انتخاب آتلیه کودک مناسب برای کودکان

بدون شک تولد فرزندان شما شیرین ترین لحظه زندگی شما خواهد بود و پس از آن هم کودک شما به مهم ترین شخص زندگی شما تبدیل می شود. بنابر این طبیعی است که به فکر ثبت لحظات شیرین رشد کودک خود باشید تا بعد ها بتوانید خاطرات را مرور کنید. آتلیه کودک محلی مناسب برای عکاسی حرفه ای از کودکان می باشد که وب سایت شهر ۲۴ به شما در انتخاب آتلیه مناسب کمک می کند.

ویژگی های آتلیه کودک مناسب

اکنون که با اهمیت انتخاب یک آتلیه حرفه ای آشنا شدید، وقت آن فرا رسیده که با ویژگی های این دست از آتلیه ها آشنا شوید تا بتوانید انتخابی صحیح انجام دهید که پشیمانی ایجاد نکند:

  • نمونه کار های عکاس
  • قیمت عکاسی
  • اطلاعات ابتدایی
  • تجهیزات آتلیه
  • قوانین محل عکاسی
  • لباس مناسب کودک
  • رفتار کارکنان
  • توجه به خواب و تغذیه کودک
  • شاد بودن محیط عکاسی
  • اخلاق عکاس

نمونه کار های عکاس

پیش از هر گونه اقدامی، از عکاس آن محل درخواست نمایید تا چند نمونه از کار های قبلی خود را به شما نشان دهد و یا صفحه اینستاگرامی آن ها را بررسی نمایید. بهترین راه برای اطلاع از وجود عکاس حرفه ای و تجهیزات حرفه ای در یک آتلیه همین روش برسی نمونه کار ها می باشد.

توجه به قیمت عکاسی

اگر از من بپرسید هرگز در مورد عکاسی کودک خود نباید به فکر صرفه جویی در هزینه ها باشید. دلیل من برای این حرف این است که کودک شما هرگز به ۲ سالگی خود باز نخواهد گشت و تنها یک بار زندگی در این سن را تجربه خواهد کرد پس نباید با مد نظر قرار دادن کاهش هزینه های عکاسی باعث افت کیفیت عکس های کودک دلبند خود شویم.

اطلاع از اصطلاحات عکاسی کودک

کسب اطلاعات ابتدایی در رابطه با عکاسی و آشنایی با اصطلاحات رایج در عکاسی کودک می توانید صحبت های تخصصی با عکاس آتلیه کودک انجام دهید تا از طریق پاسخ های دریافتی متوجه سطح و کیفیت کار عکاس شوید.

آتلیه عکاسی کودک

تجهیزات موجود در آتلیه

قطعا مهم ترین عامل در ثبت یک عکس مناسب، چیزی نیست جز تجهیزات حرفه ای موجود در محل عکاسی. آتلیه مناسب آتلیه ای است که به کمک تجهیزات خود بتواند نور را تنطیم نماید و با کمک لنز های قوی دوربین بتواند کوچک ترین جزئیات موجود در صحنه را عکس برداری کند.

با قوانین محل عکاسی آشنا گردید

هر محلی دارای قوانین خاص خود می باشد که آتلیه های عکاسی کودک هم از این قاعده مستثنا نیستند. بنابر این در ابتدا سعی کنید تا در مورد قوانین از کارکنان آتلیه پرس و جو نمایید تا بعد ها مشکلی پیش نیاید.

برخی از این قوانین شامل محدودیت های به همراه داشتن خوراکی و اسباب بازی می باشد که بعضا ممنوع گردیده است.

لباس مناسب برای عکس برداری از کودک

اگر چه پوشاندن لباس های شیک و جذاب برای کودکان به زیبا تر شدن عکس ها کمک می کند، اما به علت طولانی شدن احتمالی روند عکس برداری بهتر است که برای کودک خود لباس راحت به همراه داشته باشید. معمولا آتلیه های کودک چند دست لباس راحتی کودک دارند که می توانید از آن ها هم استفاده نمایید.

رفتار مناسب با کودک در هنگام عکاسی

اگر فرزند شما با صدا در آوردن یا شکلک در آوردن شما می خندد دلیل نمی شود که این رفتار شما صحیح است. در صورت تکرار این حرکات قطعا با پرخاشگری و بد خلقی کودک مواجه خواهید شد.

برای نگه داشتن خنده بر لبان کودک خود سعی کنید از کارکنان با تجربه آتلیه کودک کمک بگیرید که آموزش هایی در این رابطه دیده اند.

توجه به خواب و تغذیه کودک

نداشتن خواب و تغذیه مناسب باعث به دردسر افتادن شما در روند عکاسی خواهد شد و شما را مجبور به شیردهی مجدد و خواب کودک در آتلیه خواهد کرد که ممکن است ساعت ها عکس برداری را به تاخیر بیندازد و پس از آن هم به دلیل خستگی و کلافگی ژست های زیبایی نداشته باشد.

آتلیه با رنگ های شاد در اولویت است

آتلیه عکاسی کودک، با تکرار این اسم و توجه به ارتباط کودک و آتلیه قطعا اولین چیزی که به ذهن هر شخصی می رسد این است که محیطی کودکانه برای کودک مهیا شود تا احساس خستگی نکند. بنابر این استفاده از رنگ ها و دکوری ها و اسباب بازی های شاد و رنگی در محل عکاسی کودک به با حوصله تر شدن فرزندتان و همچنین بالا تر رفتن کیفیت عکس کمک بزرگی می کند.آتلیه کودک در تهران از جمله مراکزی دارد که در رعایت این زمینه بسیار تلاشگر و ماهر هستند و حتی گفتته شده متخصصانی در این زمینه دارند.

عکاس متخصص ارتباط با کودکان باشد

یک عکاس حرفه ای کودک در مرحله اول باید اخلاق خوبی داشته باشد. کودکان با عکاسی که اخم کرده و دائما بر سر کودک داد و فریاد می زند ارتباط خوبی برقرار نمی کنند و دائم لج بازی خواهند کرد.

رنگ لباس عکاس باید شاد باشد زیرا استفاده از رنگ های تیره در لباس، لبخند را از چهره ما بزرگتر ها هم محو می کند کودکان که جای خود دارند.

البته فراموش نکنید که نقش والدین کودک در شاد کردن فرزندشان در محیط آتلیه کودک هم غیر قابل انکار است.

5/5 - (6 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. نفیسه آبرودی می‌گوید

    واقعا یکی از مقالات بسیار خوب و کاربردی زیبا شهر هست.
    ممنونم ازتون

  2. علیرضا توکلی می‌گوید

    خوب بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.