراحی میشوند.

کابینت حمام

نصب روشویی های جدید کابینت دار مدتی است که در انواع طرح ها جنس و رنگ در بازار موجود است روشوییها دارای باکس اطراف خود بوده که از آن برای نگهداری لوازم بهداشتی و حوله و…. غیره استفاده میشود و معمولاً در قسمت زیرین آنها قرار میگیرند.
استفاده از کابینت های روشویی علاوه بر نظم دهی بیشتر در فضا سبب رعایت بهترین نکات بهداشتی و نظافتی نیز می‌شود.

در اینجا به اهمیت کابینت های روشویی می‌پردازیم

این کابینت ها ظاهری واقعاً شیک و چشم نواز دارند و تاثیر زیادی در زیبایی فضا و دکوراسیون بهداشتی ایفا می‌کنند.
کابینت های روشویی سبب منظم چیده شدن وسایل و نظم دادن به فضا به ویژه فضای کوچک سرویس ها می شود و مکان مناسبی را برای نگهداری وسایل بهداشتی، نظافتی یا حوله ها و ……در سرویس بهداشتی مهیا می‌کند.
همچنین کابینت‌ها با اینکه اغلب به زمین می رسند لوله های خروجی و ورودی آب را به خوبی و کاملا پوشش می‌دهند و شکل ناخوشایند لوله ها در فضا را کاملا برای ما حل می‌کنند.
این کابینتها دارای تنوع بی‌نظیر در شکل طرح و جنس هستند که با هر سبک چیدمان و سلیقه مطابقت دارند همچنین از ابعاد بزرگ تا ابعاد بسیار کوچک برای سرویس های کوچک نیز طراحی شده اند.
کابینت ها در جنس های مختلفی مانند ام دی اف، فلز ،pvc و….ساخته شدند که با توجه به اینکه دائم با رطوبت در ارتباط هستند و احتمال خوردگی و زنگ زدن آنها وجود دارد باید جنسی را انتخاب کنید که به مرور زمان ظاهر اولیه خود را از دست ندهند.
در این میان کابینت روشویی pvc بهترین گزینه است زیرا متریال فلزی پس از مدتی دچار زنگ زدگی و خوردگی می‌شوند و ام دی اف ها نیز چون از جنس چوب هستند در اثر رطوبت باد می کنند و تاب برمی دارند.

کابینت های روشویی
نحوه نصب کابینت روشویی

کاینت ها در سرویس‌های بهداشتی به دو شکل زیر روشویی و جدا از آن نصب می شوند:
۱- کابینت هایی که جدا از روشویی در بالا یا کنار آن قرار می‌گیرند به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع برای قرار دادن وسایل نظیر خمیر دندان، مسواک، لوازم آرایشی، حوله و صابون مناسب تر هستند، دسترسی به آنها آسان تر بوده  و نیاز به خم شدن برای هر بار استفاده از وسایل در آنها وجود ندارد.
۲- کابینت هایی که در زیر سینک قرار می گیرند برای جای دادن مواد شوینده و نظافتی بسیار مناسب هستند.
نکته دیگر که حمام باید هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربرد برای ما ایده آل باشد و هماهنگی کامل را با عناصر دیگر حمام و سرویس بهداشتی مانند کاشی ها و رنگ دیوار داشته باشد.

نصب کابینت روشویی
برای انتخاب ایده آل کابینت سرویس بهداشتی به نکات زیر توجه کنید

۱- ابتدا نیاز خود را بررسی کنید که بیشتر در چه زمینه ای نیاز به کابینت دارید بیشتر برای جنبه تزئینی و زیبای دکوراسیون اهمیت دارد یا برای جایگذاری وسایل بهداشتی و آویزان کردن لباس و حوله و قرار دادن وسایل بهداشتی و آرایشی و یا پنهان کردن لوله ها.
۲- بودجه خود را در نظر بگیرید.
هر چه میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید مشخص تر باشد به شما کمک می کند تا انتخابات واضح تری داشته باشید.
اگر پیش از جایگذاری سایر وسایل قصد تهیه کابینت را دارید محل روشویی را مشخص کرده و دیوار آن را کاملا اندازه گیری کرده و بر اساس تناسبات و نیاز طرح مورد نظر را ترسیم کرده و سایر وسایل را جایگزین کنید.
باید اندازه و ابعاد کامل متناسب با فضای موجود در نظر گرفته شود می توانید طرح مورد نظر خود را از کابینت های آماده طراحی شده تهیه کنید یا اگر کابینت های آماده پاسخگوی نیازتان نبودند می‌توانید طرح ایده آل خودتان را سفارش دهید.
کابینت هایی که دارای پایه هستند و بر روی زمین قرار می‌گیرند قابلیت جابجایی دارند ولی کابینت های هوا یا زیر سینک به راحتی قابل جابجایی نیستند.
و همچنین مدل درب در کابینت های هوایی نیز می‌تواند تنوع بسیار زیادی داشته باشد شما می توانید از کابینت‌های بدون درب بلند به شکل قفسه ها و یا درب های شیشه و آینه برای آنها استفاده کنید و تجهیزات جانبی دیگر مانند یراق آلات، دستگیره و غیره می‌تواند به زیبایی هرچه بیشتر محیط کمک کند.

کابینت سرویس بهداشتی

اگر دوست دارید درباره انواع کابینت آشپزخانه، کابینت های ممبران و کابینت های ام دی اف و یا کابینت های هایگلس بیشتر بدانید روی عناوین کلیک کنید.

گروه مهندسی آراکس با داشتن کادر مجرب و متخصص در طراحی و ساخت دکوراسیون آشپزخانه و آشپزخانه مدرن آماده ارائه مشاوره به شماست با ما تماس بگیرید تا با بازدید از فضای شما از مشاوره رایگان و تعین قیمت کارشناسان بهره مند شوید.

شماره تماس دفتر مرکزی: ۸۸۴۷۵۷۴۸-۲۱

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.