تکامل فناوری چاپ

تکامل فناوری چاپ موازی با تکامل تمدن است.

از چاپ روی چوب گرفته تا فناوری‌های مدرن چاپ سه بعدی، تکامل فناوری‌های چاپ به طرز چشمگیری سریع رشد کرده است. مهمتر از همه، آنها به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند.

با توجه به پیشرفت و تکامل چاپ دیجیتال  یکی از مهم ترین خدمات چاپ  یعنی چاپ اعلامیه ترحیم از کیفیت بالایی بر خوردار شده است.

در این مقاله شما را به سفری به ضروری ترین لحظات در تکامل چاپ می بریم.

چاپ آفست
چاپ افست از صفحات آلومینیومی استفاده می کند. آنها تصویری را از صفحات روی پتوی لاستیکی منتقل می کنند. در نهایت، تصویر مستقیماً روی سطح چاپ می‌چرخد.

این روش چاپ افست نامیده می شود زیرا جوهر مستقیماً روی کاغذ منتقل نمی شود.

در حالی که چاپ افست حدود ۱۵۰ سال پیش توسعه یافت، هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. پس از راه‌اندازی، انعطاف‌پذیری، کیفیت و کارایی بیشتری را ارائه می‌کند. از آنجایی که بازتولید رنگ دقیق و چاپ حرفه ای را ارائه می دهد، این روش بهترین انتخاب برای زمانی است که به مقادیر زیادی از مواد چاپی نیاز است.

چاپ صفحه نمایش
چاپ صفحه اغلب به عنوان چاپ سریگرافی یا سیلک اسکرین شناخته می شود.

این روش چاپ در زمان سلسله سونگ در چین اختراع شد. با این حال، در اوایل دهه ۱۹۱۰ به اروپا رسید.

فناوری چاپ

در این روش چاپ از یک صفحه مشبک برای انتقال جوهر بر روی سطح صاف چاپ استفاده می شود. پارچه و کاغذ رایج ترین سطوحی هستند که در چاپ صفحه استفاده می شوند. چاپ روی صفحه به ویژه در ایجاد بوم های برجسته، پوسترها و آثار هنری مفید است. با این حال، با جوهرهای تخصصی، می توانید از این تکنیک برای چاپ تصاویر روی چوب، فلز، پلاستیک و شیشه نیز استفاده کنید.

در تکامل فن آوری چاپ، این یکی از محبوب ترین تکنیک های چاپ است که در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود.

چاپ صفحه نمایش

یکی از بزرگترین مزایای چاپ صفحه نمایش رنگ های زنده است. جوهر به صورت لایه ای روی سطح قرار می گیرد و کیفیت مواد چاپی را بهبود می بخشد.

مهمتر از همه، چاپ روی صفحه بسیار کارآمد است زیرا تولید انبوه را تسهیل می کند. شما می توانید از همان شابلون برای تکرار همان طرح و ایجاد چندین نسخه از آن استفاده کنید. دقیقاً به همین دلیل، چاپ روی صفحه اغلب در طراحی لباس های سفارشی برای مارک های مد، تیم های ورزشی یا لباس های کار استفاده می شود.

چاپ جوهر افشان
در تکامل فناوری چاپ، چاپ جوهرافشان در اوایل دهه ۱۹۵۰ شتاب گرفت. این مفهوم چاپ یک تصویر دیجیتال را با به حرکت درآوردن قطرات جوهر روی کاغذ و بسترهای پلاستیکی بازسازی می کند.

چاپگرهای جوهر افشان محبوب ترین نوع چاپگر هستند که از مدل های ارزان قیمت مشتری تا دستگاه های حرفه ای را شامل می شود.

Canon، HP، Epson و Brother تولید کنندگان پیشرو چاپگرهای جوهرافشان هستند.

چاپگرهای جوهری مزایای متعددی را ارائه می دهند. برای شروع، آنها کیفیت چاپ بالاتری را در اختیار کاربران فردی و شرکتی قرار می دهند. آنها می توانند جزئیات دقیق تری را با وضوح بالاتر چاپ کنند. مهمتر از همه، جوهر افشان ها بسیار کارآمد هستند. تقریباً زمان گرم کردن ندارند و هزینه چاپ هر صفحه را کاهش می دهند. به این ترتیب، آنها برای چاپ بروشور و بروشور عالی هستند.

چاپ دیجیتال
در تکامل تکنولوژی چاپ امروزی، چاپ دیجیتال جدیدترین و پرکاربردترین نوع چاپ در جهان است.

این به فرآیند چاپ تصاویر دیجیتالی به طور مستقیم بر روی انواع دستگاه های رسانه ای اشاره دارد. برخلاف چاپ افست، نیازی به پلاک چاپی نیست.

فایل های دیجیتالی مانند تصاویر یا PDF را می توان مستقیماً به دستگاه چاپ دیجیتال ارسال کرد. آنها را می توان روی کاغذ عکس، بوم، پارچه، کاغذ، مقوا و غیره چاپ کرد.

چاپ دیجیتال طیف وسیعی از کاربردها، از تجاری و تبلیغاتی گرفته تا انتشار رومیزی و چاپ بر اساس تقاضا را دارد.

این فرم چاپی در چاپ صنعتی نیز نقش بسزایی دارد. به عنوان مثال، می توان از آن برای چاپ با فرمت بزرگ استفاده کرد.

چاپ لیزری
چاپگرهای لیزری از فرآیند چاپ دیجیتال الکترواستاتیک استفاده می کنند. آنها با عبور مکرر یک پرتو لیزر به جلو و عقب از روی یک سیلندر با بار منفی (درام) متن و گرافیک با کیفیتی تولید می کنند. درام جوهر باردار الکتریکی را جمع آوری می کند و ذرات روی کاغذ فشرده می شوند. گرما و فشار واحد فیوزر به طور دائم متن و گرافیک را روی کاغذ ثابت می کند.

این تکنیک چاپ در دهه ۱۹۷۰ توسط زیراکس PARC ابداع شد. امروزه برخی از بزرگترین تولیدکنندگان پرینترهای لیزری IBM، اپل، زیراکس و کانن هستند.

پرینت سه بعدی
پرینت سه بعدی

وقتی صحبت از وضعیت فعلی تکامل فناوری های چاپ می شود، فناوری های چاپ سه بعدی آینده پایداری و کارایی کسب و کار هستند. آنها دیگر یک مفهوم علمی تخیلی نیستند. در چند سال گذشته، ابزارهای چاپ سه بعدی به واقعیت تبدیل شده اند. آنها در طیف گسترده ای از صنایع، از مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش گرفته تا بخش خودرو استفاده شده اند.

چاپ سه بعدی شامل چاپ اجسام جامد سه بعدی از یک فایل دیجیتال است. شی با قرار دادن لایه های متوالی از مواد تا زمانی که محصول ایجاد شود ساخته می شود.

مزایای پرینت سه بعدی متعدد است، از کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن ضایعات گرفته تا نمونه سازی سریعتر و طراحی انعطاف پذیر.

4.7/5 - (12 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. چاپ پگاه می‌گوید

    مقاله بسیار مفیدی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.