انواع پنکه و کاربردهای آن

امروزه وجود پنکه ‌ها در هر خانه به ‌عنوان یک وسیله لاینفک به ‌صورت کامل مشاهده می ‌شود. به ‌گونه‌ای که شما به هر محیطی که وارد شوید بی‌ شک یک پنکه در آن محیط مشاهده می ‌کنید خواه چه منزل، خواه ارگان یا هر مؤسسه یا محیطی باشد. در این مطلب مجموعه صنیع ‌خانی قصد دارد تا شما را با انواع پنکه‌ ها و کاربرد های آن ها آشنا کند. پس اگر قصد دانستن اطلاعات و یا همچنین هدف خرید پنکه را دارید به شما پیشنهاد می‌ شود تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع پنکه ها و کاربرد هایشان

پنکه ‌ها دارای تنوع فراوانی می‌ باشد که تنوع آن ها نشات گرفته از نیاز ها و سلیقه های متفاوت بشری می باشد. از جمله آن ‌ها می ‌توان به پنکه‌ های دیواری، سقفی، ایستاده، زمینی یا رومیزی، پنکه‌ های برجی، پنکه‌ های بدون پره و همچنین هواکش ‌ها اشاره کرد که هر کدام از این پنکه‌ ها دارای ویژگی‌ هایی هستند. در ادامه با هرکدام از این پنکه‌ ها آشنا خواهید شد.

اولین مدل از پنکه ‌ها، پنکه‌ های دیواری می‌ باشند همه ما به‌ خوبی با این نوع پنکه‌ ها آشنایی داریم و این پنکه ‌ها همان ‌طور که از نامشان پیدا است بر روی دیوار ها قرار می ‌گیرند. از ویژگی‌ های این نوع پنکه‌ ها می‌ توان به عدم قابلیت جابجایی، وجود ریموت و کنترل برای آن‌ ها اشاره کرد. از آنجایی ‌که این پنکه ‌ها دور از دسترس قرار دارند. مناسب برای اتاق کودکان بوده و امنیت بیشتری نیز با خود به ‌همراه دارند.

دومین نوع از پنکه ‌ها، پنکه‌ های سقفی می‌ باشد. همان ‌طور که از نام این نوع پنکه پیدا است می‌ توانید آن را در سقف‌ ها مشاهده کنید. این نوع پنکه‌ ها معمولاً در مناطقی که رطوبت بیشتری دارند بسیار استفاده می ‌شود برای توصیه خرید این پنکه ‌ها اگر محیط شما از رطوبت کمتری برخوردار است از آن جهت که این پنکه رطوبت را انتقال می دهد که باعث خشک شدن پوست می ‌گردد. بنابراین اگر در معرض باد مستقیم پنکه قرار می‌ گیرید این نوع پنکه برای محیط شما توصیه نمی ‌گردد.

سومین نوع از پنکه ‌ها می ‌توان به پنکه ‌های ایستاده که با نام پایه ‌دار نیز شناخته می ‌شوند اشاره کرد. این نوع پنکه ‌ها در دو نوع پایه بلند و پایه کوتاه تولید و عرضه می‌ گردد از جمله ویژگی ‌های منحصر به فرد این پنکه ‌ها می ‌توان به جا به ‌جایی سریع هوا در محیط اشاره کرد. پنکه ‌های ایستاده به ‌صورت تک‌ فاز و خازن دار تولید می ‌شوند.

چهارمین نوع از پنکه‌ ها، نمونه های رومیزی و زمینی می باشد. این نوع پنکه ها به راحتی جا به جا می شوند و همچنین انتقال هوای مناسبی نیز دارند. و همچنین دارای وزن سبکی می ‌باشند و به راحتی می توان آن ها را حمل کرد و به همین دلایل طرف‌ داران زیادی دارد. اگر قصد خرید پنکه برای محیط‌ های اداری، میز کار یا مغازه خود دارید این نوع پنکه به شما توصیه می ‌شود.

پنجمین نوع از پنکه ‌ها نمونه ‌های برجی می‌ باشند. می‌توان گفت بهترین پنکه برای سرد کردن اتاق‌ های کوچک پنکه‌ های برجی هستند. نوع طراحی این پنکه ها به ‌صورت عمودی بوده و پره ‌های آن نیز به‌ صورت عمودی طراحی می ‌شود از وزن سبکی برخوردار هستند و همچنین به ‌راحتی می‌ توان آن‌ ها را جا به جا کرد.

ششمین نوع از پنکه ‌ها نمونه ‌های بدون پره می‌ باشد. اگر قصد خرید پنکه برای اتاق کودک خود دارید و می‌ خواهید که ایمنی بالایی نیز داشته باشید. پنکه ‌های بدون پره بسیار مناسب هستند. این‌ گونه پنکه ‌ها علاوه بر اینکه باد ملایمی نیز دارند به‌ راحتی می ‌توان آن‌ ها را جا به ‌جا کرد و اگر فضای بزرگی را قصد دارید جا به جایی هوای آن با پنکه صورت پذیرد این نوع پنکه ‌ها برای شما توصیه نمی ‌شود.

هفتمین نوع از پنکه‌ ها نمونه‌ های کابینتی می ‌باشند شما می ‌توانید از این نوع پنکه ‌ها در فضا های کوچک و باریک بهره ببرید از پنکه‌ های کابینتی می ‌توان با عنوان خارج کننده هوا استفاده کرد که برای تنظیم دمای محیط بسیار مناسب هستند.

آخرین نوع از پنکه‌ ها که ما آن ‌ها را با عنوان هواکش نیز می شناسیم شامل می ‌شود. این نوع پنکه ‌ها معمولاً در سقف‌ ها، دیوار ها و پنجره‌ ها نصب می‌ گردند. و در محیط ‌هایی که رطوبت بالایی وجود دارد و باعث می ‌شود تا بوی بد تجمع کند مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

کاربرد پنکه

کاربرد پنکه

همه ما به ‌خوبی با کاربرد پنکه ‌ها آشنا آشنایی داریم. پنکه‌ ها هدفشان جا به ‌جا کردن هوای محیط می‌ باشد. بنابراین مهم است که پنکه را در چه فضایی قرار دهیم زیرا پنکه ‌ها، هوا را مکیده و با فشار بیشتری به جلو پرتاب می ‌کنند که این اتفاق باعث می ‌شود تا هوا به‌ صورت کامل در گردش بوده و همچنین تهویه بر روی آن صورت پذیرد.

سخن پایانی
مجموعه صنیع خانی یکی از بزرگ‌ ترین فروشگاه ‌های لوازم خانگی در ایران می ‌باشد. یکی از محصولاتی که در این مجموعه به فروش می‌ رسد انواع پنکه‌ ها با ویژگی‌ های متفاوت می‌ باشند که شما می ‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه صنیع ‌خانی انواع مختلف پنکه ‌ها را مشاهده و همچنین ویژگی‌ های آن‌ ها را مطالعه کرده و بهترین نوع آن که متناسب با نیاز شما می‌ باشد را انتخاب کنید. همچنین بدانید که تمامی محصولات عرضه‌ شده در فروشگاه اینترنتی مجموعه صنیع ‌خانی دارای ضمانت سلامت و اصالت کالا بوده و در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌ گیرد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.