چمن مصنوعی برای باغ ویلا

هر ویلا یا باغ ویلا هر چقدر هم که کوچک باشد باز هم می تواند برای هر شخصی یک سرمایه گرانبها به شمار آید. چون در واقع جایی دنج و ایده آل برای گذراندن تعطیلات و تجدید روحیه است. داشتن یک باغ ویلا این امکان را به وجود می آورد تا در هر تعطیلی کوتاهی بتوان به آن جا پناه برد و تعطیلات را به بهترین شکل سپرری کرد. باغ ویلا را می توان فضایی عالی که تداعی کننده طبیعیت است دانست.

چمن مصنوعی

اما این وسط ممکن است عدم امکان رسیدگی مداوم به باغ ویلا به دلیل عدم حضور همیشگی در ویلا، همچنین به خاطر بالا بودن دستمزد باغبان همیشگی برای باغ باعث می شود که داشتن فضای سبز کمی سخت باشد. البته طبیعی است که در باغ ویلا برخلاف ویلاهای معمولی درختانی وجود دارد. اما استفاده از چمن مصنوعی نیز می تواند به سرسبزی هر چه بیشتر باغ ویلا کمک کند.

از طرفی با این کار شما می توانید رسیدگی به درختان را خود در تعطیلات انجام داده و به سراغ درختانی بروید که نیاز به آبیاری زیادی نداشته باشند. همچنین صرفاً کمک گرفتن از یک باغبان برای رسیدگی به درختان در مقایسه با آبیاری تمامی فضای سبز باغ ویلا بسیار مقرون به صرفه تر است.

چمن مصنوعی گزینه ای عالی برای سرسبزی باغ ویلا

چمن مصنوعی را می توان یکی از بهترین راه ها برای زیباتر ساختن فضای باغ ویلا دانست. به کمک این نوع کفپوش شما می توانید به باغ ویلای خود رنگ و طراوت بیشتری ببخشید. این روش را می توان راهی کم هزینه و بی دردسر برای پوشاندن کف باغ ویلا دانست. در ادامه بیشتر با مزایای چمن مصنوعی برای باغ ویلا آشنا خواهیم شد:

مزایای استفاده از چمن مصنوعی باغ ویلا

۱. کاهش نیاز به رسیدگی مداوم به محوطه باغ ویلا

به کمک چمن مصنوعی شما زمان کمتری را صرف رسیدگی به باغ خواهید نمود. برای همین نیاز نیست که به صورت همیشگی به باغ رسیدگی کنید، علف های هرز را هرس کنید، باغ را آبیاری کنید یا به کوددهی و سمپاشی آن مشغول شوید.

چمن مصنوعی زیبایی گل ها و گیاهان طبیعی را بدون هیچ دردسری به شما تقدیم می کند. برای همین می توانید یکی دو روز تعطیلات را با خیالی راحت به استراحت مشغول شوید. نه این که در باغ تمام وقت خود را صرف رسیدگی به آن کنید.

البته در باغ ویلا حتماً شما درختان دیگری را نیز خواهید داشت. اما استفاده از چمن مصنوعی نیاز به  رسیدگی به باغ را کاهش می دهد. در واقع شما تنها وقت خود را صرف درختان اصلی خواهید نمود و فضای سبزی که به واسطه چمن مصنوعی ایجاد شده هیچ دردسری را برای شما به همراه نخواهد داشت.

مزایای چمن مصنوعی

۲. کاهش هزینه نگهداری از باغ ویلا

استفاده از چمن مصنوعی به عنوان پوشش کف باغ ویلا کمک می کند هزینه نگهداری از آن بسیار کمتر و مقرون صرفه تر شود. چمن مصنوعی نیاز به آبیاری، هرس کردن، کود و سمپاشی نخواهد داشت. برای همین شما می توانید تمامی هزینه ها را صرف درختان اصلی و دوست داشتنی خود نمایید.

به نوعی از نظر هزینه نیز می توان چمن مصنوعی را یک کفپوش عالی برای باغ ویلا دانست.

۳. افزایش ارزش باغ ویلا به کمک چمن مصنوعی

هر چه فضای سبز باغ ویلای شما بیشتر باشد و یک باغ ویلای به روزتر و زیباتری داشته باشید باعث می شود باغ ویلای شما به ارزش بیشتری به فروش برسد. در واقع باغ ویلاهایی که دارای شکل لاکچری تری هستند طبیعی است که نسبت به سایرین گران تر هستند.

البته حتی اگر قصد فروش باغ ویلای خود را ندارید باز هم این انتخاب می تواند به شما حس خوبی بدهد. داشتن یک باغ ویلای زیبا و جذاب می تواند فضایی ایده آل برای تفریحات شما به وجود آورد. و شما می توانید در این فضا اوقات خود را به بهترین شکل سپری کنید.

۴. سرسبزی باغ ویلا در هر چهار فصل

چمن مصنوعی این اطمینان را به شما خواهد داد که در هر فصلی باغ ویلای شما سرسبز است. حتی روزهای پاییزی که درختان دیگر شروع به برگریزان می کنند چمن مصنوعی ها به سرسبزی خود باقی هستند. برای همین این موضوع باعث می شود باغ شما در تمام طول سال سرسبز و زیبا بماند.

خرید چمن مصنوعی برای باغ ویلا

در بالا سعی شد به طور خلاصه به مزایای چمن مصنوعی برای باغ ویلا اشاره شود. به طور معمول اکثر طراحان دکوراسیون برای زیباتر ساختن فضای باغ ویلا از چمن مصنوعی استفاده می کنند. اگر شما هم قصد خرید چمن مصنوعی برای باغ ویلا را دارید بهتر است پیش از خرید آن نکاتی را در نظر داشته باشید:

  1. بهتر است به منظور خرید چمن مصنوعی برای باغ ویلا ابتدا به اندازه و نوع فضای باغ ویلای خود توجه نمایید.
  2. در صورتی که در حیاط ویلای خود درختان و گیاهان مختلف دارید و به نوعی در حیاط آن باغ درست کرده اید. می توان گفت یکی از جذاب ترین گزینه ها چمن مصنوعی بین سنگ و موزائیک است.
  3. اما در صورتی که در حیاط درخت های زیادی نیست یا درختان در یک گوشه از حیاط ویلا هستند می توانید روی چمن مصنوعی های سرتاسری هم حساب باز کنید.

قیمت چمن مصنوعی باغ ویلا

به منظور خرید چمن مصنوعی باغ ویلا گزینه های بسیار متنوعی پیش روی شما وجود دارد. پس طبیعی است که هر یک قیمت خاص خود را داشته باشند. به نوعی قیمت هر نوع چمن مصنوع به کیفیت و نوع آن بستگی خواهد داشت.

از عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی باغ ویلا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. کیفیت الیاف
  2. ارتفاع الیاف
  3. تراکم چمن مصنوعی

به طور کلی این شما هستید که باید بسته به شرایط باغ ویلای خود یک گزینه مناسب را انتخاب کنید. بعد از تعیین شرایط و ویژگی های چمن مصنوعی این بار نوبت به متراژ چمن مصنوعی مورد نیاز می رسد.

در نهایت می توان با در نظرگیری تمامی این فاکتورها قیمت چمن مصنوعی باغ ویلا را مشخص کرد.

البته توصیه می شود تا جایی که می توانید به منظور خرید چمن مصنوعی باغ ویلا، مبلغ بیشتری را در نظر بگیرید. چرا که این خرید به نوعی یک سرمایه خواهد بود و سبب افزایش ارزش باغ ویلای شما خواهد شد.

خرید یک چمن مصنوعی باکیفیت و خوب می تواند به کاهش هزینه های متفرقه کمک زیادی کند. به نوعی این هزینه ابتدایی به منظور خرید چمن مصنوعی کاملاً از نظر اقتصادی به صرفه است.

نحوه نگهداری از چمن مصنوعی باغ ویلا

معمولاً در باغ ویلا به دلیل وجود درختان، چمن مصنوعی ها معمولاً خیلی زود گرد و خاکی خواهند شد و این موضوع در فصل پاییز شایع تر است. برای همین نیاز است که به صورت مرتب نظافت و شستشو شوند تا همیشه طراوت خود را حفظ کنند.

البته خوشبختانه این کار به هیچ عنوان دشوار نیست و شما با یک جاروی ساده قادر هستید چمن مصنوعی خود را دوباره مثل روز اول نو و تمیز ببینید. به منظور نظافت و شستشوی چمن مصنوعی باغ ویلا می توانید به صورت زیر عمل کنید:

  1. اول از همه برگ ها و گرد و غبار روی چمن مصنوعی را با یک جاروی ساده و معمولی تمیز کنید. برای این کار می توانید از جاروبرقی هم کمک بگیرید.
  2. بعد از آن می توانید به کمک آبی با فشار مناسب، چمن مصنوعی حیاط ویلا را از هر آلودگی و گرد و غباری پاک کنید.
  3. بعد از مدتی که تمامی الیاف چمن مصنوعی به خوبی خشک شدند این بار به کمک برس پلاستیکی مخصوص اقدام به برس کشیدن الیاف آن نمایید. این کار باعث می شود الیاف چمن دوباره ایستایی خود را به دست آورند.

نحوه نصب چمن مصنوعی برای باغ ویلا

پس از آن که چمن مصنوعی خود را انتخاب و تهیه کردید نوبت به نصب آن خواهد رسید. اگر چه این کار توسط نصاب های حرفه ای در سریع ترین زمان ممکن قابل انجام است. اما در صورتی که مایلید، خود به راحتی قادر به انجام این کار خواهید بود. کافی است به ترتیب زیر عمل کنید:

۱. از بین بردن چمن های طبیعی فضا

ابتدا نیاز است که به خوبی محوطه را از چمن های طبیعی روییده در فضا پاک کنید. و هر نوع سنگ و اجسام اضافه ای را از روی زمین بردارید. در صورت گسترده بودن فضای باغ ویلای شما ممکن است برای این کار به دستگاه مخصوص نیاز داشته باشید. علاوه بر آن حفر ۴۰ تا ۵۰ میلی متر از زمین، زیرسازی مناسبی برای چمن مصنوعی به وجود می آورد.

۲. ایجاد لایه پایه و حاشیه بندی

این بار نوبت به تعیین حاشیه چمن مصنوعی و نیز آماده سازی لایه پایه چمن مصنوعی می رسد. به منظور این کار استفاده از سنگریزه های آهکی می تواند یک گزینه مناسب باشد. این سنگ ریزه ها باعث می شوند آب بهتر تخلیه و عبور داده شود. بهتر است برای این لایه ضخامتی ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری در نظر بگیرید.

۳. آماده سازی لایه ماسه روی لایه پایه

در مرحله سوم باید لایه ماسه ای آماده شود. در نظر داشته باشید که این لایه پایه چمن مصنوعی شما خواهد بود. برای همین دقت داشته باشید که حتماً صاف و هموار باشد. علاوه بر آن بهتر است این لایه را فشرده در نظر بگیرید تا چمن مصنوعی روی یک سطح محکم بنشیند.

نصب چمن مصنوعی

۴. افزودن لایه محافظ

پیش از نصب چمن مصنوعی برای آن که دوباره علف های هرز رشد پیدا نکنند نیاز به ایجاد لایه ای محافظتی است. با این کار راهی برای رشد علف های هرز از بین الیاف چمن مصنوعی تقریباً به صفر می رسد.

۵. مرحله نصب

در مرحله آخر نوبت به نصب چمن مصنوعی می رسد. در واقع نیاز است چمن مصنوعی طبق طرحی که مد نظر شماست پهن و در محل نصب شود.

توصیه می شود حدالمقدور به منظور نصب حرفه ای چمن مصنوع باغ ویلا از فردی متخصص کمک بگیرید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی به آدرس https://gamantj.com/artificial-turf-price/ مراجعه کنید و با کارشناسان شرکت گامان تزئین جاوید در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.