هزینه جراحی ستون فقرات در تهران

هزینه جراحی ستون فقرات چقدر است؟ این سوال زمانی برای شما ایجاد می شود که با مراجعه به پزشک و انجام درمان های متعدد به این نتیجه رسیده باشید که تنها گزینه شما برای درمان مشکلات ستون فقرات جراحی می باشد.

در این خصوص باید بیان کنیم که میزان هزینه وابسته به عوامل متعدد بسیاری می باشد که شما باید با در نظر گرفتن تمامی آن ها هزینه نهایی را مشخص کنید؛ در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل تمامی این نکات را برای شما بیان کنیم تا با آگاهی بیشتری به دنبال جراحی باشید.

بنابراین اگر تنها گزینه درمانی شما جراحی می باشد، توصیه می کمیک حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

درد دیسک کمر

جراحی دیسک کمر برای چه افرادی لازم است؟

در ابتدا بیایید بررسی کنیم که چه کسانی ملزم به جراحی هستند و نمی توانند از سایر روش های درمانی استفاده کنند. دیسک کمر جزو آسیب هایی می باشد که روش های درمانی متنوعی برای آن وجود دارد، از روش های خانگی و غیر تهاجمی گرفته تا تزریق های مختلف و در آخر جراحی.

عموما در ابتدا پزشکان روش های غیر جراحی را به بیمار پیشنهاد می کنند، اما اگر این روش ها نتیجه بخش نباشند و نتوانند درد بیمار را کم کنند، جراحی راه حل باقی مانده می باشد، به صورت کلی در موارد زیر انجام جراحی لازم است:

میزان درد تا حدی زیاد باشد که فرد نتواند کارهای روزانه خود را به درستی انجام دهد.

فرد بیمار قادر نخواهد بود روده و یا مثانه خود را کنترل کند.

توانایی راه رفتن ضعیف شود و حتی نتوانید تعادل خود را حفظ کنید.

پارگی در ناحیه دیسک، باعث فشار به روی اعصاب و نخاع شود و باعث شود تا فرد دچار ضعف و بی حسی در اندام های حرکتی شود.

در صورتی که هر یک علائم بالا در شما وجود داشته باشید، به این معناست که تنها گزینه درمانی باقی مانده جراحی می باشد و از این طریق می توانید نسبت به درمان اقدام کنید.

آشنایی با انواع جراحی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات

برای اینکه بدانید هزینه جراحی ستون فقرات به چه صورت است، لازم است که در ابتدا با انواع جراحی دیسک کمر آشنا شوید، زیرا مسلما تمامی این روش ها دارای هزینه یکسان نمی باشند و دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند، بنابراین شما باید در ابتدا متوجه شوید که روش جراحیتان کدام است.

جراحی لامینکتومی

در این روش برشی موچک بر روی کمر بیمار داده می باشد تا از این طریق بتوان زائده خلفی استخوان احاطه کننده کانال نخاعی و لیگامان زرد ریشه عصبی را مشاهده کرد. سپس ریشه های عصبی کنار گذاشته می شود و قسمت در رفته از دیسک خارج می شود. پز از عکس برداری و اطمینان از آزاد شدن ریشه های عصبی سطح پوست دوخته می شود.

جراحی میکروسکوپی

برای این روش برش کوچک تری ایجاد می شود و جراح روند کار را به کمک میکروسکوپ انجام می شود، مجددا دیسک دارای آسیب خارج می شود و ریشه های عصبی آزاد می شود. با توجه به اینکه از میکروسکوپ استفاده می شود میزان دقت بیشتر است و استخوان کمتری برداشته می شود.

مزیت استفاده از این روش دقت بالا است، در نتیجه آسیب کمتری به استخوان و ریشه های عصبی وارد می شود و بیمار دوران نقاهت کوتاه تری خواهد داشت.

جراحی آندوسکوپی

در این روش میزان برش بسیار کوچک است و به موازات خط کمر  انجام می شود. سپس قطعه آندوسکوپ وارد می شود و به کمک آن بخش آسیب دیده از دیسک خارج می شود.

طی این روند جراح دید بسیار کمتری دارد و برای تخلیه دیسک های شدید گزینه مناسبی نمی باشد؛ تنها مزایا آن برش کوچک و دوران نقاهت کوتاه تر است.

جراحی بسته ستون فقرات

در جراحی بسته از دستگاهی به نام دکمپرسور که شبیه به سوزن ظریف است استفاده می شود، در ابتدا سطح پوست بی حس می شود و سپس دستگاه به داخل فرستاده می شود و از طریق یک میکروموتور دیسک خرد شده از راه یک لوله از بدن خارج می شود. نوکلئوتومی با استفاده زا دستگاه نوکلئوتوم که دارای لوله نازکی است وارد قسمت میانی شده و با فشار آب ، دیسک خرد شده را از بدن خارج می نماید.

هزینه جراحی ستون فقرات چقدر است؟

هزینه جراحی ستون فقرات

اما میرسیم به سوال اصلی، شما برای کمر درد خود نزد پزشک مراجعه کردید و پس از طی شدن جریان های مختلف در آخر یکی از روش های جراحی بالا به شما توصیه شده است.

در ابتدا بیان کردیم که در میزان هزینه شما فاکتور های مختلفی تاثیر گذارند، به همین دلیل شما باید مطابق با آن ها پیش بروید، در ادامه شما را با عوامل تاثیر گذار آشنا می کنیم؛ در انتها با توجه به آن ها می توانید هزینه خود را مشخص کنید.

عوامل تاثیر گزار بر روی هزینه جراحی ستون فقرات

درمان دیسک کمر

دستمزد جراح

یکی از اصلی ترین فاکتور هایی که میزان هزینه جراحی ستون فقرات را مشخص می کند، دستمزد جراح می باشد، طبیعتا هرچه قدر تجربه جراح بیشتر باشد هزینه بیشتری از شما دریافت خواهد کرد و بلعکس پزشکان تازه کار هزینه کمتری دارند. توجه داشته باشید که در صورتی که پزشک ماهری انتخاب نکنید ممکن است بعد از عمل دچار بازگشت دیسک کمر شوید.

محل جراحی

این که شما در بیمارستان دولتی این جراحی را انجام دهید و یا بیمارستان های خصوصی بسیار در میزان هزینه ای که باید پرداخت کنید اثر دارد. قطعا مراکز خصوص هزینه بیشتری دارند و در بیمارستان های دولتی می توانید با هزینه ای بسیار اندک این حراحی را انجام دهید.

توصیه ما این است که در ابتدا در خصوص جراح آن مرکز تحقیقات لازم را انجام دهید و هزینه را فدای عمل خود نکنید.

میزان و شدت آسیب دیدگی

از موارد مهم دیگری که در میزان هزینه تاثیر دارند میتوان به شدت آسیب دیدگی شما اشاره کرد. هرچه قدر عمل دیسک شما سخت تر باشد زمان بیشتری برای جراحی احتیاج دارد و این گونه میزان هزینه پرداختی افزایش پیدا می کند.

اما در عمل های ساده که شدت آسیب پایین است این گونه نیست و هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. البته گاهی ممکن است برخی از آسیب ها حین جراحی مشخص شود و این گونه پزشک پس از جراحی از شما هزینه بیشتری درخواست می کند.

نوع بیمه

اگر شما بیمه تکمیلی داشته باشید می توانید جراحی خود را مراکز طرف قرارداد با بیمه انجام دهید و این گونه بخشی از هزینه های پرداختی جبران می شود؛ البته با توجه ب قوامین بیمه می توانید در مرکز مورد نظر خود نیز جراحی را انجام دهید و در انتها با ارائه مدارک لازم مقداری از هزینه های پرداختی را دریافت کنید.

در این خصوص باید از مراکز بیمه ای که دارید سوال کنید تا با علم بیشتری جراحی خود را انتخاب کنید.

بنابراین با توجه به صحبت های بالا ما نمی توانیم به صورت کامل هزینه را مشخص کنیم، زیرا عوامل مختلفی در میزان هزینه تاثیر دارند، برخی دیگر از آن ها شامل:

  • هزینه ی تشخیص بیماری
  • هزینه دارو های تجویز شده توسط پزشک
  • هزینه ی ویزیت پزشک
  • هزینه ی آزمایش های قبل و بعد از عمل
  • دستمزد دستیاران جراح
  • تجهیزات مورد استفاده در اتاق عمل
  • هزینه های جانبی بیمارستان نظیر لباس و روتختی
  • روش درمانی انتخاب شده
  • هزینه مراقبت های پس از عمل
  • نوع ملیت شما
  • و …

کلام آخر

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با هزینه جراحی ستون فقرات آشنا نماییم.

منبع: کلینیک خانه درد

5/5 - (20 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. مهناز می‌گوید

    من عمل دیسک کمرمو تو کلینیک خانه درد انجام دادم با بیمه خیلی هزینش کم بود

  2. رضا زاده می‌گوید

    واسه جراحی مهمی مثل ست.ن فقرات و. دیسک کمر از هزینه نترسین و پیش یه دکتر خوب برید . من نزد دکتر محمد زارعی در کلینیک خانه درد عمل کردم و با پوشش بیمه هزینش خیلی کم شد و بسیار نتیجه بخش بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.