آشنایی بهتر با برخی از محبوبترین لوازم آرایشی

لوازم آرایشی از محصولات محبوب و پرطرفدار در بین خانم‌ها به شمار می‌روند و انواع متنوعی دارند. آمار استفاده از این لوازم در بین خانم‌های ایرانی بسیار زیاد است. در واقع می‌توان گفت که امروزه، آرایش کردن در مراسم‌های جشن نامزدی، عروسی، جشن تولد، جشن سیسمونی و غیره، به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی دختران جوان و زنان مسن ایرانی تبدیل شده‌است. این قشر از جامعه با آرایش کردن اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهند و احساس خوبی نسبت به خود پیدا می‌کنند. با آرایش می‌توان عیب و ایراد یا لکه‌های موجود در پوست را نیز پوشش داد و زیباتر به نظر رسید. در این مقاله قصد داریم به معرفی لیستی از لوازم آرایشی پرفروش بپردازیم.

پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین لوازم آرایشی موجود در بازار شامل چه مواردی است؟

در این بخش از مقاله با پرفروش‌ترین لوازم آرایشی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • پرایمر

یکی از لوازم آرایشی پرطرفدار در بین خانم‌ها که به عنوان زیرسازی آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث صافی و یکدست شدن پوست می‌شود، پرایمر است. استفاده از این محصول قبل از شروع آرایش، باعث می‌شود که مواد حتی بعد از گذشت ساعت‌ها روی پوست، به صورت ثابت و بدون تغییر باقی بمانند. انواع پرایمرها عبارتند از: مات‌کننده، براق کننده، آبرسان و مسدود کننده منافذ پوستی. به عنوان مثال اگر منافذ پوست قبل از شروع آرایش با پرایمر مسدود کننده منافذ پوشش داده نشوند، پوست فرد شبیه پوست پرتقال می‌شود و ظاهر خوشایندی نخواهد داشت.

  • کرم پودر

یکی دیگر از لوازم آرایشی پرمصرف که پس از زیرسازی پوست با پرایمر مورد استفاده قرار می‌گیرد، کرم پودر است. خانم‌ها معمولا کرم پودرها را برای یکسان‌سازی رنگ پوست و با استفاده از براش، اسفنج یا نوک انگشت روی پوست صورت و گردن خود پخش می‌کنند و با این کار باعث یکنواختی رنگ پوست صورت و گردن می‌شوند. امروزه برندهای مختلفی در جهان کرم پودرهای متنوعی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در ترکیب برخی از کرم پودرها مواد ضد آفتاب نیز استفاده می‌شود.

  • هایلایتر

هایلایتر یک نوع لوازم آرایشی براق و درخشان‌کننده پوست است که با ایجاد روشنایی در نواحی خاصی از پوست صورت خانم‌ها، مانند استخوان گونه، نوک بینی، بالا یا وسط لب و گوشه چشم باعث افزایش زیبایی و جلوه دادن به آرایش می‌شود. با استفاده از هایلایتر، چهره خانم‌ها شاداب‌تر، زیباتر و جوانتر به نظر می‌رسد. هایلایترهای موجود در بازار دارای سه نوع پودری، کرمی و مایع هستند. در زمان انتخاب رنگ هایلایتر، باید رنگ پوست خود را در نظر داشته‌باشید.

  • رژگونه

لوازم آرایشی مخصوص فرم دهی به گونه‌های خانم‌ها رژگونه نام دارد. استفاده از رژگونه‌ با رنگ‌های متنوع و زدن رنگ مورد نظر آن بر روی گونه، در افزایش شادابی و سرزندگی دختران و زنان تاثیر به‌سزایی دارد. تاثیر این ماده آرایشی به حدی زیاد است که حتی اگر بر روی چهره بدون آرایش و کرم هم زده شود، باعث ایجاد تغییر زیادی در صورت فرد می‌شود. برای زدن رژگونه حتما باید با روش‌های آرایشی نسبت به مدل صورت آشنا باشید و بدانید که دقیقا نسبت به فرم صورت خود رژگونه را در کدام قسمت گونه خود استفاده کنید تا زیباتر به نظر برسید.

لوازم آرایش محبوب

  • رژ لب

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین لوازم آرایشی در بین تمام زنان جهان رژ لب است که همانطور که از نامش پیداست، برای رنگی کردن و حجیم نشان دادن لب‌ها کاربرد دارد. رژ لب‌ها با اشکال مختلف در انواع مات، براق و ضدآب تولید می‌شوند‌. افرادی که دارای لب‌های کوچک و نازک هستند، بهتر است از رژهای روشن و براق استفاده کنند. رژهای مات و تیره نیز برای خانم‌هایی با لب‌های بزرگ و حجم‌دار مناسب‌تر است. رنگی شدن لب‌ها تاثیر فوق‌العاده زیادی در افزایش زیبایی چهره خانم‌ها دارد.

  • پنکیک

پنکیک یکی از لوازم آرایشی مهم و ضروری به شمار می‌رود و انواع مختلفی دارد. این ماده با استفاده از پد مخصوص روی پوست پخش می‌شود و لکه‌های پوستی را به خوبی پوشش می‌دهد. استفاده از پنکیک تاثیر زیادی در یکنواخت شدن و مخملی شدن پوست دارد و مانع از تعریق پوست صورت می‌شود‌. انواع پنکیک موجود در بازار عبارتند از: پنکیک‌های مناسب برای پوست چرب، مناسب برای پوست خشک، ضدچروک، آبرسان و مرطوب کننده، ضدتعریق و گیاهی.

  • مداد لب

مداد لب که به آن خط لب هم می‌گویند، یکی از لوازم آرایشی پرفروش است که رنگ‌های متنوعی دارد. از این محصول آرایشی برای فرم دادن و پهن دیده شدن لب‌ها و برجسته‌کردن آن‌ها استفاده می‌شود. مداد لب به عنوان یک محصول مکمل در کنار رژ، به زیباتر شدن چهره خانم‌ها کمک زیادی می‌کند. برای تاثیر بهتر محصولات آرایشی مخصوص لب‌، بهتر است که لب‌های خود را قبل از شروع آرایش لایه‌برداری کنید. در زمان خرید این محصول به سراغ برندهای معروف و باکیفیت بروید؛ زیرا مدادهای باکیفیت ماندگاری بیشتری روی لب دارند و بعد از ساعت‌ها پاک نمی‌شوند.

  • اتوبرنز بدن

داشتن پوستی برنزه در دنیای مد و فشن جذابیت زیادی برای خانم‌ها ایجاد می‌کند‌. اتوبرنز بدن محصولی است که برای برنزه کردن پوست صورت و بدن کاربرد زیادی دارد. در گذشته افراد برای برنزه شدن پوست خود، مجبور بودند که ساعت‌ها در معرض نور آفتاب قرار بگیرند. همان‌طور که می‌دانید، اشعه ماوراء بنفش آفتاب برای پوست بسیار مضر است. با تولید لوازم آرایشی پرطرفداری مانند اتوبرنز بدن بدون نیاز به نور آفتاب و در مدت زمان بسیار کوتاهی، می‌توان پوست خود را برنزه کرد. این محصولات به صورت کرم، لوسیون، فوم و اسپری تحت نظارت وزارت بهداشت به فروش می‌رسند.

لوازم آرایش

خرید آنلاین لوازم آرایشی اصل و باکیفیت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

امروزه اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند که لوازم آرایشی مورد نیاز خود مانند کرم پودر، رژ، هایلایتر، برنزه‌کننده پوست، مداد لب، پرایمر، پنکیک، ریمل، مداد چشم، رژ گونه و غیره را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی آرایشی و عطری خریداری کنند تا زمان زیادی را صرف مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها نکنند؛ اما چیزی که در این بین اهمیت زیادی دارد، این است که برای خرید باکیفیت‌ترین لوازم آرایشی اصل، باید به دنبال یک فروشگاه اینترنتی معتبر و مطمئن باشند؛ زیرا در فروشگاه‌های معتبر، محصولاتی از معروف‌ترین برندهای جهان با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. امیدواریم از مطالعه این مقاله‌ کمال استفاده را برده‌باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.