پیش از انجام مشاوره آنلاین پزشکی چه نکاتی را در ذهن داشته باشیم؟

در قرن بیست و یکم همه چیز رو به دیجیتالی شدن پیش می‌روند و این روند حتی ویزیت پزشکان هم تحت تاثیر قرار داده است. از پرداخت حق ویزیت گرفته تا برگزاری جلسات مشاوره، همگی با وجود اینترنت انجام می‌شوند. امروزه انواع مشاوره‌ها حتی مشاوره آنلاین گوش و حلق و بینی هم به راحتی و باکیفیت بالا صورت می‌گیرند. اما برای دریافت بهترین نتیجه، باید قبل از مشاوره کارهایی را انجام دهید تا محدودیت‌های موجود رفع شوند.

از این‌رو در این مطلب قصد داریم چند نکته که قبل از رزرو مشاوره آنلاین باید به آنها توجه داشته باشید را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

راه های آماده شدن برای مشاوره آنلاین پزشکی

درمانکده

اولین راه برای آماده شدن مشاوره آنلاین، پیدا کردن یک پزشک قابل اعتماد است. بنابراین به پیشنهادات تصادفی گوگل تکیه نکنید. اگر واقعاً می‌خواهید بهترین مشاوره آنلاین را داشته باشید، باید به دنبال پزشک آنلاین متخصص و خوب بگردید. از انتخاب یک وب سایت به طور تصادفی خودداری کنید، زیرا ممکن است شما را به خوبی راهنمایی نکنند. با سوال از دوستان و آشنایان، خواندن محتوای وب‌سایت و بررسی پزشکان آن می‌توانید بهترین مورد را انتخاب کنید.

به هزینه مشاوره توجه کنید. به خاطر داشته باشید که گاهی ارائه دهندگان خدمات آنلاین، حداقل هزینه مشاوره را ذکر می‌کنند. اما هر مشاوره ارزان قیمتی خوب نیست و در مقابل هر خدمات گران و قیمت بالایی را هم نمی‌توان جزو بهترین‌ها به حساب آورد. بنابراین، خدمات، سابقه پزشک و زمان مشاوره را مد نظر قرار دهید و هزینه‌های چند مشاور را با یکدیگر مقایسه کنید.

در مورد بازههای زمانی بسیار دقیق باشید. پیش از انجام مشاوره آنلاین شما باید به زمان جلسه دقت کنید، زمان بندی‌ها باید رعایت شوند و نباید سوالات بیاهمیت بپرسید. اگر به مشاوره طولانی مدت نیاز دارید، پزشک می‌بایست یک بازه زمانی مناسب را به شما ارائه دهد و همچنین بیماران بعدی را منتظر نگذارد.

از سرعت اینترنت، نور خوب و صدا اطمینان حاصل کنید. نباید وقفهها و صداهای مزاحم زیادی وجود داشته باشند. این موضوع نامطلوب است و باعث سردرگمی و تکرار صحبت‌های غیرضروری می‌شود.

درمانکده

شما باید پرونده‌های خود را از قبل آماده کنید. برای مثال پیش از مشاوره آنلاین تخصصی مغز و اعصاب، عکس، ام آر آی و نسخه‌های قدیمی را به ترتیب زمان مرتب کنید تا اگر در طول جلسه پزشک به آن‌ها نیاز داشت، معطل نشوید. به علاوه، شاید نیاز باشد عکس‌ها را برای پزشک بفرستید. در این صورت از وی بخواهید در صورت امکان قبل از شروع جلسه فایل‌ها را فرستاده و در وقت مشاوره صرفه‌جویی کنید.

وضعیت پزشکی و جزئیات مربوط به سلامت خود را یادداشت کنید. شما حتماً باید قبل از مشاوره آنلاین، علائم و تاریخچه پزشکی خود را به طور مختصر یادداشت کنید. همچنین اگر به هر بیماری زمینهای حاد یا مزمن دیگری مبتلا هستید، آن را بنویسید. حتی باید در این لیست به شیوه زندگی کلی و عادات غذایی خود اشاره کنید، زیرا ممکن است در حین مشاوره این موارد را فراموش کنید. به علاوه، مثلاً برای مشاوره آنلاین متخصص داخلی، باید جزئیات اساسی مانند وزن، دمای بدن، شاخص توده بدن، فشار خون، ضربان قلب و سطح گلوکز خون را آماده نگه دارید. داشتن این دادهها به پزشک درک بهتری از وضعیت بیماری شما می‌دهد. هنگام مشاوره آنلاین، مودب و آرام باشید. ممکن است در حین مشاوره شما صحبت‌های پزشک را نشنوید، اینترنت ضعیف شود و در کل مشکلاتی پیش بیاید که برای چند لحظه ارتباط خود را از دست بدهید. در نتیجه آرامش خود را حفظ کنید تا دوباره ارتباط برقرار شود. همچنین استرس زیادی نداشته باشید و واضح صحبت کنید تا پزشک به خوبی متوجه بیماری شما شود.

نتیجه‌گیری

مشاوره آنلاین پزشکی مزایای زیادی دارد. این نوع مشاوره نه تنها در وقت شما صرفه جویی می‌کند، بلکه نیازی به ترک منطقه خود ندارید و به طیف وسیع‌تری از پزشکان متخصص دسترسی خواهید داشت. همچنین با وجود کرونا، بهتر است که بسیاری از فعالیت‌ها را به صورت آنلاین انجام دهید و در امان باشید. ولی ابتدا مشاوره قابل اطمینانی را انتخاب کنید و سپس نکاتی که عنوان کردیم را انجام دهید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.