ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر به دنبال خرید هدفون‌های داخل گوشی بوده‌اید، قطعاً نام ایرپاد، ایرباد یا ایربادز را شنیده‌اید. این هدفون‌های بدون سیم و بلوتوثی از لوازم جانبی پرفروش موجود در بازار هستند که به دلیل کاربرد زیاد و راحتی حمل، توانسته‌اند محبوبیت زیادی در میان کاربران به دست بیاورند. در این مطلب می‌خواهیم ضمن معرفی Airpod و کاربرد آن، به بررسی یکی از ایرپادهای خوب بازار بپردازیم.

ایرپاد چیست؟

ایرپادها هدفون‌های بلوتوثی و بی‌سیمی هستند که ابتدا توسط شرکت نام‌آشنای اپل طراحی و تولید شدند. اولین ایرپاد در سال ۲۰۱۶ در کنار گوشی آیفون ۷ معرفی شد و دو سال پس از آن، این محصول توانست پرفروش‌ترین لوازم جانبی اپل نام بگیرد. با وجود فروش زیاد، بسیاری از افراد نتوانستند به دلیل قیمت بالای محصول، خرید ایرپاد اپل را تجربه کنند. برای این که افراد مختلف بتوانند با بودجه کمتر ایرپاد خریداری کنند، سازندگان لوازم جانبی موبایل، تبلت و کامپیوتر به فکر تولید ایرپادهایی مشابه ایرپاد اپل افتادند. بسیاری از این هدفون‌های وایرلس طرح اپل به دلیل کیفیت ساخت پایین و صدای نامناسب نتوانستند رضایت کاربران را جلب کنند. اما برخی دیگر از برندها، از جمله برند پرووان (ProOne)، به صورت تخصصی به ساخت هدفون‌های داخل گوشی باکیفیت پرداختند و توانستند با کیفیت بالای ساخت و صدا در مدت کوتاه طرفداران بسیاری جذب کنند. در ادامه خواهیم دید که ایرپادها چگونه کار می‌کنند و چه کاربردی دارند.

نحوه‌ی کار ایرپاد چگونه است؟

ایرپادها را می‌توان هدفون‌های وایرلس یا بدون سیم نامید زیرا این مدل هدفون‌ها هیچ گونه سیمی ندارند و به کمک بلوتوث به گوشی هوشمند شما متصل می‌شوند. کافی است بلوتوث گوشی خود را روشن کنید و با ظاهر شدن اسم ایرپاد، گزینه Connect را انتخاب کنید و سپس به راحتی موزیک را با هدفون خود گوش کنید یا مکالمه تلفنی داشته باشید.

کاربرد ایرپاد چیست؟

یکی از پرتکرارترین سوال‌هایی که مطرح می‌شود این است که ایرپاد چه کاربردی دارد؟ آیا کاربرد آن فقط به شنیدن موزیک و مکالمه محدود می‌شود؟ خیر! ایرپادها قابلیت‌هایی بسیار بیشتر از هدفون‌های معمولی دارند که در ادامه با چند کاربرد آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • پخش موسیقی و توقف آن با یک دکمه؛
  • رد کردن موزیک در حال پخش و رفتن به موزیک قبلی یا بعدی با استفاده از خود ایرپاد؛
  • امکان پاسخ دادن به تماس تلفنی، رد تماس و قطع تماس با لمس دکمه ایرپاد؛
  • امکان استفاده از ایرپاد به عنوان میکروفون برای صحبت کردن در محیط‌های شلوغ؛
  • توقف موقت مکالمه (Pause) و پاسخ‌ دادن به تماس تلفنی پشت خط؛
  • صحبت‌کردن با دستیار صوتی SIRI.

R100 Pro ProOne

ویژگی‌های بهترین ایرپاد برای موسیقی و مکالمه

اگر قصد خرید ایرپاد را دارید اما در میان برندهای مختلف و انواع گوناگون ایرپاد، نمی‌دانید که کدام یک را انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم که هنگام خرید هدفون وایرلس، به موارد زیر دقت کنید:

  • داشتن تکنولوژی حذف نویز یا نویز کنسلینگ (Noise Cancelling)؛
  • تکنولوژی بلوتوث ایرپاد (هرچه نسخه بلوتوث جدیدتر باشد، امکان اتصال راحت‌تر است)؛
  • طراحی ارگونومیک ایرپاد و راحت بودن آن داخل گوش؛
  • عمر باتری ایرپاد و شارژدهی مناسب؛
  • مقاومت در برابر تعریق و پاشش آب؛
  • رابط کاربری لمسی؛
  • قابلیت TWS (امکان استفاده از یک گوشی)
  • قیمت مناسب؛
  • کیفیت ساخت بالا؛
  • کیفیت صدای مناسب.

بررسی ایرپاد R100 Pro پرووان

شرکت پرووان (ProOne) یکی از تولیدکنندگان پیشرو در ساخت لوازم جانبی با کیفیت است که با بررسی کامل نیاز مصرف‌کننده، اقدام به طراحی و تولید ایرپاد پرو با درجه کیفیت بالا کرد و توانست ایرپاد R100 Pro را کاملاً مشابه با نمونه اصلی و کیفیت بالا عرضه کند. این در حالی است که قیمت این محصول کمتر از نمونه اصلی آن است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های مهم این ایرپاد برند ProOne می‌پردازیم.

ایرپاد پرو برند پرووان

تکنولوژی حذف نویز یا نویز کنسلینگ در ایرپاد R100 Pro

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ایرپاد مجهز بودن به تکنولوژی نویز کنسلینگ است. با این فناوری، کاربر در زمان استفاده از ایرپاد صدای محیط را نمی‌شود و می‌تواند تنها روی شنیدن موزیک یا مکالمه متمرکز شود. البته این ایرپاد از حالت Transparency یا شفافیت صدا هم پشتیبانی می‌کند و در صورتی که کاربر بخواهد صدای محیط را بشنود، می‌تواند حالت Noise Cancelling را غیرفعال کند.

تکنولوژی بلوتوث ایرپاد در ایرپاد Pro پرووان

ایرپاد R100 Pro از بلوتوث نسخه ۵ پشتیبانی می‌کند. این ایرپاد به دستگاه‌های اندروید و iOS متصل می‌شود و تا ۱۰ متر هم برد دارد. ویژگی جالب این ایرپاد این است که در گوشی‌های آیفون به صورت Pop-up Window متصل می‌شود. بعد از روشن کردن بلوتوث آیفون یا آیپد، درب جعبه شارژ ایرپاد را باز می‌کنید و سپس دکمه پشت محفظه اتصال آیفون را فشار می‌دهید. علاوه بر این، کاربر می‌تواند هم‌زمان به سه دستگاه iPhone، iWatch و Airpod متصل شود.

باتری ایرپاد پرو R100 پرووان

باتری ایرپاد R100 Pro پرووان شارژدهی بالا و طول عمر مناسبی دارد. ظرفیت باتری محفظه این هدفون، ۲۰۰ میلی آمپر است و میزان تقریبی شارژ را می‌توان از چراغ LED روی محفظه متوجه شد. چراغ سبز روی ایرپاد پرو ProOne نشان‌دهنده شارژ ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی است، چراغ نارنجی نشان‌دهنده شارژ ۳۰ تا ۶۰ درصدی است و قرمز بودن LED نشان‌دهنده‌ی شارژ کمتر از ۳۰ درصد است. باتری به کار رفته در گوشی‌های این هدفون بسیار با کیفیت است و کاربر می‌تواند به مدت ۴ ساعت به صورت مداوم از آن‌ها استفاده کند و به مدت ۱۳ ساعت در حالت استندبای قرار دهد. محفظه ایرپاد می‌تواند در حالت شارژ کامل، گوشی‌ها را ۲ بار به طور شارژ کند.

طراحی هدفون R100 Pro

ایرپاد آر ۱۰۰ پرو برند پرووان به صورت ارگونومیک ساخته شده است و ابعاد کوچک (۶۰.۶×۴۵.۲×۲۱.۷) آن حمل را آسان می‌کند. این ایرپاد از ترکیب پلاستیک ABS و پلیمر کربن ساخته شده است و جنس بدنه محکم دارد. این جنس بدنه موجب شده تا کالا در برابر اشتعال مقاوم باشد. وزن این هدفون هم ۵۶ گرم است و نسبت به ایرپاد پرو اپل ۱ گرم سبک‌تر است. گوشی‌های این ایرپاد هم از سیلیکون با کیفیت ساخته شده‌اند و به راحتی داخل گوش قرار می‌گیرند و در مدت طولانی هم گوش دچار خستگی و درد نمی‌شود.

طراحی مناسب R100 Pro پرووان

مقاومت ایرپاد R100 Pro در برابر تعریق

ایرپاد پرووان مدل  R100 Proبرای ورزشکاران و افرادی که فعالیت زیادی دارند، انتخابی ایده‌آل است زیرا این محصول در برابر تعریق و قطرات آب مقاوم است. مقاومت در برابر قطرات آب و عرق کمک می‌کند که کاربر در استفاده طولانی با مشکل مواجه نشود و حتی در زمان ورزش هم بتواند از این ایرپاد بدون آسیب دیدن استفاده کند.

نحوه کارکرد سنسور ایرپاد R100 Pro

سنسورهای این ایرپاد به صورت زیر کار می‌کند:

تعداد لمس‌ کردن‌های ایرپاد عملکرد
یک بار لمس – قطع و وصل شدن موسیقی

– پاسخ دادن به مکالمه و پایان دادن آن

دو بار لمس پشت سر هم رفتن به موسقی بعدی
سه بار لمس رفتن به موسیقی قبلی

 

ایرپاد پرووان مدل R100pro با کیفیت بالا و کاملاً مشابه با محصولات اپل و قیمت مناسب توانسته محبوبیت زیادی در بازار به دست آورد. اگر قصد خرید ایرپاد پرو مدل R100 را دارید، می‌توانید این کالا را با گارانتی ۶ ماهه کاوان کالا خریداری کنید و خرید آسوده را تجربه کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.