آموزش شناخت آناتومی پوست و انواع آن برای پاکسازی پوست حرفه ای

سوال اینجاست که چقدر به ظاهر خود اهمیت می دهید و برای بهبود آن وقت می گذارید؟ همه ما می‌دانیم که بخش مهمی از ظاهر و زیبایی ما به سلامت پوست ما بستگی دارد. مانند سایر قسمت های بدن، پوست به مرور زمان فرسایش می یابد. البته، به محض ورود به دهه چهارم خود، نمی خواهید با چین و چروک مواجه شوید. البته پیری پوست نیز از عوارض پیری سن است و نمی توان از آن اجتناب کرد. اما با کمک اقداماتی مفید می توان این روند را کاهش داد. در این صفحه سعی شده است اطلاعاتی در مورد دانش مراقبت از پوست برای جوانسازی پوست و افزایش کیفیت آن تحلیل شود. تا انتهای این مطلب که از وب سایت دکتر فاطمه حبشی گردآوری شده است همراه باشید.

نوع پوست خود را بشناسید

نوع پوست شما چیست؟ برای اینکه بتوانید محصولات مناسب پوست خود را بسازید، ابتدا باید بدانید که چه نوع پوستی دارید. مهمترین عامل از نظر ظاهر پوست، ژنتیک است، اما عوامل محیطی، سبک زندگی و تغذیه بر آن تاثیر می گذارد. به طور کلی پوست انسان به پنج گروه تقسیم می شود که با شناخت علائم آن می توان نوع پوست آن را تشخیص داد. انواع پوست به شرح زیر است.

پوست چرب

اگر پوست شما همچنان درخشان است و منافذ باز دارد، قطعا پوست چرب دارید. پوست چرب می تواند ژنتیکی باشد یا ناشی از تغییرات هورمونی و ترشح آندروژن باشد. پوست های چرب اغلب از آکنه و جوش رنج می برند. علاوه بر این، آنها به معنای واقعی کلمه آرایش می خورند. مزیت این نوع پوست مقاومت آن در برابر چین و چروک نسبت به انواع دیگر است. مراقبت از پوست چرب شامل شستشوی ملایم و لایه برداری و استفاده از مرطوب‌کننده های مناسب بدون چربی است. علاوه بر موارد فوق، سعی کنید از تماس پوستی خودداری کنید. زیرا غدد را تحریک می کند و چربی بیشتری ترشح می کند.

پوست خشک

پوست خشک زودتر از سایر پوست ها سفت، خارش، لایه برداری و چین و چروک می شود. همچنین منافذ کوچکی دارند که به سختی دیده می شوند. این احساس خشکی و سفتی در تمام بدن احساس می شود. با فرا رسیدن فصول سرد، احتمال خشکی پوست و اگزما افزایش می یابد. اگر پوست خشکی دارید از استفاده از لوازم آرایشی حاوی الکل و معطر و همچنین صابون خودداری کنید. کرم های مرطوب‌کننده و نرم‌کننده های مخصوص می توانند به شما کمک کنند.

پوست مختلط

رایج ترین نوع پوست برای آقایان و خانم ها پوست مختلط است که شامل دو نوع چرب و خشک یا چرب و معمولی می باشد. افرادی که پوست مختلط دارند در بینی، چانه و پیشانی پوست چرب و در بقیه قسمت های صورت پوست خشک یا نرمال دارند. برای این افراد بهتر است از دو نوع کرم برای آبرسانی استفاده کنند و از نظافت غافل نشوند.

پوست معمولی

جایزه بهترین پوست به پوست معمولی تعلق می گیرد. این نوع پوست به ندرت چرب و خشک است، منافذ کوچکی دارد و کمتر دیده می شود. مراقبت از پوست معمولی آسان است. به این ترتیب فقط باید از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

پوست ظریف

پوست حساس به راحتی تحریک می شود، ملتهب و قرمز می شود. لوازم آرایشی مانند سایرین تاثیر یکسانی ندارند و بهتر است با وسواس بیشتری آنها را انتخاب کنید. بهتر است از مواد طبیعی مانند آلوئه ورا و عسل استفاده کنید. اگر از مرطوب‌کننده استفاده می کنید، از یک برند باکیفیت استفاده کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید. اکنون که انواع پوست خود را می شناسید، تشخیص نوع پوست شما آسان تر است.

شناخت آناتومی پوست

اگر می خواهید از پوست خود مراقبت کنید، لوازم آرایشی بخرید یا اقدامات دیگری برای زیبایی پوست خود انجام دهید، بهتر است از آناتومی این اندام که تمام بدن را در ضخامت های مختلف می پوشاند، بدانید. پوست حدود ۱۶ درصد حجم بدن و ۸ درصد وزن بدن را شامل می شود. پوست بدن ما را در برابر آلودگی و عوامل خارجی و همچنین از دست دادن رطوبت محافظت می کند و از سه لایه تشکیل شده است که عبارتند از:

اپیدرم

قابل مشاهده ترین لایه پوست اپیدرم است که سطح بدن را می پوشاند. این لایه خود از لایه دیگری به نام لایه بازال یا جوانه تشکیل شده است که وظیفه تولید سلول های پوست را بر عهده دارد.

درم

لایه میانی زیر اپیدرم قرار دارد و منبع مواد مغذی آن است. فیبرهای کلاژن و الاستین در سرتاسر درم قرار دارند. کلاژن مسئول استحکام پوست است. الاستین باعث انعطاف و انعطاف پذیری پوست می شود.

هیپودرم

اگرچه این لایه بخشی از پوست محسوب نمی شود، اما از عناصر داخلی آن محافظت می کند. هیپودرم جایی است که چربی در آن ذخیره می شود و پوست به ماهیچه و استخوان متصل می شود.

در رابطه با انواع و آناتومی پوست به طور کامل در دوره آموزش پاکسازی پوست شرح داده شده است.

1.6/5 - (13 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.