تفاوت فرش مشهد با کاشان چیست؟ کدام را بخرم؟

فرش ماشینی، در کارخانه‌ها و شهرهای مختلفی تولید می‌شود ولی فرش کاشان و فرش مشهد بسیار محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند. البته برند فرش به‌تنهایی کیفیت فرش را تضمین نمی‌کند و کیفیت فرش به مشخصه‌هایی مثل جنس الیاف فرش، نوع دستگاه بافنده فرش، شانه، تراکم و… بستگی دارد.

فرش‌های ماشینی در ابتدای تولید، دارای رنگ زیبا و لطافت قابل‌توجهی هستند ولی فرش‌های بی‌کیفیت به‌مرور و با شست‌وشو و تردد زیاد، رنگ خود را ازدست‌داده، سفت شده و به‌سختی جارو می‌شوند.

تشخیص فرش ماشینی مشهد و فرش ماشینی کاشان برای مردم عادی کاری بسیار دشوار است. پیشنهاد ما این است که حتماً قبل از خرید فرش با کارشناسان این صنعت و افراد متخصص مشورت کنید سپس به خرید فرش بپردازید. ما در این مقاله به معرفی انواع فرش ماشینی کاشان و مشهد پرداختیم و در ادامه به مزایای خرید فرش ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه و تفاوت آن با فرش های ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه خواهیم پرداخت.

مشخصات فرش ماشینی کاشان

منظور از فرش کاشان اعلام برند مشخصی نیست و در کل فرش کاشان، به فرش‌هایی گفته می‌شود که در کارخانه‌های شهر کاشان بافته و تولید می‌شوند. شهر کاشان با استفاده از بهترین مواد اولیه و بهترین دستگاه‌های روز دنیا توانسته فرش‌هایی باکیفیت بسیار بالا تولید کند که از بهترین فرش‌های جهان است و امروزه اکثر مردم برای خرید فرش به شهر کاشان سفر می‌کنند.

شهر کاشان بیشتر از ۱۵۰ سال است که در صنعت فرش پیشتاز است. کارخانه‌های تولید فرش بسیاری در شهر کاشان و شهرهای اطراف آن مشغول تولید فرش با بهترین کیفیت هستند.

فرش‌های قدیمی معمولاً با شانه‌ی ۳۰۰ و ۳۵۰ و تراکم ۹۰۰ بافته می‌شدند ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در شهر کاشان فرش‌های ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع نیز تولید می‌شوند.

پیشنهاد ما برای شما این است که هنگام انتخاب و خرید فرش به سراغ برندهایی شناخته شده و اصیل بروید که از جمله این برندها می‌توان به فرش نگین مشهد اشاره کرد. قبل از خرید فرش با کارشناسان فرش مشورت کنید و از اصالت فرش مطمئن شوید.

 امروزه شیادانی وجود دارند که به بهانه‌های مختلف اعم از تخفیف زیاد و یا تحویل رایگان، تبلیغات فرش انجام می‌دهند و وقتی پولشان را دریافت می‌کنند از دسترس خارج می‌شوند و یا فرشی بسیار بی‌کیفیت برای شما می‌فرستند. پس در هنگام خرید فرش دقت خود را بالا ببرید تا فرشی باکیفیت و درجه یک خریداری کنید.

مشخصات فرش ماشینی مشهد

فرش مشهد به دلیل استفاده از نخ مرغوب، مواد شیمیایی و رنگ‌های وارد شده از اروپا، نخ ابریشم طبیعی و… بسیار محبوب شده است. کارخانه‌های متعدد موجود در این شهر با الیاف مصنوعی که از ترکیه وارد می‌کنند فرش‌های ماشینی درجه یک تولید کرده و به بازار وارد می‌کنند.

فرش مشهد
در کارخانه‌های مشهد از دستگاه‌هایی مدرن استفاده می‌کنند تا طرح‌هایی مشتری پسند بافت کنند. بهترین نقش‌ها در فرش‌های ماشینی بافت می‌شوند و همین امر موجب شده که مشتریان اروپایی نیز خواهان فرش ماشینی مشهد باشند. فرش‌های ماشینی مشهد استحکام زیادی در برابر نور و شست‌وشو دارند و به ساییدگی دچار نمی‌شوند.

تفاوت فرش ماشینی کاشان با فرش ماشینی مشهد

قبل از بیان تفاوت فرش مشهد و فرش کاشان به این نکته توجه کنید که آیا محل تولید فرش تأثیری بر کیفیت محصول تولیدی دارد؟ به طور یقین می‌توان گفت خیر، زیرا کیفیت فرش ماشینی رابطه مستقیمی به جنس به‌کاررفته و تکنولوژی بافت آن دارد نه محل تولید آن. پس برای خرید یک فرش ماشینی خوب بهترین گزینه خرید فرش ماشینی از برند معتبر و شناخته شده است نه محل تولید آن زیرا که هم در مشهد و هم در کاشان شرکت‌های تولیدکننده زیادی وجود دارد که فرش بی‌کیفیت درجه ۲ و ۳ نیز تولید می‌کنند. از برترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران می‌توان از شرکت فرش نگین مشهد هلال نام برد که یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت فرش است که انواع فرش‌های ماشینی ۱۵۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، گلیم، گبه، تابلوفرش و انواع فرش‌های ابریشمی و وینتیج را تولید می‌کند.

قیمت فرش ماشینی کاشان و مشهد

قیمت فرش ماشینی رابطه مستقیمی به جنس الیاف به‌کاررفته در بافت آن و شانه و تراکم فرش دارد و محل تولید آن چندان در قیمت فرش تأثیرگذار نیست. قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه از جمله گران ترین فرش های ماشینی است که به دلیل تراکم بالا و تکنولوژی بالا دستگاه های بافت آن از زیبایی بی نظیری برخوردار بوده و شامل نقشه های بسیار ریزنقش و لوکس است. بیشترین فرش های ماشینی تولید شده در کشور مربوط به شهر کاشان است که تولید ۷۰ درصد کل فرش ماشینی کشور بوده و پس از آن شهر مشهد در جایگاه دوم قرار دارد. به جز شانه یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در قیمت فرش، جنس الیاف به کار رفته در فرش است که الیاف اکریلیک جز بهترین الیاف بوده که از استقامت و دوام بالایی برخوردار است  و نسبت به الیاف پلی استر و بی سی اف از قیمت بسیار بالاتری برخوردار می باشد.

یکی دیگر از موارد که در قیمت فرش تأثیرگذار است، طرح و نقش فرش است که قیمت فرش افشان، کلاسیک، سنتی و وینتیج بنا به میزان وقت طراح در طراحی آن از قیمت بالاتری برخوردار است.

خرید فرش به قیمت درب کارخانه

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید فرش ماشینی، خرید مستقیم از شرکت است زیرا با حذف واسطه‌ها و هزینه‌های نمایشگاه و تبلیغات هایپرهای فرش، قیمت تمام شده فرش بسیار پایین‌تر از بازار بوده و از اصالت و کیفیت کالا نیز مطمئن خواهید بود. شرکت فرش نگین مشهد هلال امکان خرید نقدی و قسطی فرش را به‌صورت مستقیم از درب کارخانه در نظر گرفته است که به‌راحتی می‌توانید فرش ماشینی موردنظر خود را با خیال راحت خریداری نمایید.

3.6/5 - (5 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.