استانداردهای درب اتوماتیک شیشه ای به زبان دُرفا

بسیاری از مشتریان فروشگاه دُرفا با انواع مختلف درب اتوماتیک شیشه ای و کاربردهای عمومی آنها آشنا هستند. با این حال، به مشتریانی که “تازه کار” درب اتوماتیک شیشه ای دُرفا هستند، به اطلاعات زیر که توسط تیم دُرفا متخصصین درب اتوماتیک شیشه ای در کشور هستند، اشاره می کنیم. قبل از مشخص کردن درب های اتوماتیک شیشه ای برای یک هتل، رستوران یا سایر برنامه های مرتبط با مهمانداری، باید درک درستی از انواع درب های اتوماتیک موجود و قوانین و استانداردهایی که برای شما و درب شما اعمال می شود داشته باشید. هنگامی که درب های اتوماتیک شیشه ای به درستی انتخاب، نصب و نگهداری شوند، دسترسی راحت و ایمن را فراهم می کنند که به مشتریان شما می گوید که به آنها اهمیت می دهید. اولین و مهم ترین تاثیر، ماندگاری است و درب های اتوماتیک به شما کمک می کنند تاثیر مثبتی بر جای بگذارید.

استاندارد درب های اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک

استاندارد اولیه ای که به درب های اتوماتیک عابر پیاده می پردازد، استاندارد ملی آمریکا برای درب های عابر پیاده برقی، ANSI/BHMA A156.10 است. آخرین نسخه مربوط به سال ۲۰۰۵ است. استاندارد ANSI A156.10 جزئیات و مشخصاتی را برای نصب ارائه می دهد که برای ارائه یک سیستم درب اتوماتیک ایمن و با عملکرد مناسب طراحی شده است. به عنوان مثال، استاندارد حاوی اطلاعاتی در مورد حداقل یا حداکثر ابعاد، نیروهای توصیه شده و طرح بندی برای اجزای مختلف سیستم های درب برقی است. اعضای انجمن تولیدکنندگان درب اتوماتیک آمریکا یک انجمن تجاری از تولید کنندگان درب های اتوماتیک برقی، با این استاندارد مطابقت دارند.

در حالی که ANSI/BHMA A156.10 برای سیستم های درب اتوماتیک تمام قدرت اعمال می شود، یک استاندارد مرتبط، ANSI/BHMA A156.19، استاندارد ملی آمریکا برای کمک برق و درب های کم انرژی، اطلاعات مشابهی را برای سیستم های اپراتور کم مصرف ارائه می دهد.

علاوه بر استانداردهای ANSI A156.10 و A156.19، درک و آگاهی از استانداردها و کدهای زیر برای درب های اتوماتیک و کلیه سیستم های دسترسی مهم است:

  • ANSI 117.1، برای ساختمان‌ها و تأسیسات – ارائه قابلیت دسترسی و استفاده برای افراد ناتوان جسمی؛
  • کدهای ساختمانی محلی مناسب، مانند آیین نامه بین المللی ساختمان؛
  • کدهای آتش نشانی محلی؛
  • NFPA 101، کد ایمنی جانی انجمن ملی حفاظت از آتش؛ و
  • قانون آمریکایی های دارای معلولیت.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

سه نوع عمده درب اتوماتیک وجود دارد: تاب دار، کشویی و تاشو.

درب های اتوماتیک کشویی

درب های اتوماتیک کشویی ترافیک موثر دو طرفه را فراهم می کنند. درهای کشویی مجهز به قابلیتی هستند که به درب کشویی در مواقع اضطراری اجازه می دهد تا در هنگام بیرون رانده شدن تاب بخورد. این ویژگی، که به عنوان “شکست” شناخته می شود، آنها را واجد شرایط استفاده در مکان هایی می کند که به قابلیت خروج اضطراری نیاز دارند. درب‌های کشویی در پیکربندی‌های مختلفی از جمله مدل‌های سنتی دو جداره، تک کشویی و تلسکوپی ارائه می‌شوند. این درها به مقدار کافی اتاق کشویی نیاز دارند که درب بتواند در آن حرکت کند. درهای کشویی همیشه باید دارای سنسورهای مناسب یا تشک های کنترلی و علائم ایمنی باشند.

درب های اتوماتیک چرخشی

به طور معمول، هنگامی که یک درب چرخشی خودکار است، از دو درب استفاده می شود. یک در به سمت داخل و در دیگری به سمت بیرون می چرخد. این امکان ترافیک دو طرفه را فراهم می کند. تردد دو طرفه از طریق یک درب اتوماتیک متحرک معمولاً توصیه نمی شود. استثنا یک اپراتور نوسان کم مصرف است که ویژگی های متفاوتی نسبت به درب تمام اتوماتیک دارد. بسیار مهم است که این نوع درها به خوبی علامت گذاری شوند تا جهت حرکت را نشان دهند.

مناطق ایمنی برای درهای نوسانی در بخش ۸.۱.۲ ANSI A156.10 پوشش داده شده است. الزامات مختلفی برای سیستم های مختلف وجود دارد. الزامات بستگی به ترکیبی از سنسورها و تشک های کنترلی دارد. دو نوع سنسور برای درب های چرخان اتوماتیک وجود دارد، پایه بالای سر و پایه درب. هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند و اندازه و عملکرد الگوی متفاوتی را امکان پذیر می کنند. درهای چرخان همیشه باید شامل ریل های راهنما، سنسورها یا تشک های کنترلی و علائم ایمنی باشند.

درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک تاشو

یک درب تاشو برای نصب نیاز به فضای کمتری دارد، اما فضای کافی درب را فراهم می کند. این باعث می شود که این نوع درب انتخابی ارجح در مواقعی که فضا در بالاترین حد است. اگر از درب به عنوان محل خروج استفاده می شود، این درها باید دارای ویژگی نوسان اضطراری باشند.

درب های اتوماتیک تاشو دارای دو یا چند پانل مجزا هستند. پانل اول تاب می خورد و پانل دوم در یک راهنما می لغزد و به آن اجازه می دهد تا زمانی که هر دو پانل به شکل V در می آیند، که چین است. درهای تاشو خودکار ممکن است شامل یک درب تاشو تکی باشد که به داخل یا خارج می چرخد ​​یا یک جفت در که به طور همزمان به داخل یا خارج می شوند. مانند درهای چرخشی، درهای تاشو باید همیشه شامل ریل های راهنما، سنسورها یا تشک های کنترلی و علائم ایمنی باشد.

بدون توجه به نوع درب، سیستم درب اتوماتیک باید به گونه ای طراحی شود که ترافیک از دید کامل به درب نزدیک شود و کاربران مستقیماً به سمت درب حرکت کنند. عابرین پیاده باید دید عالی از در و علامت گذاری آن داشته باشند و بتوانند جهت حرکت در را به وضوح مشاهده کنند. از قرار دادن ماشین‌های فروش خودکار، ظروف زباله، تلفن‌های پرداخت یا هر چیز دیگری که می‌تواند حواس کاربران را در فاصله چهار فوتی درب متحرک منحرف کند، خودداری کنید.

ماهیت اپلیکیشن مهمترین عامل در تعیین نوع درب اتوماتیکی است که نصب خواهد شد. همه انواع درب های اتوماتیک برای هر کاربرد مناسب نیستند. باید جریان ترافیک مورد نظر، انواع معمولی کاربران، فضای موجود و الزامات یا ترجیحات زیبایی شناختی را در نظر بگیرید.

سابقه طولانی دسترسی راحت و ایمن

با بیش از ۵۰ میلیارد باز و بسته شدن درب اتوماتیک ایمن هر ساله تنها در ایالات متحده، درب های اتوماتیک دارای یک رکورد عملکرد استثنایی هستند. درب های اتوماتیک با فناوری های پیچیده ای تولید می شوند که توسط سازندگان برای ارائه عملکرد کارآمد از هر جزء از سیستم درب انتخاب می شوند. علاوه بر این، درب‌های اتوماتیک و سیستم‌های سنجش آن‌ها دارای بسیاری از ویژگی‌های داخلی هستند که امکان سفارشی‌سازی بیشتر برای برنامه‌های خاص را فراهم می‌کنند.

نکات مهم برای خرید کرکره برقی

هنگامی که به فکر نصب کرکره برقی برای خانه یا فضای تجاری خود هستید، باید ملاحظات زیادی را مد نظر قرار دهید تا انتخاب نهایی شما از کرکره ارزش سرمایه گذاری داشته باشد و برای حفاظت و هدف مناسب باشد. با این حال، واقعیت این است که کرکره های غلتکی برای چندین کاربرد تخصصی هستند. اماکن تجاری برای راحتی خود از کرکره های برقی استفاده می کنند و فقط برای محافظت از اموال خود این کرکره ها را نصب کرده اند. از طرفی منازل مسکونی این کرکره ها را در گاراژ خود نصب می کنند و در ورودی اصلی خود نیز این کرکره های برقی را نصب می کنند. این کرکره ها که با فلزات خشن، آلومینیوم، فولاد و فلزات طراحی شده اند، می توانند از اموال شما در برابر هر گونه نفوذ و این کرکره ها محافظت کنند، همچنین می توانند قبض برق مصرفی شما را به حداقل برسانند. شرکت درفا بهترین شرکت در کشور برای خرید کرکره برقی می باشد.

خرید پرده برقی

شرکت درفا یک شرکت معتبر در کشور برای خرید و نصب پرده برقی می باشد. علاقه مندان به پرده برقی می توانند در صورت نیاز به خرید یا مشاوره در این مورد با این شرکت در تماس باشند. همه مدل پرده برقی با قیمت مناسب در این شرکت موجود است که می توانند هم بصورت تلفنی سفارش دهند و هم با مراجعه به دفتر مرکزی این شرکت خریداری کنند.

4.9/5 - (45 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.