۱۲ راه برای آموزش زبان انگلیسی در منزل

زبان انگلیسی یکی از رایج‌ترین زبان‌ها در سراسر جهان است. این زبان به عنوان زبان معتبر بین المللی پذیرفته شده است. این امر در مورد کشورهایی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست نیز صدق می‌کند. می‌توان گفت تنها زبانی است که در ارتباط با کشورهای خارجی استفاده می‌شود. بنابراین در زندگی اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که می‌توانند در زمینه کسب و کار انگلیسی صحبت کنند در صدر هستند. این موضوع هم از نظر شخصی و هم از نظر نهادی مهم است و با گذشت زمان، تبدیل به یک ضرورت شده است نه یک صلاحیت اضافی. افرادی که انگلیسی صحبت می‌کنند در زندگی یک قدم جلوتر هستند. آموزش زبان خوب برای داشتن یک زبان انگلیسی روان ضروری است . تحصیلات مدرسه برای صحبت کردن خوب انگلیسی کافی نیست.

روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در منزل چیست؟

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، اما بودجه و یا زمان لازم برای اختصاص آن را ندارید، می‌توانید با روش‌های ساده‌ای که در زیر ذکر شده است، یادگیری یک زبان خارجی را در خانه شروع کنید.

۱. در یادگیری زبان انگلیسی با اطمینان قدم بردارید، عجله نکنید

برای یادگیری زبان انگلیسی بدون کمک معلم یا دوره، باید با اطمینان و بدون عجله عمل کنید. نباید انتظار داشته باشید که چند روز انگلیسی بخوانید و انگلیسی روان صحبت کنید. برای آموزش زبان انگلیسی اهداف واقع بینانه تعیین کنید. هر روز زمان مشخصی را برای یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید. برای شروع روزی نیم ساعت خوب است، اما اگر بتوانید زمان بیشتری بگذارید بهتر است. به یاد داشته باشید مطالعه مستمر و پایدار در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است.

۲. برای یادگیری زبان انگلیسی کتاب بخوانید

حتی اگر کتاب خواندن یک روش کلاسیک باشد اما می‌توانید از این عادت برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. دانش زبان خارجی شما هر چه مبتدی، متوسط ​​یا پیشرفته باشد، فهرستی از کتاب‌های مناسب برای سطح خود ایجاد کنید. حتماً این فهرست را هر روز در ساعت مشخصی بخوانید. حتی اگر نمی‌توانید در طول روز وقت بگذارید، می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب به مدت ۱۵ دقیقه یک کتاب به زبان انگلیسی بخوانید.

ممکن است هر جمله‌ای را که می‌خوانید متوجه نشوید. ممکن است با کلماتی روبرو شوید که معنی آن‌ها را نمی‌دانید. در چنین مواردی زیر آن کلمه خط بکشید و سعی کنید معنی آن را از کل جمله استخراج کنید. سپس معنایی را که از دیکشنری استخراج کردید بررسی کنید و دوباره آن را بخوانید. متوجه خواهید شد که سطح زبان خارجی شما با گذشت زمان بهتر می‌شود.

۳. برای یادگیری زبان انگلیسی فیلم و سریال تماشا کنید

در قدیم یافتن منابع به زبان انگلیسی بسیار دشوار بود، چه رسد به تماشای فیلم یا سریال‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی. در ۳۰ سال پیش، تنها یک کانال در ساعات خاصی، از تلویزیون پخش می‌شد. امروزه تقریباً از هر چیزی که در اطرافمان است نسخه انگلیسی پیدا می‌کنیم. به این ترتیب ما می‌توانیم هر روز با زبان انگلیسی در ارتباط باشیم. شما می‌توانید از این به نفع خود در سفر آموزش زبان انگلیسی خود استفاده کنید. در این زمینه استفاده از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مفید است.

کودکان درحالی صحبت کردن را یاد می‌گیرند که گوش می‌دهند و با خواندن و نوشتن یاد نمی‌گیرند. آن‌ها به مردم و صدای آن‌ها در اطراف خود گوش می‌دهند. حتی اگر کودک در ابتدا چیزی نمی‌فهمد، با گذشت زمان شروع به یادگیری و تکرار کلمات می‌کند. به خاطر همین موضوع آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌تواند آسان‌تر باشد. کلمات آموخته شده به تدریج تبدیل به جمله می‌شوند و در نهایت شروع به صحبت می‌کنند.

شما نیز می توانید از همین روش استفاده کنید. از آن‌جایی که اکثر فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی محبوب اصالتا آمریکایی هستند، قطعا همه آن‌ها به زبان انگلیسی هستند. بنابراین، شخصی که عاشق تماشای فیلم است، تقریباً به منابع انگلیسی نامحدود دسترسی دارد.

در ابتدا، فیلم‌ها و سریال‌هایی را که قبلاً به زبان فارسی تماشا می‌کردید را اینبار به زبان انگلیسی ببینید. دیدن فیلم و دانستن دیالوگ‌ها به زبان فارسی قل از آن به شما کمک می‌کند تا مطالب انگلیسی را بیشتر درک کنید. در حین تماشای فیلم می‌توانید جملاتی را که دوست دارید یا فکر می‌کنید مفید هستند را در یک دفتر یادداشت کرده و در جملات خود استفاده کنید.

اگر با دیالوگ‌هایی مواجه شدید که متوجه نمی‌شوید، می‌توانید پخش را متوقف کنید، به عقب برگردید و دوباره آن را تماشا کنید. با این روش می‌توانید نه تنها مهارت شنیداری، بلکه تلفظ کلمات خود را نیز بهبود ببخشید. با این روش شما می‌توانید به سطحی برسید که بدون اینکه متوجه شوید، مهارت نوشتاری خود را در زبان انگلیسی تقویت کنید.

۴. برای یادگیری زبان انگلیسی به موسیقی گوش دهید

تقریبا همه دوست دارند موسیقی گوش کنند. ممکن است سلیقه افراد در آن متفاوت باشد، یکی موسیقی کلاسیک دوست دارد و دیگری موسیقی پاپ، اما نقطه مشترک همه، موسیقی است. بد نیست بدانید که بیشتر موسیقی‌های تولید شده در دنیا به زبان انگلیسی است.

بهترین چیز در مورد یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی، این است که کلمات بهتر در ذهن شما می‌مانند. حتی بدون اینکه متوجه شوید، هر بار که به آهنگ‌های انگلیسی مورد علاقه خود گوش می‌دهید، می‌توانید یک کلمه جدید، یک جمله جدید، یک تلفظ جدید یاد بگیرید. به طور کلی، از آنجایی که دیالوگ‌های مورد استفاده در آهنگ‌های انگلیسی، انگلیسی مکالمه روزمره است، شما زبان گفتاری را یاد خواهید گرفت.

۵. از اخبارها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید

پیگیری تحولات روز دنیا به شما این امکان را می‌دهد که از موضوعات و رویدادهایی که می‌توانید در یک محیط کاری یا تجاری یا با دوست خود در مورد آن‌ها صحبت کنید، مطلع شوید. به طور کلی، همه در مورد موضوعات مرتبط با اخبار روزجهان صحبت می‌کنند. مثلا شایعه نقل و انتقادات یک فوتبالیست معروف، تغییر نرخ دلار یا یورو، تاریخ انتشار آخرین نسخه فیفا در پلی استیشن. بنابراین، اگر از زبان انگلیسی بهره‌مند نباشید، نمی‌توانید در این گفتگوها شرکت کنید.

با گوش دادن و خواندن اخبار به زبان انگلیسی می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری در گفتگوها شرکت کنید. به این ترتیب نه تنها اطلاعاتی در مورد آنچه در دنیا می‌گذرد به دست می‌آورید، بلکه یک فعالیت مفید برای یادگیری زبان انگلیسی خود نیز انجام می‌دهید.

اگر زبان انگلیسی به مقدار کافی برای درک همه اخبار نمی‌دانید، جای نگرانی نیست. می‌توانید اخبار مربوط به آن موضوع را ابتدا به زبان فارسی و سپس نسخه انگلیسی همان خبر را بخوانید. بنابراین، درک و ارتباط عبارت‌ها و کلمات استفاده شده با یکدیگر برای شما آسان‌تر می‌شود.

۶. انگلیسی را با یوتیوب بیاموزید

یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان، حاوی انواع ویدیوها است. شما می‌توانید با انتخاب مواردی که مورد علاقه شما است، ویدیوهای انگلیسی تهیه و تماشا کنید.

بزرگترین مزیت ویدیوهایی که در زمینه مورد علاقه خود تماشا می‌کنید این است که قبلاً در مورد آن موضوع اطلاعات دارید، بنابراین درک موضوع در مقایسه با سایر ویدیوها برای شما آسان‌تر خواهد بود.

حتی اگر در ابتدا آن را متوجه نشدید، ناامید نشوید. با گذشت زمان خواهید دید که آنچه گفته می‌شود را متوجه می‌شوید.

۷. از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

به لطف برنامه‌های رایگان تلفن همراه، می‌توانید دانش انگلیسی خود را در خواندن، واژگان، گرامر و گوش دادن تقویت کنید. با دانلود هر اپلیکیشنی که می‌خواهید، می‌توانید زمان آزاد خود را ارزیابی کنید و خودتان زبان انگلیسی بخوانید. با این کار نه تنها در خانه، بلکه در مترو، اتوبوس، در تعطیلات، در پارک، در مرکز خرید، به طور خلاصه هر جا که فکرش را بکنید می‌توانید آموزش ببینید. مطالعه کنید: بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

۸. از گوشی‌های خود با زبان انگلیسی استفاده کنید

رابط‌ها و منوهای تمام دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنید، مانند تلفن همراه، تبلت، رایانه را به انگلیسی ترجمه کنید. به این ترتیب هم لغات را یاد می‌گیرید و هم با زبان خارجی جدید آشنا می‌شوید.

۹. اول از همه، سطح زبان انگلیسی خود را بدانید

قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی، حتما سطح فعلی خود را با آزمون‌های آنلاین اندازه گیری کنید. در طول فرآیند یادگیری زبان انگلیسی، مرتبا سطح زبان انگلیسی خود را با این تست‌ها اندازه گیری کنید. اگر این کار را نکنید، نمی‌توانید بدانید که چقدر پیشرفت کرده‌اید.

مطالعه کنید آموزش زبان انگلیسی برای کودکان:  https://www.ravaan.co/kids/

۱۰. به طور مداوم انگلیسی صحبت کنید

حتماً حداقل یک نفر در اطراف شما وجود دارد که در حال تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی است. به همین منظور یک ارتباط مکالمه انگلیسی با این دوستان ایجاد کنید و مرتب دور هم جمع شوید تا انگلیسی را تمرین کنید. صحبت کردن به زبان فارسی را در این گروه اکیدا ممنوع کنید. با این کار هر چه بیشتر دور هم جمع شوید، بهتر است.

اگر بتوانید یک انگلیسی زبان مادری، آمریکایی، بریتانیایی، کانادایی، استرالیایی را به عنوان ناظر در کلوپ مکالمه قرار دهید، عالی خواهد بود.

۱۱. در صورت امکان برای یادگیری زبان انگلیسی به یک مدرسه زبان در خارج از کشور بروید

بهترین و سریع‌ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی رفتن به آموزشگاه زبان در خارج از کشور است و این واقعا درست است. از آنجایی که در آن کشور کسی برای شما فارسی ترجمه نمی‌کند، باید از زبان انگلیسی استفاده و صحبت کنید. به این روش قرار گرفتن در معرض زبان خارجی می‌گویند و مسلماً موثرترین راه برای یادگیری یک زبان خارجی است.

اما برای یادگیری زبان انگلیسی در خارج از کشور به دو چیز نیاز دارید: پول و زمان.

برای یادگیری زبان انگلیسی در خارج از کشور باید پول زیادی پرداخت کنید و مهمتر از پول زمان است. به همین دلیل، اگر نمی‌توانید وقت خود را برای یادگیری زبان انگلیسی در خارج از کشور اختصاص دهید یا اگر قیمت‌ها بسیار بالا است، بهترین روش استفاده از دوره‌های زبان انگلیسی است.

۱۲. یک دوره آموزشی معتبر و موفق انگلیسی بگذرانید

دوره زبان انگلیسی یک سرمایه گذاری مهم برای کسانی است که می‌خواهند انگلیسی یاد بگیرند. قبل از تحقیق در مورد گزینه‌های دوره زبان انگلیسی، از خود بپرسید که چرا می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید و فهرستی از اهداف خود تهیه کنید.

منبع: www.ravaan.co

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.