ویزای والدین استرالیا و شرایط زندگی در استرالیا

ویزای والدین استرالیا از گونه همیشگی و مخصوص والدینی است که حداکثر نصف فرزندانشان تابعیت یا اقامت دائم کشور استرالیا رادارند. در همچنین، فرزندان تقاضاکننده باید حتماً در استرالیا سکونت داشته باشند.

ویزای دائم والدین استرالیا به دو نوع اصلی زیر تقسیم می‌شود:

  • ویزای عادی والدین با هزینه ویزای معمولی
  • ویزای اولویت‌دار والدین با هزینه ویزای هنگفت

نخستین و مهم‌ترین نکته در خصوص ویزای والدین استرالیا، زمان انتظار بی‌حد زیاد برای متقاضیان ویزای نوع معمولی است. فرآیند درخواست ویزاهای معمولی والدین استرالیا امکان پزی است تا ۳۰ سال به درازا بکشد که دلایل آن‌هم از قرار زیر است:

ویزای عادی دائم والدین | ویزای ۱۰۳ و ۸۰۴

هزینه ویزا

  • تقاضاکننده اصلی: ۴۴۲۵ دلار استرالیا در زمان ارسال درخواست ویزا و ۲۰۶۵ دلار استرالیا در زمان دریافت ویزا
  • همسر یا فرزند بالای ۱۸ سال: ۲۲۱۵ دلار استرالیا
  • فرزند پایین ۱۸ سال: ۱۱۱۰ دلار استرالیا

امکان اقامت در استرالیا تا زمان دریافت ویزای اولویت‌دار والدین

تقاضاکنندگان ویزای والدین که بیشتر از ۶۵ سال سن داشته باشند می‌توانند تحت شرایطی برای ویزای اولویت‌دار مختص والدین درون استرالیا (ویزای ۸۶۴) دست‌به‌کار شوند. برتری بزرگ این ویزا این است که پس از فرستادن درخواست ویزا،‌ تقاضاکنندگان اجازه اقامت بی‌نهایت در استرالیا تا زمان دریافت نتیجه را خواهند داشت. البته این افراد به‌هیچ‌وجه اجازه استفاده از خدمات بیمه درمانی را ندارند.

برای اقدام برای ویزای موقت (Bridging Visa)، باید حداکثر یکی از والدین بالای ۶۵ سال سن داشته باشد.

چنانچه اگر هردوی والدین، زیر ۶۵ سال سن داشته باشند، فقط می‌توانند برای ویزای اولویت‌دار ۱۷۳ اقدام کنند که تا زمان دریافت نتیجه، به آن‌ها اجازه اقامت در استرالیا را نخواهد داد. ولی والدین همچنان می‌توانند از راه ویزای توریستی به استرالیا رفت‌وآمد کنند.

ویژگی‌های استرالیا

کشور پهناور استرالیا کشوری تشکیل‌شده از سرزمین اصلی از قاره استرالیا، جزیره تاسمانیا و تعداد زیادی از جزیره‌های کوچک‌تر است. استرالیا ازنظر بزرگی ششمین کشور بزرگ دنیا به‌حساب می‌آید. این کشور با کشورهای اندونزی، گینه‌نو و نیوزلند همسایه می‌باشد. استرالیا دارای سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و نهمین کشور ازلحاظ درآمد سرانه می‌باشد.

ونیز با داشتن رتبه دوم ازلحاظ شاخص توسعه انسانی، این کشور کیفیت بسیار بالایی ازلحاظ زندگی، بهداشت، آموزش، آزادی اقتصادی، آزادی‌های مدنی و حقوق سیاسی را عرضه می‌دهدکنبرا پایتخت استرالیا است، سیدنی و ملبورن بزرگ‌ترین شهرهای آن بوده و پس‌ازآن شهرهای بریزبین و آدلاید به نام شهرهای بزرگ استرالیا قرار دارند. معمولاً در رتبه‌بندی مجله اکونومیست، ۳ تا ۴ تا از شهرهای استرالیا در رده ۱۰ شهر برتر دنیا ازنظر کیفیت زندگی قرار دارند.

این کشور افزون بر بهره‌مندی از آب‌وهوای مناسب و طبیعت زیبا، ازنظر کیفیت زندگی در سطح والایی قرار دارد و شهروندان ایالت‌های گوناگون در استرالیا درجه قابل قبولی از رفاه را تجربه می‌کنند. از این گذشته استرالیا، کشوری مهاجرپذیر است و مهاجران زیادی با ملیت‌های متنوع در این کشور زندگی می‌کنند، به همین خاطر افراد شانس بالایی برای دریافت ویزای استرالیا دارند.

زندگی در استرالیا

در بسیاری از رتبه‌بندی‌های جهانی، مردم استرالیا جزو شادترین مردم جهان دسته‌بندی‌شده‌اند. علت این مسئله را نیز باید سطح رفاه بالا، امنیت کامل و محیط آرام برای زندگی عنوان کرد. این مسائل سبب شده است که زندگی در کشور استرالیا به خاطر جذابیت‌های زیادی که در این کشور قرار دارد، موردتوجه افراد زیادی قرار گیرد.

یکی دیگر از موضوعاتی که زندگی در استرالیا را بی‌اندازه لذت‌بخش می‌کند، طبیعت سرشار از زیبایی و بکر این کشور است. استرالیا کشور خیلی پهناوری است که دارای مناظر طبیعی بی‌همتایی است. سواحل بسیار ناب و زیبا، آب‌وهوای عالی، کیفیت زندگی بالا و فرهنگ مهاجرپذیر، تنها اندکی از دلایل جذابیت این کشور و علاقه‌ی مهاجران برای زندگی در استرالیا است.

در مورد اقتصاد استرالیا نیز باید بگوییم که استرالیا کشوری پیشرفته و توسعه‌یافته است که در تمام دسته‌بندی‌های معتبر جزو ثروتمند‌ترین کشورهای جهان قرار دارد. مسئله مهمی که می‌توان درباره اقتصاد استرالیا بیان کرد این است که بزرگ‌ترین بخش اقتصاد این کشور، مربوط به بخش خدمات است. این مسئله باعث شده است که افراد زیادی به دنبال زندگی در این کشور باشند چراکه پیدا کردن مشاغل مربوط به بخش خدمات در این کشور کار دشواری به‌حساب نمی‌آید.

ویزای والدین استرالیا

آب‌وهوای استرالیا و پراکندگی آن

یکی از مهم‌ترین عامل‌ها  برای مهاجرت به یک کشور آب‌وهوای آن می‌باشد . آب‌وهوای استرالیا اگرچه ایالت با ایالت فرق‌هایی دارد، ولی به‌طورکلی بسیار مطبوع و خوشایند بوده و بدون شک رضایت شمارا جلب خواهد کرد. به‌طورکلی هر چه به قسمت شمالی استرالیا نزدیک‌تر شوید، تابستان‌ها شرجی و گرم و هر چه به قسمت جنوبی نزدیک شوید، زمستان‌های سردتری را حس خواهید کرد. با توجه به نقشه استرالیا برگرفته از سایت رسمی دولت استرالیا همه مناطق بارنگ‌هایی که نشان‌دهنده نوع اقلیمی آن منطقه است، نمایش داده‌شده‌اند.

هر ایالت در استرالیا آب‌وهوای مرتبط به خود را دارد، مثلاً شهر سیدنی آب‌وهوای متعادل و نسبتاً بارانی‌تری دارد، درحالی‌که شهر ملبورن کمی سردتر از استان‌های دیگر است. بریزبین نسبتاً شهر گرمی می‌باشد.

آب‌وهوای استرالیا به نسبت دیگر کشورها
طبق آمار آب‌وهوای جهانی شهرهای استرالیا از تعادل دمایی زیادی به نسبت شهرهای انگلیسی‌زبان دیگر برخوردار هستند.

آب‌وهوای استرالیا و فصول آن

اگر در تابستان با یک تیشرت از ایران به استرالیا بروید، زمان پیاده شدن از هواپیما بی‌تردید نیاز به لباس گرم دارید، خصوصاً اگر به ملبورن، آدلاید یا تاسمانیا سفر می‌کنید. به دلیل حضور استرالیا در نیمکره جنوبی، فصول آن برعکس فصول کشورهای دیگر می‌باشد. برای مثال جشن کریسمس برخلاف همه جای دنیا که زمستان برگزار می‌شود، در استرالیا این جشن در فصل تابستان است.

بهتراست که در مورد فصل‌ها نیز در استرالیا اطلاعاتی داشته باشید. فصول‌ها در استرالیا اوایل کار کمی برای شما گیج‌کننده باشد چراکه فصل‌های ایران و استرالیا هم برعکس هم می‌باشند؛ یعنی تابستان ما در ایران زمستان استرالیا است. به‌طورکلی فصل‌ها در ایران و استرالیا به این صورت می‌باشد.

  • تابستان در استرالیا از دسامبر تا فوریه زمستان ایران دی تا اسفند
  • پاییز در استرالیا ازمارچ تا می )بهار ایران فروردین تا خرداد
  • زمستان در استرالیا از ژوین تا آگوست )تابستان ایران تیر تا شهریور
  • بهار در استرالیا از سپتامبر تا نوامبر )پاییز ایران از مهر تا آذر

ویزای والدین استرالیا وکلام پایانی

کشور استرالیا که در نیم‌کره جنوبی است که دارای چشم‌اندازهای طبیعی و طبیعت بکرو زیبایی است. در این چند سال این کشور درزمینهٔ اقتصاد نیز بسیار پیشرفت بزرگی کرده است به‌طوری‌که جزو ده کشور برتر جهان است.

شرایط مناسب اقتصادی در کنار ویژگی دیگر استرالیا در کنار ویژگی‌های دیگر استرالیا باعث شده است که این کشور در این چند سال به یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرتی جهان تبدیل شود وهر ساله هزارها نفر این کشور را به‌عنوان کشور جدید خود برمی‌گزینند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.