معرفی انواع هیلتی برای کرایه هیلتی

در صنایع عمرانی، به‌ویژه در صنعت ساختمان‌سازی به دلایل متنوعی نیاز به تخریب بتن پیدا می‌کنیم. نیاز به تخریب ناشی از فرسودگی بتن شامل یخ‌زدگی و یا ذوب مداوم آب درون بتن هست و یا ناشی از تغییرات نقشه مهندسی بوده که اهمیت تخریب بتن را برای عوامل اجرایی مهم خواهد ساخت.

به‌منظور تخریب بتن و سازه‌های بتنی با هر مقاومتی لازم است تا از ابزار بهینه تخریب بتن استفاده شود. یکی از شناخته‌ترین ابزار جهت تخریب بتن در بازار ابزار تخریب برند هیلتی است. با وجود کیفیت بالای این ابزار بسیاری از کارفرمایان و عوامل اجرایی به دلیل قیمت بالای آن اجاره هیلتی را انتخاب می کنند.

هیلیتی

معرفی هیلتی

دستگاه هیلتی یکی از معروف‌ترین ابزار جهت عملیات تخریب است. این ابزار در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین انرژی به تخریب کمک می‌کند. برند هیلتی با داشتن ابزار متنوعی جهت تخریب سازه‌های با درجه مقاومتی مختلف از پیشروترین ابزار جهت تخریب در صنایع عمرانی به‌حساب می‌آید.

این برند از چنان شهرتی برخوردار است که صاحبان این ابزار جهت کار در پروژه‌های مختلف ابزار خود را اجاره داده و اجاره هیلتی از جمله مشاغل پردرآمد در صنعت ساختمان‌سازی و صنایع عمرانی محسوب می‌شود. شرکت شناخته شده هیلتی در سال ۱۹۴۱ تأسیس و به‌مرورزمان شهرتی جهانی پیدا کرد.

برند هیلتی اگرچه در سیستم‌های تخریب و سوراخ‌کاری در دنیا و به‌ویژه در ایران شناخته شده است اما در حوزه‌های دیگری چون اندازه‌گیری، برش و سوراخ‌کاری، انکرها، میخکوب‌ها، آتش‌بندها، سیستم‌های تأسیساتی و … فعالیت می‌کند.

نحوه کار با هیلتی

اگر از میان حوزه‌های کاری برند هیلتی حوزه تخریب را در نظر بگیریم می‌توان گفت که این ابزار و اجاره هیلتی کار را برای کارفرمایان و عوامل اجرایی بسیار تسریع خواهد کرد.

در روش‌های قدیمی و سنتی تخریب از پتک و تیشه و مغار و یک کارگر جهت تخریب و ایجاد حفره در داخل سازه‌های بتنی استفاده می‌شد که این روش علاوه بر زمان‌بر بودن، قدرت زیادی را می‌طلبید و خطرات زیادی را برای اپراتور در بر داشت.

استفاده از هیلتی و اجاره هیلتی کار را برای کارفرمایان تسهیل کرده است. برای اینکه اپراتور بتواند دیواری بتنی را تخریب کند استفاده از هیلتی مناسب و انتخاب دستگاه و مته مناسب اهمیت فراوانی دارد. اپراتور برای تخریب می‌بایست نیرویی را به دستگاه وارد آورد تا سر مته روی سطح سر نخورد و عملیات تخریب به‌درستی صورت گیرد.

همچنین لازم است تا زاویه ۶۵ درجه‌ای نسبت با سطح و دستگاه هیلتی ایجاد کند تا عملیات تخریب دقیق‌تر صورت گیرد. استفاده از عوامل ایجاد ایمنی نظیر دستکش، عینک و کلاه ایمنی از جمله ملزومات کار با دستگاه هیلتی است.

انواع هیلتی موجود در بازار

انواع هیلیتی

اغلب انواع هیلتی با درنظرگرفتن وزن آن دسته‌بندی می‌شوند و کارفرمایان به‌منظور اجاره هیلتی لازم است تا به این عامل توجه ویژه‌ای کنند و باتوجه‌به شرایط و نیازشان به تخریب یا سوراخ‌کاری از دستگاه هیلتی مناسب استفاده کنند. انواع هیلتی موجود در بازار با درنظرگرفتن عامل وزن به دسته‌های ذیل تقسیم می‌شود:

  • هیلتی با چکش تخریب ۷ کیلویی: برای تخریب انواع کاشی و سرامیک
  • هیلتی با چکش تخریب ۱۰ کیلویی: برای تخریب بتن سبک و سرامیک کف
  • هیلتی با چکش تخریب ۱۶ کیلویی: برای تخریب پایه‌های بتنی
  • هیلتی با چکش تخریب ۳۰ کیلویی: برای تخریب سازه‌های بتنی با مقاومت بالا

اگرچه انواع هیلتی بسیار کارا هستند اما قیمت این برند نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار بالا است و اغلب کارفرمایان اجاره هیلتی را بر خرید آن ترجیح می‌دهند.

اما صاحبان این دستگاه یا کارفرمایانی که به اجاره هیلتی می‌پردازند همگی اذعان می‌دارند که این دستگاه کارایی بسیار بالایی داشته و قادر است تا حجم زیاد و سنگینی از کار را از دوش اپراتورها بردارد و سرعت انجام کار را تسریع بخشد.

مزایای اجاره هیلتی

باتوجه‌به قدرت ابزار هیلتی و دقت آن در تخریب اجاره هیلتی در صنایع ساختمانی بیش‌ازپیش رونق یافته است. بسیاری از کارفرمایان که استمراری در اجرای مکرر عملیات ساختمانی ندارند اجاره هیلتی را بر خرید آن ترجیح داده و از این طریق ضمن اینکه عملیات ساختمانی خود را به‌سرعت و دقت بالایی انجام می‌دهند در هزینه‌های تحمیلی بر پروژه صرفه‌جویی می‌کنند.

کارفرمایان با اجاره هیلتی و پولی که از عدم خرید این ابزار ذخیره می‌کنند قادر خواهند بود تا ابزار و ماشین‌آلات متنوع دیگری را اجاره کرده و به کار گیرند.

همچنین کارفرمایان با اجاره هیلتی دیگر نگران هزینه‌های تعمیرات و نگهداری این دستگاه گران‌قیمت نخواهند بود. البته اجاره ابزارآلاتی نظیر هیلتی معایبی نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها احتمال خراب‌شدن دستگاه و تحمیل هزینه‌های تعمیرات بر کارفرما است.

البته با ایجاد قراردادی مناسب با اجاره دهنده دستگاه و ماشین‌آلات و استفاده از نفرات خبره و باتجربه در عقد قرارداد می‌توان احتمال چنین مواردی را به حداقل ممکن تقلیل داد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.