آیا آب درمانی برای درمان گودی کمر توصیه می‌شود؟

علائم گودی کمر شامل درد کمر و یک ستون فقرات خمیده است. گودی کمر می‌تواند باعث سفت شدن عضلات در قسمت تحتانی کمر شود. همچنین می‌تواند به ستون فقرات و بافت‌های نرم در ناحیه کمر آسیب برساند. فرد مبتلا به گودی کمر ممکن است علائم زیر را تجربه کند:

گودی کمر منجر به انحنای بیش از حد ستون فقرات در قسمت تحتانی کمر می‌شود و باعث می‌شود شکم و باسن از نظر نمای ظاهری برجسته‌تر به نظر برسد.

تکنیک‌های مورد استفاده در تمرینات آب درمانی برای کمردرد شامل آبگرم درمانی، تمرینات ایستاده یا شنا در استخر، شنا و تهویه مطبوع با استفاده از تجهیزات تخصصی مانند دستگاه‌های شناور و دستگاه‌های مقاومتی برای دست یا پا است. تمرینات آب درمانی فعال برای کمردرد متنوع است و باید متناسب با فرد و شرایط خاص او باشد. تمرینات از روال ساده‌ای که در استخر کم عمق انجام می‌شود تا تهویه با استفاده از تردمیل زیر آب و سایر تجهیزات با تکنولوژی بالا متغیر است.

گودی کمر زمانی است که قسمت جلوی لگن به سمت زمین متمایل است. این یک وضعیت ارتوپدی وحشتناک نیست. فقط به این معنی است که عضلات لگن طوری قرار گرفته‌اند که قسمت جلویی از حالت ایده‌آال پایین‌تر باشد. با این حال، این موقعیت یک قوس در قسمت پایین کمر ایجاد می‌کند که از نظر مکانیکی ایده‌آل نیست. این منحنی برجسته در ناحیه کمر به عنوان هایپرلوردوز شناخته می‌شود.

هایپرلوردوز یا گودی کمر شدید، بیماری یا شرایط بحرانی نیست. این بدان معناست که ستون فقرات تحتانی بیشتر از حالت ایده‌آل برای مهره‌ها و مهره‌های لگن خمیده است.

حرکات اصلاحی گودی کمر و آب درمانی

برخی افراد ممکن است استفاده ترکیبی از محیط‌های ورزش درمانی مرطوب و خشک را مفیدتر بدانند. مجموعه‌ای کوچک اما در حال رشد از مطالعات علمی وجود دارد که فواید ورزش در آب در مدیریت درد ستون فقرات را نشان می‌دهد. اگرچه شواهد علمی بیشتری در مورد مزایای خاص ورزش آب درمانی در درمان کمردرد در ایجاد برنامه‌های خاص برای مشکلات خاص ستون فقرات مفید خواهد بود، اما ارزش برنامه‌های ورزشی مناسب در آب به طور کلی ثابت شده است و در هزاران نفر مفید بوده است. محیط آبی برای بیمارانی که گزینه‌های زمینی برای آن‌ها محدود است، ایده آل است و ممکن است یک روش ایمن و مؤثر برای مدیریت درد ستون فقرات در عین بهبود عملکرد ارائه دهد.

اولین قدم جمع‌آوری اقلام مورد نیاز است. ابزارهای مورد استفاده در آب مقاومت آب را به عنوان راهی برای تقویت قدرت عضلانی افزایش می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند به فرد در زنده ماندن کمک کنند که باعث می‌شود حرکت بر روی مفاصل آسان‌تر شود.

اما کمربند شناور احتمالاً ابتدایی‌ترین دستگاه از این قبیل است. همان‌طور که از نامش پیداست، کمربند از فرو رفتن فرد در آب در حالی که در قسمت عمیق قرار دارد، جلوگیری می‌کند و هنگام کار در انتهای کم عمق می‌تواند فشار بر مفاصل را کاهش دهد.

برای داشتن یک تمرین خوب، باید حرکات پهلو را نیز شامل شوید. در اینجا نحوه انجام این تمرین گفته شده است:

رو به دیوار استخر (در صورت نیاز می‌توانید دست را به دیوار نگه دارید) در حالی که پاها و انگشتان پا رو به جلو قرار دارند. حدود ۱۵ قدم به یک طرف و سپس ۱۵ قدم به عقب بردارید. یک یا دو بار دیگر تکرار کنید. عضلات باسن را به شکل ضربات و نوسان باسن به کار ببرید. این حرکت می‌تواند به توسعه قدرت و دامنه حرکت در لگن کمک کند که یک مفصل کلیدی برای یک کمر سالم است.

نزدیک دیوار بایستید، آن‌قدر نزدیک که اگر لازم است آن را نگه دارید. زانو را صاف نگه دارید، یک پا را جلو بیاورید و سپس پشت خود را عقب ببرید. ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید و سپس با پای دیگر این کار را تکرار کنید. همچنین می‌توانید این حرکت را به پهلو انجام دهید، جایی که پا را بیرون آورده و سپس به داخل می‌آورید، از جلو یا عقب پای ایستاده عبور کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.