انگشتر مار نماد چیست؟

استفاده از نماد مار در ساخت جواهرات از زمان های گذشته تا به امروز رواج داشته است و استفاده از جواهرات با نماد مار برای برخی از آقایان و خانم ها جذاب می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی نماد انگشتر مار خواهیم بود که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

اغلب افراد تمایل زیادی به استفاده از جواهرات با نماد مار دارند زیرا این جواهرات دارای زیبایی و جذابیت خاصی می باشند همچنین مار در فرهنگ های مختلف دارای نمادهایی متفاوت می باشد. یکی از جواهراتی که در طراحی آن از نماد مار استفاده زیادی می شود انگشتر است و انگشتر مار در بین برخی از آقایان و خانم ها پرطرفدار و محبوب می باشد همچنین نماد انگشتر مار در هر فرهنگی متفاوت است.

انگشتر مار

انگشتر مار نماد چیست؟

انگشتر مار در انواع مدل ها و جنس های مختلف نظیر انگشتر طلا، نقره، استیل و… طراحی می شود و محبوبیت استفاده از این انگشتر به دوران ویکتوریا و سال ۱۹۳۹ برمی گردد که در آن زمان ملکه ویکتوریا از نامزد خود شاهزاده آلبرت حلقه نامزدی با نماد مار را دریافت کرد و استفاده از این انگشتر از سوی ملکه باعث شد تا طرح انگشتر منحصر به فرد به نظر برسد و اغلب افراد از همان دوران تمایل زیادی به استفاده از انگشتر مار داشتند امروزه نیز انگشتر با نماد مار برای برخی از افراد منحصر به فرد است و بیشتر افراد تصور می کنند که این انگشتر نوعی قدرت منحصر به فرد را در خود دارد. نماد انگشتر مار در همه فرهنگ ها یکسان نیست و برخی از نمادهای این مدل انگشتر را در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معنی انگشتر مار

انگشتر مار به چه معناست؟

  • در مصر باستان انگشتر مار نمادی از الوهیت بود و علاوه بر این در مصر این انگشتر نشان داشتن خانواده ای سلطنتی بود.
  • رومیان باستان نیز تفاسیر زیادی برای نماد مار داشتن و از نظر آن ها این موتیف نمادی از عشق جاودان، حکمت و خرد بود.
  • یهودیان، آفریقایی ها و هندوها بر این باور بودند که مار نشانه تولدی دوباره، تغییر و تحول است. در برخی از فرهنگ ها نیز نماد انگشتر مار نشانه تناسخ، ابدیت و قدرت و عشق جاودان بود. برخی از افراد نیز مارها را نماد بدشانسی و مرگ می دانند.
  • از دهه ۴۰ میلادی تا کنون برند بولگاری انواع انگشتر با نماد مار را وارد بازار کرده است و علاوه بر این وریلند نیز در کتاب خاطرات خود که مربوط به سال ۱۹۶۸ می باشد نوشته است: ” هیچ وقت استفاده از انگشتر و جواهرات ماری را فراموش نکن. این جواهرات مارگون باید روی هر انگشتی باشند و مار موتیف جزء جواهرات روزانه ما می باشد و ما به این راحتی از این موتیف خسته نمی شویم.” توجه داشته باشید که این جمله تا به کنون صحت خود را حفظ کرده است و طراحان جواهر همچنان از این موتیف برای ساخت انگشتر و سایر جواهرات استفاده می کنند.

نماد انگشتر مار

نتیجه گیری:
همانطور که در این مطلب مطالعه کردید نماد انگشتر مار در همه فرهنگ ها یکسان نیست. اگر شما تمایل دارید انگشتری منحصر به فرد و شیک داشته باشید بهتر است انگشتر مار را برای خرید انتخاب نمایید، همچنین این نوع انگشتر دارای مدل هایی متنوع می باشد که شما می توانید با توجه به میزان بودجه و سلیقه شخصی تان از بین آن ها طرحی مناسب را انتخاب نمایید.

از لینک زیر تنوع بالایی از انگشتر های طرح مار را می توانید مشاهده کنید:

https://rtina.ir/jewelry-accessories/rings/snake-rings

4.4/5 - (7 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظرات
  1. مریم می‌گوید

    انگشتر مار از کجا بخریم

    1. ارش می‌گوید

      داخل مطلب نوشته شده که از سایت ارتینا
      لینکش هم پایین همین مطلب هست

  2. ناشناس می‌گوید

    مطلب خوبی بود تنها مطلبی در وب فارسی است که با جزئیات در مورد نشانه های انگشتر مار توضیح می دهد
    ممنون

  3. الهام بچاری می‌گوید

    انگشتر مار برای فروش هم دارید؟

  4. الین می‌گوید

    چ قیمتن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.