درمان چین و چروک صورت با بهترین روش‌های خانگی و پزشکی

چین و چروک صورت ممکن است در هر سنی رخ دهد. گاهی ممکن است به علت افزایش سن و از دست دادن آب و چربی زیر پوست باشد و گاهی هم به علت اخم های مکرر و هزاران دلیل دیگر. اما چیزی که اهمیت دارد این است که شما به فکر درمان چین و چروک صورت خود باشید.

درمان چین و چروک های صورت خود را آغاز کنید
شاید خیلی از ما از این که پا به سن بگذاریم، می‌ترسیم و این اتفاق را دوست نداشته باشیم و به دنبال روش‌های جلوگیری از پیری و جوانسازی باشیم. روش های گوناگونی برای از بین بردن یا جلوگیری از چین و چروک ها وجود دارد مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس، خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و یا حتی جراحی لیفت صورت و … اما بهترین روش برای از بین بردن چین و چروک صورت کدام است؟

همیشه چین و چروک های روی صورت نشانه ی افزایش سن نیستند. گاهی به علت وراثت و ژنتیک، گاهی به علت زندگی و یا کار در شرایط سخت و بیشتر اوقات به دلیل خندیدن و یا حتی استفاده بیش از اندازه از صورت موقع صحبت کردن ممکن است دچار چین و چروک شویم. اخم کردن بیش از اندازه نیز ممکن است باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی شود پس بهتر است دنبال راه حل مناسبی برای رفع چروک پیشانی خود باشید.

حال در این مقاله به روش های درمان چین و چروک های صورت می پردازیم.

تزریق بوتاکس، درمان چین و چروک
بوتاکس نوعی سم به نام بوتولینوم است. این سم توانایی فلج کردن عضلات صورت را دارد و با اثر خود باعث از بین رفتن خطوط، در نتیجه جوانسازی می شود. همانطور که گفتیم این اثربخشی از یک سم بنام بوتولینوم نوع A پدید آمده است.

گرچه سم نام ترسناکی است اما استثنائا خاصیت زیبایی و درمانی دارد. علت وجود چین و چروک در صورت به دلایلی چون وراثت، نوع پوست و حرکت عضلات صورت بر می‌گردد. پس ما اگر عضلات صورت را بوسیله‌ی این سم فلج کنیم چین و چروک ها دیگر پدیدار نمی شوند.

یکی از ایمن ترین روش های جوانسازی بوتاکس است. خطوط دور چشم، خط اخم، خطوط پیشانی از جمله نقاطی در صورت هستند که ما را درگیر خودشان می کنند.

کاربرد بوتاکس در زیبایی

  • بالا بردن نوک بینی
  • درمان چین و چروک گردن
  • بالا بردن گوشه لب
  • رفع خط اخم
  • درمان خطوط اطراف چشم
  • رفع خطوط افقی
  • رفع چروک پیشانی

درمان چین و چروک

پوست اولین چیزی است که در ظاهر خود به آن اهمیت می دهید و قطعا مراقبت و بهداشت پوست صورت داشتن پوستی شفاف و عاری از هرگونه چین و چروک برای هر فردی به خصوص خانم ها از واجبات است. با افزایش سن، بافت پوست نازک شده در نتیجه با ایجاد چین و چروک و از بین رفتن حجم پوست بدن و صورت، پوست رو به پیر شدن میرود، البته اخم کردن های مکرر هم باعث ایجاد چین و چروک میشود اما چه راهکاری برای جلوگیری یا درمان چین و چروک ها وجود دارد؟

تزریق ژل روشی است که پزشکان از آن استفاده میکنند. ژل‌ یا فیلر ناحیه‌های فرورفته، درون خطوط و چین و چروک‌ها را پر میکند و به صورت حالت میدهد. هیالورونیک اسید یک ترکیب شیمیایی آلی و طبیعی است که در بدن انسان وجود دارد. این ژل در بدن انسان، با گذشت زمان به صورت طبیعی، متابولیزه و جذب می‌شود. پس استفاده از ژل یک روش بی‌خطر است. میزان دوام ژل در زیر پوست ۸ ماه و در دیگر قسمت‌های بدن تا ۳ سال است.

کاربرد پر طرفدار تزریق ژل رفع خط خنده، خطوط اطراف بینی و لب، خط اخم و رفع چروک پیشانی می باشد. اگر در این مناطق چین و چروک دارد می توانید با تزریق ژل تمامی آن ها را از بین ببرید.

هایفو، یک راه درمان چین و چروک صورت
روشی جدید برای لیفت کردن پوست صورت است. این روش درمانی که امروزه برای تمامی سنی بدون در نظر گرفتن جنسیت استفاده می شود کاملا بدون درد بوده و صورت را تحریک به کلاژن سازی می کند در نتیجه پوست صورت فاقد چین و چروک می شود.

درمان چین و چروک

محصولات آرایشی و بهداشتی
در هنگام خرید محصولات آرایشی و لوازم بهداشتی نیز، لازم است از خود وسواس به خرج دهید زیرا خرید لوازم فیک یا های کپی باعث به وجود آمدن چین و چروک صورت می شود.

فروشگاه اینترنتی نیروان، برای خرید لوازم آرایشی شما را راهنمایی و همراهی می کند.

روش های خانگی برای درمان چین و چروک صورت
حال ممکن است زمان یا شرایط مالی مناسب برای انجام ژل یا بوتاکس را نداشته باشید. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک می توانید از طریق روش های خانگی اقدام کنید.

  • مهمترین کاری که هر کس باید انجام دهد، استفاده از ضد آفتاب می باشد. زیرا پوست را در برابر اشعه ی خورشید حفظ می کند.
  • سعی کنید مصرف مواد قندی را در برنامه غذایی خود کاهش و به حداقل برسانید. مصرف بیش از حد مواد قندی سبب پیری زود رس و چین و چروک در صورت می شود.
  • از مصرف دخانیات دوری کنید زیرا الکترون های منفی و آزاد در دخانیات به طور مستقیم بر روی پوست نشسته و اجازه ی تنفس به صورت را نمی دهند همین روند باعث ایجاد چین و چروک می شود.
  • در روتین پوستی خود، از روغن طبیعی به ویژه روغن نارگیل استفاده کنید.
  • سعی کنید رطوبت پوست خود را حفظ کنید و نگذارید خشک شود.
  • مصرف بتاکاروتن را در وعده غذایی خود زیاد کنید. این ماده مغذی سبب تولید کلاژن در پوست شده و از چین و چروک جلوگیری می کند.
  • از دمنوش های طبیعی مانند بادرنجبویه استفاده کنید. این دمنوش سبب افزایش انعطاف پذیری پوست می شود.
  • هیچ گاه بر روی صورت نخوابید. این حرکت باعث می شود تا پس از مدتی عضلات صورت ضعیف شده و چین و چروک ها در صورت نمایان شوند.
  • با آرایش نخوابید. صورت خود را به خوبی از مواد آرایشی پاک کنید و اجازه تنفس را به پوست صورت و گردن خود بدهید.
  • مصرف مواد غذایی آنتی اکسیدان دار را افزایش دهید. میوه هایی چون لبو، توت فرنگی، بلوبری و انواع توت و تمشک را افزایش دهید. در حالت کلی میوه هایی که رنگدانه های قرمز دارند سرشار از آنتی اکسیدان می باشند.
  • از نمک در مواد غذایی کمتر استفاده کنید.

فیشیال و ماساژ صورت
اگر از مخالفان تزریق ژل و بوتاکس می باشید، فیشیال مخصوص شما می باشد.

فیشیال یک درمان چند مرحله ای برای درمان چین و چروک صورت می باشد. در فیشیال با استفاده از مواد شیمیایی و گاهی اوقات مواد طبیعی پوست را پاکسازی، لایه برداری و یا جوانسازی می کنند. فیشیال با ماساژ صورت همراه است. ماساژ صورت باعث ایجاد خون رسانی به بافت های صورت می شود و همین اتفاق سبب جلوگیری از چین و چروک صورت می شود. در انتهای فیشیال از سرم ها، ماسک ها و کرم های ضد پیری و ضد چروکی استفاده می شود که می توانند روند پیری را برای مدتی به تعویق بیندازند.

هر خانمی برای داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک نیازمند انجام ۱ بار در ماه، فیشیال می باشد.

تمامی ما برای داشتن پوست خوب باید زمان و هزینه صرف کنیم.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.