برای خرید دستگاه تصفیه آب چه باید کرد و چه دستگاهی را خرید کنیم که کلاه سرمان نرود؟

این مقاله بسیار مهم و ارزشمند است که توسط تیم تحقیقاتی تصفیه مارکت تهیه شده خواهشا با دقت فراوان این محتوا را بخوانید تا دچار مشکل نشوید. دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از محصولات مورد نیاز عمومی مردم شده است. اگر دستگاه تصفیه آب خانگی را بخواهیم در اهمیت دیگر لوازم خانگی و آشپزخانه بسنجیم شاید رتبه یک را به باید به این محصول بدهیم. چون دستگاه تصفیه آب مستقیم با سلامتی خانواده در ارتباط می باشد.
پس اهمیت زیادی دارد که یک دستگاه تصفیه آب خانگی بگیریم که هم قیمت و هم کیفیت آن مناسب باشد.
در درجه اول اصلا گول دستگاه تصفیه آب ساخت تایوان یا ساخت کانادا و آمریکا را نخورید. با این وضع تحریم ها و ممنوعیت واردات دستگاه تصفیه آب خانگی حتی دستگاه تصفیه آب چینی هم به زور وارد کشور میشود چه برسد به دستگاه تصفیه آب تایوانی. اگر دیدید کسی دستگاه تصفیه آب تایوانی به شما پیشنهاد میدهد و قیمتش را مشابه دستگاه های ایرانی دیگر دیدید حتی با او خداحافظی هم نکنید و از پیش او فرار کنید. اگر تلفنی صحبت میکنید تلفن را قطع کنید. چون او حتما یک شیاد و یک کلاه بردار است.
آیا از تحقیق در مورد انواع دستگاههای تصفیه آب و بررسی آنها خسته شده اید و کاملا گیج هستید؟ و واقعا نمی دانید چه کنید؟
توصیه میکنیم که این مطلب را به دقت و کلمه به کلمه مطالعه کنید. اگر با دقت مطالعه شود، به اطلاعات بسیار زیاد و ارزشمندی دست پیدا خواهید کرد.
خرید دستگاه تصفیه آب

لطفا فریب نخورید و اسیر تبلیغات دروغین در مورد دستگاههای تصفیه آب نشوید

فریب تبلیغات و شگردهای روان شناسی را نخورید. هیچ دستگاه تصفیه آب ساخت آمریکا یا تحت لیسانس آن و دیگر کشورهای مشابه در کشور وجود ندارد. اگر بتوانید دستگاه ساخت تایوان را خریداری کنید، شما بسیار بسیار خوش شانس هستید. به فکر آمریکا و کانادا نباشید. فریب تبلیغات دروغین را نخورید. فیلتر اکسیژن ساز و قلیایی کننده و دستگاه ۱۰ مرحله و….. بسیاری از این ادعاها فقط حرف هستند و در عمل هیچ. فریب مجهز بودن دستگاه به سنسور فشار بالا و سوییچ قطع اتوماتیک و… را نخورید. همگی دستگاهها این توانایی ها را دارند. فریب تخفیف های دروغین و فروش ویژه و جشنواره را نخورید. در کل به فکر کمیت ها نباشید به فکر کیفیت باشید.
دقت کنید که هیچ دستگاه تصفیه آب مونتاژایران با هر مشخصاتی، ارزش قیمتی بیشتر از پنج میلیون تومان را ندارد.
در اینجا میخواهیم بدون پرده و به صورت کاملا واضح در مورد برندهای دستگاههای تصفیه آب صحبت کنیم.
خرید دستگاه تصفیه آب

وضعیت برندهای دستگاهای تصفیه آب در کشور ایران

بسیاری از برندهای دستگاههای تصفیه آب در کشور ، مونتاژ شده در ایران هستند.امروزه بیش از ۹۵ درصد از دستگاههای موجود در بازار این وضعیت را دارند. تقریبا اکثر آنها نه تحت لیسانس هستند و نه نماینده آن برند ( تقریبا همه آنها ). روی دستگاه ها نیز استانداردهای مختلف نوشته شده که هیچکدام صحت ندارد چون این دستگاهها مونتاژی هستند و نمی توانند استانداردی داشته باشند مانند FDA و NSF و… بنابراین اگر جایی مشاهده کردید که دستگاه دارای استاندارد FDA و… است، همگی دروغ است. با فروشنده تماس بگیرید و بگویید که گواهینامه استاندارد مثلا FDA آنرا برای شما بفرستد و یا لینک آن در سایت مرجع را معرفی کند.

اما دستگاههای مونتاژی ایران را میتوان به ۲ گروه تقسیم کرد.

الف: دستگاههای تصفیه آب مونتاژ شده توسط یک شرکت مشخص

این دستگاهها معمولا به صورت برند ثبت شده هستند و تمام امتیازات قانونی آن نظیر مونتاژ و فروش آنها، فقط برای یک شرکت مشخص است. معمولا این نوع از دستگاهها چون دارای برند ثابتی هستند از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و شرکت سازنده نیز سعی میکند که هر روز به کیفیت محصول خود، بیفزاید تا فروشش بهتر شود. مانند برندهای تانک پک TANKPAC، ویولت VIOLET، کریستال CRYSTAL، کرودوکس CORODEX و…

ب: دستگاههای تصفیه آب بدون متولی خاصی و مونتاژ توسط هر فردی

این دستگاهها در ایران نه دارای نمایندگی قانونی هستند و نه شرکتی که برندش را به نام خودش ثبت کرده باشد. معمولا این دستگاهها کیفیت بالایی ندارند. برندهای سافت واتر SOFT WATER، برند سی سی کا C C K، برند آرتک ARTEC، برند آکوا لایف AQUA LIFE از عمده دستگاههایی هستند که زیاد به چشم میخورند. مثلا شاید بتوان گفت بیش از حدود ۴۰ مدل دستگاه تصفیه آب سافت واتر در کشور وجود دارد که همگی مونتاژی هستند. پیشنهاد ما این است که فقط اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب ارزان قیمت را دارید، خریدتان را از این برندها انجام دهید.
تصویر زیر از یکی از کارگاههای مونتاژ دستگاه تصفیه آب است. همه دستگاهها یکی هستند. در آخر کار روی یکی برند SOFT WATER چاپ میشود و دیگری CCK و… و گاهی نیز برندهای شخصی روی آنها چاپ می شود که امروز این مورد زیاد به چشم میخورد. زیرا با چاپ یک برند شخصی، شما نمونه آن دستگاه را در جای دیگری نخواهید دید و آن دستگاه با هر قیمتی را مجبور به خرید هستید. مثلا برند CITY WATER. در خیلی از سایت های معروف و فروشگاههای سطح شهر، این تکنیک به چشم میخورد که دستگاه های با برند اختصاصی خودشان را با قیمتهای بالا میفروشند.

ASSEMBLED RO دستگاه تصفیه آب مونتاژ ایران

در کل در زمان خرید دستگاه مونتاژ ایران، حتما دقت کنید که اولا آن دستگاه را به قیمت واقعی اش خریداری کنید و همچنین در دستگاه های مونتاژی ایران، برند اصلا مهم نیست و شما باید به کیفیت قطعات استفاده شده در آن دستگاه توجه کنید. مثلا دقت کنید که مخزن آن دستگاه چیست؟ موتور آن چیست و ساخت کجاست؟ اتصالات، فیلترها و….
خرید دستگاه تصفیه آب

دستگاهای تصفیه آب وارداتی:

این دستگاه ها پادشاه هستند. همه چیز استاندارد و با بالاترین کیفیت است. هیچ دستگاهی در بازار، توان رقابت با آنها را ندارد.
دستگاههای تصفیه آب که واقعا وارداتی باشد و بصورت کاملا وارداتی و در کارتن وارد کشور میشود، تعدادشان بسیار کم است. برندهای ایزی ول البته از سری RO مانند RO116 یا RO700 اینگونه هست. برندهای هیوندای HYUNDAI اما حتما سایت مرجع هیوندای را چک کنید که دقیقا همان مدل دستگاه در سایت مرجع نیز وجود داشته باشد ، برند لان شان LANSHAN، برند سول آکوا SOLE AQUA، برند کنت KENT، برند فلاکستک FLUXTEK، برند رومکس ROMAX، برند تکومن TECOMEN ویتنام، برند C.C.k ( نمونه ایرانی آن فراوان است )، برند SUNTECH LG و برند کووی COWEY وارداتی هستند. دستگاهای وارداتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و در ساخت آنها از بهترین و استانداردترین مواد اولیه استفاده شده است و هیچ عیب و نقصی ندارند.
دستگاه هیوندای کره بسیار باکیفیت اما گران قیمت است و البته نمونه های مونتاژی ایرانی آن نیز زیاد است که آنها هم قیمتهای بالایی دارند.
دستگاه لان شان نیز بسیار با کیفیت است اما بسیار گران قیمت است شاید بتوان گفت گران قیمت تر از کیفیتش
دستگاههای ایزی ول بسیار عالی هستند و با قیمت مناسب تری در بازار یافت میشوند. البته دستگاه ایزیول سری ACE مثل مدل ACE02 را به علت قیمت بالا، کیفیت پایین و ایرانی بودن اصلا توصیه نمیشود.
دستگاهای فلاکستک نیز بسیار با کیفیت و با قیمت مناسب هستند و خریدشان توصیه میشود. بخصوص مدل قلیایی آن با عنوان HD که کیفیت بی نظیری دارد و میتوان بهترین دستگاه ایران به شمار آورد.
دستگاههای سول اکوا تایوان نیز یک دستگاه معمولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است.
دستگاههای تصفیه آب CCK به شرط آنکه اصل باشد عالی است اما اغلب تقلبی هستند. دقت کنید که بر روی تمام قطعات و روی تمام اتصالات آن عبارت CCK حک شده باشد.
و بعد از آنها نیز دستگاه تکومن ویتنام TECOMEN، از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار است.
دستگاه های کووی نیز بسیار با کیفیت هستند اما فوق العاده گران قیمت و فیلترهای آنها نیز بسیار گران قیمت و کمیاب است و خرید آنها توصیه نمیشود.
دستگاه تصفیه آب LG نیز یک دستگاه با کیفیت و اورجینال است و فقط عیب آن انحصاری بودن فیلترهایش است که ممکن است بعدا در بازار یافت نشود و به همین دلیل توصیه نمی کنیم.
دستگاههای وارداتی در جنوب کشور نیز که اکثرا از دبی و امارات وارد میشوند، اغلب کیفیت پایینی دارند و توصیه نمیشود. بسیاری از آنها نیز، همان دستگاهای ایرانی هستند که با برندهایی به ظاهر عربی نظیر الکوثر به فروش می رسند!
دستگاهای تصفیه آب وارداتی

توضیحات در مورد دیگر برندهای تصفیه اب خانگی:

برند SSV یک دستگاه تصفیه آب مونتاژ ایران است و اکثر صحبت هایی که در مورد آن میشود، بیشتر مانور تبلیغاتی میباشد.
برند PURE LINE، برند TEC، برند REST، برند FILMTEC، برند الکوثر، برند TORAY، برند DENOR، برند VETEC، برند HI WATER و X WATER، برند ROYAL، برند AQUA LIFE، برند AQUA SPRING، برند MAKENZIE، برند UNIQUE، برند SMART WATER، برند WATER TEK ، برند AQUA CLEAR، برند DAMAVAND، برند WATER FAMILY همگی مونتاژ ایران هستند.
دستگاهای تصفیه آب AQUAJOY نیز از قدیمی ترین برندهای موجود در بازار هستند. کیفیت محصولاتشان بالا است و از قیمت بالایی نیز برخوردار است. آکواجوی یک برند تجاری و سفارشی است و کارخانه و تولیدکننده ای با این نام وجود ندارد و حتی گفته میشود مونتآز ایران هستند.

چطور دستگاهای تصفیه آب مونتاژی را تشخیص دهیم؟

در زیر چند مورد را یادآوری میکنیم که با شناسایی آنها، قادر به تشخیص دستگاه تصفیه آب مونتاژ ایران و دستگاه اورجینال هستید.

۱- گیج فشار دستگاه

اگر دستگاه فشار سنج دارد، به فشار سنج نگاه کنید. درون فشار سنج باید برند دستگاه نوشته شده باشد. اگر گیج فشار، برند ندارد و یا برند آن با برند دستگاه متفاوت است، این دستگاه مونتاژ ایران می باشد.

۲- برند فیلترهای دستگاه

همه فیلترهای روی دستگاه باید دارای یک برند باشند البته بجز فیلتر ممبران. اگر برند فیلترهای دستگاه با برند دستگاه یکی نباشد، متوجه میشویم که دستگاه مونتاژ شده در ایران است و وارداتی نیست. در تصویر زیر، برند دستگاه ROTEC است و فیلترهای روی دستگاه برند TECOMEN و بنابراین متوجه میشویم که دستگاه مونتاژ شده در ایران است.

۳- مخزن دستگاه

اگر ظاهر مخزن دستگاه مانند شکل زیر بود، این دستگاه قطعا ایرانی است. ممکن است برچسب آن متفاوت باشد. در عوض اگر به دنبال مخزن با کیفیت بالا هستید، سعی کنید در زمان خرید دستگاه، مخزن آن از برند TANKPAC باشد و در زیر آن نیز عبارت TANKPAC حک شده باشد. دستگاه های اورجینال مخزنشان ساخت شرکت تانک پک و یا به سفارش تانک پک است بجز برند C.C.K که مخزن را خودش میسازد. فقط مخزنهای اصلی تانک پک و CCK تایوان آنتی باکتریال هستند و البته فروشنده ها در مورد با همه مخزنها عنوان میکنند که آنتی باکتریال است اما صحت ندارد. در مورد با برند مخزن از فروشنده سوال کنید و حتما اطلاعات مخزن را در این بخش بررسی کنید >>> انواع مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی

۴- فیلترهای قلیایی کننده

فیلترهای قلیایی زیر اگر بر روی دستگاهی مشاهده کردید، این دستگاه ساخت یا مونتاژ ایران است. استفاده از این فیلترها توصیه نمی شود و سعی کنید جهت بهرمندی از خواص بالای آب قلیایی، فیلترهای اورجینال خریداری کنید. قیمت فیلتر سمت راستی حدود ۴۵ هزار تومان است و فیلترهای اورجینال و واقعی قلیایی کننده حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان. تفاوت از زمین هست تا آسمان.

۵- فیلتر UV

دستگاههای اورجینال معمولا فیلتر UV به صورت پیش فرض روی آنها قرار ندارد ( بعضی از دستگاه های اورجینال به این فیلتر مجهز هستند ). زیرا فیلتر UV فقط برای مکانها و موقعیت های خاص مورد نیاز است و مصرف کننده در صورت نیاز، به راحتی به دستگاه تصفیه آب اضافه کند. بنابراین اکثر کمپانی سازنده این فیلتر را بر روی دستگاه برای استفاده همگانی قرار نمی دهد. برای اغلب آبهای شهری در ایران هیچ نیازی به فیلتر UV نیست.

۶- تعداد بالای فیلترها

همانطور که میدانید برای تصفیه آب تنها به ۵ فیلتر نیاز است و بقیه فیلترها آپشن یا دلخواه هستند. دستگاهای تصفیه آب اورجینال، معمولا تعداد ۵ الی ۷ فیلتر دارند. تعدا بیشتر فیلترها ابزاری برای فریب است و اصلا نیاز نیست. با عبارتهایی نظیر فیلتر اکسیژن ساز و آنتی باکتریال و… فریب نخورید. دستگاه زیر دارای ۹ فیلتر تصفیه است که ۳ تای این فیلترها، مینرال هستند که هیچ ارزشی نیز ندارد. تعداد فیلترها مهم نیست، کیفیت آنها مهم است. عبارتهایی مثل سوپرمینرال، مینرال گیاهی و… دروغ و بیخود هستند.

۷- کیت کنترل هوشمند وضعیت فیلترها

معمولا کمپانی های معتبر این نوع کیت را روی دستگاه تصفیه آب خود قرار نمیدهد و این کیت ها اغلب فقط روی دستگاههای تصفیه آب مونتاژی در ایران قابل مشاهده هستند. این کیت های هوشمند، اصلا هوشمند نیستند و دروغی بزرگی در مورد با آنها گفته میشود. تنها یک هشدار دهنده هستند که زمان تعویض فیلتر را به مصرف کننده اعلام میکند. برای افرادی که به زمانبندی دقیق تعویض فیلتر اهمیت میدهند، بسیار مفید است. البته نکته منفی این کیتهای هوشمند این است که آلارم آنها تنها تابع زمان است و درواقع اینگونه نیست که بر اساس سنجش کیفیت آب، این هشدار را بدهد و در اغلب موارد نیز بدرستی عمل نمیکند.
SMART KIT کیت هوشمند هشدار دهنده تعویض فیلتر

۸- حک شدن نام برند

نوشته های برند دستگاه در دستگاههای اورجینال، به صورت رنگ کوره ای هستند و برچسب نیستند. با ناخن نمیتوانید آنها را جدا کنید. دستگاهای مونتاژی معتبر نیز به صورت حک شده روی شاسی هستند. اگر نوشته های دستگاه فقط یک برچسب است و هیچ حکی هم ندارد، احتمالا مونتاژ ایران و با کیفیت پایین است. البته همچنان که گفتیم حک بودن برند نیز، دلیل بر اصل بودن و وارداتی بودن کالا نیست و برخی از برند های ایرانی نیز بر روی شاسی دستگاه خود، نام برند را حک میکنند.
حک نام دستگاه روی پیشانی دستگاه

۹- شاسی یا بدنه دستگاه

دستگاه های وارداتی و اورجینال، فقط شاسی فلزی دارند و یا درون کیس هستند. دستگاههای تصفیه آب که با شاسی پلاستیکی مشاهده میکنید، قطعا همگی مونتاژ شده در ایران هستند.
دستگاه تصفیه آب خانگی مونتاژ ایران ریلکس RELAX
نکات بیان شده در بالا فقط جهت آگاهی مشتریان است تا با دقت بیشتری اقدام به خرید کنند و بر اساس نظرات شخصی و تجربیات ما می باشد. همچنین هدف ما از نگارش متن بالا، تخریب یا تعریف از برند خاصی نیست و حتی قصد نداریم که بگوییم دستگاه مونتاژی و ایرانی را نخرید و یا بخرید و فقط قصدمان این است که متوجه شوید دستگاه مونتاژ شده در ایران است و آنرا بجای دستگاه اصل و با قیمت بالا خریداری نکنید. قصد ما فقط آگاهی بخشیدن به مشتریان جهت انجام خرید بهتر و با آگاهی بیشتر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد با کیفیت دستگاه های تصفیه آب، این مطلب را مطالعه بفرمایید >>> مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

سخن پایانی

۱- در نهایت، اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب معمولی را دارید و میخواهید حدود ۱.۵میلیون الی ۲.۵ میلیون هزینه کنید، دستگاه تصفیه آب SOFT WATER ساخت شرکت معصومی با پایین ترین قیمت حدود ۲.۵ میلیون را خریداری کنید و هزینه اضافی را نیز نپردازید.
۲- اگر قصد خرید یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت مناسب و قیمت مناسب را دارید در حدود قیمت ۳.۵ الی ۴ میلیون تومان، یکی از برندها با کیفیت مونتاژ ایران را انتخاب کنید مانند: TANKPAC, VIOLET, CRYSTAL ،CORODEX.
۳- اگر به دنبال بهترین ها هستید و نمی خواهید ریسک کنید و از قیمت ۶ میلیون به بالا میتوانید هزینه کنید، هر کدام از دستگاهای واراداتی که قید شده است را انتخاب کنید.
اگر کسی ادعا کرد دستگاه تصفیه آب آمریکایی یا کانادایی و… یا تحت لیسانس آمریکا یا کانادا و…. دارد، مطمئن باشید ادعایی دروغ است.
امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.