کلید چنج اور چیست و چه کاربردی دارد؟

کلید چنج اور چیست؟

کلید چنج اور در اصطلاح کلیدی ست که باعث تغییر وضعیت جریان میشود. به طور کلی چنج اور به آن دسته از کنتاکت ها و کلیدهایی که گفته میشود که دارای یک ترمینال مشترک، یک نرمال باز و یک نرمال بسته هستند و کاربرد آنها تغییر وضعیت یک جریان برق و تعویض آن با جریان دیگر است.

کلید های چنج اور در دو دسته ۳ فاز و ۴ فاز طراحی و تولید میشوند.

این کلید ها از رنج ۱۲۵ الی ۳۲۰۰ آمپر در دو نوع دستی و موتور دار (اتوماتیک) موجود هستند.

خرید کلید چنج اور دستی

این کلید ها به صورت دستی عمل چنج اور را انجام میدهند، کلید های چنج اور دستی سکومک فرانسه شامل دو نوع یک طرفه و دو طرفه میباشند.

کلید یک طرفه سکومک در رنج های مختلف در انواع ۳ پل و چهار پل به صورت ساده و موتور دار در نمایندگی سکومک فرانسه قابل تهیه و خریداری ست.

کلید های دو طرفه سکومک نیز در رنج های متنوع و به صورت ۳ و ۴ فاز موتور دار و ساده قابل خرید میباشد. این دسته از کلیدها قابلیت قطع زیر بار دارند و در برابر شرایط اضطراری مختلف نظیر تغییرات آب و هوایی و… مقاومند و هیچ گونه خطر و آلودگی برای محیط زیست ندارند.

مزایای استفاده از کلید چنج اور دستی و موتور دار سکومک

۱-در کلید های دو طرفه ساده و موتوردار اینترلاک مکانیکی ۱۰۰% وجود دارد که امکان بروز هرگونه تداخل برق شهر و ژنراتور را به صفر میرساند.

۲- در کلید های دو طرفه ساده و اتوماتیک (موتور دار) با توجه به نصب موتور به صورت جداگانه به روی کلید در صورت بروز مشکل هرکدام به صورت جداگانه قابل تعویض یا تعمیر میباشند.

۳- استفاده از کلید دوطرفه های سکومک باعث کاهش حجم شینه کشی میشود.

۴- استفاده از کلید دوطرفه های سکومک باعث کاهش حجم تابلو میشود.

۵- استفاده از کلید دوطرفه ساده و موتوردار سکومک باعث کاهش اتصالات میشود.

خرید کلید چنج اور دستی

خرید کلید چنج اور اتوماتیک (موتور دار)

این کلید ها همانطور که از نامشان پیداست، دارای موتور میباشند و به صورت خودکار و اتوماتیک عمل چنج اور برق شهری و برق ژنراتور را انجام میدهند. کلید های چنج اور در ولتاژ های مختلفی به بازار عرضه میشوند، بهترین قیمت کلید چنج اور موتور دار اتوماتیک سکومک را میتوانید از طریق واحد فروش الکتروشایلی استعلام نمایید.

در این کلید ها به محض قطع شدن برق شهر، تابلو فرمان استارت را به دیزل ژنراتور صادر کرده و دیزل روشن میشود.. پس از نرمال شدن برق تولیدی توسط ژنراتور، برق تولیدی به مصرف کننده منتقل می شود. در این سیستم، پس از وصل مجدد برق شهر، دیزل خاموش شده و برق شهر مجددا به مصرف کننده منتقل می شود. ذکر این نکته الزامی ست که تمامی این مراحل به صورت اتوماتیک و توسط برد کنترلی صورت میگیرد.

موارد استفاده از کلید چنج اور

به صورت کلی میتوان گفت که وظیفه کلید چنج اور تعویض منبع تامین جریان برق به صورت خودکار یا دستی ست. به این معنی که به کمک این تابلو میتوان از دو منبع مختلف جریان برق را تامین نمود، این در حالی ست که تنها از یک منبع در لحظه استفاده میشود و استفاده از منبع دیگر مستلزم قطع منبع اول است.

مزایای استفاده از کلید چنج اور دستی

تابلو های چنج اور در دو نوع ساده و پیشرفته اجرا میشوند که همان دستی و موتور دار هستند و تفاوت اصلی آنها در نوع چنج اور کردن آنهاست که یکی به صورت دستی انجام میشود و دیگری به صورت اتوماتیک و از طریق موتور نصب شده روی کلید.

لازم به ذکر است که استفاده از نوع دستی این کلید ها بیشتر برای مصارف تک فاز کاربرد دارد و در جریان های سه فاز به خصوص در آمپر ها بالا بسیار خطر آفرین خواهد بود.

معرفی برند سکومک فرانسه

شرکت سکومک فرانسه Socomec در سال ۱۹۲۲ میلادی تاسیس شد. تولیدات این کمپانی امروزه در زمینه تجهیزات توزیع، کنترل، حفاظت و… در جریان های فشار ظعیف میباشد. یکی از نکات جالب توجه در خصوص سکومک فرانسه این است که این شرکت همواره ۱۰ درصد از توان و درآمد خود را صرف بخش تحقیق و توسعه کرده است و این امر موجب شده تا تولیدات و طراحی های این شرکت در زمینه کلید های چنج اور، UPS، تجهیزات اندازه و کنترلر ها پیشتاز باشد.

خرید کلید چنج اور سکومک فرانسه

الکتروشایلی از نمایندگان رسمی و معتبر سکومک فرانسه در ایران و لاله زار بوده و تمامی تجهیزات این کمپانی به خصوص کلید های چنج اور و UPS های این کمپانی معتبر اروپایی را با کیفیت اصلی و اورجینال و قیمت بسیار مناسب و ارزنده خدمت همکاران و تامین کنندگان عزیز تقدیم میکند.

خرید کلید چنج اور سکومک فرانسه

شما میتوانید هر ساعت از شبانه روز با شماره گیری شماره های زیر نسبت به استعلام لیست قیمت سکومک و موجودی محصولات متنوع و با کیفیت سکومک فرانسه اقدام نمایید.

۰۲۱-۶۶۱۷۰۰۶۳

۰۲۱-۶۶۱۷۰۰۶۲

۰۹۱۲-۶۳۹۸۹۶۱

۰۹۳۵-۴۰۲۰۹۱۴

نمایندگی سکومک فرانسه

شرکت الکتروشایلی با بیش از یک دهه تجربه مدیرانش در زمینه تهیه و تامین تجهیزات تابلو برق با کیفیت و مرغوب، با مناسبترین قیمت همواره استاندارد کیفی را مد نظر داشته است. تامین اقلام اورجینال، اصل، با کیفیت، بروز و استاندارد با قیمت مناسب، نقطه تمایز این شرکت نسبت به سایر رقبایش میباشد.

الکتروشایلی نماینده رسمی برندهای برق صنعتی هیوندای، چینت، ISBS، LS، ADT، سکومک و تامین کننده اصلی تجهیزات اشنایدر، زیمنس و ABB میباشد. از دیگر محصولاتی که الکتروشایلی نماینده فروش رسمی آن است لامپ های کم مصرف ولتونیکس است که بسیار مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت و مرغوب میباشد. تمامی تجهیزات در برندهای ذکر شده در هر ساعت از شبانه روز از طریق شماره های قید شده قابل استعلام، خریداری و تهیه میباشند و همچنین شما میتوانید لیست قیمت تمامی این محصولات را از طریق وبسایت الکتروشایلی به نشانی www.electroshaili.com مشاهده نموده و یا به صورت آنلاین اقدام به خرید و ثبت سفارش آنها نمایید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.