چطور با کمک آب، جذابیت بیشتری به حیاط خود بدهید

یک لحظه تصور کنید؛ در حالی که آفتاب غروب می‌کند، پشت در سالن خود نشسته اید. صدایی نیست جز آب که از آبشار شما می‌ریزد. ایجاد این فضای عالی ساده تر از چیزی است که فکر می‌کنید، و نیازی به شکستن بانک نیست.

ما در ایران پانا، طیف وسیعی از انتخاب‌ها درمورد خرید آبنما برای فضای باز را ارائه می‌دهیم. ما طرح‌های متنوع از مدرن تا عجیب و غریب، و آنچه که برای افزودن حرکت و آرامش به حیاطتان نیاز دارید را در اختیار داریم. هنگام خرید، در مورد خدمات نصب و راه‌اندازی از ما سوال کنید تا تجربه‌ای بدون دردسر داشته باشید.

آیا می‌خواهید یک عنصر منحصر به فرد به حیاط خود اضافه کنید؟ آبنماها بسیار محبوب شده اند، نگهداری از آن‌ها آسان است و حیاط شما هر اندازه‌ای باشد، گزینه‌ای برای خرید وجود دارد.

اگر عاشق گذراندن وقت در حیاط خلوت خود هستید، در اینجا چند ایده‌ی جذاب وجود دارد.

آبنماها

بهترین چیز مورد آبنماهای حیاط خلوت این است که آن‌ها در انواع اشکال و اندازه‌های متفاوت عرضه می‌شوند. می‌توانید گلدان‌های قدیمی را بازیافت کنید تا یک آبنمای ساده و در عین حال زیبا ایجاد کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گلدان، پمپ، حوضچه و لوله‌ی قابل انعطاف است.

آبنمای حیاط خلوط

آبنمای موزیکال

نیازی نیست خود را به طرح‌های معمولی محدود کنید. اگر به دنبال یک آبنمای جاه‌طلبانه‌تر هستید، می‌توانید یک آبنمای خانگی موزیکال ایجاد کنید و یک نقطه‌ی کانونی زیبا برای حیاط خود خواهید داشت.

آبنماهای حیاط خلوت می‌توانند قطعات ساده‌ای باشند که محوطه‌سازی شما را تکمیل می‌کنند یا قطعات بزرگتری که نقطه‌ی کانونی حیاط شما هستند. آبنمایی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه و سبک شما باشد.

آب روان آبنما، علاوه بر فواید زیبایی شناختی می‌تواند فواید روانی نیز داشته باشد. صدای آب مدت‌ها است که در مدیتیشن استفاده می‌شود. استراحت در حیاط خلوت در کنار آبنما، آرامشی فوق‌العاده را فراهم می‌کند که ممکن است پس از یک روز طولانی به آن نیاز داشته باشید.

آبنمای پیش‌ساخته‌ی پرتابل

برای کسانی که به دنبال چیزی مجلل و درعین حال کم‌هزینه‌تر از یک پروژه‌ی کامل آبنما هستند، آبنمای پرتابل ممکن است مناسب باشد. یک منطقه‌ی همسطح و دارای زهکشی خوب با تعداد کمی درخت در اطراف را انتخاب کنید. خبر خوب این است که درزمان تنظیم این متن، احداث حوض در ایران نیاز به کسب مجوز از شهرداری ندارد.

آبنماهای پرتابل به صورت یک محصول در کارگاه تولید می‌شوند و به شکل آماده فروخته می‌شوند. برای نصب و راه‌اندازی این آبنماها نیاز به کمک یک تاسیسات‌کار خواهید داشت.

آبشار

با استفاده از یک نازل پرده آب، می‌توانید یک آبشار مصنوعی در حیاط خود ایجاد کنید و از تماشای ریزش آب و گوش دادن به صدای آن لذت ببرید و اجازه دهید استرس شما را از بین ببرد.

فضای آبی

ماهی را به حوض خود اضافه می‌کنید؟ انواع مختلفی وجود دارد که می‌توانند در حوضچه‌های حیاط خلوت شنا کنند، بنابراین تحقیق کنید و آن‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای حیاط خلوت ایده آل شما مناسب هستند. چه پر از ماهی باشد و چه نباشد، داشتن یک برکه می‌تواند حیات وحش محلی مانند پرندگان، قورباغه‌ها، پروانه‌ها و سنجاقک‌ها را جذب کند.

واژه‌ی فضای سبز را حتما بسیار بیشتر از فضای آبی شنیده اید اما برخی تحقیقات نشان داده فضای آبی، می‌تواند اثرات مثبت مشابهی (و حتی بیشتری) بر روان ما داشته باشد. کاهش استرس و فشار خون برخی از فواید فضاهای آبی برای سلامت ما است.

هنگام انتخاب گیاهان برای قرار دادن در کنار آبنمای خود، مطمئن شوید که فقط گیاهان بومی را انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر تصمیم به قرار دادن ماهی در حوضچه‌ی خود دارید، مطمئن شوید که گیاهان شما غیرسمی اند و منبع غذایی طبیعی برای شناگران هستند.

اگر فضای کوچکتری دارید، می‌توانید ظرف یا حوض کوچکتری را در نظر بگیرید. اما اگر فضا دارید، یک فضای آبی قابل توجه‌تر، یک نقطه‌ی کانونی بی‌نظیر برای حیاط شما و راهی عالی برای غوطه‌ور شدن در طبیعت است.

در پایان

افزودنی‌های آبی مانند آبشار یا فواره، افزودنی‌هایی عالی برای باغ یا حیاط خلوت هستند. اگر مطمئن نیستید که یک آبنمای سنتی برای شما مناسب است یا خیر، جایگزین‌های زیادی وجود دارد. ایجاد یک آبشار می‌تواند یک گزینه‌ی خیره کننده برای آوردن اتمسفر طبیعت به حیاط خلوت باشد. برای شخصی‌سازی، چیدن تزئیناتی مانند تخته سنگ‌ها و گیاهان در اطراف آبنما را در نظر بگیرید.

اگر مشتاق هستید درمورد قیمت و نحوه‌ی اجرای آبنما برای باغ، ویلا و حیاط خانه بیشتر بدانید، به وب سایت ایران فانا مراجعه کنید.

https://iranfana.com

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.