چگونه یک آرایش ساده اما زیبا داشته باشیم؟

در سال های اخیر دنیای مد و فشن دچار تغییرات فراوانی شده است و این امر موجب گردیده تا بسیاری از سبک ها به سمت سادگی متمایل شوند. بر این اساس سبک های آرایشی نیز دچار تغییرات قابل ملاحظه ای شدند، به طوری در حال حاضر آرایش های غلیظ همانند گذشته مد نیستند و آرایش های طبیعی و به اصطلاح نچرال و لایت جای آنها را گرفته اند. شاید یکی از دلایل تمایل افراد به آرایش های لایت حتی برای میهمانی ها و عروسی ها این است که از یک سو این سبک آرایش هیچ گاه قدیمی نمی شود و از سوی دیگر برای کلیه مکان ها مناسب است.

به طور کلی مراحل انجام یک آرایش لایت یا ساده به صورت زیر است:

گام اول: پاکسازی پوست
در مرحله اول و پیش از انجام هر کاری، باید پوست شما تمیز و عاری از هر گونه آلودگی و آرایش باشد. بنابراین ابتدا باید پوست خود را با پاک کننده مناسب نوع پوست تان تمیز کنید تا مواد آرایشی به صورت کامل از روی صورت پاک شود.

گام دوم: استفاده از مرطوب کننده
توصیه می شود که پس از تمیز شدن پوست، حتما از یک مرطوب کننده صورت استفاده کنید تا رطوبت کافی در اختیار پوست قرار گیرد. البته توجه داشته باشید که مرطوب کننده شما حتما باید مناسب نوع پوست تان باشد.

گام سوم: استفاده از پرایمر
پیشنهاد می گردد که پیش از شروع آرایش، حتما از پرایمر استفاده نمایید؛ زیرا نه تنها به پوست رطوبت رسانی می کند و بافت آن را صاف و یکدست می سازد، بلکه ماندگاری آرایش را نیز افزایش می دهد. پرایمر ها هم به صورت بی رنگ و هم به صورت رنگی موجود هستند. بنابراین می توانید یک پرایمر باکیفیت با توجه به ویژگی های مورد نظرتان انتخاب کنید. به طور مثال اگر پوست شما به دلایلی دارای قرمزی است، برای خنثی کردن آن می توانید در زیر آرایش خود از پرایمر سبز رنگ استفاده کنید.

آرایش ساده

گام چهارم: آرایش پوست
امروزه دیگر کرم پودرهای بیش از اندازه مات یا براق با پوشش دهی زیاد مد نیستند و به جای آنها کرم پودرهایی با جلوه طبیعی محبوب هستند. همچنین رنگ کرم پودر باید تا حد امکان به رنگ طبیعی پوست نزدیک باشد تا اختلاف رنگ ایجاد نکند. بنابراین پس از استفاده از پرایمر، مقدار اندکی کرم پودر را با استفاده از براش کرم پودر یا اسفنج آرایشی بر روی صورت خود پخش کنید. فراموش نکنید که برای آرایش لایت باید مقدار کرم پودری که استفاده می کنید اندک باشد تا پوست تان حالت طبیعی داشته باشد.

گام پنجم: استفاده از کانسیلر
برای محو کردن تیرگی های زیر چشم و یا لکه های صورت می توانید از کانسیلر استفاده نمایید. کانسیلرها هم به صورت مایع و هم جامد یا استیکی موجود هستند. با اینحال توصیه می شود که برای آرایش لایت از کانسیلرهای مایع با پوشش دهی کم یا متوسط استفاده کنید. این کانسیلرها سبک تر هستند و جلوه ای طبیعی به صورت می دهند.

برای این منظور در زیر چشم ها مقدار اندکی کانسیلر بزنید و آن را با انگشت، بلندر و یا براش مخصوص کانسیلر به خوبی محو کنید. توجه داشته باشید که برای آرایش لایت نباید کانسیلر را به مقدار زیاد و به حالت مثلثی زیر چشم های خود بزنید. بنابراین تنها کافی است که مقدار کمی از آن را در چند نقطه به زیر چشم های خود بزنید و آن را پخش کنید. اگر قصد دارید که از کانسیلر برای محو کردن لک های صورت یا جای جوش استفاده کنید، باید آن را به صورت نقطه ای بر روی محل مورد نظر خود بزنید و به آرامی پخش کنید.

گام ششم: آرایش ابرو
در آرایش سبک لایت نباید ابروها را پهن و غیر طبیعی آرایش کنید. برای این منظور تنها کافی است که داخل ابروها را با یک مداد یا سایه ابرو به صورت هاشور اندکی پر کنید به طوری که ابروها بیش از اندازه پر رنگ نشود. برای آرایش طبیعی ابروها می توانید از ریمل ابرو نیز استفاده کنید.

آرایش کردن ابرو

آموزش آرایش لایتگام هفتم: کانتور صورت
در آرایش لایت به جای تمرکز بر روی رژگونه، باید بر روی کانتور زدن صورت متمرکز شوید. با کانتور زدن صورت زوایای صورت به خوبی مشخص می شود، گونه ها برجسته می گردد و به چهره فرم داده می شود. البته باید توجه داشته باشید که کانتور زدن هر فرم صورت با دیگری متفاوت است و برای هر فرم یک مدل کانتور مشخص وجود دارد.

به طور کلی در این تکنیک قسمت هایی از صورت را که می بایست کوچک تر دیده شوند تیره تر می کنند و بخش هایی از آن را که نیاز است برجسته به نظر برسند، روشن تر از رنگ پوست صورت می نمایید. به عنوان مثال زیر گونه ها و بالای پیشانی باید تیره تر و روی تیغه بینی، روی پیشانی و چانه می بایست روشن تر شود تا فرم صورت زیباتر گردد. در نهایت باید خطوطی را که ایجاد نموده اید به خوبی محو کنید.

گام هشتم: آرایش گونه
با توجه به آنکه در این سبک آرایش تمرکز بر روی رژگونه نیست، بنابراین پس از کانتور زدن صورت باید از رژ گونه طبیعی استفاده کنید تا چهره با نشاط و سر زنده به نظر برسد. البته فراموش نکنید که رژگونه را به مقدار کم و بسیار سبک بر روی گونه ها بزنید. در نهایت نیز می توانید روی استخوان گونه ها و نوک بینی خود اندکی هایلایتر بزنید تا صورت تان جذاب تر و شاداب تر نشان داده شود.

گام نهم: آرایش چشم ها
در آرایش لایت، رنگ سایه باید ملایم باشد تا پس از استفاده در پشت پلک ها به خوبی محو شود و تنها هاله ای از رنگ مورد نظر مشخص باشد. پس از این کار می توانید به گوشه داخلی چشم های خود اندکی هایلایتر بزنید.

در آرایش لایت نباید خط چشم بیش از اندازه ضخیم، مشخص و دنباله دار باشد. در حقیقت در این سبک آرایش خط چشم باید به صورت فید و کاملا طبیعی کشیده شود. بنابراین یا خط چشمی بسیار نازک بکشید و یا با مداد چشم تنها قسمت های نزدیک به ریشه مژه ها را اندکی تیره کنید تا نگاه تان نافذ تر شود.

اکنون نوبت به زدن ریمل می رسد. برای این منظور باید از ریمل هایی استفاده کنید که مژه ها را بیش از اندازه پر نکنند تا حالت طبیعی آنها حفظ شود. ریمل را تنها یک بار به مژه ها بزنید؛ زیرا با این کار تنها رنگ و حالت مژه ها تغییر می کند و به چشم ها زیبایی طبیعی می بخشد.

گام دهم: آرایش لب ها
برای بزرگ نشان دادن لب ها توصیه می شود که هیچ گاه مداد لب را خارج از لب ها نکشید؛ زیرا این کار فرم طبیعی لب ها را از بین می برد و به چهره شما حالت مصنوعی می دهد. با توجه به آنکه امروزه رژ لب های کم رنگ و نود جایگزین رژ لب پر رنگ و غلیظ گذشته شده اند، برای داشتن یک آرایش لایت می توانید از رژ لب های تینت لب استفاده کنید. این رژ لب ها به لب های شما رنگی بسیار طبیعی و ملایم می دهد.

منبع: سایت سفیر

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.