انواع چمن مصنوعی تزئینی فضای سبز

استفاده از چمن مصنوعی تزئینی برای ساخت فضای سبز در محیط یکی از متدهای زیباسازی شهر است که در پارک ها حاشیه خیابان ها زمین های فوتبال و غیره به طور گسترده ای به کار می رود.  چمن مصنوعی با توجه به برتری هایی که در مقایسه با چمن طبیعی دارد؛  محبوبیت ویژه ای در میان مردم  پیدا کرده است.

احتمالا شما هم مانند اکثریت مردم فکر می کنید که چمن مصنوعی تزئینی همواره به یک شکل است. اما حقیقت این است که انواع مختلفی از چمن مصنوعی وجود دارد که فرق های بسیاری با یکدیگر دارند و هر یک ویژگی ها و قیمت متفاوتی در مقایسه با دیگری دارد.  امروز و در این مقاله قصد داریم که در مورد انواع مختلف چمن مصنوعی تزئینی فضای سبز صحبت کنیم و ویژگی های هر یک از این انبار را با یکدیگر بررسی کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع چمن مصنوعی تزئینی با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. برای مشاهده قیمت و خرید چمن مصنوعی به این قسمت مراجعه کنید.

ویژگی های چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی

پیش از اینکه به بررسی انواع مختلف چمن مصنوعی بپردازیم،  باید در مورد برتری های چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی صحبت کنیم و  این دو نوع چمن را باهم مقایسه کنیم.  چمن مصنوعی بر خلاف چمن و طبیعی نیاز به  خاک و آبیاری ندارد.  علاوه بر آن بر خلاف چمن طبیعی که زرد می‌شود چمن مصنوعی همواره سبز بوده  و کاری به تغییرات فصلی ندارد.

چمن مصنوعی  برخلاف چمن طبیعی حشرات موذی را به خود جذب نمی‌کند و ایجاد حساسیت نخواهد کرد. علاوه بر آن نیاز به رسیدگی و هرس کردن نیز ندارد.  جالب است بدانید که شما میتوانید چمن‌ مصنوعی را روی هر گونه سطحی  با ایجاد یک زیر سازی صحیح مناسب نصب نمایید.  این کار به سرعت انجام شده و هزینه اولیه زیادی هم ندارد.

البته نمی توان از این غافل شد که چمن طبیعی نیز برتری هایی در مقایسه با چمن مصنوعی دارد. به عنوان مثال چمن طبیعی قادر به جذب آب است که چمن مصنوعی قادر به این کار نمی باشد و در صورتی که آب در سطح چمن مصنوعی باقی بماند ممکن است به تاروپود آسیب بزند. برای همین همواره باید چمن مصنوعی را طوری نصب کنید که سطح آن شیب دار بوده و به راحتی از آن خارج شود.

انواع مختلف چمن مصنوعی برای فضای سبز

در بخش قبلی به فواید استفاده از چمن مصنوعی اشاره کردیم  و در این بخش قصد داریم اما مختلف چمن مصنوعی برای فضای سبز را مورد بررسی قرار دهیم.  باور عمومی انواع مختلف و متنوعی از چمن مصنوعی وجود دارند  که هم از نظر کیفیت و هم از نظر تراکم و حتی از نظر ظاهری با هم متفاوت می باشند.  برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع تمن مصنوعی تزئینی را برای خود انتخاب کنید باید اطلاعات کافی در مورد هر یک از انواع چمن مصنوعی داشته باشید.  برخی از معروف ترین مدل های چمن مصنوعی عبارتند از چمن مصنوعی ۱۵ میل چمن مصنوعی مدل بهار چمن مصنوعی ۲۵ میل چمن مصنوعی مایا چمن مصنوعی لند اسکیپ و چمن مصنوعی مدل گامان.

ویژگی های چمن مصنوعی

چمن مصنوعی مدل ۱۵ میل گامان تزئین

چمن مصنوعی مدل ۱۵ میل دارای رنگ سبز خاص و منحصر به فرد می باشد و فضای جذابی را ایجاد خواهد کرد از این چمن مصنوعی برای ایجاد دکوراسیون زیبا در محیط اطراف استفاده میشود.  این محصول با جذابیت های خاص خود می تواند یک محیط آرام و متفاوت را برای شما خلق کند و برای محیط های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.  رنگ سبز خواست چمن مصنوعی مدل ۱۵ میل  بسیار پر انرژی بوده و توجه هر بیننده ای را جلب می‌کند که بر آن مقاومت این نوع چمن مصنوعی بالا بوده است و با ارتفاع پایین الیاف خود  به راحتی تمیز می شود.

البته باید به این نکته دقت کنید که تراکم الیاف چمن مصنوعی مدل ۱۵ میل پایین است و برای همین در محیط هایی که بسیار پر تردد باشند مورد استفاده قرار نمی گیرد.  طول عمر این نوع چمن مصنوعی معمولاً بین ۵ تا ۶ سال می باشد  و با مقاومت بالایی که در برابر اشعه فرابنفش دارد در این مدت تغییر رنگ نخواهد داد تمیز کردن این نوع چمن مصنوعی بسیار راحت و با شستشو و خشک کردن انجام میشود.  البته دقت کنید که آب در میان الیاف چمن مصنوعی شما باقی نماند چراکه در این صورت باعث آسیب زدن و یا خواهد شد.

چمن مصنوعی مدل بهار

چمن مصنوعی مدل بهاری یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط های ورزشی زمین های بازی و روف گاردن است.  چمن مصنوعی همانطور که از نام آن برمی‌آید شبیه چمن هایی است که در بهار می رویند و دارای رنگ بسیار زیبا و چشم نواز است  احساس شادی و نشاط را در افراد تداعی می‌کند برگ‌های این نوع چمن مصنوعی با دقت و ظرافت خاصی کنار هم چیده شده و آنرا به یکی از پرفروش ترین انواع چمن مصنوعی تبدیل کرده است.  چمن مصنوعی مدل بهار دارای بافت سلایق بوده و مقاومت بسیار بالایی دارد به خاطر همین می توان آن را در محیط هایی که  بسیار پر تردد هستند مورد استفاده قرار داد.

این نوع چمن مصنوعی نه تنها در اثر تابش خورشید آسیب نمی بیند بلکه در نور خورشید بسیار زیبا تر نیز جلوه گری خواهد کرد.  چمن مصنوعی که دارای تراکم بالاست الیافی به طول ۱۵ میلیمتر دارد که  که نسبتاً بلند هستند.  برای تمیز کردن چمن مصنوعی مدل بهار می توانید آن را به سادگی با آب بشویید و سپس با یک بر خلاف جهت خواب چمن‌ مصنوعی خود خشک کنید‌.  می توانید از روش شستشو مکانیزه نیز استفاده کرده و با استفاده از یک واترجت چمن مصنوعی خود را بشویید.  چمن مصنوعی مدل بهار در برابر شعله ور شدن و در برابر یخ زدگی مقاوم است  و با وجود خمیدگی خواص الیاف آن هرگز آلودگی در لای آنها باقی نخواهد ماند.

چمن مصنوعی مدل ۲۵ میل

به دنبال یک نوع چمن مصنوعی هستند که در عین زیبایی و قیمت مناسب طول عمر بالایی نیز داشته باشد پیشنهاد ما به شما چمن مصنوعی مدل ۲۵ میل است.  چمن مصنوعی ایرانی برای فضاهایی مانند تراس و حیاط و هم برای محیط های پر تردد قابل استفاده است. چمن مصنوعی شباهت بسیاری به چمن مصنوعی مدل ۱۵ میل که تولید هلند می باشد دارد  با توجه به قیمت مناسب تری که دارد از انواع بسیار پر فروش چمن های مصنوعی تزئینی به شمار می رود.  چمن مصنوعی دارای الیاف کوتاه ۱۵ میلیمتری یک رنگ سبز جذاب و پر انرژی و مناسب برای فضاهای لوکس و منحصر به فرد است.

در صورت  مراقبت و نگهداری مناسب این نوع چمن مصنوعی ممکن است تا بیش از ۶ سال نیز عمر کند.   چمن مصنوعی ۲۵ میل بسیار نرم و انعطاف پذیر است و به همین دلیل برای اتاق های کودکان یا مهدکودک ها نیز یک گزینه عالی می باشد.  قیمت مناسب چمن مصنوعی ۲۵ میل  ولی آفت کوتاه آن باعث شده تا یک انتخاب عالی برای محیط های بزرگ باشد.  برای شستشوی چمن مصنوعی هم می توانید از روش شستشوی سنتی و هم از واترجت استفاده کنید.  علاوه بر آن می توانید به سادگی آن را جارو بزنید. چمن مصنوعی مدل ۲۵ میل دارای ثبات رنگ بوده و شعله ور نیز نمی شود.

چمن مصنوعی مدل مایا

اگر به دنبال یک چمن مصنوعی هستند که مقاومت بسیار بالایی داشته و در تمام شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد پیشنهاد ما به شما استفاده از چمن مصنوعی تزئینی مدل مایا است.  چمن مصنوعی در مقایسه با دیگر مصنوعی تزئینی قیمت بالاتری دارد و به نوعی کالای لوکس منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که  حضور در طبیعت و احساس طراوت را طراحی می‌کند که باعث کاهش استرس و تنش می شود.  الیاف استفاده شده در چمن مصنوعی مدل مایا در کشور اسکاتلند ساخته شده و معمولاً ۱۵ میلیمتری هستند.

این نوع چمن مصنوعی خاصیت برگشت پذیری دارد که در برابر فشار اجسام سنگین مانند میز و صندلی مناسب است علاوه بر آن،  چمن مصنوعی مدل مایا  بسیار نرم و لطیف می باشد و دارای تراکم بالایی بوده که باعث می‌شود بتوانند آن در محیط‌های پر تردد نیز استفاده کرد.  تمیز کردن چمن مصنوعی بسیار ساده است شما می توانید آن را با یک جاروبرقی، با روش شستشوی سنتی و یا با روش  مدرن و مکانیزه تمیز کنید.  چمن مصنوعی مدل مایا بعد از ۵ تا ۷ سال عمر کرده و با نرمی خاصی که دارند نقش ضربه گیر را نیز بازی می کنند و هرگز به پا آسیب وارد نمی کند.

چمن مصنوعی مدل مایا

چمن مصنوعی گامان مدل ایرانی

چمن مصنوعی گامان ایرانی نوعی چمن مصنوعی تزئینی است که تراکم بسیار بالایی داشته و در برابر پوسیدگی و تغییر رنگ نیز مقاوم می باشد.  لایه زیرین استفاده شده در چمن مصنوعی مدل گامان از جنس لاتکس بوده و باعث نرمی و حالت ارتجاعی آن می شود.  چمن مصنوعی گامان ایرانی نیز یکی از انواع کالاهای لوکس محسوب می‌شود که از نظر کیفیت از تمام انواع دیگر شنود مصنوعی تزئینی بهتر می باشد.  قیمت چمن مصنوعی موکتی و ۲۵ میل کمتر است اما رنگ زیبا و جذاب  چمن مصنوعی گامان در کنار کیفیت بالا و طول عمر عناصر انتخاب عالی تبدیل کرده است. بنابراین در صورتی که می توانید کمی بیشتر هزینه کنید مدل گامان ایرانی را انتخاب کنید.

حالت طبیعی این نوجوان مصنوعی باعث شده تا احساس واقعی حضور در طبیعت را به شما القا کند.  این چمن در برابر تغییرات آب و هوایی و ضربه نیز مقاوم است و می تواند برای فضاهای پر رفت و آمد نیز مورد استفاده قرار بگیرد.  بهترین نحوه نظافت چمن مصنوعی مدل گامان استفاده از  آب با فشار بسیار بالاست کمک می کند تا تمام گرد و غبار موجود در چمن مصنوعی شما زدوده شود.  البته در صورت لزوم می توانید آن را با شامپو فرش نیز بشویید فقط دقت داشته باشید که به این شامپو فرش را مستقیماً روی سطح چمن مصنوعی نریزید. گامان تزیین جاوید ارائه دهنده انواع بهترین چمن مصنوعی در ایران است که برای دیدن مدل ها می توانید به سایت شان مراجعه کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.