چه مدل مویی به صورت‌تان می‌آید؟

هیچکس نمی‌تواند منکر تاثیر مو بر زیبایی افراد شود. چنانچه شما موهای خوش‌حالتی دارید، انتخاب یک مدل موی مردانه مناسب می‌تواند زیبایی موها و چهره شما را دوچندان نماید. این موضوع در مورد بانوان و آقایان هر دو صدق می‌کند؛ زیرا با داشتن موهایی پر و خوش حالت می‌توانند بر زیبایی چهره خود افزوده و جذابیت بیشتری پیدا کنند. ما در این مطلب سعی داریم ضمن بررسی انواع چهره ها و ساختاری که دارند، به معرفی انواع مدل مو مردانه پرداخته و چند نوع مدل موی پسرانه را نیز به شما معرفی کنیم.

اهمیت موهای خوش فرم در زیبایی چهره

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید فارغ از ساختار بدنی، اندام و یا خوش‌پوشی، آقایانی که به نظافت شخصی خود اهمیت می‌دهند و تلاش می‌کنند مو و ریش‌های مرتب داشته باشند و بدن‌شان خوشبو باشد، می‌توانند افراد را به خود جذب نمایند؛ زیرا این امر علاوه بر کمک کردن به برقراری ارتباط اجتماعی بهتر و تاثیرگذار با دیگران، به آقایانی که متاهل هستند کمک می‌کند تا رابطه زناشویی موفق‌تری داشته باشند.

فارغ از این‌که جنسیت ما چه باشد، مو و انواع مدل‌های آن یکی از موارد مهم در داشتن چهره زیبا به شمار می‌آید. آقایی را تصور کنید که به علل مختلف موهای خود را از دست داده و دچار طاسی شده است. با استفاده از پروتزهای مو که امروزه به شکل بسیار طبیعی تولید شده و در بازار موجودند، می‌تواند چهره دیگری پیدا نماید به طوری‌که شما به سختی بتوانید او را بشناسید. رنگ مو نیز از فاکتورهای مهم در زیبایی فرد به شمار می‌آید؛ به‌عنوان مثال افرادی که زودتر از موعد و در سنین جوانی موهای‌شان سفید می‌شود، نسبت به همسالان خود پیرتر نشان داده می‌شوند. هرچند که موی سفید نیز اگر خوش حالت باشد و مدل موی مناسبی برای اصلاح آن در نظر گرفته شود، زیبایی خاصی پیدا خواهد کرد.

بنابراین شما آقایان گرامی اگر می‌خواهید که موهای سالم، پُر و خوش حالتی داشته باشید، رسیدگی به آن‌ها اولین شرط است. بسیاری از افراد هنگامی که دچار ریزش مو می‌شوند آن را سرسری نگرفته و به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند تا با استفاده از درمان‌های دارویی و استفاده از ویتامین‌ها و موادغذایی مناسب بتوانند موهای از دست رفته را بازیابی نمایند. نکته مهم دیگر این که آقایان می‌توانند با انتخاب یک آرایشگر توانا که بتواند متناسب با ساختار چهره‌شان مدل موی مردانه مناسبی را در نظر بگیرد، بر زیبایی چهره‌شان افزوده خواهد شد؛ زیرا در حال حاضر انواع مدل مو مردانه و پسرانه وجود دارد. اما نکته اصلی اینجاست که نباید اصرار بورزید تا مدل مویی برای شما استفاده شود که هیچ سنخیت و تناسبی با چهره شما نداشته باشد؛ زیرا در این صورت نه تنها موها و چهره شما زیبایی نخواهند داشت، بلکه پاسخ عکس از واکنش دیگران دریافت خواهید کرد. ما در ادامه به بررسی انواع چهره و مدل موی مردانه که متناسب با آن خواهد بود خواهیم پرداخت.

انواع مدل چهره

انواع مدل چهره

آقایان نیز مانند خانم‌ها دارای فرم صورت‌های استانداردی مانند بیضی، مربعی، گرد، الماسی، مثلثی و مستطیلی هستند که البته در بانوان ساختار نوع صورت کمی متفاوت است؛ یعنی خانم‌ها از مدل‌های چهره بیشتری برخوردارند. اما چون بحث ما در این مطلب معرفی مدل موی مردانه و همچنین مدل مو پسرانه است، بهتر است آقایان در سنین مختلف آشنایی بیشتری با نوع چهره خود داشته باشند؛ به این ترتیب بهتر می‌توانند مدل موی مردانه مناسب را انتخاب نمایند. ما در ادامه به چند روش تشخیص نوع صورت اشاره خواهیم کرد.

  •  در این روش بهتر است اگر موهای بلندی دارید، آن را به سمت عقب شانه کرده و یا ببندید. به طورکامل روبه‌روی یک آینه بایستید و با استفاده از یک ماژیک و یا مداد ابرو یا حتی رژلب صورت خود را روی آینه بکشید. این امر به شما کمک می‌کند تا بتوانید تشخیص دهید صورت شما گرد است یا مستطیلی و یا غیره است.
  •  این روش نسبت به روش قبلی، کمی علمی‌‎تر و البته دقیق‎تر است. در این روش ابتدا طول چانه، طول پیشانی و فاصله یک گونه تا گونه دیگر را از کناره گوش‌ها با متر اندازه بگیرید و میانگین آن‌ها را استخراج نمایید. سپس متر را بر قسمتی که مو روی پیشانی رفته است گذاشته و تا انتهای چانه پایین آورده و اندازه آن را مشخص نمایید. با این روش اندازه‌گیری مشخصات صورت شما به شکل زیر نشان داده خواهد شد.
  •  اگر طول صورت شما با میانگینی که در اندازه‌گیری اول به دست آوردید یکسان بود، صورت شما گرد محسوب می‌شود.
  •  چنانچه طول صورت از میانگینی که به دست آوردید ۱.۵ برابر بیشتر بود، صورت شما بیضی محسوب می‌شود.
  •  حال اگر طول صورت شما با میانگینی که به دست آوردید از ۱.۵ برابر هم بیشتر بود، صورت شما کشیده است.
  •  اگر شما چانه پهنی دارید، اما طول چهره شما با میانگینی که به دست آوردید یکسان است، صورت شما مربعی است.
  •  افرادی که گونه‌های پهنی دارند دارای چهره ذوزنقه‌ای هستند.
  •  چهره مثلثی هم مربوط به افرادی می‌شود که دارای چانه و فکی پهن‌تر از پیشانی‌شان هستند.

معرفی چند مدل موی پسرانه و مردانه مناسب حالت چهره

مدل موی پسرانه

  • چهره گرد: برای انتخاب یک مدل موی مردانه مناسب به شما پیشنهاد می‌کنیم کناره‌های موها را کوتاه کنید و اجازه دهید موهای بخش وسط سر بلندتر مانده و آن را به سمت بالا شکل دهید تا صورت زاویه پیدا نماید. دیگر آن که می‌توانید فرق سر باز کنید؛ اما نه از وسط بلکه این فرق را از کمی کنارتر باز کنید تا به چهره شما زاویه بدهد.
  • چهره بیضی: نکته مهم در مورد چهره بیضی آن است که هر مدل مویی برای آن مناسب است؛ بنابراین می‌توانید مدل موی مردانه کوییف را انتخاب کنید که قسمت انتهایی به سمت جلو و موهای بخش جلویی به‌ سمت عقب کوتاه و شانه می‌شوند. برای صورت بیضی موی تراشیده و یا کاملا کوتاه نیز مناسب است.
  • چهره مستطیل: مدل مو پسرانه و یا مردانه‌ای را برای این نوع صورت انتخاب کنید که از کشیدگی صورت شما بکاهد. یعنی از حجم دادن به موها به سمت بالا پرهیز کنید. استفاده از مدل مویی با فرق کج برای این نوع صورت است بهتر است. اگر مایلید موهای بلندی داشته باشید شانه کردن آن‌ها به سمت عقب به جذابیت چهره شما خواهد افزود.
  • صورت مربع: در انتخاب مدل مو مردانه برای این صورت می‌توانید از مدل موی حجیم هم استفاده کنید و یا کناره‌های مو را به سمت عقب شانه بزنید. مدل موی مردانه آندِرکات نیز برای این نوع مو مناسب می‌باشد؛ زیرا کنار، پایین و زیر مو‌ها کوتاه می‌گردند و قسمت بالای موی سر تقریبا بلند بوده و حجم داده می‌شود. اگر صورت مربعی دارید حتما این مدل مو را یک‌بار انتخاب کنید.
  • مدل موی ماهوتی Crew Cut  

مدل موی ماهوتیCrew Cut  

این مدل موی مردانه به خلبانی هم معروف است و در قسمت جلو بلندتر بوده و در قسمت کناره‌ها و پشت کوتاه‌تر می‌شود. این مدل را می‌توان با تغییراتی جزئی نیز همراه کرد.

  • مدل موی سزار Caesar

این مدل موی پسرانه از موهای سزار الهام گرفته شده و دارای چتری کوتاهی می‌باشد و کوتاه کردن موها به صورتی است که می‌تواند موها را ضخیم‌تر و یا پرحجم‌تر نشان دهد.

  • مدل موی خوشه‌ای Textured Crop

این مدل مو پسرانه به فرانسوی هم معروف است که روش کوتاهی و کات آن می‌تواند به صورت‌های مختلفی اجرا شود. برای این‌که بتوانید مدل موهای متنوعی را متناسب با حالت چهره خود پیدا کنید و از آرایشگرتان بخواهید روی موهای شما پیاده نماید، پیشنهاد می‌کنیم سری به وب سایت بنکوی https://benkoy.com/ بزنید. در وبلاگ این سایت علاوه بر انتخاب مدل موی مردانه مناسب، در مورد مدل های ریش، سبیل و … می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را به دست آورید. همچنین بر روی اولین لینک منبع زیر که مربوط به سایت بنکوی می باشد کلیک کنید تا ده ها مدل  موی مردانه متنوع و جذاب را مشاهده نمایید.

مدل موی خوشه‌ای Textured Crop

منبع:

https://benkoy.com/blog/post/types-of-hairstyle-for-men

https://www.thetrendspotter.net/popular-mens-haircuts/

https://menshaircuts.com/best-haircuts-for-men/

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.