بررسی رایج ترین ارورهای آیفون و نحوه برطرف کردن آن‌ها

آیفون مشکلات مخصوص به خود را دارد. وقتی‌که ایراد و مشکلی در گوشی آیفون به وجود بیاید، اعدادی به‌صورت ارور روی صفحه به نمایش درمی‌آید. این ارورها در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و برای رفع آن‌ها باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. در این مقاله قصد داریم تا رایج ترین خطاهای گوشی های آیفون و نحوه برطرف کردن آن‌ها را به شما نشان دهیم. پس اگر کاربر آیفون هستید، در این مقاله حتماً با ما همراه باشید.

ارورهای سخت‌افزاری آیفون

ارورهای ۱،۳، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۳، ۲۶، ۲۷، ۲۸، ۲۹، ۳۴، ۳۵، ۳۶، ۳۷، ۴۰، ۵۳، ۵۶، ۱۰۰۲، ۱۰۰۴، ۱۰۱۱، ۱۰۱۲، ۱۰۱۴، ۱۶۶۷ و ۱۶۶۹ همگی جزو ارورهای سخت‌افزاری آیفون هستند. وقتی‌که این ارورهای روی صفحه به نمایش دربیایند، این یعنی که آیفون شما نیاز به ریکاوری خواهد داشت. در وهله اول باید مطمئن شوید که یوز کامپیوتری که از آن استفاده می‌کنید، روی حالت Admin قرار دارد و یوزر مهمان نباشد. سپس باید از اینترنت مناسبی استفاده کنید. جالب باید گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل نمایید. حتماً باید تنظیمات تاریخ و ساعت را در حالت خودکار قرار دهید. حالا از iTunes باید گوشی را Restore کنید. در این حالت باید انواع برنامه آنتی‌ویروس را خاموش کنید. به‌این‌ترتیب گوشی دوباره restore می‌شود و مشکل برطرف خواهد شد.
گاهی ریستور مشکل را برطرف نمی‌کند. در چنین مواقعی باید یک بار دیگر با یک نسخه دیگر ریستور را انجام دهید. باید در نظر داشته باشید که بر اساس نوع مدل گوشی آیفون، به ورژن‌های مختلفی از سیستم‌عامل نیاز خواهد بود. درصورتی‌که مشکل حل نشد، باید از حالت DFU استفاده کرد. در حالت DFU ریستور کنید تا مشکل این نوع ارورها برطرف شوند. درصورتی‌که با این کار هم مشکل برطرف نشد، گوشی شما مشکل سخت‌افزاری دارد و باید به نمایندگی مراجعه کنید.

ارورهای سخت‌افزاری آیفون
ارورهای بیس باند گوشی آیفون

ارورهای ۹، ۴۰۰۵، ۴۰۱۳ و ۴۰۱۴ جزو رایج‌ترین ارورهای بیس باند هستند. این نوع ارورها بیشتر با شبکه، اتصالات و بیس باند سروکار دارند. برای رفع این مشکلات باید در وهله اول از آخرین نسخه آیتونز روی کامپیوتر خود استفاده کنید. پس اول‌ازهمه مطمئن شوید که نسخه iTunes آپدیت شده است. بعد از نصب آپدیت باید کامپیوتر را ریستارت کنید. حال باید باتری گوشی آیفون خودتان را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید تا حین رفع مشکل، باتری آن تمام نشود. بهتر است از یک کابل دیتا اصلی برای ارتباط با کامپیوتر استفاده کنید. در این حالت نیز باید همانند روش قبلی، گوشی را ریستور کنید. درصورتی‌که بعد از ریستور بازهم مشکل پابرجا بود، باید از حالت DFU استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نسخه‌های مختلف IOS برای ریستور استفاده کنید تا نهایتاً مشکل شما حل شود.

ارورهای مربوط به مسائل امنیتی

بخشی از ارورهای آیفون مربوط به مسائل امنیتی هستند. ارورهای ۲، ۴، ۶ و ۱۶۱۱ در زمره رایج‌ترین ارورهای مربوط به مسائل امنیتی هستند. برای رفع این نوع ارورها، باید همانند بخش قبلی عمل کنید. فقط توجه داشته باشید که حتماً پیش از اقدام برای ریستور کردن گوشی، باید هرگونه آنتی‌ویروس و فایروال را روی کامپیوتر خود غیرفعال کنید. برای این کار می‌توانید از برخی نرم‌افزارها که با یک کلیک می‌توانند تمامی آنتی‌ویروس‌ها را به‌صورت موقف غیرفعال کنند استفاده نمایید. نسخه آیتونز حتماً باید آپدیت باشد. یک‌بار سیستم را ریستارت کنید. حتماً از کابل دیتا اورجینال آیفون استفاده نمایید و نهایتاً گوشی را ریستور کنید. معمولاً با یک ریستور ساده، مشکل مرتبط با مسائل امنیتی حل می‌شوند و نیاز به DFU پیدا نمی‌کنند.

ارورهای آیفون
ارورهای رایج آیفون مرتبط با اتصال USB

برخی ارورها ازجمله ارور ۳، ۱۴، ۱۶۰، ۱۶۰۱، ۱۶۰۲، ۱۶۰۳، ۱۶۰۴، ۱۶۱۱، ۱۶۴۳، ۱۶۵۰، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و نهایتاً ۲۰۰۹ مرتبط با اتصال USB هستند. این مشکل نشان‌دهنده ایراد در ارتباط USB است. پس در وهله اول بهتر است از یک کابل دیگر برای ارتباط استفاده کنید. در مواقعی که کاربر از کابل‌های فیک و غیراورجینال استفاده کند، این ارور نشان داده خواهد شد. در مرحله بعدی باید درگاه USB که از آن برای اتصال به کامپیوتر استفاده می‌کنید را تغییر دهید. در این حالت باید از درگاه USB دیگر استفاده کنید تا مشکل حل شود. درنهایت باید از یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید. درصورتی‌که مشکل پابرجا بود، باید یک بار گوشی را ریستور کنید.

ارورهای مرتبط با ارتباطات

گاهی ارورهایی همانند ۱۷، ۱۶۳۸، ۳۰۱۴، ۳۱۹۴، ۳۰۰۰، ۳۰۰۲، ۳۰۰۴، ۳۰۱۳، ۳۰۱۴، ۳۰۱۵، ۳۱۹۴ و ۳۲۰۰ را مشاهده می‌کنید. این ارورها معمولاً در هنگام ریستور کردن گوشی به وجود می‌آیند. این ارورها نشان می‌دهند که ریستور امکان‌پذیر نیست. معمولاً این مشکل در شرایط مختلف به وجود می‌آید. در وهله اول باید پایداری اینترنت خود را بررسی کنید. گاهی هم مشکل از Host سیستم کامپیوتر کاربر است. در برخی مواقع نیز ممکن است سرور اپل به‌صورت موقت مختل شده باشد. پس بهتر است چند ساعت بعد دوباره امتحان کنید.

نکته‌ی پایانی

در تمامی مراحل به یاد داشته باشید که بهترین روش برای رفع ارور، ریستور کردن گوشی آیفون است. ریستور کردن گوشی باعث از بین رفتن اطلاعات می‌شود. پس بهتر است همیشه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خودتان داشته باشید. همچنین همیشه نسخه iTunes خودتان را به‌روز نگه‌دارید و از کابل‌های دیتا اورجینال و اصلی استفاده کنید.
برای بررسی خطاهای گوشی های آیفون حتی می توانید به سورس اصلی صفحه پشتیبانی اپل به آدرس https://support.apple.com/contact هم مراجعه کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.