تاریخچه دانشگاه عدنان مندرس

دانشگاه عدنان مندرس جز ۲۳ دانشگاه دولتی است که در شهر آیدین ترکیه و منطقه اژه در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد. این شهر در جنوب غربی ترکیه و در جوار ساحل پر خروش و زیبای دریای اژه قرار دارد. ما در این مقاله می خواهیم به اطلاعات و جزئیات کامل دانشگاه عدنان مندرس بپردازیم. پس اگر از علاقه مندان تحصیل در کشور ترکیه هستید و می خواهید با این دانشگاه آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه توران آکادمی باشید.

تاریخچه دانشگاه عدنان مندرس

این دانشگاه در اوایل تاسیس خود فعالیت خودش را با ۵ دانشکده هنر و علوم، کشاورزی، پزشکی، دامپزشکی و علوم اداره در منطقه نازلی و علاوه بر این مدرسه حرفه ای سوکه، مدرسه گردشگری و هتلداری و موسسه علوم اجتماعی و بهداشت آغاز کرد. دانشکده های کشاورزی و دامپزشکی در سال ۱۹۸۷ به عنوان زیر مجموعه دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر پیوستند و پنج سال بعد در سال ۱۹۹۲ مدرسه گردشگری و هتلداری دانشگاه تکبیر، به عنوان مدرسه فنی و حرفه ای آیدین جزئی از دانشگاه عدنان مندرس شد و سپس کار خود را به صورت رسمی شروع کرد.  فعالیت دانشگاه عدنان مندرس با استاندارد های بین المللی مطابقت دارد. این دانشگاه در برنامه های مبادله دانشجویی اراسموس و فارابی مشارکت دارد که همین امر موجب شده است تا دانشجویانی که در دانشگاه عدنان مندرس مشغول به تحصیل هستند، برای چندین ترم در بیش از ۱۴۰ دانشگاه اروپایی بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند. علاوه بر این، این دانشگاه با ۲۸ دانشگاه عضو اتحادیه اروپا قرار داد دوره کارآموزی دارد که موجب بالا بردن سطح علم و کیفی دانشگاه عدنان مندرس در سال های اخیر شده است.

اطلاعات مهم دانشگاه عدنان مندرس

موقعیت دانشگاه: شهر آیدین

رنکینگ جهانی: ۱۸۲۸

مورد تایید وزارت علوم ایران: دانشگاه عدنان مندس مورد تایید وزارت علوم ایران نیست.

وبسایت دانشگاه: edu.edu.tr

دانشکده های دانشگاه عدنان مندرس

حال در این بخش به برخی از دانشکده های دانشگاه عدنان مندرس اشاره می کنیم:

– دانشکده دندانپزشکی faculty of dentistry

– دانشکده آموزش faculty of education

– دانشکده پرستاری faculty of nursing

– دانشکده علوم اسلامی faculty of Islamic sciences

– دانشکده پزشکی faculty of medicine

– دانشکده مهندسی faculty of engineering

– دانشکده دامپزشکی faculty of veterinary medicine

– دانشکده کشاورزی faculty of agriculture

رشته های دانشگاه عدنان مندرس

این دانشگاه برای بهبود و ارتقای دانش عمومی و تخصص عموم مردم ترکیه در سال ۱۹۹۲ پایه گذاری شد. لازم به ذکر است که دانشگاه عدنان مندرس در کشور های زیادی شناخته شده است و به رسمیت شناخته می شود. این موسسه عالی دوره های تحصیلی متنوعی ارائه داده است. حال چند مورد از رشته های تحصیلی عدنان مندرس را به شما معرفی می کنیم:

– مامایی Midwifery

– اقتصاد economics

– تغذیه و رژیم غذایی nutrition and dietetics

– پرستاری nursing

– آموزش تربیت بدنی و ورزش physical education and  sports teaching

– دندانپزشکی dentisty

– فناوری technology

– آموزش معلم موسیقی music teacher education

– فلسفه philosophy

– زبان و ادبیات انگلیسی English language and literature

– روانشناسی  psychology

– تاریخ history

– مهندسی عمران civil engineering

– مهندسی مکانیک mechanical engineering

– راهنمای گردشگری tourism guiding

امکانات رفاهی دانشگاه عدنان مندرس

دانشگاه عدنان مندرس برای ارتقای زندگی دانشجویان داخلی و بین المللی خود امکانات رفاهی زیادی فراهم کرده است. این امکانات شامل : یک ساختمان دو طبقه با مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و بیش از ۴۸۰۰ کتاب چاپی می شود. همچنین ۴۴ پایگاه داده درمورد موضوعات مختلف در این ساختمان قرار دارد که دانشجویان با توجه به نیازی که دارد می توانند از آن ها استفاده کنند. این پایگاه داده دارای ۱۹۶۰۴ هزار تعداد ژورنال الکترونیکی و ۲۱۸۷۰۹۰ هزار کتاب الکترونیکی می باشد.

دانشگاه عدنان مندرس یک خط بریل برای اشخاص و دانشجویان کم بینای خود در نظر گرفته است. بدین صورت دانشجوانی که در این دانشجو مشغول به تحصیل هستند، می توانند از این مرکز اطلاعات به راحتی به تحقیق و جستجوی حوزه های مختلف بپردازند. علاوه بر این در دانشگاه عدنان مندرس ۱۸ مرکز تحقیقاتی که شامل : مرکز تحقیق و کاربرد عدنان مندرس، مرکز تحقیقات اروپا و مرکز تحقیقات و کاربرد های زبان و فرهنگ های مدرن مدیترانه ای می شوند. لازم به ذکر است که این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه های اروپا می باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه عدنان مندرس

برای اخذ پذیرش در این دانشگاه شما باید مدارک مورد نظر را به دانشگاه ارئه دهید. البته گاهی اوقات قبولی در آزمون نیز در برخی از رشته های این دانشگاه تاثیر دارد.  به طور کلی طبق آمار اعلام شده از هر ۵ متقاضی ۱ نفر موفق به اخذ پذیرش برای تحصیل در دانشگاه می شود.

دانشگاه عدنان مندرس

مراحل پذیرش در دانشگاه عدنان مندرس:

– ثبت نام دانشجو

– برگزاری امتحان و آزمون

– ارزیابی دانشجو بر اساس قوانین و آیین نامه های شورای آموزش عالی ترکیه

نکته: ثبت نام متقاضیان به عهده اداره امور دانشجویی دانشگاه است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه عدنان مندرس

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه عدنان مندرس با توجه به دوره های مختلف متفاوت است. اما در قدم اول مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی را برای شما شرح می دهیم. برای دوره کاردانی ناپیوسته به مدت دو سال و دوره های کوتاه مدت برگزار می شود. اما در دوره های کارشناسی دانشجویان دو سال بیشتر یعنی به مدت چهار سال به تحصیل می پردازند. دانشجو پس از قبولی در آزمونی که توسط student selection and placement center یعنی مرکز انتخاب دانشجو صورت می گیرد، می تواند برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کاردانی اقدام کند.

حداقل و حداکثر نمره قبولی در آزمون دانشگاه

حداقل نمره که دانشجویان برای قبولی آزمون باید داشته باشند ۱۴۰ به بالا است. یعنی دانشجویانی نمره آن ها بیشتر از  ۱۴۰ نباشد، امکان ورود به آزمون دوم دانشگاه ( LYS) را ندارند. آزمون LYS در حوزه های مختلفی مانند علوم طبیعی، علوم اجتماعی و زبان برگزار شده و هر آزمون به صورت جداگانه بررسی می شود. و اما دانشجویانی که نمره آزمون دوم آن ها یعنی همان LYS  بیش از ۱۸۰ باشد می توانند در دوره کارشناسی منطقه دلخواهشان به تحصیل بپردازند.

https://touran.academy/adnan-menderes-university/

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.