دلایل استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی

یکی از راهکارهای جذاب جهت بازاریابی و معرفی برند و محصولات، توزیع هدایای تبلیغاتی است. در این روش اقلام و کالاهای گوناگونی همراه با درج لوگو یا برند مورد نظر به طور رایگان در اختیار مشتریان و برخی از مخاطبان خاص قرار می گیرد. بازاریابی از طریق هدیه به دلایل مختلفی مورد استقبال صاحبان مشاغل و مدیران قرار گرفته است. به عنوان نمونه بازاریابی از طریق ارائه خودکار تبلیغاتی همراه با لوگوی شرکت یا سایر هدایای ارزان تبلیغاتی امتیازات متعددی را برای مدیر شرکت فراهم می کند.

هدایای تبلیغاتی در بازاریابی

امتیازات استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی و معرفی برند

به دلایل مختلفی مدیران شرکت ها و صاحبان کسب و کار، بازاریابی از طریق توزیع هدایای تبلیغی مانند خودکار تبلیغاتی را به عنوان یک امر مفید می دانند و از آن استفاده می کنند. در ادامه به برخی از دلایل مفید بودن روش تبلیغات از طریق ارائه هدیه تجاری می پردازیم.

بازاریابی با هدیای تبلیغاتی امری مقرون به صرفه و ماندگار

تبلیغات به روش های مختلفی انجام می شود. تبلیغات از طریق روزنامه ها و جراید، بازاریابی توسط رادیو و تلویزیون، تبلیغات با ایمیل و اینترنت و انتشار پوستر و تراکت هر کدام با هزینه های متفاوتی انجام می شوند. این هزینه ها اغلب از هزینه های توزیع هدایای تبلیغاتی بیشتر بوده و به همین جهت بودجه بالایی برای بازاریابی لازم است. اما هزینه های هدایای ارزان تبلیغاتی مثل خودکار تبلیغاتی و ساعت دیواری تبلیغی به مشتریان نسبتا اندک است. از طرف دیگر تا زمانی که هدیه در اختیار مشتری قرار دارد، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی سیار عمل می کند.

فرد هدیه گیرنده و اطرافیان او دائما با لوگو و برند مورد نظر در ارتباط هستند و در مقابل چشمان آنها قرار دارد.

تبدیل مخاطب به مشتری دائمی

در زندگی عادی هدیه دادن و هدیه گرفتن جزو امور جذابی است که موجب ارتباط بین افراد و حس قدردانی در فرد هدیه گیرنده می شود. در کسب و کار نیز این ارتباط و حس قدردانی به وجود می آید. هنگامی که مدیر شرکت به مشتریان یا کارمندان خود هدایای ارزان تبلیغاتی ارائه می دهد به مخاطب حس ارزشمندی دست می دهد. تا زمانی که مشتری هدیه را نگهداری کرده و از آن استفاده می کند پیوسته نام برند ولوگو در ذهن او تکرار می شود.

به این ترتیب با ارائه یک هدیه تبلیغاتی به مخاطب می توان او را به مشتری دائمی تبدیل کرد.

ارتباط نزدیک مخاطب با شرکت

مشتری و سایر افراد به هنگام دریافت هدیه آن را لمس می کنند و به این ترتیب ارتباط نزدیکی بین او و فعالیت شرکت یا هر کسب و کاری ایجاد می شود. روش های دیگر تبلیغات راهی برای لمس مخاطب با محصولات و برند باز نمی کنند ولی در این روش ملموس بودن هدایای تبلیغاتی موجب پایداری ارتباط می شود. به این ترتیب به طور دائم مشتریان با برند مورد نظر در ارتباط هستند.

ارائه خودکار تبلیغاتی کارآمد یا توزیع کارت ویزیت

هدایای تبلیغاتی معمولا همراه با درج لوگو، نام برند و سایر اطلاعات کوتاه درباره شرکت هستند. موارد ذکر شده را می توان روی یک کارت مقوایی بدون کاربرد درج کرده و به عنوان کارت ویزیت در بین مخاطبان توزیع کرد. کارت ویزیت معمولی در بسیاری از موارد گوشه میز یا کشو انداخته می شود و دیگر قابل مشاهده نیست. اما هدایای کاربردی نظیر خودکار تبلیغاتی دائما در حال استفاده هستند و دیده می شوند. به این ترتیب شما یک کارت ویزیت مفید در دسترس مشتریان خود قرار می دهید.

مخاطبان تا زمانی که از خودکار تبلیغاتی استفاده می کنند با برند و لوگوی محصولات مورد نظر در ارتباط هستند.

هدایای ارزان تبلیغاتی

تقویت هویت اجتماعی برند و معرفی محصولات

یکی از روش های تقویت هویت اجتماعی برند شرکت، اهدای کالای تبیلغاتی به کارمندان همان شرکت است. هنگامی که در محیط کار هدیه به پرسنل و کارمندان شرکت داده می شود، ارتباط مناسبی بین مدیران و پرسنل به وجود می آید. وقتی ارتباط قوی و مستحکمی ایجاد شود انگیزه کار کردن افزایش یافته و پرسنل به فعالیت خود در شرکت افتخار می کنند. به این ترتیب برند شرکت دارای هویت اجتماعی متمایزی می شود.

تغییر روش بازاریابی توزیع هدایا به تبلیغات دهان به دهان

یکی از روش های بسیار پرقدرت جهت فروش محصولات و معرفی برند، راهکار دهان به دهان است. روش اهدای هدایای تبلیغاتی مرغوب و باکیفیت همانند خودکار تبلیغاتی تبدیل به تبلیغات از طریق فرد به فرد می شود. معرفی برند بین دوستان و خویشان و مشتاق نشان دادن استفاده از محصولات به صورت دهان به دهان یکی از روش های بسیار قوی بازاریابی است. در ادامه تبلیغات به روش مذکور در یک فضای بزرگ تر گذاردن عکس محصولات در پیج های مختلف فضای مجازی و مشاهده آنها توسط هزاران دنبال کننده است.

راهکارهای یاد شده بسیار ارزشمند بوده و به نوعی جزو بهترین روش های بازاریابی محسوب می شوند. بنابراین با توزیع هدایای تبلیغاتی می توانید از روش های گوناگونی نیز برند خود را به مردم معرفی کنید.

توزیع هدایای ارزان تبلیغاتی باکیفیت مساوی است با محبوبیت برند

برخی از صاحبان مشاغل گمان می کنند که اگر هدایای ارزان تبلیغاتی با تعداد بیشتری را توزیع کنند بهتر است. دلیل این مدیران این است که تعداد بیشتری از مخاطبن با برند آشنا شوند و در حقیقت کیفیت هدیه را فدای کمیت آن می کنند. اما این تصور درستی نیست! چرا که مخاطب وقتی کالای نامرغوب مانند خودکار تبلیغاتی بی کیفیت را دریافت می کند از آن کالا یک خاطره بد در ذهن او می ماند. ذهنیت نامطلوب درباره هدایای ارزان تبلیغاتی نامرغوب به محصولات و برند شرکت نیز تعمیم می یابد.

هدایای ارزان تبلیغاتی

اگر قصد بازاریابی از طریق توزیع هدایای تبلیغاتی متنوع همراه با درج لوگوهای خلاقانه دارید به سایت سهیل گیفت (soheilgifts.com) مراجعه کنید. گروه تبلیغاتی سهیل گیفت متشکل از افراد ماهر در زمینه هدیه های تبلیغی برای شرکت ها و موسسات است. طراحی، حکاکی لیزری و چاپ لوگو و برند روی کالاهای مختلف را به مجموعه سهیل گیفت به آدرس soheilgifts.com بسپارید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.