چرا باید از زیرانداز بهداشتی استفاده کنید؟

معرفی زیرانداز بیمار به عنوان یک محصول پرکاربرد بهداشتی

برای نگهداری از بیماران و سالمندان در منزل و یا بیمارستان، جهت بهبود بیماری، به مراقبت های خاصی نیاز است. به طور مثال، جهت جلوگیری از انتقال رطوبت در بستر آن ها و حفظ بهداشت، استفاده از زیرانداز بسیار ضروری است. همچنین در کودکان و بزرگسالانی که دچار شب ادراری و یا ادرار غیرارادی هستند، زیراندازها می توانند بسیار کمک کننده باشند.

زیرانداز بیمار (زیرانداز بهداشتی یکبار مصرف، زیر انداز یکبار مصرف بیمارستانی، دروشیت) که عموما با نام پد زیر بیمار نیز شناخته شده است، از چند لایه – جهت جذب و جلوگیری از انتقال هرگونه رطوبت – ساخته شده است. این محصول برای موارد بی اختیاری بزرگسالان، شب ادراری کودکان، شستشوی زخم ها، ترشحات پس از زایمان و … در تختخواب، صندلی چرخ دار و مبلمان قابل استفاده می باشد. زیرانداز بیمار ضد باکتری و ضد حساسیت است و دارای مجوز و تائیدیه از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد. این محصول دارای پد لطیف با قابلیت جذب ترشحات و رطوبت بالا است، به‌ طوری‌ که به علت داشتن پودر جاذب کافی، می ‌تواند به‌ راحتی مقدار زیادی آب یا فضولات مایع را با جذب ۱۰۰٪ رطوبت به‌ صورت جامد (ژل) در خود نگه دارد.

انواع مختلفی از پد بیمار وجود دارد که در سایزهای مختلفی طراحی شده ‌اند و شما می‌ توانید با توجه به کارایی‌ تان، آن‌ را انتخاب کنید. در طراحی زیرانداز بیمار از برجستگی‌های لوزی شکلی جهت ثابت تر ماندن زیرانداز و جلوگیری از حرکت بیش از حد آن در قسمت زیر بدن بیمار استفاده شده است. با استفاده از این پد، دیگر نگرانی و دغدغه ی شب ادراری یا آلوده شدن محیط اطرافتان را نخواهید داشت.

آشنایی با ساختار زیرانداز بیمار
در تولید زیر انداز بهداشتی بیمار، جهت این که جذب کننده ترشحات و مایعات باشد، از مقادیر مختلفی پودر جذب (۳ تا ۷ گرم) استفاده می‌شود. هر چه میزان پودر جاذب بیشتر باشد، قدرت جذب محصول نیز بیشتر می‌شود؛ ساختار رول ملحفه روتختی بیمارستان نیز تقریبا به همین شکل است. طراحی زیرانداز بهداشتی لوزی شکل است؛ جهت پخش یکنواخت پودر جذب در سراسر زیرانداز و جلوگیری از حرکت آن زیر بدن بیمار، طراحی آن لوزی شکل است. همچنین زیراندازهای بهداشتی را چند لایه تولید می‌کنند. زیرانداز بیمار از یک لایه خمیر کاغذی آغشته به پودر جاذب، یک لایه از پلی اتیلن، دو لایه تیشو کاغذی جهت جذب بیشتر و یک لایه مشمایی به منظور جلوگیری از نشت مایعات تشکیل شده‌ است.

زیر انداز بیمار

مراکزی که می توانند از زیرانداز بیمار استفاده کنند بسیار متنوع هستند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراکز درمانی (بیمارستان ها، درمانگاه ها)
  • مراکز نگهداری از سالمندان
  • دامپزشکی ها
  • مهد کودک ها
  • منازل

ویژگی های منحصر بفرد پد زیر بیمار
پد زیرانداز بهداشتی خوب ویژگی هایی دارد که باید پیش از خرید با آن ها آشنا باشید. یک زیرانداز مناسب و موثر زندگی را هم برای بیمار و هم برای دیگران آسان تر می کند. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی های این محصول پرکاربرد اشاره می کنیم:

  • عاری از هرگونه آلودگی
  • دارای پودر جاذب
  • ضد حساسیت
  • جنس نرم و پنبه ای
  • قابلیت جذب بالای رطوبت و ترشح
  • ضد بو و جلوگیری از نشت بو
  • استفاده از مواد اولیه آنتی باکتریال
  • کیفیت بالای ساخت
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، خراش و پارگی
  • کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه بودن

زیر انداز بهداشتی بیمار

افرادی که نیاز به استفاده از زیرانداز بهداشتی یکبار مصرف دارند در گروه های زیر قابل دسته بندی هستند:

  1. بیماران بعد از عمل با توجه به احتمال خونریزی و آلوده شدن تخت از یک طرف و از طرف دیگر احتمال آلوده بودن ملافه باید از زیراندازه بهداشتی و یک بار مصرف استفاده کنند.
  2. افراد دیگری که از زیرانداز بهداشتی یک بار مصرف ستفاده می کنند سالمندانی هستند که دچار بی اختیاری ادرار  هستند که با وجود استفاده پوشک به خاطر اطمینان از پس ندادن زیر سالمند از  دروشیت یا زیرانداز استفاده می کنند که باعث می شود سالمند در شرایط بهداشتی بهتری قرار گیرد.
  3. زیرانداز یک با مصرف را کسانی که شب ادراری دارند نیز استفاده می کنند که باعث می شود در اعتماد به نفس این افراد خدشه ای وارد نشود.
  4. خانم هایی که در دوران قاعدگی از خونریزی شدیدی رنج می برند نیز با استفاده از زیرانداز بیمار می توانند بدون استرس شب را با آرامش بخوابند.
  5. پس از زایمان خانم ها دچار خونریزی به از زایمان می باشند که با استفاده از دروشیت (زیرانداز بهداشتی بیمارستانی) در شرایط بهتری قرار می گیرند.
  6. بیمارانی که به خاطر بیماری های خاصی مانند پارکینسون و ام اس دچار مشکلات حرکتی هستند. این افراد و بیمارانی با مشکلات آسیب نخاعی پس از مدتی نیز قادر به حرکت نیستند. این بیماران در صورت تشدید بیماری کنترل ادرار خود را نیز از دست می دهند. از این رو استفاده از پدهای بهداشتی روی تخت یا صندلی این بیماران بسیار مفید و کاربردی است.

انواع زیرانداز بهداشتی بیمار بر اساس قابلیت شستشو
زیراندازهای بهداشتی در دو نوع به بازار عرضه می‌شوند:

  • زیرانداز بیمار یکبار مصرف (غیرقابل شستشو): پس از هر بار مصرف، آن‌ها را باید دور بیندازید.
  • زیرانداز بیمار قابل شستشو (دائمی): مواد اولیه در تولید زیرانداز قابل شستشو به شکلی است که پس از شستشو قدرت جذب خود را از دست نمی‌ دهد و شما می ‌توانید تا ۵ بار آن‌ها را بشویید. اما بهتر است برای یک نفر، در طول این ۵ بار شستشو، استفاده شود. برای کودکانی که دچار شب ادراری هستند، استفاده از این محصول مقرون به صرفه است.

انواع زیرانداز بیماری

انواع زیرانداز بیمار بر اساس سایزبندی

زیرانداز بیمار در سایزهای متنوعی در بازار عرضه می‌شود که عبارت اند از:

  • ۶۰ × ۹۰: این سایز متداول‌ ترین سایز زیراندازهای بهداشتی بوده و از سایر موارد پرمصرف ‌تر است.
  • ۶۰ × ۱۶۰: در واقع این زیرانداز همان زیرانداز سایز ۶۰ × ۹۰ بوده که از دو طرف امتداد یافته است و برای افرادی مناسب است که تحرک دارند. به این سایز از زیراندازها، زیرانداز بالدار نیز گفته می‌شود.
  • ۶۰ × ۶۰: این سایز مناسب برای کودکان بوده و در طرح‌ها و رنگ بندی‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شود.
  • ۷۰ × ۱۰۰: این سایز از زیرانداز مناسب افرادی است که اضافه وزن دارند.

انواع زیرانداز بیمار بر اساس ساختار

  • پدهای بهداشتی بالدار: برخی از انواع زیراندازهای بیمار دارای نوارچسب های کناری به منظور تثبیت شدن روی تشک است. این ویژگی کمک می کند که این محصول زیر بدن بیمار جابجا نشود.
  • پدهای بهداشتی ساده: نوع ساده این محصولات از چند لایه محافظ و پودر جذب تشکیل شده است. این محصولات میزان جذب بالایی دارند. برجستگی های لوزی شکل در این نوع زیرانداز ها مانع از لغزش زیرانداز می شود.

خرید زیرانداز بیمار بهداشتی

خرید زیرانداز بیمار مناسب

زیرانداز بیمار در سایزبندی‌های مختلفی در بازار عرضه می ‌شود. شما باید با توجه به نیازتان و اندازه تخت، سایز مناسب را خریداری کنید. جهت خرید انواع زیرانداز بیمار، در دو مدل یکبار مصرف و قابل شستشو و همچنین در سایزبندی‌های مختلف، می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی آسان مد اقدام نمایید. قیمت زیرانداز بیمار بر اساس برندهای موجود و معتبر در بازار پزشکی متفاوت می باشد، می توانید در سایت آسان مد براساس نیاز خود بهترین زیرانداز را به صورت به صرفه خریداری نمایید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.