تاثیر بک لینک در عملیات سئو چقدر است؟

اگر شما هم یک سایت دارید پس یقینا شنیده اید بین کارشناسان سئو و تولید محتوا که بک لینک ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند اما سوال مهم اینجاست که بک لینک چیست؟ در جواب بک لینک ها از لحاظ سئو یکی از مهم ترین مواردی هستند که می توانند رنک را به یک سایت انتقال و باعث افزایش رتبه آن صفحه در گوگل شوند که ما در این مقاله به این سوال به صورت کامل پاسخ می دهیم و خواهیم گفت که چرا از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به انواع روش بک لینک می پردازیم.در ادامه با تهران لرن وب سایت آموزش عملی سئو همراه باشید:

بک لینک (backlink) چیست؟

بیاید ساده تر بگیم بک لینک چیست؟ به لینک هایی که از یک وب سایت به یک صفحه در وب سایت دیگر می دهیم بک لینک گفته می شود و از منظر گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ، بک لینک ها را برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند زیرا صفحاتی که تعداد بک لینک بالایی دارند معمولاً هم رتبه بالایی در صفحات جستجو دارند.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان رای اعتماد می بینند. پس به طور کلی، هرچه صفحات سایت شما رای بیشتری داشته باشند، احتمال بیشتری برای دریافت رتبه برای جستجو های مربوطه خواهند داشت. باز بیاید ساده تر به ماجرا نگاه کنیم و جواب بهتری بدهیم بهترین جواب که میشه داد این است که گوگل این را می گوید و به طور متوسط ۸۰٪ از کل ترافیک آنلاین را به وب سایت می آورد و انقدر ساخت بک لینک برای گوگل اهمیت دارد که Page Rank به یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در گوگل تبدیل شد و از آنجایی که اکثر مردم ما در ایران از این غول جستجوگر استفاده می کنند ما هم ملزم به ساخت بک لینک هستیم. که ما در زیر به انواع بک لینک و چند نوع ساخت بک لینک اشاره کرده ایم.

بک لینک چیست؟

انواع بک لینک

دو نوع بک لینک وجود دارد که یکی از آنها ارزشمندتر از دیگری است. بیایید نگاهی جزئی به هر یک از آنها بیندازیم و اینکه چگونه بر روی سایت ما تأثیر می گذارند بپردازیم. ۱- بک لینک Nofollow: یک تگ Nofollow به موتورهای جستجو می گوید که این لینک را نادیده بگیرند. آنها هیچ رنکی را از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. بنابراین برای بهبود رتبه جستجو یا دیده شدن شما تو نتایج مفید نیستند. ۲- بک لینک follow: این نوع بک لینک ها از ارزش زیادی برخوردار هستند و به رشد رتبه بندی شما در نتایج گوگل کمک می کند.

شاید تا الان با خواندن این جزئیات به فکر ساخت بک لینک افتاده باشید اما صبر کنید قبل از اینکه با روش های ساخت بک لینک آشناتون کنم باید بتونیم بک لینک ها را تجزیه و تحلیل کنیم در غیر این صورت اگر بک لینکی اشتباه بسازیم نه تنها سودی برای ما ندارد بلکه باعث جریمه سایت ما هم می شود.

تجزیه و تحلیل بک لینک

شاید برای شما سوال پیش آمده که چرا باید بک لینک ها را تجزیه و تحلیل کنیم؟ همانطور که در بالا ذکر کردیم، موتورهای جستجو لینک ها را به عنوان شاخصی از اعتبار سایت ما می بینند. در واقع تجزیه و تحلیل بک لینک ها به درک بهتر ما از توانایی سایت خودمان برای رتبه بندی خوب در نتایج موتورهای جستجوگر می دهد. تجزیه و تحلیل بک لینک نیز به ما کمک می کند تا لینک های بد را شناسایی کنیم. لینک هایی که غیرطبیعی هستند یا از سایت های اسپم یا رقبای ما ساخته شده اند که می‌تواند منجر به جریمه شدن سایت ما در گوگل شود، اما پیدا کردن و رد کردن آنها باعث می‌شود سایت ما معتبر بماند.

اما این تمام ماجرا نیست با این حال، تجزیه و تحلیل فقط برای سایت خودمان نیست. بلکه ما باید سایت رقبای خود را هم آنالیز کنیم زیرا با این کار به اشتباهات خودمان و فرصت هایی که از دست داده ایم پی میبریم و ایده ها و استراتژی جدیدی برای رقیب خودمان به کار می گیریم. اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه باید بک لینک های خودمان را بررسی کنیم؟ در جواب باید بگویم بسیار ساده است زیرا ابزارهای مختلفی برای نظارت بر بک لینک وجود دارد که به ما امکان می دهد بک لینک های سایت خودمان را بررسی کنیم مثل: گوگل سرچ کنسول، SEMRush، Ahrefs و… . فقط یادمان نباید برود که مراقبت از بک لینک ها را جدی بگیریم. و دستورالعمل هایی که Google Webmaster از ما می خواهد را انجام دهیم.

بک لینک

انواع روش های ساخت بک لینک

خب الان دیگه وقتش رسیده که چند روش ساخت بک لینک که اهمیت مثبتی برای افزایش رتبه شما در نتایج جستجو دارد را بهتون معرفی کنیم.
۱. از شبکه های اجتماعی مثل، تلگرام، واتساپ، فیسبوک و… لینک هایی رو به سایت خود بدهید.
۲. در گوگل برای پستی که در حال حاضر رتبه خوبی دارد جستجو کنید و سپس آن را بهبود و گسترش دهید.
۳. پست‌های فهرستی، پست هایی که با عباراتی مثل چگونه، چرا شروع می شوند تولید کنید و در آنها از اینفوگرافیک ها یا ویدیو های جذاب استفاده کنید. این فرمت ها معمولا بک لینک بیشتری نسبت به پست های استاندارد دریافت می کنند.
۴. پست هایی کاملا جامع با موضوع کاری خود بنویسید که به عنوان منبع در گوگل قرار بگیرید. این نوع پست ها بسیار طولانی و حاوی چندین هزار کلمه هستند و هر زاویه ای از موضوع را پوشش می دهند.
۵. پست های جدیدی را در وبلاگ ها بنویسید و از آن ها به صفحات خودتان لینک دهید.
۶. با اینفلوئنسرهای صنعت خود مصاحبه کنید و یک لینک برای آنها ارسال کنید، بدون شک آنها هم به سایت شما لینک خواهند داد.
۷. روش بعدی که می توانید انجام دهید و بسیار راحت است تالار های گفتمان سایر وبسایت ها است که می توانید با جواب دادن به سوالات کاربران آن سایت ها به سایت خود لینک دهید.

https://tehranlearn.com/external-seo/

نتیجه

و در آخر باید بگویم الان که متوجه شدید بک لینک چیست و چرا باید بسازیم و آن را تحلیل کنیم امیدوارم بک لینک های خوب و با کیفیتی برای سایت خودتان تولید کنید تا در نتایج رتبه بگیرید و از رقبای خودتان جلو بزنید موفق و پیروز باشید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.