از کجا کیف پول سخت افزاری لجر اصل بخریم؟

اگر تصمیم گرفته اید یک کیف پول سخت افزاری سرد خریداری کنید حتما نام لجر (ledger) به گوشتان خورده است، اما از کجا می توانیم کیف پول سخت افزاری اصل و اورجینال و معتبر بخریم؟ در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی فروشگاه نکات مهمی که هنگام خرید باید رعایت کنید را نیز به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه همراه داتیس نتورک باشید.

کیف پول سخت افزاری

از کجا کیف پول سخت افزاری لجر اصل بخریم؟

برای خرید کیف پول سخت افزاری باید مواظب باشید تنها از فروشگاه های معتبر خرید کنید و صرفا ارزان بودن قیمت را ملاک قرار ندهید زیرا شما قرار است دارایی خود را در این والت ها نگه داری کنید بنابراین ۱۰۰ هزار تومان ارزان تر بودن ملاک شما برای خرید نباشد.

یکی از فروشگاه های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک و پروانه کسب که سال هاست در زمینه ارز های دیجیتال فعالیت داشته “فروشگاه داتیس نتورک” است که با آدرس www.Datisnetwork.com در دسترس است.

اگر قصد خرید کیف پول سخت افزاری را دارید می توانید روی لینک “خرید کیف پول فیزیکی” کلیک کنید و مدل مورد نظر خود را در این صفحه انتخاب کنید و خرید را تکمیل کنید.

کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری؟
ارزهای دیجیتال یکی از روش های پرداخت و انتقال دارایی می باشند که در دهه گذشته مطرح شده اند.

برای نگه داری رمزارزها به یک کیف پول نیاز داریم که می تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.

منظور از کیف پول های نرم افزاری در واقع همان اپلیکیشن های موبایل و برنامه های دسکتاپ است که تقریبا همه ما حداقل یکبار از آن ها استفاده کرده ایم، مثلا تراست والت یا کوینومی و …

کیف پول های سخت افزاری نیز انواع مختلفی دارند که هرکدام امکانات و ویژکی های خاص خود را دارند اما مهم ترین وجه تمایز این نوع والت با والت های نرم افزاری در این است که کلید خصوصی را در شرایطی امن تر نگه داری می کنند و از مکانیزم هایی استفاده می کنند که در صورت مفقود شدن یا سرقت از دارایی شما محافظت کنند.

البته هرکدام معایب و مزایای خود را دارد.

خرید کیف پول فیزیکی

Hardware Wallet چیست؟
Hardware Wallet یا همان کیف پول سخت افزاری یکی از انواع والت های نگه داری ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که کلید خصوصی را در خودش ذخیره می کند و با راهکارهای امنیتی این اطمینان را حاصل می کند که تنها مالک ارز بتواند به آن دسترسی داشته باشد و حتی اگر کیف گم شد یا به سرقت رفت فرد دیگری امکان استفاده از آن را نداشته باشد.

بنابراین می توان به جرئت گفت قابل اطمینان ترین و امن ترین والت برای نگه داری کریپتوکارنسی ها همین Hardware Wallet می باشد.

یکی از مهمترین جنبه های تأمین امنیت ارزهای دیجیتال شما این است که مطمئن شوید کلید خصوصی شما پنهان و دور از دسترس باشد.

به همین دلیل توصیه می شود که هرگز آن را در رایانه یا هر وسیله ای که تحت تأثیر بدافزار قرار گرفته یا به اینترنت متصل شود، نگه ندارید.

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های فیزیکی هستند (شبیه به فلش درایو) که کلیدهای خصوصی شما را روی دستگاه خود نگه می دارند.

حتی می توانید از آنها با رایانه عمومی که به آن اعتماد ندارید استفاده کنید.

وقتی می خواهید ارز دیجیتال را از کیف پول را به شخص دیگری ارسال کنید، دستگاه را به کامپیوتر وصل می کنید، کد پین خود را وارد کرده و وجوه را ارسال می کنید.

پس از اتمام، کیف پول سخت افزار را جدا کرده و آن را در جای امن ذخیره کنید.

کلید خصوصی شما هرگز از کیف پول حذف نمی شود؛ زیرا تمام مراحل امضای معامله بر روی کیف پول سخت افزار انجام می شود و نه روی رایانه.

به طور خلاصه، کیف پول های سخت افزاری ترکیب کاملی بین امنیت و سهولت را به استفاده کننده ارائه می دهند.

کیف پول نرم افزاری چیست؟
بر خلاف ارزهای سنتی که در هر فضای فیزیکی قابل حفظ و نگهداری بودند ارزهای دیجیتال نیازمند فضایی مجازی برای امن نگه داشتن هستند.

فضایی که برای نگهداری کلیدهای خصوصی Private keys ها نیاز داریم کیف پول نام دارد.

اگر این فضا به صورت آنلاین یا نرم افزاری باشد کیف پول نرم افزاری نامیده می شود.

این کیف پول ها بر اساس پشتیبانی از انواع ارز و سیستم عاملی که روی آن نصب می شوند قابل تفکیک هستند. کیف پول های نرم افزاری به سه دسته دسکتاپی، تلفن همراه و آنلاین تقسیم بندی می شوند.

کیف پول سخت افزاری بهتر است یا نرم افزاری؟
اگر از ما بپرسید پاسخ روشن است، بدون شک کیف پول های سخت افزاری!
در ادامه این مقاله وب سایت داتیس نتورک باید بگوییم که اصولا در صنعت رمز ارز ها از کیف پول های سخت افزاری از امن ترین مکان برای ذخیره سازی بلند مدت رمز ارزها نام برده میشود.

برتری اصلی کیف پول های سخت افزاری، ساده بودن آن ها است و همچنین به‌ صورت گسترده‌ ای تحت عنوان ایمن ‌ترین کیف پول، برای ذخیره ‌سازی ارز های دیجیتال و البته توکن ‌ها می توان لحاظ کرد.

برخلاف اینکه کیف پول تحت وب و همچنین کیف پول‌ های نرم‌ افزاری در حالت دسکتاپ، که در معرض هک شدن توسط هکرها، بد افزارها و همچنین کلاهبرداری قرار میگیرند، کیف پول ‌های سخت افزاری محلی برای ذخیره‌ به صورت آفلاین را ایجاد می نمایند.

حتی زمانی که سیستم کامپیوترتان توسط هکرها هک شود، جای ارزهای شما در امان خواهد ماند (کلیدهای خصوصی شما درکامپیوتر شخصیتان ذخیره نمیشود و به صورت امن در کیف پول های سخت افزاری تان ذخیره خواهند شد) و کیف پول‌هایی که گم‌ کردید و یا به سرقت رفته را میتوان با ریکاوری کد (SEED) حفاظت نمود و اطلاعات و موجودی کیف پول را بازگرداند.

علاوه‌ براین، در صورتی که کیف پولتان را گم کردید، می توانید با به کارگیری عبارت بازیابی (ریکاوری کد)، ارزهایتان را برگردانید.

این عبارت، رمزی اختصاصی میباشد و می توانید آن را روی برگه ای بنویسید و در مکانی جداگانه ذخیره نمایید، البته در جعبه کیف پول های سخت افزاری ۲ الی ۳ ریکاوری کارت موجود می باشد تا بتوانید به راحتی ریکاوری کد های ولت خود را یادداشت کنید.

این عبارات بازیابی به شما این اجازه را خواهد داد که چنانچه مشکلی رخ دهد، میزان دارایی تان را برگردانید.

نکات مهم هنگام خرید کیف پول سخت افزاری
اگر تصمیم به خرید کیف پول سخت افزاری (Hardware Wallet) ارز دیجیتال خریداری کنید در ادامه به نکاتی که در این راهنمای خرید ارائه می کنیم توجه کنید و همراه داتیس نتورک باشید.

۱- برند سازنده کیف پول Hardware Wallet
اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید برند کیف پول است زیرا تولیید کننده های مختلفی ادعا کرده اند که کیف پول تولید می کنند اما اینکه قابل اعتماد باشند و از نظر امنیت و اعتبار در سطح قابل قبولی باشند، اهمیت بسیاری دارد.

منظور از برند این نیست که به نام و بزرگی تولید کننده توجه کنید!

در واقع منظور ما این است شرکت تولید کننده در حوزه ساخت کیف پول سخت افزاری اسم و رسم خوبی داشته باشد، مثلا خرید لجر نانو اس می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال

۲- رمزارزهای پشتیبانی شده
کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری با توجه به طراحی و ساختار تولید شده از بسیاری از رمزارزها پشتیبانی می کنند اما اگر کریپتو خاصی دارید که نگه داری آن در کیف پول سخت افزاری برایتان مهم است لازم است قبل از خرید در سایت رسمی تولید کننده این موضوع را بررسی کنید.

به عنوان مثال اخیرا رمزارز شیبا بسیار مطرح شد و کاربران فراوانی از ما سوالاتی درباره پشتیبانی یا عدم پشتیبانی کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس از Shiba Inu مطرح می کردند که پاسخ مثبت بود زیرا این توکن در شبکه اتریوم تعریف شده بود و لجر نانو اس هم از شبکه اتریوم و ERC20 پشتیبانی می کرد.

پس نتیجه می گیریم حتما باید قبل از خرید کیف پول سخت افزاری بررسی کنید که آیا این والت از رمزارز شما پشتیبانی می کند یا خیر! خرید لجر نانو ایکس در این مورد توصیه می شود.

۳- طراحی و ابعاد فیزیکی
کیف پول ها ابعاد فیزیکی و ظاهر متفاوتی با یکدیگر دارند مثلا برخی از والت های سخت افزاری شرکت لجر روی بدنه خود نمایشگر موجودی و ارزها دارند اما مثلا لجر نانو اس به این شکل نیست و صرفا یک نمایشگر برای تنظیم دارد.

۴- فناوری ارتباطی و اتصال
برخی کیف پول ها با کابل به سیستم و گوشی متصل می شوند و برخی دیگر از روش های ارتباطی جدیدتر مثل بلوتوث پشتیبانی می کنند.

کیف پول لجر نانو ایکس قابلیت اتصال با بلوتوث را دارد در حالی که لجر نانو S فقط با کابل به سیستم متصل می شود.

در این راهنمای خرید توصیه می کنیم قبل از سفارش در مشخصات کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال به این نکته دقت کنید.

۵- قیمت کیف پول سخت افزاری
در نهایت آخرین فاکتوری که باید درنظر بگیرید بحث قیمت است زیرا اکنون از بین کیف پول های موجود توانسته اید گزینه های مناسب خود را انتخاب کنید و وقت آن رسیده است که با در نظر گرفتن بودجه و قیمت بهترین کیف پول فیزیکی و سرد را انتخاب کنید.

هرچند گران بودن حتما دلیل بر برتری نیست اما در این زمینه توصیه می کنیم خسیس نباشید زیرا شما قرار است سرمایه و دارایی خود را در این دستگاه نگه داری کنید.

جمع بندی
در این مقاله تلاش کردیم مهمترین اطلاعاتی که باید داشته باشید تا یک کیف پول سخت افزاری خوب برای نگه داری ارز دیجیتال خود انتخاب کنید را به شما آموزش دهیم اما در نهایت این شما هستید که باید با شرایط و بودجه خودتان بهترین Hardware Wallet را پیدا کنید زیرا طبیعتا هرچقدر بیشتر هزینه کنید والت بهترین خریداری خواهید کرد.

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید به صورت رایگان با کارشناسان داتیس نتورک ارتباط برقرار کنید برای اینکار با شماره ۰۲۱۶۵۳۶۱۹۱۵ تماس بگیرید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.