مقایسه ۷ روش مختلف کاشت مو + انتخاب بهترین و ماندگارترین متد ۲۰۲۲

بخش قابل توجهی از زیبایی چهره مربوط به موهاست و در صورتی که فردی موهای سالم و پرپشتی داشته باشد در کنار زیباتر شدن چهره، اعتماد به نفس او نیز افزایش پیدا می‌کند. اما همه ما در دوره‌های مختلف زندگی ممکن است با ریزش مو مواجه شویم و این ریزش در نهایت منجر به از دست رفتن موها و کچلی شود. با بروز این مشکل بسیاری به فکر کاشت مو می‌افتند. امروزه متخصصان با استفاده از روش‌های مختلفی کاشت مو را انجام می‌دهند و افراد مختلف ممکن است با مراجعه به کلینیک‌های تخصصی با روش‌های متفاوتی روبرو شوند که اطلاعات کافی درباره آن‌ها نداشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های کاشت مو آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک روش درمانی یا فعالیت زیبایی است که در آن فولیکول‌های موهای از دست رفته بر اثر ریزش یا آسیب دیده، ترمیم شده و دوباره رشد می‌کنند. این فرآیند شامل سه مرحله برداشت فولیکولار یا گرافت مو، آماده سازی گرافت‌ها و کاشت گرافت است. کاشت مو می‌تواند موهای از دست رفته را به فرد برگرداند، حتی در مواردی که فرد دارای بانک موی ضعیف باشد یا وسعت طاسی زیاد باشد هم کاشت مو قابل انجام است. در فرآیند کاشت، برداشت مو معمولا از یک نقطه در سر یا بدن انجام شده و به قسمت‌های دارای کچلی منتقل می‌شود.

معرفی کاشت مو به روش FIT

امروزه روش‌های کاشت مو بسیار پیشرفت کرده‌اند و انواع مختلفی از این روش‌ها توسط پزشکان در کلینیک‌های زیبایی به کار گرفته می‌شوند. افراد مختلف می‌توانند بعد از مشورت با متخصص یکی از این روش‌ها را برای حل مشکل طاسی انتخاب کنند. کاشت مو به روش FIT (Follicular Isolation Technique) با نام دیگر FUE یکی از روش‌های کاشت مو طبیعی است که در آن با استفاده از یک پانچ کوچک تعدادی از فولیکول‌های مو در ناحیه پر تراکم برداشته شده و به ناحیه کم تراکم منتقل می‌شود. به واحدهای برداشت شده گرافت گفته می‌شود و هر گرافت شامل چهار فولیکول مو است. این نوع کاشت برای افرادی که طاسی گسترده مو ندارند مناسب‌ است و پس از انجام نیز زخمی در پشت سر فرد مشاهده نمی‌شود.

آشنایی با روش SUT جهت کاشت مو

یکی دیگر از روش‌های کاشت مو SUT است، این روش نوین از متد FUE پیروی می‌کند اما در آن خبری از هولدرهای دستی نیست و تمامی فرآیند با استفاده از میکروموتورهای اتوماتیک انجام می‌شود. همین امر باعث افزایش سرعت عملکرد پوشاندن طاسی سر و تراکم مو شده و احتمال آسیب دیدن گرافت‌های مو، خطای انسانی و عفونت را نیز به حداقل می‌رساند. این روش کاشت مو نتیجه مطلوب‌تری نسبت به روش‌های قبلی دارد و فرد در کنار برخورداری از موهای طبیعی، با هیچ نشانی از کاشته شدن مو روی سر مواجه نخواهد شد.

کاشت مو مستقیم یا (DHI: Direct Hair Transplant)

در کاشت مو به روش DHI، با استفاده از میکروپانچ‌ها گرافت‌ها برداشته می‌شوند و درون یک محلول غنی از مواد غذایی قرار می‌گیرند تا سالم بمانند. سپس فرآیند کاشت با یک ابزار مخصوص به نام قلم چوی (Choi Pin) انجام می‌شود. قلم چوی یک سوزن توخالی است که در نواحی گیرنده حفره‌های کوچکی ایجاد می‌کند و بعد فولیکول‌های برداشته شده درون این حفره‌ها قرار می‌گیرند.

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT

FUT  (Follicular Unit Transplantation) یکی دیگر از روش‌های کاشت مو است. در این روش پزشک متخصص یک لایه نوار باریک (فلپ) از پوست سر که حاوی تعداد مناسبی فولیکول‌ مو است را برمی‌دارد و جای آن را بخیه می‌زند. با این کار جای یک زخم خطی روی پوست سر می‌ماند اما بعدا با رشد و بلند شدن موها معمولا این زخم دیده نمی‌شود. بعد از اتمام عملیات برداشت، فولیکول‌های برداشته شده توسط متخصص به دسته‌ای از گرافت‌ها که هر کدام دارای یک یا دو فولیکول مو است تقسیم شده و در نواحی طاس کاشته می‌شوند.

کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی یا FCI

در کاشت مو به روش FCI فولیکول اصلی‌ترین نقش را دارد. در این روش فولیکول‌های مو از پشت سر(بانک مو) برداشته شده و در آزمایشگاه در محیط مناسب قرار داده می‌شوند تا رشد کنند. بعد از رشد، فولیکول‌هایی که توانایی زایش مو را دارند روی سر کاشته می‌شوند. در ادامه موها به رشد طبیعی خود در روی سر ادامه داده و پرپشت می‌شوند. این روش می‌تواند مشکلات ناشی از شکنندگی موها پس از پیوند و سختی‌های روش‌های دیگر را برطرف کند.

روش کاشت مو از بدن یا BHT

کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT یکی از تکنیک‌های نوین کاشت مو است. این روش بر پایه کاشت مو به روش FIT  یا FUE  شکل گرفته است و در آن گرافت‌های مو به صورت دانه‌ای با استفاده از دستگاه(به طور اتوماتیک) یا دستی از ناحیه زیر ریش، سینه یا شکم برداشته می‌شوند و به صورت دانه‌ای در نواحی مورد نظر قرار می‌گیرند. این روش معمولا به عنوان آخرین روش کاشت مو در نظر گرفته می‌شود و برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت تفاوت‌هایی که بین موهای بدن با سر وجود دارد ضروری است در کاشت مو به روش BHT به عواملی مانند فاز درست قرارگیری موها و گردش خون توجه شود.

معرفی کاشت مو با متد میکروگرافت

در روش میکروگرافت گرافت‌های مو با دقت بسیار زیاد توسط پانج‌های خودکار برداشته و کاشته می‌شوند و بدین ترتیب استفاده از ابزار الکترونیکی دقیق باعث می‌شود فرد با کمترین میزان جراحت، درد و خونریزی روبرو شود. همچنین در این روش نتیجه بسیار موفق‌تر و بهتر از روش‌های دیگر خواهد بود.

انتخاب بهترین و ماندگارترین متد ۲۰۲۲

کاشت مو به روش‌های میکروگرافت (Micro Graft)، DHI  و  FCI(سلول‌های بنیادی) جدیدترین و بهترین روش‌های کاشت مو هستند. همانطور که گفته شد در روش FIT یا FUE به علت اینکه مراحل به صورت دستی انجام می‌شود احتمال خطای انسانی و عفونت بالا می‌رود و مدت زمان عمل نیز طولانی‌تر است. در روش BHT در صورتی که به فاز درست قرارگیری موها و تفاوت‌های گردش خون در ناحیه پوست سر با نواحی برداشت مو توجه نشود این کار با شکست همراه خواهد بود. روش FUT نیز بعد از عمل باعث ایجاد یک اسکار بیضوی در پشت سر می‌شود و دوران نقاهت آن هم طولانی است. همچنین روش FUE نسبت به روش میکروگرافت زمان طولانی‌تری را می‌طلبد. اما در روش‌های میکروگرافت، DHI و FCI احتمال خطای انسانی پایین است و نتیجه در زمان کمی به بهترین شکل قابل مشاهده خواهد بود.

اگر شما هم تمایل به کاشت مو یا کسب اطلاعات در زمینه کاشت مو به روش میکروگرافت، DHI یا روش FCI را دارید با کلینیک زیبایی دکتر سمانه خلیلی تماس بگیرید و از مشاوران ما راهنمایی بخواهید. هدف متخصصان این مرکز ارائه بهترین خدمات با مناسب‌ترین قیمت به مراجعه کنندگان عزیز است.

کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل

روش‌های مختلف کاشت مو فقط مخصوص موهای سر نیستند و آقایانی که در قسمت ریش و سبیل دچار ریزش مو شده‌اند یا می‌خواهند این نواحی موهای پرپشت‌تری داشته باشد، می‌توانند از روش‌های معرفی شده برای رویش موی طبیعی در نواحی ریش و سبیل استفاده کنند.

جمع بندی
امروزه به لطف پیشرفت روش‌های کاشت مو، دیگر کچلی معضل بزرگی نیست و هر کس با توجه به شرایط بدنی، میزان بوجه و مشاوره پزشک متخصص می‌تواند از روش‌های مختلف کاشت مو استفاده کند. در این مقاله این روش‌ها را معرفی کردیم.

کلینیک زیبایی دکتر خلیلی با بیش از ۱۰ سال تجربه، یکی از بهترین کلینیک‌های کاشت مو شناخته می‌‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‌توانید به سایت کلینیک با نشانی  https://drkhaliliclinic.com/ مراجعه نمایید.

4.5/5 - (8 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.